Výsledky vyhledávání pro dotaz akcelerace

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Midtown Madness

Před nedávnem jsme vám přinesly recenzi na hru Midtown Madness 2. Toto sice není návod na tuto hru, ale na jeho o nic horšího předchůdce, který vám může jistě přijít vhod.Pokud su již vydlabává nehty od zlosti z nějakého závodu v Midtown Madness, možná vám pomůže tento návod. Téměř žádnou trať nevyhrajete hned na první pokus. Když nějaká taková existuje, tak je to ta první. Nebudu popisovat v jakém pořadí máte procházet jednotlivé checkpointy v checkpoint závodech (checkpoint race). Alternativa zvolna počítačem je ve více případech správná, ale ne vždy.Takže tady jsou nějaké rady:= V případě, že jen začínáte s checkpoint race, tak se nejprve přejděte po městě v módě Cruise a seznamte se ovládáním auta.= K ovládání hrou s klávesnicí se dost těžko zvyká, nejlepší volbou pro řízení je samozřejmě force feedback volant, v horším případě joystick nebo gamepad. Dobře se rozhodněte, jestli si troufnete projít všechny závody na "professional" klávesnicí.= Jakmile máte možnost zkrátit si cestu přes park (nebo jiný povrch jako je cesta), neváhejte a přejděte přes něj. Jízdu auta to ve větší míře neovlivní a zaručuji, že rychlost, kterou jdete se nesníží.= Snižte si v menu options -> graphics options některé zbytečné detaily jako stíny (...) (i když vlastně žádný detail není zbytečný a zkrášluje hru), nebo v horším případě i rozlišení - zrychlí to hru a vy budete mohli lépe manévrovat s vaším autem. Vyplatí se zvýšit dohlednost - délku viditelnosti na úkor zmíněných detailů.= Na dálnici okolo města využívejte pátý pruh zcela vpravo. Vůbec v něm nejezdí žádné auta, ale jsou tam nějaké značky a sloupy, které ve velké rychlosti mohou zcela zničit vaše auto (hlavně ty sloupy).= Pokud máte rychlejší počítač, volte jednoznačně pohled úplně zpoza auta. V žádném případě nevolte pohled z kokpitu - v této hře je jen ke shlédnutí.= V pozdějších částech hry dostanete k dispozici Ford Mustang Cruiser. Je to vlastně je policejní Mustang GT, ale využívejte ho, policie vám dá klid a vy se můžete klidně soustředit na jízdu.= Ideálně se dá vyhrát závod tak, že hned na začátku závodu se tlačte dopředu. Pokud vám nevyjde start zabalte to a zvolte restart race (klávesa F4). Pokud se vám podaří vybojovat první místo hned na začátku závodu, tak si jen držte a kontrolujte pozici, přitom využívejte zpětné zrcátko (backspace).= Vřele doporučuji po čase vypnout chodce (hide pedestrians). Narážet nelze, a tak se žádný Carmageddon nekoná. Je jich zbytečně mnoho, i když v menu kde si nastavujete počasí se dá nastavit jejich hustota, hrozně zpomalují hru (fps). Samozřejmě později doporučuji vypnout hudbu (zejména při zvuk. Kartách do sběrnice ISA, které při "výrobě" zvuku zbytečně zatěžují procesor - je to něco jako softwarové a hardwarové modemy - pokud víte o čem mluvím, ale to platí víceméně u všech počítačových her ).Využití jednotlivých aut:VW New Beetle - toto autíčko má jen jednu výhodu - je velmi malé a vejde se téměř všude; jinak nevidím důvody, proč byste ho měli používatCity Bus - vhodné do závodů s velkou hustotou dopravy (hustotu dopravy si totiž nemůžete v soutěžních závodech nastavit), kde vám překážejí ostatní vozy; bez problémů s ním prorazíte "přecpaný" křižovatku; velmi dobře SDI na cestě, jen ta rychlostCadillac Eldorado - toto auto si velmi neužijete, ve srovnání s Mustangem vydrží málo, a ani akcelerace není na dobré úrovniFord Mustang GT - tak toto auto využijete asi v 50% všech závodů; vydrží mnohem víc než Cadillac nebo Panoz Roadster a má navíc dobrou rychlost a akceleraciFord Mustang Cruiser - policejní Mustang GTFord F350 - vydrží hodně, ale jinak dost pomalýFord Mustang Fastback - stabilně sedí na vozovce, rychlejší než F-350Panoz Roadster - druhé nejrychlejší auto ve hře, vydrží velmi-velmi máloFreightliner Century - tento kamion byste rozbíjeli asi dvacet minut a k tomu je dost rychlý, ale autoři udělali jednu velkou chybu - přidali k němu vlek a je s ním v zatáčkách téměř neovladatelnýPanoz GTR-1 - nejrychlejší auto hry, můžete jej získat pouze na obtížnosti professional; musím se přiznat - já musel použít se sklopeným zrakem trainer, abych si s ním mohl zazávoditNejvhodnější auta k tratím:Budu přiřazovat auta pouze k checkpoint race; k rozdílné obtížnosti různé auta (protože v lehčí obtížnosti se stačí umístit na prvních třech místech zatímco v těžší obtížnosti na prvním místě)Beginners Luck - A: Mustang GT, P: Panoz RoadsterTough Turns and Tunnel - A: Mustang GT, P: Panoz Roadster nebo Mustang GTNorth River Run - A: Mustang GT nebo F350, P: Panoz RoadsterSoldier Snaker - A: Mustang GT, P: Mustang GTNocturnal Navigator - A: Mustang GT, B: Mustang GT, Panoz RoadsterFreeway Flyer - A: F350, P: Mustang GTBeat the Bridges - A: Mustang GT, P: Mustang GTCrosstown Switchback - A: Mustang Cruiser, P: Mustang CruiserPerimeter Perils - A: F350, P: F350, Mustang CruiserAptitude Test - A: F350, P: F350Beetle Blast

Pokračovat na článek


Mercedes Benz World Racing

Máme tady další příspěvek do závodního světa. Tentokráte se svezeme s všemožnými vozítky, které spojuje jeden detail. Třícípá hvězda ve znaku.Mercedes je velká (a tlustá) německá automobilka. Neznám sice přesné pozadí vydání tohoto víceméně reklamního titulu, ale nemohu se zbavit dojmu, že tam nějaká ta tlačenice ze strany výrobce „originálů“ proběhla. A tak se samozřejmě nechopil vývoje hry žádný malý, nebo amatérský tým, ale pánové ze Syneticu, což je samo o sobě tak trochu záruka úspěchu, jako Tom Hanks v titulní roli Apolla 13. Nicméně je to sázka na kvalitu, protože Synetic stál už u prvního Mercedes titulu, kterým byli závody tahačů. Dodnes geniální. Distributorem je naopak trochu nečekaně TDK Interactive. Na žádný velký titul z jejich produkce si nemohu vzpomenout, ale možná v budoucnu? Nemusí být všem dnům konec.Mercedes Benz Truck Racing (pozor na to jedno slovíčko, saháme do minulosti) byl titulem, který si u nás našel poměrně dost příznivců. Celkem logicky, protože se jednalo o závody, které se jezdí v severočeském Mostě, mělo to super grafiku, hratelnost, zvuk a dost hard-core obtížnost. Pro mnoho hráčů až dost. Nebylo prostě důvodu, proč se vlastně na pokračování třícípých závodů netěšit. Ačkoliv už máme z minulosti několik poučení, že příliš všeobecně pojaté závodní hry nepatří mezi nejlepší. A jak to chlapíci ze Syneticu zvládli? Pojďme se na to podívat.Mercedes Benz World Racing (MBWR) dostal do vínku speciálně vyvinutý engine, kompletní současný výrobní program automobilky a všechny její sportovní úspěchy. Docela slušný základ, co říkáte? Engine se bezesporu povedl. Grafika je opravdu pěkná. Nechci tvrdit, že bychom nenašli titul s lepší, ale za grafiku se MBWR rozhodně stydět nemusí. Vozy i okolí jsou velmi detailní, vykreslování do dáli nekončí v bílé mlze. Kolem některých tratí postávají diváci, kteří dokonce nejsou prachsprosté placky. Okolí trati nejen že dobře vypadá, ale dokonce se i velmi často hýbe! Hned jedna z prvních tratí, kterou si dáte v kariéře, se jede v americké proslulé (možné trošku neblaze) Area 51. Tam se vám nad hlavou prohání vrtulníky, letadla a samozřejmě nezbytní emzáci. Trať ve městě? Nekecám, ale to město normálně žije! A jak jsem už uvedl, zpracování aut nezůstává pozadu. Velmi pěkně zpracované náklony v zatáčkách, při brždění i akceleraci. Postupem závodu je na autech vidět prach nebo bláto a samozřejmě podle vaší šikovnosti i nějaký ten šrám. A při brutálnějším stylu jízdy šrámy snadno přerostou v pořádné rány. Ovšem nemůžeme grafiku jen chválit. Co vás třeba trochu nemile překvapí, je jeden drobný detail. Pokud použijete pohled zezadu, při brždění se autům rozsvěcí společně s brzdovými světly úplně celá ona sdružená svítilna. Blinkry, couvačky atd. Na to autoři nějak asi pozapomněli. Sice je to drobněnka, ale vypadá to zkrátka blbě. K poškození také výtka. Sice to není tak strašné jako v posledním Need for Speed, ale stejně si myslím, že takové poškozování v reálu by pojišťovny braly všemi deseti. Napálíte to čelně v kilínku do zdi a s drobným poškozením jedete dál. Chápu, že se musí hry dělat i pro méně zručné, ale tohle je prostě moc! Zvuky a muzička jsou velmi kvalitní. Na hardware 3D systému opravdu slyšíte soupeře kolem vás, pískot gum velmi reálně předchází nezvladatelnému smyku, kvalitní a řízný rock se hodí, neurazí a vše správně vyživuje. Tady skutečně není co vytknout.Tak a podíváme se na hratelnost. Nechal jsem si ji nakonec, protože je to to nejsložitější, co na hře je a co vám tady hodlám rozdrolit pod drobnohled. Úplně nezávisle jsem slyšel názor, že je to zase jen čistokrevná arkáda. Upřímně – není. To bylo už zmíněné NfS. Naprosto nepřirozené chování aut, soupeři tupí jak stádo ovcí, jejich auta pomalá. To v MBWR rozhodně nenajdete. Auta se chovají velmi dobře. Snadno rozeznáte podle jízdních vlastností předo a zadokolku, kupříkladu akcelerace je úměrná (což je často nesmysl a mnoho hráčů si to ani neuvědomuje), celkové vedení auta je úměrné rychlosti. Zdařilé a bez výtek. Co je trošku na pováženou, je paradoxně opak většiny her. Jak už jste asi pochopili, závodíte pouze s vozy Mercedes. Ovšem nezřídka se na okruhu sejde terénní model „G“ a silniční našláplé kabrio. Pokud máte teréňáka vy, frajírka s větrem ve vlasech už po dvou zatáčkách víceméně neuvidíte. Pokud je to ale opačně, klidně vás bude stíhat! A co víc, nebudete ho ani na dlouhých rovinkách schopní dohonit. Což působí přinejmenším divně. Nemá to sice přímo nepříznivý vliv na hratelnost, ale realičnosti to rozhodně nedodá. Příjemný je systém bodování. V průběhu závodu hra hodnotí několik faktorů. Jak jste schopní využít výkonu vozu, jak jedete čistě (myšleno bez zbytečného brždění a zrychlování) ale i jak se chováte fér k soupeřům atd. Podle toho jste po splnění závodu nebo mise hodnoceni. Ano, mise. Tady se totiž nejen okruhově závodí, ale dostanete i úkoly typu „Na letiště v průběhu minuty dvacet!“ a to ještě terénem a skrz stanovené kontrolní body. Opět dobrý nápad, který oživí případný stereotyp závodů.Mercedes Benz World Racing si na nic nehraje. Je to závodní hra se vším, co k ní patří. Má velmi kvalitní grafiku, standardy ostatních her – jako třeba čtyři přepínatelné pohledy, multiplayer, několik herních módů, perfektní zvuk a především dobře vyváženou hratelnost. Ortodoxní hard-core závodníci asi do Mercedesů nepřesednou, ale ostatní se mohou velmi dobře a dlouho bavit. A ta partička může být opravdu široká.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Webové tipy

Tuning hlodavců řady MX

Hrajete rádi akční hry, ale přijde vám, že nemůžete nic trefit? Nechápete, proč váš kolega z práce má pokaždé víc zářezů na pažbě v Moorhuhnu než vy? Ať už hrajete hry a nebo jen při své práci (přemýšlel jsem nad tím snad půl hodiny, ale na žádnou užitečnou jsem nepřišel :p) potřebujete rychlou ruku a přesnou mušku, určitě věnujte dobrou pozornost následujícím řádkům.Představme si, že v zájmu lepších výsledků a většího pohodlí pro vaší ručku se rozhodnete pro koupi nějaké té „lepší“ myšky jako jsou právě hlodavčí kamarádi od firmy Logitech řady MX, které mají jak velmi dobrý senzor (800dpi ; 4,7mpix/s) zajištující přesné snímaní polohy myši, tak velice vyspělou ergonomii, takže vám do ruky myška padne doslova jako ulitá. Bohužel se tyto myši vyrábějí pouze pro praváky, což znamená, že čím lépe se myš drží pravákovi, tím hůře levákovi. Jedinou výjimkou jsou myši MX300 a MX310, které jsou ergonomicky řešeny o něco univerzálněji.Ale zpět k tématu, koho by nenaštvalo, kdyby se ani po koupi takovéto profesionální myši jeho výsledky nezlepšovali. Příčinou přitom nebude ani tak lidská nešikovnost či vadná myš, ale její špatné nastavení.Za všechno muže akcelerace! Tak nějak by se dala shrnout příčina nepřesností vašeho aimu. Akceleraci rozlišujeme na akceleraci kladnou a zápornou.Při kladné akceleraci se kurzor myši na monitoru nepohybuje jen v závislosti na vzdálenosti, kterou ujela vaše myška po podložce, ale také v závislosti na rychlosti pohybu myši. Kupříkladu pokud myší přejedete celou svoji podložku pomalu rovnoměrnou rychlostí, urazí kurzor od kraje obrazovky 20 cm. Pokud však celý pokus zopakujete, ale myš přemístíte po podložce rychlím trhnutím, bude kurzor o poznání dále než v prvním případě.Záporná akcelerace funguje podobně jako ta kladná, ale čím rychleji myší jezdíte po podložce, tím kratší vzdálenost kurzor na obrazovce urazí. Z toho plyne, že ať už s kladnou nebo zápornou akcelerací pohyb kurzoru na obrazovce je nelineární v závislosti na pohybu myši po podložce, tudíž jen těžko můžete při rychlejším pohybu myší odhadovat, kde kurzor skončí.Obecně je nejjednodušší si kladnou akceleraci vypnout v originálních ovladačích MouseWare (dále jen MW), ale co je nejjednodušší, není obvykle nejlepší. Nejen, že se po vypnutí kladné akcelerace automaticky projeví akcelerace záporná (že by bug driveru?), kterou nelze nikde vypnout, ale celkově nepovažuji za příliš šťastné si MW na PC vůbec instalovat. MW totiž může zapříčinit nefunkčnost tlačítek 4 a 5 v některých aplikacích a navíc zabírá dnes tolik potřebnou RAMku. Nejlepším řešením je z MW nainstalovat pouze driver myši, aby Windows věděli, jak s myškou nakládat a nenainstalovali ji jako nějakou obyčejnou reklamní optiku :p.Instalaci provedete takto: Upozornění!! Pokud máte MW již nainstalované, odinstalujte je a restartujte PC (ovladací panely / přidat nebo odebrat programy / mouseware). Stáhněte si nejnovější MouseWare, ale neinstalujte ho!Extrahujte, třeba pomocí WinRar stažený soubor do připravené složky, v našem případě C:/mw9791enu.Nyní jděte do složky ovládací panely / systém / hardware / správce zařízení /myši, zde kliknete pravým tlačítkem na stávající myš a zvolte aktualizovat ovladač. Dále zvolte Instalovat ze seznamu či daného umístění a zvolte umístění ovladače, který se v našem případě nachází v adresáři C:/mw9791enu/Win2K_XP (pokud mate jiné Windows než XP, vyberte příslušný adresář).Teď nainstalujte ovladač a restartujte PC.Po restartu si otevřete ovládací panely / myš / možnosti ukazatele, zde odoznačte zaškrtnuté políčko zvýšit přesnost ukazatele. V této chvíli by se mohlo zdát, že je dílo hotovo, ale Windows si za akcelerací stojí a nechtějí ji dát zadarmo, proto... Klikněte na START / spustit do řádky napište regedit a klikněte na OK. V regeditu vyhledejte tento klíč: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet//Services/LMouFlt2/Parameters/OpticalMouse12/0000Dále nastavte následující parametry:Acceleration off(teprve zde se konečně akcelerace zbavíte)MouseSpeedX 25MouseSpeedY 25Resolution 8 (rozlišovací schopnost defaultně 4 jako 400Dpi - my si ji dáme na 8 jako 800Dpi neboli maximální hodnotu co MX senzor zvládá)I když se po zápisu do registru restartovat nemusí, radši to tím „posichrujte“ :p. A to bude asi tak pomalu všechno, teď můžete jít konečně vystřílet sousedovi kurník.PS: Pokud by se vám myška ve Windows zdála příliš líná, jednoduše zvedněte sensitivitu v ovládací panely / myš.

Pokračovat na článek