Výsledky vyhledávání pro dotaz critical strike

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Warcraft 3 - Hrdinové

Rád bych poskytl několik informací o hře Warcraft3 : Reign of Chaos. W3 je podobný strategicky svým předchůdcům, samozřejmě že je za roky svého vývoje graficky mnohem a mnohem zdařilejší než W2. Jsou zde 4 rasy:1) Lidé (Humans)2) Orkové (Orcs)3) Nemrtví (Undeads)4) Noční Elfové (Night Elvens).W3 má mnoho prvků RPG, které se ale všechny projevují pouze u hrdinů (Heroes). Každá rasa disponuje 3 druhy hrdinů.1) Lidé : Paladin, Archmage, Mountain king2) Orkové : Tauren Chieftain, Blade master, Far seer3) Nemrtví : Death Knight, Lich, Dread lord4) Noční elfové : Demon hunter, Keeper of the grove, Priestess of the Moon.Všichni hrdinové získávají zkušenosti (samozřejmě v boji) a také jim se zkušenostmi přibývají levely. Max. dosažitelný lvl. je 10. Každý nový lvl. dostanou manu, životy a jeden bod, který si můžete přidat na jeden skill, každý hero má 4 a 3 může mít na 3 lvl. a 1 na 1.lvl. Hrdinům, pokud nehrajete kampaň, jsou přidělována zajíavá fantasy jména. Hrdinové mají i svůj inventář o velikosti 6 políček, do něj můžete dávat lahve a svitky s léčením a manou, nebo s kouzly a také různé předměty přidávající bonusy k obraně, útoku, životům, atd. Tyto předměty vypadávají z jiných bossů, nebo hrdinů, které porazíte. V celé hře a ve všech mapách jsou doly nebo domy gobliních obchodníků - hlídané defaultními příšerami např. lizardi, gnollové, draci atd. Tito tvorové velmi dobře slouží k nadupávání, získávání itemů a osvobození dolu, případně gobliního obchodníka. Gobliní obchodníci jsou velmi, velmi užiteční, v některých misích v singlu v kampani se bez nich neobejdete. U některých můžete kupovat lahvičky a svitky, u jiných zase můžete najímat různé potvory, trolly počínaje a lizardy konče. Všechny hrdiny si za nejaký obnos (podle lvl.) můžete resurektnout v příslušné budově (lidi - altar of kings, orkové - altar of storms, undeads - altar of darkness, elfové - altar of elders), kde si hrdiny vyrábíte (ne v kampani, tam máte hrdiny jen přidělené).Další speciály super hry W3 (jako např. multiplayer) vám popíšu níže. Warcraft3:RoCH je skvělý co se týče grafiky i hudby, která je naprosto dokonalá, mimo to má W3 i super široké nastavení grafiky i zvuku. podporuje spoustu rozlišení v 16 i 32bitových barvách. Hra podporuje EAX. Skvělé animace a Kampaň ke každé rase, které na sebe navazují postupně a příběhem se doplňují. Jsou už od konce 2 kampaně za nemrtvé trochu (více (nejvíce)) těžší (jsou zde 2 obížnosti Normal a Hard), přesto má W3 naprosto skvělý singleplayer.A. Popis hrdinů1) Lidéa) Paladin - klasický paladin, dobrý válečník s kladivem, má auru + armor, a léčí,Skilly : Holy Light, Divine shield, Devotion Aura, +Ressurectionb) Archmage - kouzelník na koni aurou dobíjí všem rychleji manu, má blizzard a water elementála.Skilly : Blizzard, Summon Water Elemental, Brilliance aura, +Masive teleportc) Mountain King - trpaslík se sekerou, ovládá hlevně bojové skilly,Skilly : Storm bolt, Thunder Clap, Bash, +Avatar2) Orkovéa) Tauren chieftain - velká buvoloidní bestie, její poslední skill ho za 240 sec. obživí, takže je prakticky nesmrtelný.Skilly : Shock wave, War stomp, Endurance Aura, +Reincarnationb) Blade master - bojovník, co skěle ovládá svůj meč a tomu příslušné skilly.Skilly : Wind walk, Mirror Image, Critical strike, +Blade stormc) Far Seer - vlastně kouzelník, může vyvolat vlky, má vidění na dálku (objevení mapy).Skilly : Chain Lightning, Far Sight, Feral Spirit, +Earth quake3) Nemrtvía) Death Knight - slušný bojovník, léčí a může z těl vyvolat ghouly.Skilly : Death Coil, Death Pact, Unholy Aura, +Animate Deathb) Lich - kouzelník s mrazivými schopnostmi.Skilly : Frost nova, Frost Armorc) Dread Lord - menší démon, v boji ujde.Skilly : Carrion swarm, Sleep, Vampiric Aura, +Inferno4) Noční elfovéa) Demon Hunter - bojovník se zvláštními meči.Skilly : Mana Burn, Immolation, Evasion, +Metamorphonisb) Keeper of the GroveSkilly : Entangling roots, Force of nature, Thorns aura, +Tranquilityc) Priestess of the MoonSkilly : Scout, Searing arrows, Trueshot aura, +StarfallB. Popisy jednotek1) LidéPeasant - dělníkFootman - zákl. pěšákRifleman - chlap s puškou, střílí i na jednotky ve vzduchuKnight - rytířSorceress - kouzelnice, zpomaluje jednotkyPreist - kněz, léčíGyrocopter - vrtulník, na rozdíl od w2 i útočí, po upgradu i na pozemní jednotkyMortar team - skupina lidí s dělem, skvělí proti budovámSteam tank - parní tak, skvěl? proti budovám proti ostatním je to ostuda2) OrkovéPeon - dělníkGrunt - zákl. pěšákTroll HeadHunter - hází oštěpy, i do vzduchuCatapult - katapultShaman - šamanTroll Which doctor - kouzelník, po upgradu léčíRaider - jako rytíř jenom jezdí na vlkovi, může chytat do sítí létající jednotky a stáhne je dolů, kde do nich mohou sekat i ostatníKodo Beast - menší nosorožec, může pojídat zaživa nepřátele a tím jim ubíráWywern - létající dráček, na něm je ork a hází dolů oštěpyTauren - velmi silný bojovník se spoustou životů3) NemrtvíAcolyte - dělníkGhoul - zákl. pěšák, velmi slabý, používá se na těžbu dřevaCrypt Fiend - pavouk, docela užitečný a užívaný, dokáže chytat letecké jednotky do sítí a potom na ně mohou i pozemníGargoyle - létající bestie, pokud je sama, je velmi slabá narozdíl od draků a jiných létajících potvorNecromancer - kouzelník, sice slabý, ale může vyvolat 2 skeleton warriory z 1 mrtvolyBanshee - zastupuje kouzelnici, proklíná a zpomaluje nepřátelské jednotkyMeatwagon - slouží jako katapult a může sbírat těla a odvážet je do budovy, kde byl vyrobenAbomination - tlustá obří příšera se sekerouFrost wyrm - zimní drak, upgr. na mražení budov - zastaví svou výrobuShade - neviditelný průzkumník, nebojuje4) Noční elfovéWisp - dělníkArcher - elfská lučištniceHuntress - žena jezdící na šelmě a vrhající šavleBallista - balista, protějšek katapultu a vrhač velkých střelHippogryph - létající tvor, po upgradu může vzít archera a archer bude střílet z výškyDruid of the Talon - druid, snižuje armor nepřátel a může dělat bouřeDryad - dryáda - něco jako kentaurka, ale spíš jelen, je imunní proti všemkouzlům, má útoky jedem a dokáže odstranit účinky kouzel z nepřátel i z přátelDruid of the Claw - silnější druid léčí a doplňuje manu, může se proměnit v medvědaChimarea - větší dvouhlavý drakC. Popis skillůKaždý hero může mít 3 skilly už od začátku a jeden až od 6. lvl. a ten smí mít jen na 1. stupni, ostatní skilly může mít až na 3. stupni.1) Paladina) Holy light - léčí/poškozuje nemrtvé, lvl. 1 - 200 hp/dam., lvl. 2 - 400hp /dam.,lvl. 3 - 600 hp/dam., mana 75b) Divine shield - paladin se stane na určitou dobu nezranitelným vůči všemu, trvání -lvl. 1 - 10 sec., lvl. 2 - 20 sec., lvl. 3 - 30 sec., mana 125c) Devotion aura - přidává paladinovi a všem okolo armor, lvl. 1 + , lvl. 2 +, lvl3 +, mana 0 automatickyd) Ressurection - obživí 6 přátelských jednotek v blízkosti, pokud jejich těla ještě nezmizela., mana 2502) Archmagea) Blizzard - ledová bouře, lvl. 1 - 6 vln, každá 30 damage, lvl. 2 - 8 vln, každá 40 dam., lvl. 3 - 10 vln, každá 50 damage, mana 75b) Summon Water elemental - vyvolá vodního elementála, lvl. 1 - 450 life, light damage, lvl. 2 - 675 life, moderate damage, lvl. 3 - 900 life, heavy damage, mana 140c) Brilliance aura - zrychluje regeneraci many, jemu i všem okolo, lvl. 1 : +100%,lvl. 2 : +200%, lvl. 3 : +300%, mana 0 automatickyd) Massive teleport - teleportuje 24 jednotek, včetně archmága k vybrané pozemní jednotce nebo budově, mana 1003) Mountain kinga) Storm bolt - vytvoří magické kladivo, které je hozeno na cíl, lvl. 1 - 100 damage, 5 sec. omráčení, lvl. 2 - 200 damage, 7 sec. omráčení, lvl. 3 - 300 damage, 9sec. omráčení,mana 75b) Thunder clap - Mountain king udeří do země a nepřátelům ubere x damage a zpomalí jejich chůzi a útok o x%, lvl. 1 - 70 dam., 25% movement, 25% attack, lvl. 2 - 110 dam.,50% movement, 50% attack, lvl. 3 - 150 dam., 75% movement, 75% attack, mana 100c) Bash - dává šanci na bonus při útoku +25 dam. a +omráčení nepřítele na 2 vteřiny,lvl. 1 - 15%, lvl. 2 - 25%, lvl. 3 - 35%, mana 0 automatickyd) Avatar - když hero zakouzlí Avatar, přidá mu +5 armor, +500 life, + 20 bonus dam.+ nezranitelnost. Kouzlí to vše na 6O sec., mana 1504) Death knighta) Death coil - vyléčí nemrtvé nebo ubere ostatním rasám, lvl. 1 - 200 HP/dam.,lvl. 2 - 400 HP/dam., lvl. 3 - 600 HP/dam.b) Death pact - zabije přátelskou jednotku a přidá % jejího života knightovi,lvl. 1 - 60% života, lvl. 2 - 125% života, lvl. 3 - 200% života, mana 75c) Unholy aura - zvyšuje rychlost pohybu a regenerace, lvl. 1 - 10% movement,50% regeneration, lvl. 2 - 20% movement, 100% regeneration, lvl. 3 - 30% movement,150% regeneration, mana 0 automatickyd) Animate death - vzkřísí až 6 mrtvých jednotek z těl, vašich i cizích, aby vám sloužily po dobu 120sec, mana 3005) Licha) Frost nova - mana 125b) Frost armor - vytvoří mrazivé brnění kolem jakékoliv vaší jednotky, brnění přidává jednotce armor a zpomaluje všechny, kteří na ní zblízka zaútočí, trvaní 45 sec.,lvl. 1 : +3 armor, lvl. 2 : +5 armor, lvl. 3 : +7 armor, mana 50c) Dark ritual - zabije přátelskou jednotku a převede % jejího žiota do many pro Licha, lvl. 1 - 33% životů, lvl. 2 - 66%, lvl. 3 - 100%, mana 25d) Death and Decay - mocné kouzlo, po seslání každému v oblasti působení ubírá 4% aktuálních životů jednotky, nebo jiné zničitelné věci, také ničí stromy, trvání 35 vteřin, mana 2506) Dread lorda) Carrion swarm - sešle roj netopýrů na pozemní nepřátele, lvl. 1 - dam 100 na jednotku, max. 3OO dam., lvl. 2 - dam 150 na jednotku, max. 550 dam, lvl. 3 - dam 200 na jednotku, max. 800, mana 110b) Sleep - uspí nepřítele, na x sec., může se probudit tak, že na něj zaútočíte,lvl. 1 - 20 sec., lvl. 2 - 40 sec., lvl. 3 - 60 sec., mana 50c) Vampiric aura - dread lord a ostatní v okolí působení si doplňují životy sekáním o x% svého dam., lvl. 1 - %, lvl. 2 - %, lvl. 3 - %, mana 0 automatickyd) Inferno - sešle z nebe pekelného bojovníka na 180 sec., který při dopadu zraní jednotky, je imunní na magii, má bonus fire dam. a docela dost životů, mana 1757) Tauren chieftaina) Shock wave - vytvoří energetickou vlnu, která zraní nepřátele, lvl. 1 - 75 dam.,lvl. 2 - 130 dam., lvl. 3 - 200 dam., mana 100b) Warstomp - Tauren dupne do země a ubere xdam. nepřátelům v dosahu a omráčí je na x sec., lvl. 1 - 25 dam., omráčení 3 sec., lvl. 2 - 50 dam., omráčení 4 sec., lvl. 3 - 75 dam., omráčení 5 sec., mana 90c) Endurance aura - zvyšuje movement a attack taurenovi a blízkým jednotkám o x%,lvl. 1 - movement +10, attack +5%, lvl. 2 - movement +20, attack +10%, lvl. 3 - movement +30, attack +15%, mana 0 automatickyd) Reincarnation - když je Tauren zabit, automaticky se obživí za 240 sec., mana 0automaticky8) Blade mastera) Wind walk - Blade master se stane neviditelným a bude chodit o x % rychleji po určitou dobu, lvl. 1 - mana 100, +10% move, 20 sec., lvl. 2 - mana 75, +40% move, 40 sec., lvl. 3 - mana 25, +70% move, 60 sec.b) Mirror image - vytvoří iluze Blade mastera, lvl. 1 - 1 iluze, lvl. 2 - 2 iluze,lvl. 3 - 3 iluze. mana 150c) Critical strike - přidává šanci na způsobení většího zranění, lvl. 1 - 15 %šance na 2krát větší dam., lvl. 2 - 15% šance na 3krát větší dam., lvl. 3 - 15% šance na 4krát větší dam., mana 0 automatickyd) Blade storm - na 7sec. vytvoří bouři kolem Blademastera, která ubírá pozemním nepřátelům kolem 110 damage za vteřinu.9) Far seera) Chain lightning - řetězový blesk, přeskakuje z nepřítele na nepřítele xkrát a ubírá mu x dam., lvl. 1 - přeskočí 4krát, dam. 100, lvl. 2 - přeskočí 6krát, dam. 140, lvl. 3 - přeskočí 8krát, dam. 180., mana 120b) Far sight - na libovolnou vzdálenos odkryje neobjevenou mapu za x manylvl. 1 - mana 150, lvl. 2 - mana 100, lvl. 3 - mana 50.c) Feral spirit - vyvolá 2 vlky s x životy na 60sec., lvl. 1 - 200 life, lvl. 2 - 300 life + critical strike, lvl. 3 - 400 life + critical strike + invisibility, mana 100d) Earth quake - zemětřesení, budovám ubírá 50 dam. za vteřinu a pozemní jednotky zpomalí o 75%, mana 15010) Demon huntera) Mana burn - vystřelí střelu, která zničí manu cíle, pokud má cíl méně many než se mu má ubrat, tak se mu zbytek ubere ze životů (můžete používat pouze na jednotky s manou !), lvl. 1 - mana 100, lvl. 2 - mana 200, lvl. 3 - mana 300, mana 75b) Immolation - použitím se aktivuje zvláštní aura, která ubírá pozemním nepřátelům x dam. za vteřinu, dokud je aktivována, pomalu vám ubírá manu, její deaktivací čerpání many přestane, lvl. 1 - 10 dam. za vteřinu, lvl. 2 - 15 dam. za vteřinu, lvl. 3 - 20 dam. za vteřinu., mana 35c) Evasion - přidává šanci na narušení nepřátelského útoku, lvl. 1 - 10% šance, že nepřítel mine, lvl. 2 - 20% šance, že nepřítel mine, lvl. 3 - 30% šance, že nepřítel mine, mana 0 automatickyd) Metamorphonis - Demon hunter se promění v silného démona a získá bonus 500 life, útok se změní na útok na dálku, trvání po dobu 60 sec.11) Keeper of the grovea) Entangling roots - po seslání na nepřítele zpod nepřítele vylezou ze země větve, které ho zraňují 15 dam. za vteřinu po dobu xsec., lvl. 1 - 15 sec., lvl. 2 - 30 sec., lvl. 3 - 45 sec., mana 75b) Force of nature - kouzlo utvoří z kusu lesa několik oblud s 300 life na 75 sec.,lvl. 1 - 2 obludy, lvl. 2 - 3 obludy, lvl. 3 - 4 obludy, mana 125c) Thorns aura - působí na heroa a ostatní kolem něj, útočníkům se zbraněmi na blízko vrátí aura x damage, lvl. 1 - 4 dam. vráceno, lvl. 2 - 8 dam. vráceno, lvl. 3 - 12 dam. vráceno., mana 0 automatickyd) Tranquility - vytvoří déšť léčivé energie, který léčí vaše a spojenecké jednotky v širokém okruhu od heroa, léčí 20 life za sec., trvání 30 sec.12) Priestess of the moona) Scout - vytvoří sovu, kterou můžete použít jako hlídku a sova vidí neviditelné jednotky, trvání 60 sec., lvl. 1 - mana 100, lvl. 2 - mana 75, lvl. 3 - mana 50.b) Searing arrows - zvýší damage Piestess přidáním fire dam., lvl. 1 : + 10 dam.,lvl. 2 : + 20 dam., lvl. 3 : + 30 dam., mana 8c) Trueshot aura - okolním jednotkám přidává bonus ke zranění střelými zbraněmi (jen střelnými), lvl. 1 - dam. +10%, lvl. 2 - dam. +20%, lvl. 3 - dam. +30%.d) Starfall - přivolá k Priestess vlny padajících hvězd, každá vlna zraňuje nepřátele kolem Priestess za 75 dam., trvání 30 sec., mana 200D. MultiplayerZkoušeli jsem multiplayer, jen ve dvou, samozřejmě je pro více hráčů ale inteligence počítače je taková, že když jsme hráli 1 vs. 3 - počítač 1 vs. my dva + počítač 2 - tak nás počítač 1 dokázal všechny absolutně rozdrtit a nás lidi jako první, potom následoval počítač 2, který by už dávno neexistoval bez mé pomoci. Hra nabízí spoustu map a nepochybuji, že další si můžete stáhnout např. na www.battle.net, a kromě toho je tu i editor map. Velkým hitem bude W3 i na battle.netu.

Pokračovat na článek


Warcraft 3 Hrdinové

Rád bych poskytl několik informací o hře Warcraft3 : Reign of Chaos. W3 je podobný strategicky svým předchůdcům, samozřejmě že je za roky svého vývoje graficky mnohem a mnohem zdařilejší než W2. Jsou zde 4 rasy :Rád bych poskytl několik informací o hře Warcraft3 : Reign of Chaos. W3 je podobný strategicky svým předchůdcům, samozřejmě že je za roky svého vývoje graficky mnohem a mnohem zdařilejší než W2. Jsou zde 4 rasy :1) Lidé (Humans)2) Orkové (Orcs)3) Nemrtví (Undeads)4) Noční Elfové (Night Elvens).W3 má mnoho prvků RPG, které se ale všechny projevují pouze u hrdinů (Heroes). Každá rasa disponuje 3 druhy hrdinů.1) Lidé : Paladin, Archmage, Mountain king2) Orkové : Tauren Chieftain, Blade master, Far seer3) Nemrtví : Death Knight, Lich, Dread lord4) Noční elfové : Demon hunter, Keeper of the grove, Priestess of the Moon.Všichni hrdinové získávají zkušenosti (samozřejmě v boji) a také jim se zkušenostmi přibývají levely. Max. dosažitelný lvl. je 10. Každý nový lvl. dostanou manu, životy a jeden bod, který si můžete přidat na jeden skill, každý hero má 4 a 3 může mít na 3 lvl. a 1 na 1.lvl. Hrdinům, pokud nehrajete kampaň, jsou přidělována zajíavá fantasy jména. Hrdinové mají i svůj inventář o velikosti 6 políček, do něj můžete dávat lahve a svitky s léčením a manou, nebo s kouzly a také různé předměty přidávající bonusy k obraně, útoku, životům, atd. Tyto předměty vypadávají z jiných bossů, nebo hrdinů, které porazíte. V celé hře a ve všech mapách jsou doly nebo domy gobliních obchodníků - hlídané defaultními příšerami např. lizardi, gnollové, draci atd. Tito tvorové velmi dobře slouží k nadupávání, získávání itemů a osvobození dolu, případně gobliního obchodníka. Gobliní obchodníci jsou velmi, velmi užiteční, v některých misích v singlu v kampani se bez nich neobejdete. U některých můžete kupovat lahvičky a svitky, u jiných zase můžete najímat různé potvory, trolly počínaje a lizardy konče. Všechny hrdiny si za nejaký obnos (podle lvl.) můžete resurektnout v příslušné budově (lidi - altar of kings, orkové - altar of storms, undeads - altar of darkness, elfové - altar of elders), kde si hrdiny vyrábíte (ne v kampani, tam máte hrdiny jen přidělené).Další speciály super hry W3 (jako např. multiplayer) vám popíšu níže. Warcraft3:RoCH je skvělý co se týče grafiky i hudby, která je naprosto dokonalá, mimo to má W3 i super široké nastavení grafiky i zvuku. podporuje spoustu rozlišení v 16 i 32bitových barvách. Hra podporuje EAX. Skvělé animace a Kampaň ke každé rase, které na sebe navazují postupně a příběhem se doplňují. Jsou už od konce 2 kampaně za nemrtvé trochu (více (nejvíce)) těžší (jsou zde 2 obížnosti Normal a Hard), přesto má W3 naprosto skvělý singleplayer.A. Popis hrdinů1) Lidéa) Paladin - klasický paladin, dobrý válečník s kladivem, má auru + armor, a léčí,Skilly : Holy Light, Divine shield, Devotion Aura, +Ressurectionb) Archmage - kouzelník na koni aurou dobíjí všem rychleji manu, má blizzard a water elementála.Skilly : Blizzard, Summon Water Elemental, Brilliance aura, +Masive teleportc) Mountain King - trpaslík se sekerou, ovládá hlevně bojové skilly,Skilly : Storm bolt, Thunder Clap, Bash, +Avatar2) Orkovéa) Tauren chieftain - velká buvoloidní bestie, její poslední skill ho za 240 sec. obživí, takže je prakticky nesmrtelný.Skilly : Shock wave, War stomp, Endurance Aura, +Reincarnationb) Blade master - bojovník, co skěle ovládá svůj meč a tomu příslušné skilly.Skilly : Wind walk, Mirror Image, Critical strike, +Blade stormc) Far Seer - vlastně kouzelník, může vyvolat vlky, má vidění na dálku (objevení mapy).Skilly : Chain Lightning, Far Sight, Feral Spirit, +Earth quake3) Nemrtvía) Death Knight - slušný bojovník, léčí a může z těl vyvolat ghouly.Skilly : Death Coil, Death Pact, Unholy Aura, +Animate Deathb) Lich - kouzelník s mrazivými schopnostmi.Skilly : Frost nova, Frost Armorc) Dread Lord - menší démon, v boji ujde.Skilly : Carrion swarm, Sleep, Vampiric Aura, +Inferno4) Noční elfovéa) Demon Hunter - bojovník se zvláštními meči.Skilly : Mana Burn, Immolation, Evasion, +Metamorphonisb) Keeper of the GroveSkilly : Entangling roots, Force of nature, Thorns aura, +Tranquilityc) Priestess of the MoonSkilly : Scout, Searing arrows, Trueshot aura, +StarfallB. Popisy jednotek1) LidéPeasant - dělníkFootman - zákl. pěšákRifleman - chlap s puškou, střílí i na jednotky ve vzduchuKnight - rytířSorceress - kouzelnice, zpomaluje jednotkyPreist - kněz, léčíGyrocopter - vrtulník, na rozdíl od w2 i útočí, po upgradu i na pozemní jednotkyMortar team - skupina lidí s dělem, skvělí proti budovámSteam tank - parní tak, skvěl? proti budovám proti ostatním je to ostuda2) OrkovéPeon - dělníkGrunt - zákl. pěšákTroll HeadHunter - hází oštěpy, i do vzduchuCatapult - katapultShaman - šamanTroll Which doctor - kouzelník, po upgradu léčíRaider - jako rytíř jenom jezdí na vlkovi, může chytat do sítí létající jednotky a stáhne je dolů, kde do nich mohou sekat i ostatníKodo Beast - menší nosorožec, může pojídat zaživa nepřátele a tím jim ubíráWywern - létající dráček, na něm je ork a hází dolů oštěpyTauren - velmi silný bojovník se spoustou životů3) NemrtvíAcolyte - dělníkGhoul - zákl. pěšák, velmi slabý, používá se na těžbu dřevaCrypt Fiend - pavouk, docela užitečný a užívaný, dokáže chytat letecké jednotky do sítí a potom na ně mohou i pozemníGargoyle - létající bestie, pokud je sama, je velmi slabá narozdíl od draků a jiných létajících potvorNecromancer - kouzelník, sice slabý, ale může vyvolat 2 skeleton warriory z 1 mrtvolyBanshee - zastupuje kouzelnici, proklíná a zpomaluje nepřátelské jednotkyMeatwagon - slouží jako katapult a může sbírat těla a odvážet je do budovy, kde byl vyrobenAbomination - tlustá obří příšera se sekerouFrost wyrm - zimní drak, upgr. na mražení budov - zastaví svou výrobuShade - neviditelný průzkumník, nebojuje4) Noční elfovéWisp - dělníkArcher - elfská lučištniceHuntress - žena jezdící na šelmě a vrhající šavleBallista - balista, protějšek katapultu a vrhač velkých střelHippogryph - létající tvor, po upgradu může vzít archera a archer bude střílet z výškyDruid of the Talon - druid, snižuje armor nepřátel a může dělat bouřeDryad - dryáda - něco jako kentaurka, ale spíš jelen, je imunní proti všemkouzlům, má útoky jedem a dokáže odstranit účinky kouzel z nepřátel i z přátelDruid of the Claw - silnější druid léčí a doplňuje manu, může se proměnit v medvědaChimarea - větší dvouhlavý drakC. Popis skillůKaždý hero může mít 3 skilly už od začátku a jeden až od 6. lvl. a ten smí mít jen na 1. stupni, ostatní skilly může mít až na 3. stupni.1) Paladina) Holy light - léčí/poškozuje nemrtvé, lvl. 1 - 200 hp/dam., lvl. 2 - 400hp /dam.,lvl. 3 - 600 hp/dam., mana 75b) Divine shield - paladin se stane na určitou dobu nezranitelným vůči všemu, trvání -lvl. 1 - 10 sec., lvl. 2 - 20 sec., lvl. 3 - 30 sec., mana 125c) Devotion aura - přidává paladinovi a všem okolo armor, lvl. 1 + , lvl. 2 +, lvl3 +, mana 0 automatickyd) Ressurection - obživí 6 přátelských jednotek v blízkosti, pokud jejich těla ještě nezmizela., mana 2502) Archmagea) Blizzard - ledová bouře, lvl. 1 - 6 vln, každá 30 damage, lvl. 2 - 8 vln, každá 40 dam., lvl. 3 - 10 vln, každá 50 damage, mana 75b) Summon Water elemental - vyvolá vodního elementála, lvl. 1 - 450 life, light damage, lvl. 2 - 675 life, moderate damage, lvl. 3 - 900 life, heavy damage, mana 140c) Brilliance aura - zrychluje regeneraci many, jemu i všem okolo, lvl. 1 : +100%,lvl. 2 : +200%, lvl. 3 : +300%, mana 0 automatickyd) Massive teleport - teleportuje 24 jednotek, včetně archmága k vybrané pozemní jednotce nebo budově, mana 1003) Mountain kinga) Storm bolt - vytvoří magické kladivo, které je hozeno na cíl, lvl. 1 - 100 damage, 5 sec. omráčení, lvl. 2 - 200 damage, 7 sec. omráčení, lvl. 3 - 300 damage, 9sec. omráčení,mana 75b) Thunder clap - Mountain king udeří do země a nepřátelům ubere x damage a zpomalí jejich chůzi a útok o x%, lvl. 1 - 70 dam., 25% movement, 25% attack, lvl. 2 - 110 dam.,50% movement, 50% attack, lvl. 3 - 150 dam., 75% movement, 75% attack, mana 100c) Bash - dává šanci na bonus při útoku +25 dam. a +omráčení nepřítele na 2 vteřiny,lvl. 1 - 15%, lvl. 2 - 25%, lvl. 3 - 35%, mana 0 automatickyd) Avatar - když hero zakouzlí Avatar, přidá mu +5 armor, +500 life, + 20 bonus dam.+ nezranitelnost. Kouzlí to vše na 6O sec., mana 1504) Death knighta) Death coil - vyléčí nemrtvé nebo ubere ostatním rasám, lvl. 1 - 200 HP/dam.,lvl. 2 - 400 HP/dam., lvl. 3 - 600 HP/dam.b) Death pact - zabije přátelskou jednotku a přidá % jejího života knightovi,lvl. 1 - 60% života, lvl. 2 - 125% života, lvl. 3 - 200% života, mana 75c) Unholy aura - zvyšuje rychlost pohybu a regenerace, lvl. 1 - 10% movement,50% regeneration, lvl. 2 - 20% movement, 100% regeneration, lvl. 3 - 30% movement,150% regeneration, mana 0 automatickyd) Animate death - vzkřísí až 6 mrtvých jednotek z těl, vašich i cizích, aby vám sloužily po dobu 120sec, mana 3005) Licha) Frost nova - mana 125b) Frost armor - vytvoří mrazivé brnění kolem jakékoliv vaší jednotky, brnění přidává jednotce armor a zpomaluje všechny, kteří na ní zblízka zaútočí, trvaní 45 sec.,lvl. 1 : +3 armor, lvl. 2 : +5 armor, lvl. 3 : +7 armor, mana 50c) Dark ritual - zabije přátelskou jednotku a převede % jejího žiota do many pro Licha, lvl. 1 - 33% životů, lvl. 2 - 66%, lvl. 3 - 100%, mana 25d) Death and Decay - mocné kouzlo, po seslání každému v oblasti působení ubírá 4% aktuálních životů jednotky, nebo jiné zničitelné věci, také ničí stromy, trvání 35 vteřin, mana 2506) Dread lorda) Carrion swarm - sešle roj netopýrů na pozemní nepřátele, lvl. 1 - dam 100 na jednotku, max. 3OO dam., lvl. 2 - dam 150 na jednotku, max. 550 dam, lvl. 3 - dam 200 na jednotku, max. 800, mana 110b) Sleep - uspí nepřítele, na x sec., může se probudit tak, že na něj zaútočíte,lvl. 1 - 20 sec., lvl. 2 - 40 sec., lvl. 3 - 60 sec., mana 50c) Vampiric aura - dread lord a ostatní v okolí působení si doplňují životy sekáním o x% svého dam., lvl. 1 - %, lvl. 2 - %, lvl. 3 - %, mana 0 automatickyd) Inferno - sešle z nebe pekelného bojovníka na 180 sec., který při dopadu zraní jednotky, je imunní na magii, má bonus fire dam. a docela dost životů, mana 1757) Tauren chieftaina) Shock wave - vytvoří energetickou vlnu, která zraní nepřátele, lvl. 1 - 75 dam.,lvl. 2 - 130 dam., lvl. 3 - 200 dam., mana 100b) Warstomp - Tauren dupne do země a ubere xdam. nepřátelům v dosahu a omráčí je na x sec., lvl. 1 - 25 dam., omráčení 3 sec., lvl. 2 - 50 dam., omráčení 4 sec., lvl. 3 - 75 dam., omráčení 5 sec., mana 90c) Endurance aura - zvyšuje movement a attack taurenovi a blízkým jednotkám o x%,lvl. 1 - movement +10, attack +5%, lvl. 2 - movement +20, attack +10%, lvl. 3 - movement +30, attack +15%, mana 0 automatickyd) Reincarnation - když je Tauren zabit, automaticky se obživí za 240 sec., mana 0automaticky8) Blade mastera) Wind walk - Blade master se stane neviditelným a bude chodit o x % rychleji po určitou dobu, lvl. 1 - mana 100, +10% move, 20 sec., lvl. 2 - mana 75, +40% move, 40 sec., lvl. 3 - mana 25, +70% move, 60 sec.b) Mirror image - vytvoří iluze Blade mastera, lvl. 1 - 1 iluze, lvl. 2 - 2 iluze,lvl. 3 - 3 iluze. mana 150c) Critical strike - přidává šanci na způsobení většího zranění, lvl. 1 - 15 %šance na 2krát větší dam., lvl. 2 - 15% šance na 3krát větší dam., lvl. 3 - 15% šance na 4krát větší dam., mana 0 automatickyd) Blade storm - na 7sec. vytvoří bouři kolem Blademastera, která ubírá pozemním nepřátelům kolem 110 damage za vteřinu.9) Far seera) Chain lightning - řetězový blesk, přeskakuje z nepřítele na nepřítele xkrát a ubírá mu x dam., lvl. 1 - přeskočí 4krát, dam. 100, lvl. 2 - přeskočí 6krát, dam. 140, lvl. 3 - přeskočí 8krát, dam. 180., mana 120b) Far sight - na libovolnou vzdálenos odkryje neobjevenou mapu za x manylvl. 1 - mana 150, lvl. 2 - mana 100, lvl. 3 - mana 50.c) Feral spirit - vyvolá 2 vlky s x životy na 60sec., lvl. 1 - 200 life, lvl. 2 - 300 life + critical strike, lvl. 3 - 400 life + critical strike + invisibility, mana 100d) Earth quake - zemětřesení, budovám ubírá 50 dam. za vteřinu a pozemní jednotky zpomalí o 75%, mana 15010) Demon huntera) Mana burn - vystřelí střelu, která zničí manu cíle, pokud má cíl méně many než se mu má ubrat, tak se mu zbytek ubere ze životů (můžete používat pouze na jednotky s manou !), lvl. 1 - mana 100, lvl. 2 - mana 200, lvl. 3 - mana 300, mana 75b) Immolation - použitím se aktivuje zvláštní aura, která ubírá pozemním nepřátelům x dam. za vteřinu, dokud je aktivována, pomalu vám ubírá manu, její deaktivací čerpání many přestane, lvl. 1 - 10 dam. za vteřinu, lvl. 2 - 15 dam. za vteřinu, lvl. 3 - 20 dam. za vteřinu., mana 35c) Evasion - přidává šanci na narušení nepřátelského útoku, lvl. 1 - 10% šance, že nepřítel mine, lvl. 2 - 20% šance, že nepřítel mine, lvl. 3 - 30% šance, že nepřítel mine, mana 0 automatickyd) Metamorphonis - Demon hunter se promění v silného démona a získá bonus 500 life, útok se změní na útok na dálku, trvání po dobu 60 sec.11) Keeper of the grovea) Entangling roots - po seslání na nepřítele zpod nepřítele vylezou ze země větve, které ho zraňují 15 dam. za vteřinu po dobu xsec., lvl. 1 - 15 sec., lvl. 2 - 30 sec., lvl. 3 - 45 sec., mana 75b) Force of nature - kouzlo utvoří z kusu lesa několik oblud s 300 life na 75 sec.,lvl. 1 - 2 obludy, lvl. 2 - 3 obludy, lvl. 3 - 4 obludy, mana 125c) Thorns aura - působí na heroa a ostatní kolem něj, útočníkům se zbraněmi na blízko vrátí aura x damage, lvl. 1 - 4 dam. vráceno, lvl. 2 - 8 dam. vráceno, lvl. 3 - 12 dam. vráceno., mana 0 automatickyd) Tranquility - vytvoří déšť léčivé energie, který léčí vaše a spojenecké jednotky v širokém okruhu od heroa, léčí 20 life za sec., trvání 30 sec.12) Priestess of the moona) Scout - vytvoří sovu, kterou můžete použít jako hlídku a sova vidí neviditelné jednotky, trvání 60 sec., lvl. 1 - mana 100, lvl. 2 - mana 75, lvl. 3 - mana 50.b) Searing arrows - zvýší damage Piestess přidáním fire dam., lvl. 1 : + 10 dam.,lvl. 2 : + 20 dam., lvl. 3 : + 30 dam., mana 8c) Trueshot aura - okolním jednotkám přidává bonus ke zranění střelými zbraněmi (jen střelnými), lvl. 1 - dam. +10%, lvl. 2 - dam. +20%, lvl. 3 - dam. +30%.d) Starfall - přivolá k Priestess vlny padajících hvězd, každá vlna zraňuje nepřátele kolem Priestess za 75 dam., trvání 30 sec., mana 200D. MultiplayerZkoušeli jsem multiplayer, jen ve dvou, samozřejmě je pro více hráčů ale inteligence počítače je taková, že když jsme hráli 1 vs. 3 - počítač 1 vs. my dva + počítač 2 - tak nás počítač 1 dokázal všechny absolutně rozdrtit a nás lidi jako první, potom následoval počítač 2, který by už dávno neexistoval bez mé pomoci. Hra nabízí spoustu map a nepochybuji, že další si můžete stáhnout např. na www.battle.net, a kromě toho je tu i editor map. Velkým hitem bude W3 i na battle.netu.

Pokračovat na článek


Quake II

A) UNIT 1 - BASE UNIT Level 1 : Outer Base - base1.bsp, 3 secrety1) V uzavřeném vodním prostoru, kam se dostanete buď úzkou průrvou či chodbou z venkovního prostoru se pod vodou v jednom z výklenků nachází první secret.2) Ten druhý najdete právě ve zmíněném venkovním prostoru, schovaný pod schody.3) Poslední se nachází v závěrečné místnosti. Na místo cesty po schodech k exitu se vydejte rovně dozadu a vystřelte do tlačítka na stropě uprostřed chodby. Přímo před vámi se otevře tajná místnost.Level 2 : Instalation - base2.bsp, 2 secrety1) První secret se nachází opět ve vodě. Namísto vchodu k exitu se vydejte doleva do úzkého vchodu. Zde najdete ve zdi trhlinu, která po polaskání střelou (možno i z blasteru) pukne.2) Druhý tajný prostor je k dosažení až později, po aktivaci mostu. Jakmile se dostanete do závěrečné sekce a konečné místnosti, nechoďte k velkým dveřím ukončující vaší pouť tímto unitem, ale skočte do malých podzemních prostor. Zde je kromě řady nepřátel v jednom výklenku uschován secret.Level 3 : Comm Center - base3.bsp, 2 secrety1) Krátce po vstupu do úrovně se dostanete do nádherně osvícené místnosti s "bazénkem". Uprostřed dna je díra, kterou se po rychlé akci (či s použitím rebreatheru) dostanete do tajného prostoru.2) Druhý secret je pouze formální, ihned z prvního vedou dveře do tajné úrovně.Secret Level 1 : Lost Station - train.bsp, 6 secretů1) Jakmile se dostanete do první "stanice", skočte do vody a tunelem se dostanete do prostor. Zde je také možné otevřít dveře, které byly dříve z druhé strany zamčeny.2) V prostoru u první stanice je dále postranní místnost plná krabic. Na pravé hromadě je secret a dostanete se k němu skokem z vrcholu levé hromady.3) Při cestě vehiklem do druhé stanice, případně zpět z druhé stanice pohlédněte dolů a spatříte nádrž vody. Skočte do ní a pomocí výtahu se dostanete zpět k druhé stanici.4) Z druhé stanice se vydejte do místnosti a nahoru po rampě. Po chvíli, dáte-li se doprava spatříte stěnu, ze které po vás stříli tři paprsky blasteru. Na stěně je však rovněž tlačítko, které otevře vedlejší panel.5) Ve velké kruhové místnosti, kde se používá červený klíč je opět vodní jezírko. Ponořte se do vody a vystřelte do rýhy v jedné ze stěn středního pilíře.6) Na místo obvyklého způsobu sebrání červeného klíče, tedy vystařelení do buttonu a následného zvednutí schodů do potřebné výšky vystřelte do tlačítka a včas seskočte z rampy. Pod schody najdete příjemné překvapení.B) UNIT 2 - WAREHOUSE UNITLevel 1 : Ammo Depot - bunk1.bsp, 3 secrety1) Hned v první místnosti v levém rohu skočte na bednu a vystřelte vzhůru do stropu do tlačítka. Poblíž se otevře panel s Quad-Damage.2) V místnosti, kde je potřeba vystřelit do tlačítka, aby se spustil buchar, otevírající dveře a cestu dál se nachází ještě jeden button (kousek vedle tlačítka, do kterého je nutné vystřelit), který otevře dveře na podlaze odkud jste přišli.3) Na druhé straně mostu přes lávu se nachází třetí a poslední secret tohoto levelu. Jednoduše na protější straně skočte pod most. Nic víc, nic míň.Level 2 : Supply Station - ware1.bsp, 3 secrety1) Hned na startu skočte z plošiny dolů na zem a jděte do jenoho z konců (moc možností nemáte). Zde se nachází ve zdi panel, který se přímo před vámi otevře a uvolní vám cestu do výtahové šachty s brněním.2) V jedné z prvních místností je rozlehlé prostranství s pohybující se bednou. Zaměřte se na okamžik, kdy vjíždí do otvoru ve zdi a opět vyjíždí a z bedny poblíž v okamžiku, kdy otvor opouští, do něj skočte.3) Po "vysvobození" vlaku navštívíte sklad plný na sebe poskládaných beden různých barev. Na jednom místě jsou však poskládány béžové barvy s jednou šedou ve spod. Vystřelte do ní a objevíte nějakou tu energii.Level 3 : Warehouse - ware2.bsp, 2 secrety1) V levelu se nachází místnost, kde tlačítkem sjedou kruhové schody. Sejděte z nich a za jednou skupinkou beden vystřelte do nenápadného tlačítka. V návaznosti na již odkrytých schodech se objeví další místnost.2) Téměř v poslední místnosti se nachází u proskledného skla, opět na stropě, tlačítko, které odhalí v bezprostřední blízkosti schody ke Quad-damage.C) UNIT 3 - JAIL UNITLevel 1 : Main Gate - jail1.bsp, 2 secrety1) V prvním venkovním prostoru skočte do vody a vlezte do rudě osvícené chodbičky ve zdi. Po sebrání několika bonusových předmětů vás výtah vyveze zpět ke startu.2) Po zabití pár nepřátel a projití pár místností se dostanete do, řekněme, centrálního prostoru, kde je po pravé straně vchod dolů po schodech. Vy však zůstaňte kde jste a vyskočte po bednách a počítačích do výklenku ve zdi.Level 2 : Detention Center - jail2.bsp, 2 secrety1) Na místě, kde je quad-damage uzavřený za laserovou ochranou se vydejte doprava po schodech nahoru. Nad schody se opět vyjímá tlačítko a stará známá finta - ihned po vystřelení skočte ze schodů, ještě než se vysunou nahoru. Pod nimi vás čeká překvapení.2) Po zabití první větší potvory, naproti dveřím do security complexu se nachází další dveře, za nimiž se však neskrývá kromě mříží a tlačítka nic nového. Tlačítko však otevře dveře kousek vedle vás. Rychle se vraťte dveřmi a vejděte za rohem do dveří, tkeré jste otevřeli tlačítkem.Level 3 - Security Complex - jail3.bsp - 1 secret1) Po startu se vydejte doleva a vedle chodby, která se chrání žlutými paprsky vystřelte do zdi. Je tam - tuším - granátomet.Level 4 : Torture Chambers - jail4.bsp, 3 secrety1) Trochu divný secret, ale budiž. Hned po zabití první potvory přeskočte malý otvor v zemi do trávy a hup za roh doprava. Na konci se nachází hyperblaster a to je první secret. Já vám říkal, že je divný.2) V druhé cele, kterou potkáte se za vězněm nachází posunovatelná zeď s nesmrtelností na konci. Nevyplácejte jí, budete jí potřebovat.3) A hned zde - v lávovém jezírku, kde se před vámi vykoupe jeden z věznů, díky nesmrtelnosti najdete několik zajímavých předmětů, quad-damage nevyjímaje.Level 5 : Guard House - jail5.bsp, 3 secrety1) Pár místností po startu, u prvních explozivních "sudů", je ve zdi prasklina. Shoot it !!2) Jen o kousek dále po schodech dolů se dostanete ven. Téměř hned před vámi je vypouklý panel, který stačí stisknout a plošina po vaší levé straně se sníží a odhalí adrenalin.3) Ve stejné venkovní místnosti skočte dolů do vody (tam je mimochodem Megahealth) a vylezte na nižší plošinu. Vejděte do dveří po pravé straně a po chvíli dorazíte k poslednímu secretu tohoto unitu, neboť Lower Mines nemají žádný.Level 6 : Grid Control - security.bsp, žádný secretD) UNIT 4 - MINE UNITLevel 1 - Mine Entrance - mintro.bsp - 1 secret1) V druhém prostoru s lávou je u stropu blikající žárovka (zřejmě se loučí). Vystřelte do panelu pod ní a máte svého nejlepšího přítele.Level 2 : Upper Mines - mine1.bsp, 2 secrety1) V útrobách úrovně, po stisknutí prvního tlačítka na zemi se po chvíli dostanete do velké, otevřené místnosti s úzkým mostem přes hlubokou jámu s větrákem. Vykašlete se na můstek a dejte se po vaší pravé ruce. V temném rohu se po výstřelu zjeví první secret.2) Vraťte se ke zmíněnému mostu a přejděte před něj. Nalevo od tlačítka vypínajícího ventilaci je sloup, z něhož vyskakují jiskry. Vystřelte do něj a máte quad.Level 3 : Borehole - mine2.bsp, 3 secrety1) V první velké místnosti s, tuším, prvními schody v úrovni je právě pod nimi za "popelnicemi" schované brnění a s ním i první secret.2) Ze stejné msítnsoti skočte dolů do jakési studny a do vody - kromě radosti z druhého secretu je zde adrenalin.3) Po aktivaci stroje dvěma tlačítky se na vás podle vrhnou monstra ze zálohy. Jedna "záloha", tedy úkryt odkud nepozorovaně vyběhly, skrývá secret náchylný na výstřel.Level 4 : Drilling Area - mine3.bsp, 2 secrety1) Po vstupu do úrovně (mělo by jít o vaše první seznámení se s tímto levelem, existuje totiž ještě jeden vstup - ten pravý poznáte podle toho, že je zde třeba zničit dvě zařízení, aby se otevřel vstup do podzemí) a do podzemí je u první "zatáčky" trhlina ve zdi. Rozstřelte jí a nesmrtelnost je vaše.2) Ve finální místnosti, kde se nachází výtah do dalšího unitu, je vlevo, nahoře na krabicích, předmět. Vyskákejte k němu s pomocí explozivních popelnic a beden.Level 5 : Lower Mines - mine4.bsp, žádné secretyE) UNIT 5 - FACTORY UNITLevel 1 : Receiving Center - fact1.bsp, 4 secrety1) Až poměrně daleko v úrovni, kde se nachází tři malé výtahy jsou (po použití některého z nich) naproti každému z nich tři výklenky ve zdi. Prostřední z nich má jinou texturu - přistupte k němu a čeká vás první secret. Celkově však nic extra, jen brnění a nějaké ty rakety.2) Kousek dále, po přejití mostu nad lávovým jezírkem se dostanete zpět na start úrovně, odstraníte však laserovou ochranu (napravo od dveří) do jedné z částí - zde je krátký most přes vodu. Skočte do vody, další secret již nemůžete minout.3) Dostaňte se zpět na most ze kterého jste skočili dolů do vody. Přímo před vámi je vodopád, který v sobě skrývá tajný level Sudden Death. Skočte (nejsem si jist, že to jde i normálním skokem, ale rocket jump to jistí) a je váš.4) Až se sem vrátíte, tak v poslední místnosti, těsně před vstupem do exitu se otočte. Jeden z červených výstupků schovává tlačítko. Vystřelte do něj a otevře se vám vstup do prostoru, který je těmito výstupky obehnán.Level 2 : Processing Plant - fact2.bsp, 3 secrety1) Kousek po startu se dostanete ke dveřím, které nelze otevřít jinak, než stisknutím dvou tlačítek poblíž nich. Zde je velmi originálně uschován další secret. Při vstupu do tohoto výklenku pohlédněte vzhůru, vystřelte do tlačítka a poblíž se otevře panel s adrenalinem.2) Hned za dveřmi, které se otevírají již zmíněními tlačítky se - namísto obvyklé cesty doprava k nádherným mlýnkům na maso - otočte vlevo. Pod vámi se nachází kyselina a přímo (!!!) pod vámi tajný level. Skočte do kyseliny a z ní do levelu - je zde quad damage.3) Za chvíli se dostanete do místnosti s pojízdným pásem (himbajs, jak se tomu přesně říká). Po stisknutí tlačítka u výtahu, které jej zastaví, se podívejte do místa odkud výtah vyjíždí. Najdete poslední secret tohoto unitu.Tajný level : Sudden Death - fact3.bsp, žádný secretF) UNIT 6 - POWER UNITLevel 1 : Power Plant - power1.bsp, 2 secrety1) Dáte-li se hned po vstupu dopředu a na rozcestí doleva, jedno ze spousty stropních světel bliká. Vystřelte do něj a hle - u vašich nohou se otevřela "zdravotní" lokace.2) Hned pod schody roszřílejte pár popelnic. Otevřou vám cestu k dalšímu secretu s několika monstry, ale hlavně s hodnotným překvapením na konci.Level 2 : The Reactor - power2.bsp, 1 secret1) V hlavní místnosti s třemi obrovskými čtverci na sobě, přesněji v její dolní části, se postavte čelem ke dveřím naproti tomuto sloupu z čtverců a otočte se doprava. Jděte dopředu, otevřete dveře a vystřelte do nápadné textury před vámi. Je váš.Level 3 : Cooling Facility - cool1.bsp, 3 secrety1) Po stisknutí tlačítka na počátku levelu se vám otevře cesta dolů k podzemnímu kanálu. Dejte se doleva po proudu. U první zatáčky začíná díky většímu spádu voda více unášet, všimněte si však žebříku nalevo. Dostaňte se k němu, skočte pod kanál a secret už neminete.2) Vraťte se do kanálu. Po chvíli vás vyplivne do velkého rezervoáru, ze kterého se dostanete výtahem nahoru. Pod vámi je však ještě jedna platforma, která skrývá megahealth. Však vy už si s jejím dosažením proadíte, není to vůbec těžké.3) V místnosti s turbínou, kterou spustíte pomocí kruhové páky, je u krabic na stěně rýha. Vyskákejte po krabicích vzhůru a stiskněte tlačítko. Vrátíte-li se zpět, ve zdi je díra. A secret.A bonus navíc - Dopefish je všude. Po zničení reaktoru v šestém unitu se na místo BigGunu vraťte do této úrovně. Zde je pak v jedné skulině pod vodou vchod do malého prostoru s trubkou, kterou můžete rozstřelit a spatřit v ní Dopefishe.Level 4 : Toxic Waste Dump - waste1.bsp, 2 secrety1) Dříve či později se dostanete na most, kde je rovněž railgun. Pod mostem je ještě jeden most, ve kterém ovšem teče kyselina. Jděte po proudu, hned za rohem je secret. Použijte nesmrtelnost, ale jde to i bez ní, cítíte-li se na to.2) Po návratu na most se dejte za railgunem doleva a na konci je environment suit. Využijte jej a skočte do kyseliny. Zde je průrva dolů, která vede k tajné místnosti s adrenalinem a hlavně nesmrtelností.Level 5 : Pumping Station 1 - waste2.bsp, 3 secrety1) Hned po použití prvního výtahu se vydejte do vedlejší místnosti (bliká v ní jedno ze světel) a vystřelte do trhliny v trubce před vámi.2) Tento secret vás po chvíli dostane do otevřeného prostoru. Zde se nachází dvě stejné malé textury, připomínající mříž. vystřelte do nich, naproti dveřím pryč se otevře panel s quadem.3) Až se vrátíte do místnosti, kde byl úvodní secret, vystřelte do onoho blikajícího světla. Vedle vás se rozbije bedna a vykoukne na vás adrenaline.Level 6 : Pumping Station 2 - waste3.bsp, 4 secrety1) Hned vedle dveří na modrý klíč je panel. Vystřelte do něj a secret je váš. Ve starších verzích je bug, díky němuž nedostanete informaci o nalezeném secretu, bacha na to !2) Kousek dále najdete BFG. Vedle ní je koridor s kyselinou. Chcete-li najít všechny secrety, musíte se opět obětovat. To vše pouze pro adrenaline.3) Od BFG dále se po chvíli dostanete na most, před vámi jsou tuším první dveře od BFG. Na levé straně je opět ta podezřelá textura, která skýtá secret s mnohem příjemnější odměnou - nesmrtelností.4) Za dveřmi na modrý klíč je bazének s kyselinou (pokud jste již aktivovali pumpu, v opačném případě je na jeho dně poněkud rychle se točící větrák), v jehož polovině je quad-damage.Level 7 : Big Gun - biggun.bsp, žádný secretG) UNIT 7 - HANGAR UNITLevel 1 : Outer Hangar - hangar1.bsp, 3 secrety1) Od startu jděte zpět, seskočte prostorem pro výtah dolů. Zde je za trubkou schovaný adrenaline.2) a 3) Po mostu přes vodu se dostanete do další budovy, zde je hned na začátku točící se chodba. Na jejím konci vystřelte do zdi, dostanete se do druhého secretu, kde je také vstup do tajné úrovně. Vstup do teleportu je považován za třetí secret.Level 2 : Research Lab - lab.bsp, 1 secret1) Po aktivaci průchozího mostku na něj vstupte a podívejte se na proužky napravo. Jeden z nich má trhlinu. Určitě víte co s ní.A tajemný bonus navíc - V první úrovni jsou dvě okna na nichž ulpěla krev. Po zabití všech potvor v úrovni se na skle objeví nápis "Kill Me". nyní můžete sklo rozstřílet a jít dovnitř. V další místnosti vás překvapí zpráva "A.H.D.S.S.I.B.H bjjc". Nikdo neví co to je, vy ano?Level 3 : Inner Hangar - hangar2.bsp, 5 secretů1) Vstupte do dveří, po levé ruce je jisté zařízení, opět se známou trhlinou. Vystřelte a adrenaline je váš.2) O kousek dále, u první vody tohoto levelu, jsou v rohu místnosti poskládány jakési skladovací bedny, opět s trhlinou ukrývající quad.3) O další kus dál je již trochu rozlehlejší voda s pohybujícími se bednami. Po chvíli se dostanete k tlačítku, které vám zpřístupní výtahy. Skočte však raději do vody, přímo pod vámi se totiž otevřelo malé bludiště se zdravotním secretem (nějaké to brnění se vždycky hodí).4) A v dalším vodním jezírku, tentokrát kruhovém, u něhož jste zabili velkou létající potvoru, je uprostřed pod vodou tajný průchod pro adrenaline.5) Až na samém konci úrovně, těsně před vstupem do výtahu, je na zdi (ještě před ochraným "FORCE FIELDEM") odlišná textura s brněním.Level 4 : Launch Command - command.bsp, 2 secrety1) Hned na začátku úrovně jsou tři točící se kruhy. Vyskočíte-li k nim rocket-jumpem, najdete za nimi BFG. You Crazy Rocket-Jumpers !!2) Na konci úrovně jsou na obou stranách skla. Jedno z nich má trhlinu. Vystřelte do něj a prozkoumejte vzniklé prostory.Level 5 : Outlands - strike.bsp, žádný secretTajný level : Comm Satelite - space.bsp, 2 secrety1) Po otevření jedněch dveří spatříte dvě okna do vesmíru dokořán. Kousek od nich se podívejte dolů, od volného vesmíru vás dělí jen malé platfomy. Přeskákejte po nich za roh, dostanete adrenaline.2) Po zničení létající potvory se vraťte do hangáru, kde to vše začalo. Zastavte se však ještě u dveří, které do něj vedou - přímo vedle nich je temná plaforma s dalším adrenalinem.H) UNIT 8 - CITY UNITLevel 1 : Outer Courts - city1.bsp, 5 secretů1) Po startu se dejte doprava dolů. V úzké, lávou prosvícené místnosti je trhlina s překvapením.2) Pak se vyšplhejte po úzkých cestičkách nahoru. V prostoru nad startem stiskněte tlačítko a vraťte se na start samotný. Zde se nyní objevila průrva k dalšímu secretu.3) Ty úzké cestičky, ještě za zmíněným tlačítem, ústí do dalšího secretu, který se však ne a ne otevřít, dokud neodhalíte podstatnou část samotného paláce. Na závěr úrovně se sem tedy vraťte.4) Hned vedle data spinneru v útrobách paláce je tlačítko. Stoupněte si na něj a za vámi stkiskněte další. Otevře malý most k čtvrtému secretu této úrovně.5) Na zpáteční cestě se v pravoúhlé zatáčce vynořte z vody, nad cestou zpět je malý výklenek s bonusovými předměty. Pokud je stále zahrazen ochranným paprskem, musíte jej nejprve vypnout (tlačítko v následující úrovni Lower Palace vypíná nejen ochranu poblíž něj, ale i právě tuto).Level 2 : Lower Palace - city2.bsp, 6 secretů1) Jeden z mnoha vstupů do této úrovně (jako vždy hovořím o vstupu, který vyvstane při regulérním průchodu celé hry, nikoliv při napsání "map city2") začíná nepříjemným setkáním s mnoha příjemnými potvorami. Nalevo nad vchodem je nepříliš dobře zatarasená cesta do prvního secretu.2) U dalšího vstupu najdete ornament s hlavou na zdi a quad-damagem nahoře. Když nemůže Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi. Vystřelte do obou ornamentů na zdi (jeden přímo pod quadem, jeden na druhé straně ve stejné výšce), quad sjede a je váš.3) V pasti, kde na vás za rohem ze zdi střílí několik blasterů, je lehká pomoc. Na zdi poblíž je destička, do které je třeba vystřelit. Nevím co je na tomto zastavení blasterů tak tajného, ale počty jsou jasné.4) Hned za rohem, kousek od dveří na horní balkón, je na zdi jakýsi plánek. Vystřelte do něj a uvidíte co se stane.5) V místnosti, kde deaktivujete zelené dveře, se dotkněte stěny nalevo. Ta se vám odvděčí otevřením zdravotního secretu poblíž.6) Po otevření žlutých dveří v následující úrovni "Upper Palace" se vraťte na místo prvního secretu a opět vyšplhejte po všech žebřících. Nahoře na vás čeká spousta munice.Level 3 : Upper Palace - city3.bsp, 7 secretů1) V horní části hned po startu deaktivujete dva ochranné paprsky, dejte se tím pravým a na stropě vystřelte do nápadného výstupku. Bingo ...2) Vraťte se zpět a vydejte se naopak levým vstupem a použijte výtah.3) Pokud do úrovně vstoupíte dolním vstupem, druhý secret je téměř na dosah. Po schodech se dostaňte k zábradlí. Nedbejte a přeskočte jej, dole vám cestu zahradí žlutý ochranný paprsek. Kousek vedle se však na stropě nachází tajný buttonek (objeví se až poté, co se dotknete žluté ochrany). Když do něj vystřelíte, vypadne brnění.4) Po otevření žluté ochrany z předchozího secretu a po stisknutí tlačítka se dostanete k podivné nažloutlé zdi. Vystřelte do zdi mezi žlutými cihlami a máte brnění.5) Ve stejné místnosti se nachází malé kyselinové jezírko. Na jeho obrubníku je u protější strany malý výstupek, který je třeba stisknout. Nyní se do kyseliny ponořte (samozřejmě nejlépe s environment suitem) a po chvíli se dostanete do zatuchlé místnsoti s počítačem, fotkou Carmacka a jeho Ferrari na zdi, logem Dooma, či dokonce maketou Carmackovy hlavy (sloužící jako adrenaline).6) Dáte-li se v místnosti popisované u prvního secretu do pravých dveří, po chvíli dojdete k chodbě, kde ze zdi střílí několik blasterů. Podlaha však nekončí až u zdi, můžete z ní seskočit. Sice je dole láva, ale s jedním skokem se to dá přežít. Za quad to snad stojí, ne?7) V horní části levelu je těsně před modrou ochranou most, nad nímž neustále exploduje ornament na zdi. Dveře před modrou ochranou jsou uschovány v tmavém prostoru, v rohu u dveří. Seskočte o úroveň níže.I) UNIT 9 - BOSS UNITLevel 1 : Inner Chamber - boss1.bsp, žádný secretLevel 2 : Final Showdown - boss2.bsp, 1 secret1) Po zabití finální potvory se nevracejte zpět. Právě naopak, dostáváme se k tomu nejlepšímu. Stiskněte jedno z tlačítek na zemi - tím se otevře vstup do podzemí na opačném konci. Dole se nachází spousta munice, ale především trhlina ve zdi, která vede ke galerii programátorů a designerů ID Software. Na konci je ještě možné stiskem tlačítka a slezením jenoho žebříku spatřit užívající si monstrum. To už je však doopravdy vše.

Pokračovat na článek


Half-Life 2 Stress Test

Inu podívali jsme se na zoubek zatěžovacímu testu, který je k dispozici v Counter-Strike Source. Nejen že vymačkává ze Source enginu maximum, ale také vám ukáže, kdy a jak vám nový half poběží.Pokud jste sledovali pravidelně všechna vypuštěná videa, která se týkala očekávaného (a konečně dokončeného, tak se zkuste zase vykroutit) Half-Life 2, tak vám možná neuniklo ani jedno testovací, které ukazovalo nový Source engine v plné kráse. Právě to je skryto pod položkou Video Stress test v Counter-Strike Source. Takže ti, kteří se domnívají, že nové CSS ještě plně nevyždímává tento engine naplno, tak si možná přijdou na své. Protože víme, že čekání jsme si s Half-Life 2 užili až až, tak ani tento měsícový finiš nebude pro fanoušky procházka růžovou zahradou. Proto jsme se tedy podívali na zoubek právě tomuto testu a když už jsme byli v tom, v něčem jsme ho i ozkoušeli.Oč jde? Jedná se o průlet částečně zatopenými doly (nebo něčím, co jako důl vypadá). Kamera nejdříve zabírá výtahovou šachtu, kterou pak proletí dolů do dolu, aby se nad hladinou udělala obrat. Díky tomu si vychutnáte nově animovanou hladinu s deformací obrazu předmětů pod ní. Pak vlétnete do chodby, kde nad hladinou ve vzduchu vysí v záři reflektoru desky z různých materiálů a každý reaguje na zdroj světla jinak. První propouští paprsky jen prasklinami ve svém neopracovaném povrchu. Po druhé tečou proudem čůrky vody a tomu odpovídá i procházející světlo. Třetí je sestavena z různých červeně tónovaných skleněných dlažek. Čtvrtá je mozaikou Gordona Freemana s posvátným páčidlem. To, jak jednotlivé efetky lomu světla dopadly, se nám snad podařilo zachytit na screenshotech dole.Pak kamera udělá jedno padede a rychlou otočku vzad a cesta následuje do dalších zatopených prostor. Můžete se pak kochat velice detailními, pěkne nasvětelnými texturami na stěnách a párem dřevěných desek, které jenom částečně vykukují z vody. Na to přichází místnost s ledovým, nebo spíš skleněným modelem counter-teroristy z CSS. Ze začátku je viděný jenom z jistých úhlů, když se v něm obraz pozadí zrovna správně naláme. Pak ze stran vyšlehne dvojice plamenů, na které samozřejmě náš ochránce míru a pořádku okamžitě zareaguje a rozhoří se mu skleněné vnitřnosti. Procházka pak postupuje do místnosti s obrazovkami, kde stále můžete sledovat dění z vedlejší místnosti. V samém závěru pak přichází ještě jedna otočka, piruetka a ukazuje se nám, že ve Valve mají smysl pro melodrama, protože na úplném konci nalézáme dveře s logem HL2. Jen do nich vstoupit.Výsledné výsledky a výbavu vašeho pecka pak můžete zaslat do Valve, kde budou zhodnoceny a časem se objeví na internetu. Přistupme ale k samotnému testování. Testovanou sestavou bylo Pentium 4 2,8 GHz, 1024 MB DDR RAM, GeForce FX 5900 (poslední verze ForceWare 61.77), což stále ještě dnes považuji za statného dvanácteráka. Pokud nedojde na Doom III aneb pro někoho super hororová zkušenost vonící benzínem a spáleným masem a pro někoho nehorázně náročná slátanina a jediné, co při ní smrdí, je navátý hermelín, který máte nalepený v kolečkách u židle. Hra umožňuje kromě nasetování rozlišení a poměru velikosti obrazovky i nastavení parametrů model detail, texture detail, water detail, shadow detail, antialiasing mode, filtering mode, shader detail a v-sync. Při standardním nástavení (1600 na 1200, všechno na High kromě Water detail, který byl nastaven na simple reflections, a filtering mode, který byl nasetován na trilinear), jenž se nám naprosto hodí k zapářce CSS o dlouhých zimních večerech, a ze kterého máte první várku pořízených obrázků, vše běželo při 46,6 průměrných fps.Naproti tomu při zakliknutí všeho na nejlepší možnou variantu nám fps klesne na 30,95, ale kromě hladší grafiky a modelů doopravdy jiných rozdílů nevidím. Hlavně pokud jde o nastavení detailů odrazů na vodě, kde při přepnutí ze simple reflections na reflect all, se mi žádné viditelné změny nedostalo. Schválně jsem tyto vodní variace prohnal v Aztecu a hrál si v něm na Michaela Phelpse. Vodní hladina stejně okolí neodráží, spíše se jedná o takovou univerzální odleskovou mapku. O tom, že byste viděli ve hře odraz nepřítele a pomohlo vám to k vypečenějším fragům, na to zapomeňte.Jistě důležitá věc pro opravdu oddané fanoušky HL bude, co se stane s naším halfem, když veškeré detaily stáhneme na minimální hodnotu. Zatvrzelý hlhráč sice nemá dnes již nejnabušenější strojek od AlienWare, ale HL2 tam prostě zahrají i kdyby to měli hrát jako tahovou strategii (i já sem na tom byl podobně, když jsem HL2 hrál na své P133 s VooDoo 1, kde některá místa byla solidní zadělávkou na epilepsii) nebo za cenu ztráty úžasné grafiky. V nejhorším nastavení při rozlišení 1600 na 1200 (to abyste si uvědomili ten rozdíl) hra na testovací sestavě dosáhla 84,4 fps. Podívejte se ovšem za jakou cenu. Voda sice stále vypadá dobře, ale to už se o texturách říci nedá. Nemluvě o rotujících deskách, které nahradil nějaký matný humus, zjednoduššený model zábradlí do 2d podoby nebo rovnou bílý, neotexturovaný model člena přepadové jednotky. Takhle si to Gabe nepředstavoval ani ve svých nejhorších snech na odtučňovací kůře v San Pedru.Nakonec se můžeme podívat i mimo stress test, přímo na grafiku nového Counter-Striku. Možná to není nejlepší cantr, jakého jsme kdy hráli, nicméně je to určitě ten nejlépe vypadající. V Dustech se nad mapou vznášejí mračna prachu. Skrze střešní okénka pronikají do temných zákoutí paprsky světla s typický efektem kolem a dokonce se můžete kochat smítkami prachu, které si v kuželech poletují. Všude se válí spousta bordelu. Díky němu vypadají mapy mnohem zajímavěji a realisticky, ale hlavně jsou důkazem přítomnosti Havoc enginu, když se prolétnou místností při explozi granátu. Modely vypadají dobře jak po stránce grafické, tak i po rozpohybování a díky novým ragdoll animacím tak těla létají parádně vzduchem a někdy končí v dosti nepřirozených polohách – mrtvoly sedící na schodech, mrtvoly valící kotrmelce atd. můžete si všimnout i pěkných světelných odlesků na vyleštěném dřevě v Chateau, na dlaždicích v Havaně nebo na zmoklých kamenech v Aztecu. Vše jsme se pro vás pokusili zdokumentovat v naší rozsáhlé galerii z plné verze hry.Nikoho snad nepřekvapí, že konečný verdikt ohledně grafiky HL2 si necháváme do recenze plné verze. Necháváme do doby, než budeme mít něco našlapáno po ulicích City17 a jeho přilehlých, rozlehlých lokalitách. Zatím však můžeme usoudit stejně jako z obrázků , že Valve posledních pár let rozhodně nespali. Sice to místy nevypadá jako Doom III, ale také to neběhá tak blbě jako Doom III. Hip hap hop! 

Pokračovat na článek


Vietcong - Povedené peklo

Nyní máme možnost se s novou českou hrou od Pterodonů vrátit do časů a do míst, kam bychom se v realitě určitě vrátit nechtěli. Ovšem virtuálně se do nich budete vracet často a rádi.Ať už chceme nebo ne, je jasné, že z pohledu US Army i většiny americké veřejnosti byla válka ve Vietnamu jedním obrovským omylem. Dalo by se říct, že Vietnam je takové americké Waterloo. Proto se není čemu divit, že se američtí herní vývojáři tomuto tématu vyhýbají jako čert kříži, i když je tento námět dost atraktivní. Přiznejme si, že střílet fašisty v nespočetně mnoha hrách z druhé světové války už není ono. Tento fakt si uvědomil český tým Pterodon a vytvořili hru z právě zmiňovaného vietnamského konfliktu.Naštěstí tato tématická jedinečnost na trhu (kromě budgetovky Line of Sight: Vietnam) české vývojáře neukolébala a hned po prvních minutách hry poznáte, že si na svém dílku dali opravdu záležet. To, co dělá Vietcong opravdu jedinečným, je právě atmosféra Vietnamské války, která je všude kolem vás. Někdy jsem byl tak nervózní, že jsem střílel i do keřů, které se mi zdály jen podezřelé. Vietnamci totiž číhají na každém rohu a v džungli se dokonce skrývají i pasti jako dráty upevněné ke granátu nebo zakryté jámy s naostřenými bambusovými tyčemi. Naštěstí nejen mise džungli jsou zábavné a ve hře je nezapomenutelných misí hned několik. Skvělé je, že náplň misí není stereotypní a většinou si v každé misi zahrajete trochu něco jiného. Někdy máte za úkol dobít základnu, jindy zase osvobodit kamaráda z vietnamské vesnice nebo ubránit základnu.Je jasné, že pouhé probíhání misí s bezejmennými vojáky by nebylo úplně ono, a tak nás čeká i příběh. Vy jako hlavní postava jste seržant Steve Hawkins, který přilétá v roce 1967 na základnu amerických a jihovietnamských jednotek, aby velel malé skupince speciálních jednotek. Přesněji řečeno je ve skupině kromě vás dalších pět vojáku, a to kulometčík, doktor, radista, technik a stopař. Ne, nebojte se, naštěstí nejsou vaši spolubojovníci stupidní a často se i hodí, hlavně medik (léčí vás, ale to snad ví každý :), technik (dodává vám munici) a radista (přes vysílačku, kterou nosí na zádech, se domlouváte s velením o dalším postupu). Vaši společníci s vámi bohužel nebudou ve všech misích, ale pouze asi v polovině.Každá mise začíná ve vašem osobním bunkru na základně, odkud máte přístup jen do skladu se zbraněmi (výjimkou je první mise, ve které jste mohli procházet celou základnou). Tento styl startu mise se mi velice líbil, protože v bunkru máte spoustu zajímavých věcí. Kromě dokumentů s brífinkem k další misi jsou k dispozici například osobní dokumenty o vás a celé vaší skupině, příručka o přežití v džungli s různými informacemi o Vietcongu (opravdu se vyplatí přečíst), karta o všech zbraních ve hře a dokonce i váš deník. Pro příjemnou atmosféru vám hraje i rádio. V muničním skladu potom najdete všechny dostupné zbraně včetně těch vietnamských. Zbraně ve Vietcongu jsou kapitola sama pro sebe. Mezi těmi americkými můžeme najít takové klasické kousky jako karabina M1, samopal Thompson nebo brokovnice Remington 870. Kromě těchto veteránů si zastřílíme i s M16, která byla v té době naprosto novou a revoluční zbraní. Ostatně ani já na ni ve hře nedám dopustit a od té doby, co jsem ji dostal, jsem ji používal skoro ve všech misích. Vietnamská strana má na všechny americké zbraně své ekvivalenty. Například klasický samopal „těch zlých“ AK 47, pušky SKS Simonov nebo SVD Dragunov a Mosin-nagant a spoustu dalších. Pro všechny zbraně platí, že je na nich odveden kus práce jak po grafické, tak i po zvukové stránce. Navíc se všechny zbraně chovají i naprosto reálně (M16 znatelně míň cuká než AK47).V dnešní době je hodně sledovanou věcí určitě grafika, o které si teď něco řekneme. To, co od Vietcongu rozhodně nemůžeme čekat, jsou rozlehlé prostory jako například ve Flashpointu. Když jste v džungli, většinou jdete cestou, která je předem určená autory a moc prostoru pro vlastní improvizaci nemáte, ale to vůbec nevadí. Celou vaši skupinu skoro vždy vede stopař a vy máte o zábavu postaráno díky vietnamcům a pastím. V podstatě jediné, co mi na grafice trochu vadí, je animace listí a keřů. Ty jsou pořád statické a vůbec se nepohnou. Panák jimi prostě projde a okolo se rozvíří trocha listí. Teď si sice můžete říkat, že pokud se mi nelíbí listy a keře v džungli, tak to musí vypadat hrozně. Naštěstí je pravda přesně opačná a celkově džungle působí skvěle. Světla tam moc není a tak vidíte velmi efektivní proužky světla propadající skrz koruny stromů a všude jsou kořeny a povalené stromy (skvělá místa pro krytí). Celá hra se naštěstí neodehrává pouze v džungli, takže se podíváme i na spoustu jiných míst. Jako úplně největší plus na grafice se mi zdají animace postav. Ty se autorům obzvlášť povedly. Zvlášť se mi líbila animace, kdy postava přelézá nějakou překážku. Ovšem i ostatní animace jsou na skvělé úrovni (vykukování vietnamců, krčení, přebíjení zbraní). Grafiku bych celkově ohodnotil jako nadprůměrnou, která dobře běží i na průměrných strojích, ale mezi VIP enginy se neřadí.Velice mě potěšila i zvuková stránka hry. Hra samozřejmě podporuje všechny moderní zvukové efekty jako EAX. Skvělá je i podpora 5.1 reproduktorů. Pokud jste totiž vybaveni 6ti reprákovou soustavou, užijete si pravé vietnamské peklo. Střelbu slyšíte ze všech koutů a hra dokonce, jako jedna z mála, využívá prostřední reproduktor. Autorům se povedly i dokonale reálné zvuky zbraní, takže ostřílení hráči Vietcongu poznají, odkud na ně někdo střílí a především taky čím. Jediné co mě na zvucích mrzí, je chybějící typický zvuk při vystřelení poslední kulky z M1 (ale to stejně zajímá jenom detailisty jako jsem já). Za zvuky zbraní nezaostává ani hudba v menu, kde posloucháte příjemné kytarové sólo a v úvodní animaci si dokonce poslechnete skladbu kytarového mága Jimmyho Hendrixe.Ve Vietcongu nechybí ani pořádný multiplayer, který se autorům jako skoro vše perfektně vydařil. Nechybí klasické módy jako deathmach a capture the flag. Autoři do hry přidali i mód tým proti týmu, kdy jedna strana má určitý úkol (bránění pilota, zničení určitého objektu) a druhá strana se ji v tom snaží zabránit (vlastně takový Counter-Strike s američany a Vietcongem). Dokonce jsem slyšel i ohlasy, že by měl Vietcong překonat CS, o čemž pochybuji. O tomto nechci spekulovat , protože kvalitu multyplayeru ukáže čas, ovšem jako alternativa je Vietcong dobrá volba a vyplatí se multiplayer alespoň vyzkoušet. Našince navíc potěší, že s mým modemem 56 se dalo hrát celkem v pohodě a na jednom cizím serveru jsem měl dokonce ping 150! Vietcong mě jako jedna z mála akčních her donutil, abych si ho zahrál znova na vyšší obtížnost, a to se mi stává jen výjimečně. Výzvou je pro mě hlavně obtížnost vietnam (celkem jsou obtížnosti 4 - easy, normal, hard a vietnam). Poslední zmiňovaná obtížnost je opravdu tuhá. Nepřátelé jsou skoro 100% přesní, lépe se kryjí, používají krycí palbu a máte méně zdraví- prostě Vietnam. Na závěr řeknu jen to: Vietcong mě prostě dostal.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Webové tipy

Nejhranější hry na internetu

V tomto článku naleznete pouze hry, které jsou multiplayerové a zároveň singleplayerové. Vyložené on-linovky typu World of Warcraft nebo LineAge naleznete v dalším článku – On-line hraní na internetuCounter – StrikeCounter-Strike je naprosto kultovní záležitost, bez které by herní svět nebyl herním světem. Jde o klasickou first person střílečku (stáváte se hlavním hrdinou, jehož pohledem hru sledujete), kde na různých mapách proti sobě stojí teroristi a antiteroristi, respektive protiteroristická komanda z různých koutů Evropy. Jednoduše se jen připojíte na mapu, nakoupíte si zbraně a jdete do akce. Stav peněz je odvislý od toho, jestli váš tým vyhraje kolo, nebo také tím, kolik zabijete protivníků. Základem této hry jsou tři druhy map – CS, DE a VIP.CS – jde o mapy, kde je cílem komanda zachránit rukojmí a cílem teroristů je si ona rukojmí udržet tím, že eliminují policejní tým. Zní to celkem jednoduše, ale vězte, že to tak jednoduché není. Hostage (rukojmí) naříkají, courají se atd., takže vás většinou není problém identifikovat už podle sluchu. Zároveň je tu pravidlo, že pokud chcete vyhrát záchranou rukojmích, tak musíte odvést do bezpečí všechny čtyři. K utajení také moc nepřispěje, že se za vámi táhne úplná fronta:-)Nejoblíbenější mapy:CS_ITALY – Itálie je opravdu hodně hranou mapou, a co víc, je opravdu hodně kontaktní. Nevíte, kdy a hlavně kde narazíte na nepřítele, a tak zhutnělá atmosféra mapy občas brnká na nejcitlivější strunu vašich nervů. Italy, jak už název napovídá se odehrává v Itálii v nějaké venkovské lokalitě plné spletitých uliček, kde nechybí ani trh s ovocem a slepičky:-)CS_MILITIA – Tohle je mapa, která má alespoň ze začátku tendence spadávat ke stereotypům, protože CT (counter terorist - policisté) vybíhají ze svého výchozího bodu přímo pod okna budovy, kde jsou rukojmí. Jak to ale tak občas bývá, teroristi si „zakempí“(zalezou) k oknům se sniperkou a jen čekají na první příležitost k výstřelu. Jinak jde určitě o dost zajímavou mapu.CS_ASSAULT – Tuhle mapu mám moc rád a vždycky, když je příležitost, tak si ji zahraju. Jedná se o budovu, kterou obklopuje menší prostranství, kde také začínají CT a teroristi jsou zalezlí vevnitř s rukojmími, čekajíc, až do jejich brlohu vstoupí první polda. Do budovy se dá dostat třemi způsoby. Přední branou, zadními dveřmi, a nebo po střeše větrací šachtou, která vede přímo k rukojmím.DE – Detonation je typ hry, který je anglicky mluvícímu čtenáři patrný už z názvu. Ano, jde v podstatě o to, že teroristi musí tzv. „vybombit“ (ve slangu Counter-Strikeařů:-) jedno ze dvou míst na mapě, která jsou pro snazší orientaci označena křížem. Úkolem protiteroristického komanda je pak za každou cenu ubránit obě místa před vyhozením do vzduchu. Nutno ještě dodat, že na začátku každého kola hra někomu z teroristů přidělí bombu a ten jí pak má za úkol položit. Pokud zemře, je možno bombu znovu sebrat.Nejoblíbenější mapy:DE_INFERNO – jde o venkovní mapu s několika budovami, do kterých se dá pěkně schovat, ale vesměs jste s nepřítelem konfrontováni nejvíce venku, kde jsou i oba bomplacey (bombová pokladiště)DE_DUST – jedná se o pouštní mapu, kde je úkolem jak jinak, než odpálit dva cíle, a to několik beden napěchovaných čímsi. Dust je oblíbený zejména díky tomu, že se jedná o mapu hodně otevřenou, kde uděláte pár kroků a jste na všech důležitých mapových uzlech.VIP – tohle je mód, který se moc nehraje, ale přesto ke Counter-Striku patří. V kostce jde o to, že jedna postava z týmu Counter terorist se stane VIP osobou, která disponuje pouze pistolí a brněním a ostatní členové týmu ho musí živého dopravit na určené místo na mapě.Pravidla Counter-Stiku jsou vcelku jednoduchá, ale nic není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá a ne všechno se dá zvládnout bez práce. Na profi úrovni to chce přemýšlet, kombinovat a především hrát týmově, protože bez týmové práce nejsou koláče, jen smrt:-)Warcraft IIIWarcraft, nebo „Waro“, jak je taky důvěrně nazývám progamery (profi hráči) je klasická strategie, která téměř výhradně vychází ze zásad a podkladů legendární hry StarCraft od stejného výrobce, firmy Blizzard. Kvůli tomu tady už nebudu popisovat StarCraft, protože by to bylo nošením dříví do lesa, a proto prosím jeho příznivce za prominutí. Stejně jako ve StarCraftu máme tři rasy – Terany, Protossy a Zergy, máme i ve Warcraftu tři základní rasy – lidi, orky a nemrtvé, plus jednu rasu navíc – temné elfy, kteří neodpovídají žádné ze StarCraftových civilizací. Jinak je to ale velmi podobné následujícímu modelu: Terani – lidi, Protossové – nemrtví, Zergové – orkové.Každá civilizace má svojí specifickou strukturu hry, kterou by bylo velmi zdlouhavé tady rozebírat, takže bude nejlepší, když si to sami vyzkoušíte, ale teď popojedem dál…Warcraft je, jak už jsem poznamenal výše, strategií, která je založena na klasickém modelu rozděl & panuj, respektive postav & bojuj. Stavíte si bázi, těžíte suroviny a když je vhodná chvíle, postavíte si armádu a zaútočíte na soupeře. Celý boj ještě navíc okořeňují oproti jiným strategiím hrdinové, kteří sbírají zkušenosti, které si posléze rozdělují do speciálních schopností a dovedností. Tolik obecně o Warcraftu III.Co se týče progamingu ve světě Warcraftu, tak základem úspěchu je si rychle „naskillovat“ (česky nabrat zkušenosti) hrdinu, protože ten je klíčovou postavou celé hry. Co jsem zaslechl od progamerů, tak hrdina je klíčovou věcí celé hry a když máte při střetu méně zkušeného hrdinu, většinou to projedete…Age of Empires IIKrálovská strategie a královská zábava. Asi tolik se dá říct k úvodu možná nejoblíbenější a nejhranější strategii všech dob. Age of Empires II nás zavede do doby ranného středověku, kdy se králové více než nad bitevními plány sklánějí spíše nad těly mrtvých válečníků, svých protivníků. Jsme také v době, kdy čest a hrdost byly pojmy, které v dobách dnešních už trochu ztrácejí na vážnosti a významu. Středověk byl dobou temnou a stejně tak je i temná tato hra, zabij, nebo budeš zabit – jediné pravidlo, které platí na bojišti i životě středověkého člověka.Age of Empires II vás, jak už jsem zmínil staví do role krále některé ze 13-ti civilizací a jako král se utkáte se svými oponenty o moc a nadvládu nad územím. Celá hra začíná tím, že se ocitáte na „zelené louce“ s jedním městským centrem, průzkumníkem a třemi vesničany (tedy až na Číňany. Ti jich mají tuším šest:-). Vesničané se dají do díla a za chvíli už vidíte, jak vaše impérium v zárodku konečně „dýchá“. Dělníci shromažďují suroviny (jídlo, dřevo, zlato, kámen) a pumpují tak ekonomice novou krev do žil. Z kasáren vybíhají stále noví vojáci a dílna na obléhací stroje „jede“ ve dne v noci.Když už usoudíte, že je čas na útok a máte dobře rozběhnutou ekonomiku, vezmete svojí velkou armádu a beranidly a katapulty „zaklepete“ na nepřítelovu bránu. Když padne poslední bašta nepřítelova odporu, vyhráli jste. Zní to možná trochu nudně a otřepaně, ale vězte, že série Age of Empires byla jedním z průkopníků tohoto dnes velmi využívaného strategického modelu (postav bázi a bojuj). Celá hra je rozdělena do několika období a každé z nich má různé vychytávky, které vám okoření hru. Pro postup do dalšího období musíte splnit stanovené podmínky. Pokud chcete například postoupit do Imperialu, musíte zaplatit 1000 jednotek jídla, 800 jednotek zlata a ještě mít postavený hrad. ¨Co se období týče, tak ty jsou celkem čtyři:DARK AGE – Dark Age je základní období, kde se toho moc neděje. Je to doba temna a invention level, neboli úroveň vynálezů tomu také odpovídá.FEUDAL AGE – Zde už můžete stavět mnohem více vojenských jednotek a více rozjet ekonomiku. Rovněž přichází ke slovu první vylepšení, ekonomická i vojenská.CASTLE AGE – Tohle období už začíná být opravdu krušné, protože tady se naplno rozjíždějí boje a v tomto věku také dostáváte pod ruku unikátní jednotky (každá civilizace má svou vlastní). Japonci mají samuraje, Frankové mají sekerníky, Peršani mají bojové slony a moji oblíbení Gótové disponují skvělými Huskarly.IMPERIAL AGE – Konečná fáze výzkumu a rozhodující fáze bojů. Armády jsou na nejvyšší úrovni a krev teče proudem.Dalším obdobím, které je ve hře je post-imperial, ale toho lze dosáhnout pouze tak, že si ho nastavíte, jako startovní období při spouštění nové hry. Post-imp je specifický tím, že všechna vylepšení jsou už vyzkoumána a tak se naplno projeví síla jednotlivých civilizací.Bylo by toho hodně, co lze k Age of Empires II napsat. Sám jsem na něm strávil opravdu hodně času, a tak dobře vím, o čem mluvím. Momentálně je v obchodech třetí díl této série, ale já myslím, že dvojku stejně nepřekoná…Série NHLAno, a máme tady konečně zástupce nějakého sportu. NHL, neboli national hockey league (národní hokejová liga) je hrou, která simuluje, světe div se, hokej:-)NHL se řídí přesnými pravidly hokeje, včetně hákování, bodyčeků a jejich následné penalizace.Podle mého názoru byl vrchol série v dílu NHL 2002, který byl opravdu skvěle hratelný a navíc byl fajn i systém odměnových karet.Nedávno jsem koukal na video ze zápasu dvou progamerů a musím říct, že to byl trošku jiný hokej, než jaký hraju já. Progamer umí rychle kombinovat, všechno dělá zcela automaticky a navíc má zmáknuté finty, jak nejlépe obelstít cizího brankáře, protože toho povětšinou ovládá počítač.Neverwinter NightsNeverwinter je hra, která znamenala velký zlom na poli RPG. Už nešlo o bohapustou řež, jako u Diabla, ale nastala radikální změna. NWN totiž jako první přichází se systémem hry Dungeon & Dragons, kterou efektivně implementuje do hry. Výsledkem je to, že vaše postava, kromě toho, že ovládá různé druhy zbraní, má také reflexy a dokáže občas hodně slušně uhýbat útokům. Celé je to založené na tom, že počítač „hází“ kostkou a pak sčítá hodnoty, které padnou a podle toho se vám buď daří, nebo nedaří.Samotný Neverwinter je velmi rozsáhlým dílem s propracovaným světem a poutavým příběhem a asi právě proto má relativně dost příznivců, kteří NWN hrají jak sami offline, tak především on-line se svými kamarády. Jde o opravdu velmi nakažlivou zábavu, zvlášť u RPG her. Snad každému se stává, když hraje v partě, že řeší dilema, jestli jít do školy, a nebo hrát, aby vám neutekly zkušenosti a kamarádi pak nebyli na vyšší úrovni, než vy. Pozor na to! Znám pár lidi, které tohle pohltilo tak, že kvůli tomu buď opakovali ročník, nebo vůbec nedokončili školu. Člověk musí vědět, kde končí zábava a začínají povinnosti. Chce to mít trošku smyslu pro zodpovědnostHerní klanyKaždá hra, která se hraje na té nejvyšší, nebo profesionální úrovní v sobě nese také předpoklad, že se v její komunitě vytvoří klany. Pokud bychom měli definovat klan, dalo by se říci, že se jedná o jakousi obdobu týmů v hokeji, nebo ve fotbale. Soustředí se tam počítačoví hráči a stejně jako v jiných sportech se konají drafty (přestupy) a klany mezi sebou zápolí o celkové prvenství.Ještě bych rád uvedl na pravou míru, že není pravda, že by byly klany jen výhradně Counter-Strikeové, nebo výhradně na Age of Empires. Je i dost klanů, které soustřeďují hráče více her a například Bohemia Crusader, kteří se primárně zaměřují na Age of Empires, mají i svojí CS sekci.Pokud mluvíme o týmech, které drží prvenství ve svých hrách (v České republice), je to za Counter-Strike především AMD Cyber Team a NecroRaisers a za Age of Empires Nublex, Demons, nebo již zmínění Bohemia Crusaders. Klany z dalších her moc neznám, proto je nezmiňuji, abych vás neuvedl v omyl.SponzoringSponzoring, neboli sponzorování je hezkým dokladem toho, že progaming se postupně stává regulérním sportem, protože i ve vrcholových sportech mají sportovci sponzory. Tady jsou sponzorské „dary“ většinou ve formě bezplatných hraní v hernách, různého druhu hardwaru zdarma (myši, klávesnice atp.), nebo i příjemnější, jako je bezplatný rychlý internet, nebo pravidelný plat.Sponzoring je většinou odvislý od toho, jak se ten který hráč dohodne se sponzorem. Většinou to probíhá tak, že sponzor osloví hráče s tím, že by ho chtěl v klanu a že za to bude dostávat hardwarové vybavení zdarma a také bezplatné hraní v hernách.Co znamená být profi hráčem?Pokud se ptáte, co obnáší být progamerem, tak vězte, že je to velmi podobné, jako u sportovců. Pokud je progamer důsledný a chce být nejlepší, každý den se po určitý čas zdokonaluje a většinou několikrát týdně chodí na společné tréninky, jako je tomu například u hráčů Counter-Striku. Ti zkoušejí různé strategie, které jim vymýšlí jejich trenér. Ano i tady se objevuje postava trenéra, takže si myslím, že ta analogie počítačového hráče a vrcholového sportovce je zřejmá:-)Závěrem bych rád navázal na upozornění výše u Neverwinter Nights. Opravdu si dejte pozor na to, abyste byli schopni rozlišit, kdy je hra a kdy je realita. Vím, že to možná zní banálně, ale už se stalo mockrát, že hra lidi pohltila a oni se stali závislými. Taky si dobře rozmyslete, jestli, opravdu chcete být progamery, protože za tím spojí obrovský kus dřiny a musíte si uvědomit, jestli vám to za to stojí a jestli na to máte. Ne každý totiž může být nejlepší a někdy je lepší se radši hrbit nad knihami, než abyste po dvou letech intenzivního hraní zjistili, že je ještě spousta lidí, kteří to dělají o 50% líp. Knihy jsou totiž v tomhle ohledu perspektivnější záležitostí:-)

Pokračovat na článek