Výsledky vyhledávání pro dotaz kráječ koláče

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Monkey Island 3

Poznámka na úvod: Návod jsem zpracoval pro obtížnost Mega Monkey Mode. Na konci každé kapitoly uvádím pro úplnost rozdíly, které jsou v jednodušší verzi (Regular Mode). Hra se ovládá myší i klávesnicí. Myší najeď na předmět nebo postavu, zkrátka cokoliv, co jde a stiskni levé tlačítko. Objeví se zlatá mince se třemi ikonami. Ruka předměty sbírá, dává a používá, lebka s očima všechno zkoumá a prohlíží a papouščí hlava se používá na všechno, co se nedá dělat rukou. Na klávesnici lze alternativně používat klávesu U (u se) a T (TALK). Rozhovory se vedou tak, že opět myší najedeš na postavu a stiskneš klávesu T (talk).1) THE DEMISE OF PIRATE ZOMBIE LE CHUCKSeber čistič hlavně (RAMROD) a promluv si s malým pirátem Wallym. Jakmile se rozpláče, seber hák, který upustil, a zkombinuj ho v inventáři s čističem hlavně. Použij kanón a potop všechny lodě s kostlivci. Pak se podívej z okna a pomocí háku na tyči seber kost s mečem, která plave u lodi. Lebku nalevo můžeš jedině potopit. Vrať se dovnitř a mečem přesekni lano u kanónu a pak z něj vystřel. Ocitneš se v pokladnici, kde můžeš sebrat tašku s penězi (BAG) a prsten s diamantem. Po dlouhém uvažování pou žiješ prsten na okénko a po krátké animaci jsi na ostrově. (Ve verzi Regular Mode nejsou v první části hry žádné rozdíly)2) THE CURSE GETS WORSEDarovat Elaine prsten s diamantem byl sice dobrý nápad, ale dobře nedopadl. Seber doutnající dřevo (EMBER) vpravo od zlaté sochy a pokračuj kolem slepice dál po cestě. Dostaneš se na mapu ostrova. Nejprve jdi do bažin. Pokecej si s Murrayem (strážní lebka u vchodu) a jdi dovnitř. Vhoď minci (použitím tašky s penězi) do automatu na žvýkačky, až vypadnou, tak si je vem, vytáhni špendlík z voodoo panenky, seber lepidlo (PASTE) a zatáhni za krokodýlův jazyk. Objeví se kněžka woodoo, kterou důkladně prokecej. Mezi řečí zjistíš, že někdo ukradl sochu Elaine a taky se dozvíš pár užitečných informací. Třeba jak se dostat na Blood Island a jak zlomit prokletí. TAké se dozvíš, co budeš potřebovat, aby ses mohl na Blood Island vypravit - posádku (CREW), mapu (MAP) a loď (SHIP). Až už nebudeš moci dostat z kněžky nic nového, jdi opět do mapy a odtud do města Puerto Pollo v severovýchodním cípu ostrova. Do divadla se dostaneš boční uličkou vlevo. Ocitneš se v šatně, kde z kabátu na věšáku sebereš rukavici (GLOVE) a vši (LICE) z límce kabátu. Na stolku najdeš kouzelnickou hůlku a použiješ ji na klobouk, čímž získáš knihu. Nyní jdi doprava na jeviště a popovídej si s oběma herci. Pak jdi ven, branou dolů na nábřeží a do holičství, což je první dům napravo. Dvakrát strč do Cutthroat Billa (to je ten plešoun vzadu v rohu), potom seber bonbón (JAWBREAKER) na zemi u křesla a když holič Haggis odloží hřeben na stolek, rychle na něj použijte vši (na hřeben, ne na holiče !). Až zákazník zmizí, nechte se ostříhat (kliknutím na křeslo). Pákou zdvihni sedadlo a seber kámen zatěžující knihu. Až Haggis odejde, vyheveruj se pomocí páky až ke stropu, a sebrat nůžky zapíchnuté v trámu. Jdi ven a doleva přes most. Hned první dům za mostem je kuřecí restaurace. Obejdi ji a vlevo vedle ní najdeš houští s fantastickými květy ipac. Nůžkami ustřihi jeden květ a pak se houštinou prostříhej a projdi ke stromu s cedulí. Přečti si ceduli a objeví se had, který tě spolkne. Posbírej všechny věci u tvých nohou - nikoliv ty, které jsou poházeny po trávníku, ale ty, které se zřejmě obvykle vyskytují v hadím žaludku (nejsou sice vidět, ale najetím myší na hada se ohlásí). Použij kytku ipac na sirup a výsledný mix použij na hadovu hlavu. Proletíš přímo do bažiny. Seber rákos (REED) vpravo a trn (THORN) vlevo, použij balónek na kámen a pak balón odfoukněte (klávesou T). Použij rákos s trnem, kterým balónek sestřelíš a pomocí lana se už snadno dostaneš pryč. Ze zátoky jdi doprava a vrať se do mapy a jdi znova do města. V hadím těle jsi našel mimo jiné také lístek do kuřecí restaurace, takže teď už tam můžeš klidně zajít a poklecat si s Blondebeardem - majitelem restaurace. Ze sudu vpravo u dveří si vezmi sušenku. Šťouchni do mrtvého zákazníka, čímž zjistíš příčinu jeho smrti - nůž. Vem si ho a zkus sníst koláč. Zjistíš, že je poněkud červavý. Použij červy na spálené kuře na stole a pak seber kartu Brimstone Beach Clubu. Dej Blondebeardovi bonbón, potom žvýkačku a až udělá bublinu, propíchni ji špendlíkem. Seber zl atý zub, a teď se musíš i se zubem dostat ven z restaurace. Žvýkni si žvýkačku a rozžvýkaný kousek spoj v inventáři se zlatým zubem. Potom se nadechni helia z balónku a žvýkni si žvýkačku se zubem. Tvoje žvýkačková bublina , naplněná heliem z balónku, vyletí oknem ven. Seber ještě kráječ na koláče (BISCUIT CUTTER) a pánev (PIE PAN) a jdi ven. Pánev použij venku na bahno (MUDPUDDLE) pod okapem a získáš tak Blondebeardův zlatý zub. Vrať se opět do holičství a dejte rukavicí facku van Helgenovi (to je ten pirát v zeleném kabátě, který brousí břitvu). Vyzve tě na souboj a dá ti vybrat pistoli. Žádnou si zatím neber, zavři prostřední krabici a za ní uvidíš pouzdro na banjo. Klávesou U si ho zvol jako soubojovou zbraň. Dávej pozor, v jakém pořadí brnká van Helgen na struny mezi akordy a potom to na svém banju zopakuj. Musíš bezchybně zopakovat celkem tři hudební série (v Regular Mode jenom dvě). Až začne van Helgen hrát velké sólo, vezmi z krabice pistoli a banjo mu prostřel. V holičství pokecej s Billem a ukaž mu zlatý zub. Pak se vrať na místo, kde probíhal banjový soubor (branou vpravo od divadla). Jdi k sudu, nožem mu podřízni nohy a rozlitý rum zapal doutnajícím dřevem. Z jednoho stromu zůstane jen pařez a na sousední strom ještě použij kráječ na koláče. Nyní se vrať zpátky do holičství. Přijmi Haggisovu nabídku k soutěži ve vrhání klád. Jednoznačné vítězstcí znamená, že máš první nezbytnost pro cestu na Blood Island - posádku (CREW). Zajdi za Kennym, který prodává limonádu nalevo od kuřecí restaurace a zkus si jednu koupit. Potom jdi na pláž na druhé straně zátoky, proti městu. Stánkaři (CABANA BOY) ukaž průkazku z kuřete, vezmi si tři ručníky z hromady vpravo a použij je na kbelík ledu. Teď se musíš dostat na druhou stranu pláže za Palidem. Rozpálený písek na pláži přejdeš pomocí ledových ručníků a dojdeš k brance v plotu, před kterou se opaluje Palid. Promluv si s ním, vezmi jeho pohár a odejdi brankou v plotě. Jdi do města přímo ke Kennymu, vyměň jeho děravý pohár za Palidův a objednej si limonádu. Až Kenny odejde, vezmi džbánek, naplň ho barvivem z kádě vedle domku vpravo a vrať se na pláž k Palidovi (Brimstone Beach). Dej Palidovi Kennyho bezedný pohár a pak do něj nalej barvivo ze džbánu. Palid se otočí a ty zatím jdi ke stánku na začátku pláže (Cabana). Vezmi si ručník a použij ho na kýbl s ledem a potom na stánkaře. Pak v klidu seber láhev s olejem a jdi zět k Palidovi. Polej ho olejem a až se správně připeče, sl oupni mu ze zad mapu (MAP - druhá nezbytnost pro cestu na Blood Island). Nyní jděte do zátoky se člunem na severozápadě ostrova (Danjer Cove), použij v inventáři lepidlo na kus dřeva, který jsi vykrojil ze stromu a ucpi tím díru ve člunu. Použij člun a dopádlujte až k lodi. Nožem uřízni lávku nad sebou a vylez na palubu. Pokecáš si s pirátem a skončíš jako desperát z divokého západu - namazaný dehtem a obalený peřím. Opět na ostrově jdi do města do kuřecí restautrace a po krátké mezihře se ocitneš nejprve v hrnci a pak i s hrncem opět na lodi v kajutě. S překvapením zjistíš, že kapitánem lodi není LeChuck, jak jsi se domníval, ale LeChimp - velký opičák. Až budeš moci, použij na něj knihu ventriloquismů (to je ta kniha z klobouku v divadle). Až pirát odejde, vylezeš z hrnce ven. Potom seber papír, který čouhá ze džbánu na stole (jsou to instrukce k nalezení pokladu), otevři si okno v kajutě a vylez ven. Dopádluj zpět na ostrov a jdi do městského divadla. Ze šatny jdi po schodech nahoru ke světlům. Na jevišti se odehrává představení Shakespearova Hamleta střihnuté Romeem a Julií a několika dalšími hrami. Stiskni páku vpravo vedle tlačítek a otom mačkej tlačítka v pořadí podle plánku z lodi. Pokud si tlačítka označíme názvy světových stran, musíš mačkat postupně tato tlačítka : JV, SZ, Z, J, V, SV, SV, V, JZ. Pokud jsi postupoval správně, objeví se na jevišti světelný kříž v místě, kde je (pravděpodobně Yorickův) hrob. Jdi dolů do šatny a v bedně vlevo, která je nyní otevřená, uvidíš dělové koule (CANNONBALLS). Namaž je kuřecím sádlem, které se ti objevilo a utomaticky v inventáři po tvém pobytu v hrnci. Až bude herec s koulemi žonglovat, trochu se mu to vymkne z ruky a za chvíli budeš mít celé divadlo sám pro sebe. Jdi na jeviště, seber lopatu a použij ji na hrob. Získáš poklad a loď (SHIP) a můžeš se konečně vydat na Blood Island.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Nepotřebuješ strkat do Billa, abys získal bonbón - leží normálně na zemi. 2) Nepotřebuješ opravovat člun, takže nemáš lepidlo ani kráječ na koláče. 3) Bílá rukavice není v kapse pirátského kabátu, ale visí z rukávu. 4) Blondebeard tě v klidu pustí ven z restaurace i se zubem, takže nepotře- buješ pánev a zub se nedá spojit se žvýkačkou. 5) Nepotřebuješ červy na získání karty Brisbane Beach Clubu. 6) Nemusíš používat instrukce pro zapínání světel, jednoduše stiskni kterékoliv tlačítko.3) THREE SHEETS TO THE WINDNa lodi se nejprve budeš učit šermovat a potom si "zpívej" s piráty, dokud to nebudeš moci ukončit větou končící slovem "ORANGE". V následujícím rozhovoru s Haggisem vybereš způsob boje. Po první odpovědi budeš všechno obstarávat sám, když vybereš druhou odpověď, postarají se tví námořnící o souboj kanóny a ty budeš jenom šermovat. Potom se koukni na mapu na stole a vyberte si loď, na kterou zaútočíš (Rottinghamovu si ale nech až na konec). Nejprve je nutné vybranou loď trefit dělem a pak dojde k souboji na palubě. Slovní boje při šermu probíhají podobně jako v Monkey Island 1, ale narážky a odpovědi se musí navzájem rýmovat. Pokud vybereš správnou odpověď, nebo narážku, na kterou tvůj protivník odpověď nezná - vítězíš, v opačném případě prohráváš. Nejprve si vyzkoušej urážky, na které sám odpověď neznáš - tím se bude tvoje zásoba odpovědí zvětšovat. Správné kombinace urážek a odpovědí na ně si zapamatuj nebo zapiš. Vždy, když vyhraj eš, vrať se do přístavu a kup si lepší děla. Po každém nákupu musíš znovu promluvit s Haggisem, pokud chceš, aby tvoji námořníci za tebe obstarali kanónový souboj. Až budeš mít ta nejlepší děla, která jsou k mání, zaútoč na Rottinghamovu loď. On ovšem používá nové urážky, které neznáš, takže musíš zkoušet, které odpovědi by na ně byly nejvhodnější. Tady je seznam narážek a odpovědí, se kterými jsem se ve hře setkal.Narážky a odpovědi pro souboje s piráty : 1. Every enemy I've met I've annihilated! With your breath, I'm sure they suffocated. 2. You're as repulsive as a monkey in a negligee. I look that much like your fiancee? 3. I have never seen such clumsy swordplay! You would have, but you were always running away. 4. I'll hound you night and day! Then be a good dog. Sit! Stay! 5. Killing you would be justifiable homicide! Then killing you must be justifiable fungicide. 6. I'll skewer you like a sow on a buffet! When I'm done with you, you'll be a boneless fillet. 7. Would you like to be buried or cremated? With you around, I'd prefer to be fumigated. 8. When your father first saw you, he must have been mortified! At least mine can be identified. 9. En garde! Touch'! Oh that is so clich'. 10.Coming face to face with me must leave you petrified! Is that your face? I thought it was your backside. 11.You can't match my witty repartee! I could if you would use some breath spray. 12.I'll leave you devastated, mutilated and perforated! Your odor makes me aggravated, agitated and infuriated. 13.Throughout the Caribbean, my great deeds are celebrated! Too bad they're all fabricated. 14.You're the ugliest monster ever created. If you don't count all the ones you've dated. 15.Heaven preserve me! You look like something that's died! The only way you'll be preserved is in formaldehyde. 16.I can't rest 'til you've been exterminated! Then perhaps you should switch to decaffeinated.Narážky a odpovědi pro souboj s Rottinghamem : 1. My attacks have left entire islands depopulated! With your breath, I'm sure they suffocated. 2. You have the sex appeal of a Shar-Pei! I look that much like your fiancee? 3. I have never lost a melee! You would have, but you were always running away. 4. You'll find I'm dogged and relentless to my prey. Then be a good dog. Sit! Stay! 5. When I'm done your body will be rotted and putrefied! Then killing you must be justifiable fungicide. 6. Your lips look like they belong on the catch of the day! When I'm done with you, you'll be a boneless fillet. 7. I give you a choice: you can be gutted or decapitated! With you around, I'd prefer to be fumigated. 8. You're a disgrace to your species! You're so undignified! At least mine can be identified. 9. Your mother wears a toupee! Oh that is so clich'. 10.Never before have I faced someone so sissified! Is that your face? I thought it was your backside. 11.Nothing can stop me from blowing you away! I could if you would use some breath spray. 12.I can't tell which of my traits has you the most intimidated. Your odor makes me aggravated, agitated and infuriated. 13.My skills with a sword are highly venerated. Too bad they're all fabricated. 14.Your looks would make pigs nauseated! If you don't count all the ones you've dated. 15.Nothing on this earth could save your sorry hide! The only way you'll be preserved is in formaldehyde. 16.Your stench would make an outhouse cleaner irritated! Then perhaps you should switch to decaffeinated.Samozřejmě, tento seznam ti sám o sobě k vítězství nepomůže - správné odpovědi musí také znát a mít v "zásobníku" Guybrush Threepwood. Po vítězném souboji s Rottinghamem se dostaneš rovnou do další úrovně - na Blood Island.Pozn. : verze Regular Mode je v této části hry shodá s verzí Mega Monkey Mode4) THE BARTENDER, THE THIEVES, HIS AUNT AND HER LOVER.Po ztroskotání u břehu Blood Islandu promluv s Haggisem a potom z písku seber láhev. Jejím použitím (klávesou T) získáš korkovou zátku (CORK). Jdi doleva do mapy ostrova a nejprve jdi na hřbitov. Jdi dolů do druhé obrazovky, kde na bedně vedle psa najdeš dláto a palici (CHISEL a MALLET). Psovi dej koláč a vezmi mu pár chlupů. Nyní jdi do hotelu nad hřbitovem a uvnitř si povídej s věštkyní madam Ximou a nech si od ní věštit budoucnost. Tak získáš pět tarotových karet s lebkou. Otevři dveře zadní místnosti a jdi dovnitř. Použij dláto na velký sýr a seberte magnet z vedlejší tabule. Z poslední barové stoličky vlevo seber polštář (CUSHION), pokecej si s barmanem a vezmi si modrou knihu receptů (vlevo vedle barmana) a v inventáři si ji přečti. Zjistíš, že potřebuješ tři ingredience na protikocovinový nápoj - chlupy ze psa už máš, dál budeš potřebovat pepř a vejce. Pepř najdeš u větrného mlýna - je to ten keříček na pravé straně budovy. Pro vejce si musíš dojít na pláž. Na kámen polož polštář z b arové stoličky a palicí udeř do stromu a vejce je tvoje. Všechny tři věci pak odnes barmanovi. Dostaneš antikocoviňák v lahvičce, kterou otevřeš dlátem. Pak si objednej si drink s paraplíčkem, přilej do sklenice svůj antikocoviňák a vypij to. Po malé mezihře se probereš v hrobce v bedně. Otevři ji pomocí dláta a vezmi si všechny hřebíky. Otevři i druhou rakev a promluv si se Stanem. Odejdi ven ze hřbitova a za chvíli se vrať - Stan si mezitím v hrobce otevřel kancelář. Jdi tam a nech se pojistit. Za pojistku zaplatíš zlatým zubem. Vrať se do hotelu a nyní jdi do prvního patra. V prvním pokoji nad schody vytluč paličkou hřebík ze stěny hned vedle dveří. Jdi na chodbu, seber hřebík a obraz z rámu. V inventáři vystřihni nůžkama z obrazu tvář, kterou si necháš a zbytek obrazu použiješ na dveře od pokoje. Pak se podívej do zadního pokoje. Dveře si otevřeš pomocí Stanovy karty. Stlač dolů sklápěcí postel vlevo a přibij ji k zemi hřebíky a také hřebíkem od obrazu. Kostlivci na posteli vezmi knížku a přečti si ji. Pak se vrať do prvního pokoje a strč hlavu do otvoru ve dveřích. Po mezihře sejdi dolů do baru, promluv si opět s barmanem a především ho musíš přesvědčit o tom, že patříš do jeho rodiny Goodsoupů. Potom vezmi zrcadlo vlevo na zdi a do zbylého rámu použij tvář vystřiženou z obrazu. Seber sklenici na barpultu a otevři ji dlátem. Jdi ven z hotelu a nyní se jdi podívat nahoru do vesnice pod sopkou. Na stole s obětinami seber tofu a na protějším stolku pohár (CUP). Z tofy dlátem vyrob masku, kterou si dáš na hlavu. Jdi nahoru ke kráteru a promluv si s mužem, který má místo hlavy citrón. Po skončení rituálu vhoď do sopky sýr. Potom jdi k větrnému mlýnu a použij deštník na lopatky mlýnu. Nahoře z barelu naplň vodou pohár i sklenici. Vrať se k vraku lodi a promluvte si s Haggisem o láhvi. Haggis ti řekne, že na opravu lodi potřebuje dehet (TAR), takže jdi do hotelu, kde vpravo na verandě najdeš velký hrnec. Dej do něj sýr a až se roztaví, odnes ho i s hrncem Haggisovi. Ten ti za to dá lahvičku s roztokem. Jdi k Elaine (zatím je to jenom otazník mezi vrakem a pláží), na pařez polož sklenici a až tam vletí všechny světlušky, tak ji rychle zavři a seber. Nyní použij roztok od Haggise na Elainin prst a potom z něho stáhni pr sten. Jdi na pláž a odtud dozadu k majáku. Nahoře na majáku dej sklenici se světluškami na stojan pro lucernu a zrcadlo na druhý stojan. Opět se vrať do hotelu, objednej si další drink, známým způsobem ho smíchej s antikocoviňákem a vypij. Probereš se v rodinné hrobce. Jdi doleva a promluv si nevěstou - kostlivcem. Potom pokračuj dále doleva, seber páčidlo a jdi ke stěně se škvírou. Do cesty ti spadne známá lebka - Murray. Seber ho a podívej se škvírou ve stěně. Použij lepidlo na ruku, kterou jsi našel na začátku hry a pak tím seber škvírou svítilnu na druhé straně zdi. Polož ji na hrobku a s pomocí Murrayho vyráběj strašidelné stíny. Až vylekaný hrobník otevře hrobku, jdi ven a do hotelu. V zadní místnosti hotelu vezmi u velkého sýru úmrtní list (DEATH CERTIFICATE) a jdi do patra do zadní místnosti. Páčidlem udělěj díru do stěny za postelí a vytahej jím hřebíky, které drží postel sklopenou. Následuje happyend a v hrobce po něm zůstane část prstenu. Seber ji a jdi za Stanem. Ukaž mu úmrtní list a získáš nějaké peníze z pojistky. Na pláži teď najdeš Ztraceného Welšana (Lost Welshman). Pokecej s ním a zeptej se ho, jestli tě odveze na Skull Island. Dozvíš se že potřebuje kompas. V inventáři zmagnetuj špendlík, použij ho na korkovou zátku, a to celé potom na pohár a kompas je hotový. Dej ho Welšanovi, který tě teď odveze na Skull Island. Až se ocitneš nahoře u ručního výtahu, pokecejte s výtahářem a nastup do výtahu. Při následném pádu použij deštník a bez úhony doplachtíš do jeskyně. Popovídej si s piráty, řekni jim, že máš zájem o diamant a že máš spoustu peněz. Až tě přizvou k partičce pokeru a rozdají ti karty, ukaž rozdávajícímu pirátovi svých pět tarotových karet s lebkami. Nemůžeš prohrát, protože pět králů se dá dos t těžko přebít. Seber dianmant a v nastálém zmatku utečeš zpět k Welšanově lodi a ten tě převeze zpátky na Blood Island. Až Welšan konečně odjede, sestav z obou částí prsten, jdi k Elaine a nasaď jí ho na prst. Kouzlo je zlomeno, ale oba se ocitnete v zajetí kapitána LeChucka.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Není třeba instalovat nové zrcadlo do majáku. 2) Pes dostane automaticky koláč za chlupy. 3) Nemusíš barmanovi dokazovat, že jsi Goodsoup. 4) Dveře do mlýna nejsou zamčené. 5) Dveře do zadního pokoje v patře hotelu rovněž nejsou zamčené. 6) První nápoj, který si objednáš, je automaticky s deštníkem. 7) Láhev s korkovou zátkou se dá snadněji otevřít.5) KISS OF THE SPIDER MONKEY.Co nejrychleji ukonči rozhovor S LeChuckem, nejlépe neustálým přesvědčováním o tom, že Elaine má ráda tebe a ne LeChucka - to ho brzo přestane bavit a potom dělej, že ho neslyšíš. Jinak se totiž bude s tebou bavit do nekonečna. Ve zmenšené podobě si otevři dveře svého vězení a přejdi ke psovi Dingovi doprava. Promluv si s ním o soutěžení a o cenách (PRIZES) a pak Dinga vyzvi, aby zkusil uhodnout, kolik je ti let. To se mu nepodaří a tak ti řekne, aby sis vybral cenu. Vyber si kotvu (ANCHOR) a vezmi si ji z police vlevo. Pak jdi do inventáře, dej kotvu na pánev a celé to přizdob holicím krémem z láhve. Výsledný "koláč" pak dejte na hromadu ostatních vedle kanónu. Až krysa vystřelí, otevřti vrátka a podívej dírou ve stěně. Tak získáš koláčovou hmotu. Jdi k Dingovi a šťouchej do něj tak dlouho, dokud tě nekousne. Tak získáš psí chlupy. Jdi doprava ke stánku, seber z pultu pepř a řekni si o sněhovou zmrzlinu (SNOW CONE). Zmrzlinu v inventáři opepři, posyp psími chlupy a dochuť zbytky koláče. Do brou chuť ! Ale ano, jen to sněz - to je totiž jediný způsob, jak zase vyrůst. Konec páté části hry.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Na výrobu "koláče" stačí použít pouze kotvu. 2) Abys získal Dingovy chlupy, stačí do něj strčit pouze třikrát.6) GUYBRUSH KICKS BUTT ONCE AGAIN.Dostal jsi se na jakousi horskou dráhu se zastávkami. Na první zastávce seber lano, na druhé soudek rumu vpravo na zemi a na třetí otevři svítící lampičku vlevo, sfoukni plamen a vezmi si nádobku s olejem. Pokud se někde zdržíš příliš dlouho, přijede LeChuck a vyžene tě a budeš se tam muset znovu vrátit. Na čtvrté zastávce - ledové - vystup a jdi nahoru po cestě až k opici. Použij na ní soudek rumu, potom naolejuj lano a použij ho na soudek rumu jako doutnák. Potom sejdi dolů k dráze a ppřiprav si pepř. Pak už stačí jenom počkat, až se objeví LeChuck a jakmile to bude možné, použít na něho pepř. Happyend, konec. (I když Murray na to má vlastní názor.)Pozn.: Jediným rozdílem ve verzi Regular Mode je to, že nádobka s olejem lze sebrat ihned, bez předcházejících úkonů.

Pokračovat na článek


Curse of Monkey Island

Poznámka na úvod : Návod jsem zpracoval pro obtížnost Mega Monkey Mode. Na konci každé kapitoly uvádím pro úplnost rozdíly, které jsou v jednodušší verzi (Regular Mode). Hra se ovládá myší i klávesnicí. Myší najeď na předmět nebo postavu, zkrátka cokoliv, co jde a stiskni levé tlačítko. Objeví se zlatá mince se třemi ikonami. Ruka předměty sbírá, dává a používá, lebka s očima všechno zkoumá a prohlíží a papouščí hlava se používá na všechno, co se nedá dělat rukou. Na klávesnici lze alternativně používat klávesu U (u se) a T (TALK). Rozhovory se vedou tak, že opět myší najedeš na postavu a stiskneš klávesu T (talk).1) THE DEMISE OF PIRATE ZOMBIE LE CHUCKSeber čistič hlavně (RAMROD) a promluv si s malým pirátem Wallym. Jakmile se rozpláče, seber hák, který upustil, a zkombinuj ho v inventáři s čističem hlavně. Použij kanón a potop všechny lodě s kostlivci. Pak se podívej z okna a pomocí háku na tyči seber kost s mečem, která plave u lodi. Lebku nalevo můžeš jedině potopit. Vrať se dovnitř a mečem přesekni lano u kanónu a pak z něj vystřel. Ocitneš se v pokladnici, kde můžeš sebrat tašku s penězi (BAG) a prsten s diamantem. Po dlouhém uvažování pou žiješ prsten na okénko a po krátké animaci jsi na ostrově. (Ve verzi Regular Mode nejsou v první části hry žádné rozdíly)2) THE CURSE GETS WORSEDarovat Elaine prsten s diamantem byl sice dobrý nápad, ale dobře nedopadl. Seber doutnající dřevo (EMBER) vpravo od zlaté sochy a pokračuj kolem slepice dál po cestě. Dostaneš se na mapu ostrova. Nejprve jdi do bažin. Pokecej si s Murrayem (strážní lebka u vchodu) a jdi dovnitř. Vhoď minci (použitím tašky s penězi) do automatu na žvýkačky, až vypadnou, tak si je vem, vytáhni špendlík z voodoo panenky, seber lepidlo (PASTE) a zatáhni za krokodýlův jazyk. Objeví se kněžka woodoo, kterou důkladně prokecej. Mezi řečí zjistíš, že někdo ukradl sochu Elaine a taky se dozvíš pár užitečných informací. Třeba jak se dostat na Blood Island a jak zlomit prokletí. TAké se dozvíš, co budeš potřebovat, aby ses mohl na Blood Island vypravit - posádku (CREW), mapu (MAP) a loď (SHIP). Až už nebudeš moci dostat z kněžky nic nového, jdi opět do mapy a odtud do města Puerto Pollo v severovýchodním cípu ostrova. Do divadla se dostaneš boční uličkou vlevo. Ocitneš se v šatně, kde z kabátu na věšáku sebereš rukavici (GLOVE) a vši (LICE) z límce kabátu. Na stolku najdeš kouzelnickou hůlku a použiješ ji na klobouk, čímž získáš knihu. Nyní jdi doprava na jeviště a popovídej si s oběma herci. Pak jdi ven, branou dolů na nábřeží a do holičství, což je první dům napravo. Dvakrát strč do Cutthroat Billa (to je ten plešoun vzadu v rohu), potom seber bonbón (JAWBREAKER) na zemi u křesla a když holič Haggis odloží hřeben na stolek, rychle na něj použijte vši (na hřeben, ne na holiče !). Až zákazník zmizí, nechte se ostříhat (kliknutím na křeslo). Pákou zdvihni sedadlo a seber kámen zatěžující knihu. Až Haggis odejde, vyheveruj se pomocí páky až ke stropu, a sebrat nůžky zapíchnuté v trámu. Jdi ven a doleva přes most. Hned první dům za mostem je kuřecí restaurace. Obejdi ji a vlevo vedle ní najdeš houští s fantastickými květy ipac. Nůžkami ustřihi jeden květ a pak se houštinou prostříhej a projdi ke stromu s cedulí. Přečti si ceduli a objeví se had, který tě spolkne. Posbírej všechny věci u tvých nohou - nikoliv ty, které jsou poházeny po trávníku, ale ty, které se zřejmě obvykle vyskytují v hadím žaludku (nejsou sice vidět, ale najetím myší na hada se ohlásí). Použij kytku ipac na sirup a výsledný mix použij na hadovu hlavu. Proletíš přímo do bažiny. Seber rákos (REED) vpravo a trn (THORN) vlevo, použij balónek na kámen a pak balón odfoukněte (klávesou T). Použij rákos s trnem, kterým balónek sestřelíš a pomocí lana se už snadno dostaneš pryč. Ze zátoky jdi doprava a vrať se do mapy a jdi znova do města. V hadím těle jsi našel mimo jiné také lístek do kuřecí restaurace, takže teď už tam můžeš klidně zajít a poklecat si s Blondebeardem - majitelem restaurace. Ze sudu vpravo u dveří si vezmi sušenku. Šťouchni do mrtvého zákazníka, čímž zjistíš příčinu jeho smrti - nůž. Vem si ho a zkus sníst koláč. Zjistíš, že je poněkud červavý. Použij červy na spálené kuře na stole a pak seber kartu Brimstone Beach Clubu.Dej Blondebeardovi bonbón, potom žvýkačku a až udělá bublinu, propíchni ji špendlíkem. Seber zl atý zub, a teď se musíš i se zubem dostat ven z restaurace. Žvýkni si žvýkačku a rozžvýkaný kousek spoj v inventáři se zlatým zubem. Potom se nadechni helia z balónku a žvýkni si žvýkačku se zubem. Tvoje žvýkačková bublina , naplněná heliem z balónku, vyletí oknem ven. Seber ještě kráječ na koláče (BISCUIT CUTTER) a pánev (PIE PAN) a jdi ven. Pánev použij venku na bahno (MUDPUDDLE) pod okapem a získáš tak Blondebeardův zlatý zub. Vrať se opět do holičství a dejte rukavicí facku van Helgenovi (to je ten pirát v zeleném kabátě, který brousí břitvu). Vyzve tě na souboj a dá ti vybrat pistoli. Žádnou si zatím neber, zavři prostřední krabici a za ní uvidíš pouzdro na banjo. Klávesou U si ho zvol jako soubojovou zbraň. Dávej pozor, v jakém pořadí brnká van Helgen na struny mezi akordy a potom to na svém banju zopakuj. Musíš bezchybně zopakovat celkem tři hudební série (v Regular Mode jenom dvě). Až začne van Helgen hrát velké sólo, vezmi z krabice pistoli a banjo mu prostřel. V holičství pokecej s Billem a ukaž mu zlatý zub. Pak se vrať na místo, kde probíhal banjový soubor (branou vpravo od divadla). Jdi k sudu, nožem mu podřízni nohy a rozlitý rum zapal doutnajícím dřevem. Z jednoho stromu zůstane jen pařez a na sousední strom ještě použij kráječ na koláče. Nyní se vrať zpátky do holičství. Přijmi Haggisovu nabídku k soutěži ve vrhání klád. Jednoznačné vítězstcí znamená, že máš první nezbytnost pro cestu na Blood Island - posádku (CREW). Zajdi za Kennym, který prodává limonádu nalevo od kuřecí restaurace a zkus si jednu koupit. Potom jdi na pláž na druhé straně zátoky, proti městu. Stánkaři (CABANA BOY) ukaž průkazku z kuřete, vezmi si tři ručníky z hromady vpravo a použij je na kbelík ledu. Teď se musíš dostat na druhou stranu pláže za Palidem. Rozpálený písek na pláži přejdeš pomocí ledových ručníků a dojdeš k brance v plotu, před kterou se opaluje Palid. Promluv si s ním, vezmi jeho pohár a odejdi brankou v plotě. Jdi do města přímo ke Kennymu, vyměň jeho děravý pohár za Palidův a objednej si limonádu. Až Kenny odejde, vezmi džbánek, naplň ho barvivem z kádě vedle domku vpravo a vrať se na pláž k Palidovi (Brimstone Beach). Dej Palidovi Kennyho bezedný pohár a pak do něj nalej barvivo ze džbánu. Palid se otočí a ty zatím jdi ke stánku na začátku pláže (Cabana). Vezmi si ručník a použij ho na kýbl s ledem a potom na stánkaře. Pak v klidu seber láhev s olejem a jdi zět k Palidovi. Polej ho olejem a až se správně připeče, sl oupni mu ze zad mapu (MAP - druhá nezbytnost pro cestu na Blood Island). Nyní jděte do zátoky se člunem na severozápadě ostrova (Danjer Cove), použij v inventáři lepidlo na kus dřeva, který jsi vykrojil ze stromu a ucpi tím díru ve člunu. Použij člun a dopádlujte až k lodi. Nožem uřízni lávku nad sebou a vylez na palubu. Pokecáš si s pirátem a skončíš jako desperát z divokého západu - namazaný dehtem a obalený peřím. Opět na ostrově jdi do města do kuřecí restautrace a po krátké mezihře se ocitneš nejprve v hrnci a pak i s hrncem opět na lodi v kajutě. S překvapením zjistíš, že kapitánem lodi není LeChuck, jak jsi se domníval, ale LeChimp - velký opičák. Až budeš moci, použij na něj knihu ventriloquismů (to je ta kniha z klobouku v divadle). Až pirát odejde, vylezeš z hrnce ven. Potom seber papír, který čouhá ze džbánu na stole (jsou to instrukce k nalezení pokladu), otevři si okno v kajutě a vylez ven. Dopádluj zpět na ostrov a jdi do městského divadla. Ze šatny jdi po schodech nahoru ke světlům. Na jevišti se odehrává představení Shakespearova Hamleta střihnuté Romeem a Julií a několika dalšími hrami. Stiskni páku vpravo vedle tlačítek a otom mačkej tlačítka v pořadí podle plánku z lodi. Pokud si tlačítka označíme názvy světových stran, musíš mačkat postupně tato tlačítka : JV, SZ, Z, J, V, SV, SV, V, JZ. Pokud jsi postupoval správně, objeví se na jevišti světelný kříž v místě, kde je (pravděpodobně Yorickův) hrob. Jdi dolů do šatny a v bedně vlevo, která je nyní otevřená, uvidíš dělové koule (CANNONBALLS). Namaž je kuřecím sádlem, které se ti objevilo a utomaticky v inventáři po tvém pobytu v hrnci. Až bude herec s koulemi žonglovat, trochu se mu to vymkne z ruky a za chvíli budeš mít celé divadlo sám pro sebe. Jdi na jeviště, seber lopatu a použij ji na hrob. Získáš poklad a loď (SHIP) a můžeš se konečně vydat na Blood Island.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Nepotřebuješ strkat do Billa, abys získal bonbón - leží normálně na zemi. 2) Nepotřebuješ opravovat člun, takže nemáš lepidlo ani kráječ na koláče. 3) Bílá rukavice není v kapse pirátského kabátu, ale visí z rukávu. 4) Blondebeard tě v klidu pustí ven z restaurace i se zubem, takže nepotře- buješ pánev a zub se nedá spojit se žvýkačkou. 5) Nepotřebuješ červy na získání karty Brisbane Beach Clubu. 6) Nemusíš používat instrukce pro zapínání světel, jednoduše stiskni kterékoliv tlačítko.3) THREE SHEETS TO THE WINDNa lodi se nejprve budeš učit šermovat a potom si "zpívej" s piráty, dokud to nebudeš moci ukončit větou končící slovem "ORANGE". V následujícím rozhovoru s Haggisem vybereš způsob boje. Po první odpovědi budeš všechno obstarávat sám, když vybereš druhou odpověď, postarají se tví námořnící o souboj kanóny a ty budeš jenom šermovat. Potom se koukni na mapu na stole a vyberte si loď, na kterou zaútočíš (Rottinghamovu si ale nech až na konec). Nejprve je nutné vybranou loď trefit dělem a pak dojde k souboji na palubě. Slovní boje při šermu probíhají podobně jako v Monkey Island 1, ale narážky a odpovědi se musí navzájem rýmovat. Pokud vybereš správnou odpověď, nebo narážku, na kterou tvůj protivník odpověď nezná - vítězíš, v opačném případě prohráváš. Nejprve si vyzkoušej urážky, na které sám odpověď neznáš - tím se bude tvoje zásoba odpovědí zvětšovat. Správné kombinace urážek a odpovědí na ně si zapamatuj nebo zapiš. Vždy, když vyhraj eš, vrať se do přístavu a kup si lepší děla. Po každém nákupu musíš znovu promluvit s Haggisem, pokud chceš, aby tvoji námořníci za tebe obstarali kanónový souboj. Až budeš mít ta nejlepší děla, která jsou k mání, zaútoč na Rottinghamovu loď. On ovšem používá nové urážky, které neznáš, takže musíš zkoušet, které odpovědi by na ně byly nejvhodnější. Tady je seznam narážek a odpovědí, se kterými jsem se ve hře setkal.Narážky a odpovědi pro souboje s piráty : 1. Every enemy I've met I've annihilated! With your breath, I'm sure they suffocated. 2. You're as repulsive as a monkey in a negligee. I look that much like your fiancee? 3. I have never seen such clumsy swordplay! You would have, but you were always running away. 4. I'll hound you night and day! Then be a good dog. Sit! Stay! 5. Killing you would be justifiable homicide! Then killing you must be justifiable fungicide. 6. I'll skewer you like a sow on a buffet! When I'm done with you, you'll be a boneless fillet. 7. Would you like to be buried or cremated? With you around, I'd prefer to be fumigated. 8. When your father first saw you, he must have been mortified! At least mine can be identified. 9. En garde! Touch'! Oh that is so clich'. 10.Coming face to face with me must leave you petrified! Is that your face? I thought it was your backside. 11.You can't match my witty repartee! I could if you would use some breath spray. 12.I'll leave you devastated, mutilated and perforated! Your odor makes me aggravated, agitated and infuriated. 13.Throughout the Caribbean, my great deeds are celebrated! Too bad they're all fabricated. 14.You're the ugliest monster ever created. If you don't count all the ones you've dated. 15.Heaven preserve me! You look like something that's died! The only way you'll be preserved is in formaldehyde. 16.I can't rest 'til you've been exterminated! Then perhaps you should switch to decaffeinated.Narážky a odpovědi pro souboj s Rottinghamem : 1. My attacks have left entire islands depopulated! With your breath, I'm sure they suffocated. 2. You have the sex appeal of a Shar-Pei! I look that much like your fiancee? 3. I have never lost a melee! You would have, but you were always running away. 4. You'll find I'm dogged and relentless to my prey. Then be a good dog. Sit! Stay! 5. When I'm done your body will be rotted and putrefied! Then killing you must be justifiable fungicide. 6. Your lips look like they belong on the catch of the day! When I'm done with you, you'll be a boneless fillet. 7. I give you a choice: you can be gutted or decapitated! With you around, I'd prefer to be fumigated. 8. You're a disgrace to your species! You're so undignified! At least mine can be identified. 9. Your mother wears a toupee! Oh that is so clich'. 10.Never before have I faced someone so sissified! Is that your face? I thought it was your backside. 11.Nothing can stop me from blowing you away! I could if you would use some breath spray. 12.I can't tell which of my traits has you the most intimidated. Your odor makes me aggravated, agitated and infuriated. 13.My skills with a sword are highly venerated. Too bad they're all fabricated. 14.Your looks would make pigs nauseated! If you don't count all the ones you've dated. 15.Nothing on this earth could save your sorry hide! The only way you'll be preserved is in formaldehyde. 16.Your stench would make an outhouse cleaner irritated! Then perhaps you should switch to decaffeinated.Samozřejmě, tento seznam ti sám o sobě k vítězství nepomůže - správné odpovědi musí také znát a mít v "zásobníku" Guybrush Threepwood. Po vítězném souboji s Rottinghamem se dostaneš rovnou do další úrovně - na Blood Island.Pozn. : verze Regular Mode je v této části hry shodá s verzí Mega Monkey Mode4) THE BARTENDER, THE THIEVES, HIS AUNT AND HER LOVER.Po ztroskotání u břehu Blood Islandu promluv s Haggisem a potom z písku seber láhev. Jejím použitím (klávesou T) získáš korkovou zátku (CORK). Jdi doleva do mapy ostrova a nejprve jdi na hřbitov. Jdi dolů do druhé obrazovky, kde na bedně vedle psa najdeš dláto a palici (CHISEL a MALLET). Psovi dej koláč a vezmi mu pár chlupů. Nyní jdi do hotelu nad hřbitovem a uvnitř si povídej s věštkyní madam Ximou a nech si od ní věštit budoucnost. Tak získáš pět tarotových karet s lebkou. Otevři dveře zadní místnosti a jdi dovnitř. Použij dláto na velký sýr a seberte magnet z vedlejší tabule. Z poslední barové stoličky vlevo seber polštář (CUSHION), pokecej si s barmanem a vezmi si modrou knihu receptů (vlevo vedle barmana) a v inventáři si ji přečti. Zjistíš, že potřebuješ tři ingredience na protikocovinový nápoj - chlupy ze psa už máš, dál budeš potřebovat pepř a vejce. Pepř najdeš u větrného mlýna - je to ten keříček na pravé straně budovy. Pro vejce si musíš dojít na pláž. Na kámen polož polštář z b arové stoličky a palicí udeř do stromu a vejce je tvoje. Všechny tři věci pak odnes barmanovi. Dostaneš antikocoviňák v lahvičce, kterou otevřeš dlátem. Pak si objednej si drink s paraplíčkem, přilej do sklenice svůj antikocoviňák a vypij to. Po malé mezihře se probereš v hrobce v bedně. Otevři ji pomocí dláta a vezmi si všechny hřebíky. Otevři i druhou rakev a promluv si se Stanem. Odejdi ven ze hřbitova a za chvíli se vrať - Stan si mezitím v hrobce otevřel kancelář. Jdi tam a nech se pojistit. Za pojistku zaplatíš zlatým zubem. Vrať se do hotelu a nyní jdi do prvního patra. V prvním pokoji nad schody vytluč paličkou hřebík ze stěny hned vedle dveří. Jdi na chodbu, seber hřebík a obraz z rámu. V inventáři vystřihni nůžkama z obrazu tvář, kterou si necháš a zbytek obrazu použiješ na dveře od pokoje. Pak se podívej do zadního pokoje. Dveře si otevřeš pomocí Stanovy karty. Stlač dolů sklápěcí postel vlevo a přibij ji k zemi hřebíky a také hřebíkem od obrazu. Kostlivci na posteli vezmi knížku a přečti si ji. Pak se vrať do prvního pokoje a strč hlavu do otvoru ve dveřích. Po mezihře sejdi dolů do baru, promluv si opět s barmanem a především ho musíš přesvědčit o tom, že patříš do jeho rodiny Goodsoupů. Potom vezmi zrcadlo vlevo na zdi a do zbylého rámu použij tvář vystřiženou z obrazu. Seber sklenici na barpultu a otevři ji dlátem. Jdi ven z hotelu a nyní se jdi podívat nahoru do vesnice pod sopkou. Na stole s obětinami seber tofu a na protějším stolku pohár (CUP). Z tofy dlátem vyrob masku, kterou si dáš na hlavu. Jdi nahoru ke kráteru a promluv si s mužem, který má místo hlavy citrón. Po skončení rituálu vhoď do sopky sýr. Potom jdi k větrnému mlýnu a použij deštník na lopatky mlýnu. Nahoře z barelu naplň vodou pohár i sklenici. Vrať se k vraku lodi a promluvte si s Haggisem o láhvi. Haggis ti řekne, že na opravu lodi potřebuje dehet (TAR), takže jdi do hotelu, kde vpravo na verandě najdeš velký hrnec. Dej do něj sýr a až se roztaví, odnes ho i s hrncem Haggisovi. Ten ti za to dá lahvičku s roztokem. Jdi k Elaine (zatím je to jenom otazník mezi vrakem a pláží), na pařez polož sklenici a až tam vletí všechny světlušky, tak ji rychle zavři a seber. Nyní použij roztok od Haggise na Elainin prst a potom z něho stáhni pr sten. Jdi na pláž a odtud dozadu k majáku. Nahoře na majáku dej sklenici se světluškami na stojan pro lucernu a zrcadlo na druhý stojan. Opět se vrať do hotelu, objednej si další drink, známým způsobem ho smíchej s antikocoviňákem a vypij. Probereš se v rodinné hrobce. Jdi doleva a promluv si nevěstou - kostlivcem. Potom pokračuj dále doleva, seber páčidlo a jdi ke stěně se škvírou. Do cesty ti spadne známá lebka - Murray. Seber ho a podívej se škvírou ve stěně. Použij lepidlo na ruku, kterou jsi našel na začátku hry a pak tím seber škvírou svítilnu na druhé straně zdi. Polož ji na hrobku a s pomocí Murrayho vyráběj strašidelné stíny. Až vylekaný hrobník otevře hrobku, jdi ven a do hotelu. V zadní místnosti hotelu vezmi u velkého sýru úmrtní list (DEATH CERTIFICATE) a jdi do patra do zadní místnosti. Páčidlem udělěj díru do stěny za postelí a vytahej jím hřebíky, které drží postel sklopenou. Následuje happyend a v hrobce po něm zůstane část prstenu. Seber ji a jdi za Stanem. Ukaž mu úmrtní list a získáš nějaké peníze z pojistky. Na pláži teď najdeš Ztraceného Welšana (Lost Welshman). Pokecej s ním a zeptej se ho, jestli tě odveze na Skull Island. Dozvíš se že potřebuje kompas. V inventáři zmagnetuj špendlík, použij ho na korkovou zátku, a to celé potom na pohár a kompas je hotový. Dej ho Welšanovi, který tě teď odveze na Skull Island. Až se ocitneš nahoře u ručního výtahu, pokecejte s výtahářem a nastup do výtahu. Při následném pádu použij deštník a bez úhony doplachtíš do jeskyně. Popovídej si s piráty, řekni jim, že máš zájem o diamant a že máš spoustu peněz. Až tě přizvou k partičce pokeru a rozdají ti karty, ukaž rozdávajícímu pirátovi svých pět tarotových karet s lebkami. Nemůžeš prohrát, protože pět králů se dá dos t těžko přebít. Seber dianmant a v nastálém zmatku utečeš zpět k Welšanově lodi a ten tě převeze zpátky na Blood Island. Až Welšan konečně odjede, sestav z obou částí prsten, jdi k Elaine a nasaď jí ho na prst. Kouzlo je zlomeno, ale oba se ocitnete v zajetí kapitána LeChucka.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Není třeba instalovat nové zrcadlo do majáku. 2) Pes dostane automaticky koláč za chlupy. 3) Nemusíš barmanovi dokazovat, že jsi Goodsoup. 4) Dveře do mlýna nejsou zamčené. 5) Dveře do zadního pokoje v patře hotelu rovněž nejsou zamčené. 6) První nápoj, který si objednáš, je automaticky s deštníkem. 7) Láhev s korkovou zátkou se dá snadněji otevřít.5) KISS OF THE SPIDER MONKEY.Co nejrychleji ukonči rozhovor S LeChuckem, nejlépe neustálým přesvědčováním o tom, že Elaine má ráda tebe a ne LeChucka - to ho brzo přestane bavit a potom dělej, že ho neslyšíš. Jinak se totiž bude s tebou bavit do nekonečna. Ve zmenšené podobě si otevři dveře svého vězení a přejdi ke psovi Dingovi doprava. Promluv si s ním o soutěžení a o cenách (PRIZES) a pak Dinga vyzvi, aby zkusil uhodnout, kolik je ti let. To se mu nepodaří a tak ti řekne, aby sis vybral cenu. Vyber si kotvu (ANCHOR) a vezmi si ji z police vlevo. Pak jdi do inventáře, dej kotvu na pánev a celé to přizdob holicím krémem z láhve. Výsledný "koláč" pak dejte na hromadu ostatních vedle kanónu. Až krysa vystřelí, otevřti vrátka a podívej dírou ve stěně. Tak získáš koláčovou hmotu. Jdi k Dingovi a šťouchej do něj tak dlouho, dokud tě nekousne. Tak získáš psí chlupy. Jdi doprava ke stánku, seber z pultu pepř a řekni si o sněhovou zmrzlinu (SNOW CONE). Zmrzlinu v inventáři opepři, posyp psími chlupy a dochuť zbytky koláče. Do brou chuť ! Ale ano, jen to sněz - to je totiž jediný způsob, jak zase vyrůst. Konec páté části hry.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Na výrobu "koláče" stačí použít pouze kotvu. 2) Abys získal Dingovy chlupy, stačí do něj strčit pouze třikrát.6) GUYBRUSH KICKS BUTT ONCE AGAIN.Dostal jsi se na jakousi horskou dráhu se zastávkami. Na první zastávce seber lano, na druhé soudek rumu vpravo na zemi a na třetí otevři svítící lampičku vlevo, sfoukni plamen a vezmi si nádobku s olejem. Pokud se někde zdržíš příliš dlouho, přijede LeChuck a vyžene tě a budeš se tam muset znovu vrátit. Na čtvrté zastávce - ledové - vystup a jdi nahoru po cestě až k opici. Použij na ní soudek rumu, potom naolejuj lano a použij ho na soudek rumu jako doutnák. Potom sejdi dolů k dráze a ppřiprav si pepř. Pak už stačí jenom počkat, až se objeví LeChuck a jakmile to bude možné, použít na něho pepř. Happyend, konec. (I když Murray na to má vlastní názor.)Pozn.: Jediným rozdílem ve verzi Regular Mode je to, že nádobka s olejem lze sebrat ihned, bez předcházejících úkonů.

Pokračovat na článek


Brothers in Arms - bratři ve zbrani

Revoluční pohled na jeden z nejhorších válečných konfliktů všech dob pod hlavičkou Gearbox vypadá na pořádnou porci zábavy. Pojďte se spolu s námi podívat na to, co nás v zimě čeká.„Je něco velice prázdného na pojmu hrdinství ve válce. Včera v noci jsem viděl muže, kterého jsem znal od střední školy, jak dal život za kluka vedle sebe. Je něco na tvém kamarádovi, spolubojovníkovi, bratrovi. Umřít za něj není jen jako myšlenka. Je to jako dýchání.“- Matt BakerKdyž bychom se zamysleli, jaké že dva filmové projekty poslední doby silně ovlivnily jak filmovou, tak i herní produkci, jistě dostaneme Zachraňte vojína Ryana a Bratrstvo neohrožených. Obě dvě díla mají na svědomí převážně dva muži – Steven Spielberg a Tom Hanks. Nebýt právě jejich takřka revolučně natočené (leč stupidně sepsané ) záchranné mise hluboko v nepřátelském území, nebyly by dnes jistě nejprodávanějším herním artiklem hry s tématiku 2. Světové války. Právě díky tomu mohla odnož Spielbergových Dreamworks Pictures vytvořit sérii Medal of Honor a postupně s nimi dobýt PSOne, PC, PlayStation 2, GameCube a Xbox. Dále pak mohli přijít Enemy Territory, Day Of Defeaty nebo v poslední řadě Call of Duty – tituly vezoucí se na vlně tohoto fenoménu. Ne nepodobně je na tom i zmiňované bratrstvo, desetidílný seriál z produkce HBO, který se zaobírá nasazením 101. výsadkové divize a zaznamenal jeho konání ve válečném konfliktu spolu s komentáři očitých svědků.Novinka, která zamávala mým článkovým harmonogramem a odložila preview na Playboy: The Mansion o pár dnů, je vypuštění informace a několika málo obrázků z Brothers In Arms. Se svou troškou do džbánku šedesátiletého koňaku tak přicházejí i Gearbox a pod záštitou Ubisoftu se pokusí vytrhnout štafetový kolík z ruky Electronic Arts. Samozřejmě jsou za vším prachy, protože jak Ubíci sami trdí :“Tématika 2. Světové války je nejrychleji rostoucím segmentem válečných stříleček a BIA je ideální pro expanzi Ubisoftu na tuto část trhu.“Takže proč by si klucí ze země galského kohouta taky trochu toho koláče neukrojili, že. Neměli bychom ale vidět všechno tak černě. Někdo by spíš řekl, že boom prožívají hry s Vietnamskou problematikou a že hráči jsou tou druhou světovou již trochu přesycení, ale při bližším pohledu, který vám snad umožní i toto preview, pochopíte, že tahle expanze vypadá doopravdy dobře. Bratři ve zbrani by měli redefinovat žánr historických first-person shooterů jak jsme je znali doposud. Měli by je rozšířit o jakýsi lidský a mnohem více realistický element, než jaký jsme mohli doposud okusit..Jako kulisu, do které celé své dílko zasadí, si zvolili právě 101. výsadkovou divizi (ano právě proto ten filmový začátek), která byla zvěčněna díky Bratrstvu (ano právě proto to Bratrstvo neohrožených). Narozdíl od něj se však nebude zabývat postavami roty E, tzv. Easy Company, ale roty F – Fox Company. Nic to nemění na tom, že se zúčastníme stejných bitev jako v seriálu (probereme si je později), ale dle autorů s takovou mírou realističnosti, o jaké si třeba Call of Duty může nechat zdát.V rotě F operuje seržant Matt Baker, do jehož role se vžijeme, a budeme tak po vzoru sloganu Call of Duty, že žádný voják nebojuje sám, bojovat a umírat s jeho jedenáctičlenným týmem spolubojovníků. Ačkoliv je Matthew smyšlená osoba, vychází z reálných charakterů a autentičnost je největším cílem tvůrců. Právě proto je ve vývojářském týmu John Antal - voják z povolání (bývalý výsadkář a člen Rangerů US Army) a autor všemožných zelenomozkových příruček. Právě ten asi také nejlépe vystihl myšlenku tohoto nového projektu: „Problém těchto her je v tom, že nám slibují ochutnat život muže v boji, ale doopravdy nás tam nevtáhnou. Opravdoví vojáci vědí, že žijí a bojují jako tým. Vůdcovství se počítá. Dobrá taktika vyhrává. Chabé vedení a špatná taktika vás porazí.“Důležitým prvkem bude taktika a kooperace v týmu, ale dalším, neméně důležitým prvkem, by mělo být i soužití se svými spolubojovníky. Kupodivu nejkrásnější na jakékoliv válce je to, jaké vztahy a pouta se mezi vojáky dokážou navázat. Je jedno, odkud lidé jsou, či z jaké vrstvy jsou. Všichni ryjí pod nepřátelskou palbou držkou v zemi a vědí, že kluci vedle nich pro ně udělají všechno, aby je zachránili od místa na památní desce. Proto má každý voják jméno, nějakou svoji historii a tu a tam si budeme moci vyslechnout jeho příběh, vše abychom se do hry co nejvíce vžili a jejich smrt doopravdy oplakávali. Určitě krok správným směrem.Aby byl pocit skutečnosti dotažen co nejdále, sbírali lidé z Gearboxu několik let fotky, dokumenty nebo se vyptávali přeživších výsadkářů, jaké že to tenkrát bylo, když jim rakety z panzerfaustu provětrávali tračník. Důkazem nám může být jeden z vydaných obrázků, kde se vyskytuje stařičká fotka domku a jeho počítačové podoby. Samozřejmě, přejímání nějakých reálných budov či dokumentace skutečných oblastí, které se ve hře objeví, není dnes nic divného, ale opět ne v tak velké míře jako u by měla být u BIA. Všimněte si poslední dobou vzrůstajícího trendu ultrarealistických akčních válečných záležitostí, které mají co nejvěrněji kopírovat vojenské akce. Proto bychom mohli, podobně jako je tomu u Kuma War nebo Full Spectrum Warrior, očekávat ke každé z misí spoustu originálního doplňujícího materiálu, takže si váleční fajnšmekři možná přijdou na své.Ti z vás, kteří víkend co víkend sledovali na kabelu Band of Brothers, či si jej případně zakoupili na DVD, jistě vědí, co nás bude ve hře čekat. Po poměrně drsném výsadku noc před dnem D, kdy měli paragáni za úkol připravit půdu pro následné vylodění, ničení dělostřelectva atd., se přesuneme do Carentanu. Carentan je právě asi jedním z nejpůsobivějších zážitků při sledování seriálu a právě ten byl vybrán jako demonstrace pro naše zahraniční kolegy. Z jejich popisů to vypadá, že atmosféra z obrazovky se podařila výsostně přenést na monitory. Vy a vaši vojáci přebíháte ode zdi ke zdi, kryjete se a ničíte nepřátelská kulometná hnízda. Můžete operovat ve více skupinách a díky tomu pořádat překvapivé synchronizované útoky z více stran. Samozřejmě i elektrikářský nepřítel taktizuje, mění pozice a snaží se vám uštědřit několik kulek do zad. Právě pro zajímavý styl hry a taktizování byl vyvinut unikátní systém rozdávání příkazů a krycí palby, který si rozebereme později.17. září následoval boj s větrnými mlýny - operace Market Garden v holandských luzích a hájích. Do této akce jsme se již mohli zapojit například v playstationovém MoH Frontline. Pak byla část jednotek 101 vyslána do bitvy v Ardenách, aby se pak 101. výsadková podílela na bitvě o Bastogne, takže poměrně zelené a přívětivé krajiny Francie a Holandska vystřídala studená zima v belgickém podání. Pak přichází Francie, Rakousko a konec války. Ano 101. ve válce zase nějak dlouho nepobyla, ale i tak to „stálo za to“. Bude zajímavé sledovat, jak nám hra doplní znalosti dějepisu nebo epizody oblíbeného seriálu (bohužel fanoušci doktora Sovy a Nemocnice na kraji města budou zase ochuzeni).Tím dalším, čeho byste si měli povšimnout, je grafická stránka hry. K dispozici máte pár oficiálních screenshotů, které právě o ní vypovídají mnohé. Jistě, první, co vás praští do očí, je rozsáhlá dohlednost, takže se můžeme jen dohadovat o rozsáhlosti jednotlivých misí a úkolů. Druhou věcí je bujná vegetace, jako jsou lesy, stromy nebo tráva, kterou se také zřejmě nešetřilo. Za povšimnutí také stojí husté a veliké kouřové efekty, které vypadají taktéž dobře a reálně, což se u většiny oponentů BIA říci nedá. Nakonec se můžete také podívat na podrobné modely, jak postav, tak i obličejů. Vypadá to, že se dočkáme plné mimiky obličeje a jistě si při pohledu na Bakerův tucet všimnete, že každý vojcl má svůj ciferník. Jeden obličej je například udělaný podle herce Vince Vaughna (remake Psycha z roku 1998 nebo Cela s Jennifer Lopez). Dokonce vás při samotné hře sledují i očima, když s vámi mluví atd. Zajímavé jsou prý i ragdoll efekty, kdy si můžete krátit čas střílením do mrtvého parašutisty, který visí za padák na stromě. K vidění je i něco málo vojenské techniky, ale Gearbox se zatím nevyjádřil, zda bude nějaká akce s nimi možná. Jestliže se však snaží o maximální realističnost, tak si přiznejme, že by nefunkční tanky byly trochu do očí bijící. Na druhou stranu, viděli jste někdy řadového vojína, jak nahupká do nacistického Tygra a odstřelí pár plecháčů?Nyní se však dostáváme k samotnému hraní. Podstatné pro zdárné dokončení Brothers In Arms je rozdělení jednotky na dva elementy – pohyblivý a palebný. Mezitím co palebná část vašeho oddílu zaměstnává hlavy a samopaly nacistických jednotek, ta druhá – pohyblivá - se v klidu přesune do nějaké výhodnější pozice, odkud se může s nepřítelem pěkně vypořádat. Právě k zpřehlednění podobných akcí by měl sloužit speciální indikátor nad hlavou nepřítele. V případě, že bude prázdný, je voják úplně zblbnut a zaměřen jen na jediný cíl, takže slepě pálicí kolem sebe nebude vnímat, že vy a pár vašich mužů se přesunete právě do výhodnějšího postavení. Ruku v ruce s tím jde i rozdávání příkazů, které bude podobné tomu, které jsme rozebrali v preview na Star Wars Republic Commando. Při pohledu na zeď nebo budovu se automaticky vyvolá možnost přesunu jednotek. Zřejmě jednodušší varianta rozdávání rozkazů pomocí dalekohledu ve Flashpointu. Díky umělé inteligenci by vojáci měli býti dostatečně soběstační, takže se budou automaticky krýt, když jeden bude přebíhat nebo měnit zásobník. Obdobně jako u zmiňovaného Commanda, bychom tak mohli v klídku sedět v ústraní a čekat, až naši kluci udělají špinavou práci za nás.Co se týká zbraňového arzenálu, tak asi nemá cenu rozpitvávat, jakých kousků se nám dostane do rukou a přítomnost klasiky v podobě M1 Garand je naprostou jistotou. Jako u výše zmiňovaných titulů budou opět k nesení pouze dvě zbraně. Schválně jestli uplatnění najde i lopatka nesená na zádech. Gearbox mají za sebou již několik zajímavých titulů, kde určitě vybočují - dva datadisky pro Half Life – Opposing Force, Blueshift (bohužel každý jinak) nebo předělávka hry Halo. Akce s taktickými prvky by se dala nazvat jejich chlebem a právě při zavzpomínání na OF se mi do mysli vkrádají dojemné vzpomínky. Samozřejmě je zde i nepřítomnost nějakého vlastního, velkého projektu, takže mají gearboxáci jistě určitě velkou motivaci prorazit na herní výslunní. Na Brother In Arms si budeme muset počkat do konce tohoto roku pro PC a Xbox a na PS2 a GameCube na rok příští.Nakonec mi dovolte trochu lekce historie. Nápad použití padáku a výsadkářských jednotek ve válečném konfliktu se objevil již během 1. Světové války, avšak do jeho uskutečnění již válka skončila. Americké vojsko se k němu navrátilo až v roce 1942, kdy začalo trénovat první vojáky seskoku padákem. Tak vznikla 101. výsadkářská divize. Zajímavé jistě bude, že původní výzbrojí vojáků nebyly jen nože a pušky, či samopaly, ale i dokonce skládací bicykl pro rychlejší přesun. Do akce se dostala poprvé až v roce 1944, kdy byla za brzkého rána vypuštěna za pláží Utah v Normandii. Během 2. Světové války strávila 101. výsadková 214 dní v boji. Obdržela 2 medaile cti, 46 významných služebních křížů, 516 stříbrných hvězd, 6977 bronzových hvězd. Divize zajala 29527 německých vojáků. Za tuto cenu bylo zabito 2043 výsadkářů, 7976 bylo zraněno, 1193 je pohřešováno a 336 bylo zajato.Bude podobným množstvím metálů ověšena i počítačová adaptace Brothers in Arms? Na odpověď si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.

Pokračovat na článek


Colin McRae Rally 2005

Neúnavný létající skot chystá spolu s Codemasters již pátý díl své populární závodní série a my vám tudíž přinášíme první pohled na tuto očekávanou hru.Ještě se na pultech obchodů ani neohřál poslední díl Colinovy hry a už na výstavě E3 Codemasters prezentovali již páté dějství série, nazvané Colin McRae Rally 2005. Je to prý tím, že nový Colin má být v porovnání s již uvedenými předchůdci nejvíce odlišný. Má jít o zcela nově pojatou hru, která mnoho společného se staršími bratříčky mít nebude. Jak již to v podobných případech bývá, pátý Colin vyjde nejprve na next-gen konzole PS2/ Xbox a se zpožděním možná i na PC.První informace z vydavatelského domu mluví o více než třech stovkách rychlostních zkoušek! Čtvrtému dílu totiž byla vytýkána přílišná krátkost jednoho absolvovaného seriálu, tudíž by v tom novém mělo být právě díky obrovskému počtu tratí podobným výtkám učiněno za dost. Jednotlivé rychlostní zkoušky budou rozděleny do dvaceti národních rallye. Každé národní rallye ale bude obsahovat nejvýše osm rychlostních zkoušek, zbylé tratě budou využívat samostatné soutěže. Půjde o různými způsoby vypsané poháry, závodní série pro určité třídy i národní soutěže. Chybět také nebudou i další obecně používané režimy v podobě projetí jedné rychlostní zkoušky, nebo národního seriálu a chybět nebude ani online závodění jak pro Xbox verzi, tak i pro Playstation 2.Vozový park dozná také mírného rozšíření. Vydavatel mluví o více než třiceti licencovaných vozidlech. Namátkou se můžete těšit na Volkswagen Golf, Toyotu Celicu GT Four, Lanciu Stratos, Alfu Romeo 147 GTA, Alfu Alfettu GTV, Mitsubishi Lancer Evo VIII, Peugeota 206, 205 T16 a malou lahůdku v podobě roztomilého soutěžního brouka VW Beetle RSi. Z krátkého výčtu je patrné, že se nadějeme jak vozidel 4x4, tak i dvoukolek. Nechybí ani rallye „veteráni“ a monstra skupiny „B“.Známe již i země, kde se bude závodit, tudíž se bude jednat o devět mezinárodních lokalit. Konkrétně to bude Německo, Anglie, Švédsko, Spojené státy, Finsko, Austrálie, Španělsko, Řecko a Japonsko. Takže opět se jedná o průřez jak státy, kde se konají oficiální soutěže FIA WRC, tak i o země, kde se tato soutěž nejezdí. Novou funkcí má být podrobně a individuálně zpracovaný model poškození pro každé vozidlo. S tím souvisí i animace, které po těžkém nárazu přiblíží, jak se osádka vozu po havárii dává do pořádku. Jestli ale bude možné s vozidlem po těžší kolizi odjet, zatím není známo. Jisté ale je, že míra poškození bude daleko reálnější než dříve, zřejmě se tvůrci obávají velké konkurence z hodně realistického a obtížného Richard Burns Rally. Pro nás jako pro fanoušky žánru bude další vývoj na tomto poli nesmírně zajímavý, protože konkétně na konzolovém trhu se potkají již brzo dokonce tři kohouti, kteří si brousí zuby na co největší kus koláče z prodaných her. O nejprodávanější silniční hře nebude za chvíli pochyb, na to je nové Gran Turismo konkurenčně nedostižitelné, nicméně v terénním závodění se spolu utkají nové WRC, Richard Burns a právě Colin 2005, který vyjde na podzim tohoto roku. 

Pokračovat na článek


Warhammer: Mark of Chaos - první střípky

Obloha potemněla a zaburácel hrom. Armáda skavenů byla roztroušena po vrcholcích kopců a odřízla tak poslední armádu lidí. Skaveni těžce oddechovali a čekali na znamení Chaosu… jež proklamuje, že vám přinášíme preview.Po ohromném úspěchu, který pod vedením Relic Entertainment zaznamenal Warhammer 40,000: Dawn of War, nebylo pochyb o tom, že nastal ten správný čas pro převedení toho „obyčejného“ Warhammeru na monitory. Když se Relicu dařilo tak dobře, dalo by se odhadovat, že práce na Warhammer: Mark of Chaos připadnou znovu tomuto studiu, avšak nestalo se tak. Licence na Warhammery totiž patří dvěma různým společnostem. Warhammer 40,000 spadá pod THQ, zatím co „normální“ Warhammer je ve vlastnictví Namca; to samozřejmě nezahálelo a uložilo Black Hole Entertainment práci na novém RTS titulu. Ti, kteří se připravovali na další DoW jen s fantasy kulisami, budou nejspíše zklamáni. Nový Warhammer je o střetech obrovských armád, a proto bude spíše mixem Rome: Total War, magie a dalších fantasy prvků.Zcela netradičně začnu od technické stránky hry. Tento aspekt - v optimálním případě laskající oko příznivcovo - je stále ještě v raném stupni vývoje, což se ale dá očekávat. Přeci jen, hra by nás měla navštívit nejdříve za rok. Což je dostatek času na to, aby vývojáři vše dopilovali a připravili si pro nás grafické orgie, při nichž budeme slintat jako jistí příslušníci levice při pohledu na zralé třešinky.Nový Warhammer se zařadí do stejné kategorie, kam patří série Total War; to je jisté, jako fakt, že si Star_Rader nemění ponožky (promiň, ale když nedáš na moje rady…). Hráči povedou svá vojska z bitvy do bitvy a ověří své schopnosti na různých bitevních polích. Na rozdíl od Dawn of War se v Mark of Chaos dočkáte obrovských armád v epických bitvách. Jak obrovských, to však zatím není známo...Armáda bude rozdělena do různých skupin, jako tomu bylo na příklad v již zmiňovaném Rome: Total War, tedy takzvaně podle typu. A tak se opět dočkáte situací, kdy se ty silnější jednotky seřadí kolem těch slabších, aby je chránily a navodí tak pocit organizovanosti. Na druhou stranu, tuto funkci už obsahuje každá kvalitnější strategie. Stejně tak se ale jednotky řadí do menších a údernějších formací, jež se mohou pokusit protivníka obejít a zasadit mu tak smrtelnou ránu do týla.Ve hře se vám dostane možnosti volby mezi čtyřmi různými rasami: Impérium, Chaos, Skaveni a Elfové. Všechny rasy budou kompletně přizpůsobitelné vašim požadavkům (barvy vojáčků atp.; jak známe z DoW). Čtyři rasy, jež se v této hře usídlily, mohou některým připadat jako pouhý zlomek těch, jež se ve světě Warhammeru vyskytují. A mají pravdu. Tvůrci se rozhodli - místo implementace všech 17, které by ale nebyly zpracovány dostatečně kvalitně - pro pouhé čtyři. U těchto vyvolených se vám však dostane všeho, co ta která rasa nabízí. Jako bonus pak můžou působit jednotky nazvané Dogs of War, které budou dostupné všem rasám ve hře; obsáhnou rozličné jednotky ze zbylých, do hry nezahrnutých ras.Jestli je něco spolehlivého, tak určitě skutečnost, že si Black Hole ukousli opravdu velký kus z pověstného koláče. Krom jednotlivých bitev a soubojů, provázejících hru od začátku až do konce, se dočkáme i mnoha střetů s bossy. Za všechny jmenujme alespoň obrovského Skavena, jenž doprovází své jednotky do války. Tito bossové budou několikrát převyšovat své spolubojovníky a to pochopitelně nejen svou velikostí, ale také sílou a odolností. Samozřejmě, že všechny tyto jednotky (včetně hrdinů) budou upevňovat morálku svým bratrům ve zbrani a šířit děs a strach v srdcích nepřátel. Což prý zahraje velkou roli ve všech soubojích.Mark of Chaos je samozřejmě teprve na začátku své dlouhé cesty k úspěšnému titulu, a tak si nemůžeme dovolit byť jen sebemenší věštbu, tip, jak by to celé mohlo dopadnout. I tak si ale myslíme, respektive doufáme, že se máme na co těšit. Bohužel, hra nás poctí svou přítomností nejspíš až na konci příštího roku.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Webové tipy

Nejhranější hry na internetu

V tomto článku naleznete pouze hry, které jsou multiplayerové a zároveň singleplayerové. Vyložené on-linovky typu World of Warcraft nebo LineAge naleznete v dalším článku – On-line hraní na internetuCounter – StrikeCounter-Strike je naprosto kultovní záležitost, bez které by herní svět nebyl herním světem. Jde o klasickou first person střílečku (stáváte se hlavním hrdinou, jehož pohledem hru sledujete), kde na různých mapách proti sobě stojí teroristi a antiteroristi, respektive protiteroristická komanda z různých koutů Evropy. Jednoduše se jen připojíte na mapu, nakoupíte si zbraně a jdete do akce. Stav peněz je odvislý od toho, jestli váš tým vyhraje kolo, nebo také tím, kolik zabijete protivníků. Základem této hry jsou tři druhy map – CS, DE a VIP.CS – jde o mapy, kde je cílem komanda zachránit rukojmí a cílem teroristů je si ona rukojmí udržet tím, že eliminují policejní tým. Zní to celkem jednoduše, ale vězte, že to tak jednoduché není. Hostage (rukojmí) naříkají, courají se atd., takže vás většinou není problém identifikovat už podle sluchu. Zároveň je tu pravidlo, že pokud chcete vyhrát záchranou rukojmích, tak musíte odvést do bezpečí všechny čtyři. K utajení také moc nepřispěje, že se za vámi táhne úplná fronta:-)Nejoblíbenější mapy:CS_ITALY – Itálie je opravdu hodně hranou mapou, a co víc, je opravdu hodně kontaktní. Nevíte, kdy a hlavně kde narazíte na nepřítele, a tak zhutnělá atmosféra mapy občas brnká na nejcitlivější strunu vašich nervů. Italy, jak už název napovídá se odehrává v Itálii v nějaké venkovské lokalitě plné spletitých uliček, kde nechybí ani trh s ovocem a slepičky:-)CS_MILITIA – Tohle je mapa, která má alespoň ze začátku tendence spadávat ke stereotypům, protože CT (counter terorist - policisté) vybíhají ze svého výchozího bodu přímo pod okna budovy, kde jsou rukojmí. Jak to ale tak občas bývá, teroristi si „zakempí“(zalezou) k oknům se sniperkou a jen čekají na první příležitost k výstřelu. Jinak jde určitě o dost zajímavou mapu.CS_ASSAULT – Tuhle mapu mám moc rád a vždycky, když je příležitost, tak si ji zahraju. Jedná se o budovu, kterou obklopuje menší prostranství, kde také začínají CT a teroristi jsou zalezlí vevnitř s rukojmími, čekajíc, až do jejich brlohu vstoupí první polda. Do budovy se dá dostat třemi způsoby. Přední branou, zadními dveřmi, a nebo po střeše větrací šachtou, která vede přímo k rukojmím.DE – Detonation je typ hry, který je anglicky mluvícímu čtenáři patrný už z názvu. Ano, jde v podstatě o to, že teroristi musí tzv. „vybombit“ (ve slangu Counter-Strikeařů:-) jedno ze dvou míst na mapě, která jsou pro snazší orientaci označena křížem. Úkolem protiteroristického komanda je pak za každou cenu ubránit obě místa před vyhozením do vzduchu. Nutno ještě dodat, že na začátku každého kola hra někomu z teroristů přidělí bombu a ten jí pak má za úkol položit. Pokud zemře, je možno bombu znovu sebrat.Nejoblíbenější mapy:DE_INFERNO – jde o venkovní mapu s několika budovami, do kterých se dá pěkně schovat, ale vesměs jste s nepřítelem konfrontováni nejvíce venku, kde jsou i oba bomplacey (bombová pokladiště)DE_DUST – jedná se o pouštní mapu, kde je úkolem jak jinak, než odpálit dva cíle, a to několik beden napěchovaných čímsi. Dust je oblíbený zejména díky tomu, že se jedná o mapu hodně otevřenou, kde uděláte pár kroků a jste na všech důležitých mapových uzlech.VIP – tohle je mód, který se moc nehraje, ale přesto ke Counter-Striku patří. V kostce jde o to, že jedna postava z týmu Counter terorist se stane VIP osobou, která disponuje pouze pistolí a brněním a ostatní členové týmu ho musí živého dopravit na určené místo na mapě.Pravidla Counter-Stiku jsou vcelku jednoduchá, ale nic není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá a ne všechno se dá zvládnout bez práce. Na profi úrovni to chce přemýšlet, kombinovat a především hrát týmově, protože bez týmové práce nejsou koláče, jen smrt:-)Warcraft IIIWarcraft, nebo „Waro“, jak je taky důvěrně nazývám progamery (profi hráči) je klasická strategie, která téměř výhradně vychází ze zásad a podkladů legendární hry StarCraft od stejného výrobce, firmy Blizzard. Kvůli tomu tady už nebudu popisovat StarCraft, protože by to bylo nošením dříví do lesa, a proto prosím jeho příznivce za prominutí. Stejně jako ve StarCraftu máme tři rasy – Terany, Protossy a Zergy, máme i ve Warcraftu tři základní rasy – lidi, orky a nemrtvé, plus jednu rasu navíc – temné elfy, kteří neodpovídají žádné ze StarCraftových civilizací. Jinak je to ale velmi podobné následujícímu modelu: Terani – lidi, Protossové – nemrtví, Zergové – orkové.Každá civilizace má svojí specifickou strukturu hry, kterou by bylo velmi zdlouhavé tady rozebírat, takže bude nejlepší, když si to sami vyzkoušíte, ale teď popojedem dál…Warcraft je, jak už jsem poznamenal výše, strategií, která je založena na klasickém modelu rozděl & panuj, respektive postav & bojuj. Stavíte si bázi, těžíte suroviny a když je vhodná chvíle, postavíte si armádu a zaútočíte na soupeře. Celý boj ještě navíc okořeňují oproti jiným strategiím hrdinové, kteří sbírají zkušenosti, které si posléze rozdělují do speciálních schopností a dovedností. Tolik obecně o Warcraftu III.Co se týče progamingu ve světě Warcraftu, tak základem úspěchu je si rychle „naskillovat“ (česky nabrat zkušenosti) hrdinu, protože ten je klíčovou postavou celé hry. Co jsem zaslechl od progamerů, tak hrdina je klíčovou věcí celé hry a když máte při střetu méně zkušeného hrdinu, většinou to projedete…Age of Empires IIKrálovská strategie a královská zábava. Asi tolik se dá říct k úvodu možná nejoblíbenější a nejhranější strategii všech dob. Age of Empires II nás zavede do doby ranného středověku, kdy se králové více než nad bitevními plány sklánějí spíše nad těly mrtvých válečníků, svých protivníků. Jsme také v době, kdy čest a hrdost byly pojmy, které v dobách dnešních už trochu ztrácejí na vážnosti a významu. Středověk byl dobou temnou a stejně tak je i temná tato hra, zabij, nebo budeš zabit – jediné pravidlo, které platí na bojišti i životě středověkého člověka.Age of Empires II vás, jak už jsem zmínil staví do role krále některé ze 13-ti civilizací a jako král se utkáte se svými oponenty o moc a nadvládu nad územím. Celá hra začíná tím, že se ocitáte na „zelené louce“ s jedním městským centrem, průzkumníkem a třemi vesničany (tedy až na Číňany. Ti jich mají tuším šest:-). Vesničané se dají do díla a za chvíli už vidíte, jak vaše impérium v zárodku konečně „dýchá“. Dělníci shromažďují suroviny (jídlo, dřevo, zlato, kámen) a pumpují tak ekonomice novou krev do žil. Z kasáren vybíhají stále noví vojáci a dílna na obléhací stroje „jede“ ve dne v noci.Když už usoudíte, že je čas na útok a máte dobře rozběhnutou ekonomiku, vezmete svojí velkou armádu a beranidly a katapulty „zaklepete“ na nepřítelovu bránu. Když padne poslední bašta nepřítelova odporu, vyhráli jste. Zní to možná trochu nudně a otřepaně, ale vězte, že série Age of Empires byla jedním z průkopníků tohoto dnes velmi využívaného strategického modelu (postav bázi a bojuj). Celá hra je rozdělena do několika období a každé z nich má různé vychytávky, které vám okoření hru. Pro postup do dalšího období musíte splnit stanovené podmínky. Pokud chcete například postoupit do Imperialu, musíte zaplatit 1000 jednotek jídla, 800 jednotek zlata a ještě mít postavený hrad. ¨Co se období týče, tak ty jsou celkem čtyři:DARK AGE – Dark Age je základní období, kde se toho moc neděje. Je to doba temna a invention level, neboli úroveň vynálezů tomu také odpovídá.FEUDAL AGE – Zde už můžete stavět mnohem více vojenských jednotek a více rozjet ekonomiku. Rovněž přichází ke slovu první vylepšení, ekonomická i vojenská.CASTLE AGE – Tohle období už začíná být opravdu krušné, protože tady se naplno rozjíždějí boje a v tomto věku také dostáváte pod ruku unikátní jednotky (každá civilizace má svou vlastní). Japonci mají samuraje, Frankové mají sekerníky, Peršani mají bojové slony a moji oblíbení Gótové disponují skvělými Huskarly.IMPERIAL AGE – Konečná fáze výzkumu a rozhodující fáze bojů. Armády jsou na nejvyšší úrovni a krev teče proudem.Dalším obdobím, které je ve hře je post-imperial, ale toho lze dosáhnout pouze tak, že si ho nastavíte, jako startovní období při spouštění nové hry. Post-imp je specifický tím, že všechna vylepšení jsou už vyzkoumána a tak se naplno projeví síla jednotlivých civilizací.Bylo by toho hodně, co lze k Age of Empires II napsat. Sám jsem na něm strávil opravdu hodně času, a tak dobře vím, o čem mluvím. Momentálně je v obchodech třetí díl této série, ale já myslím, že dvojku stejně nepřekoná…Série NHLAno, a máme tady konečně zástupce nějakého sportu. NHL, neboli national hockey league (národní hokejová liga) je hrou, která simuluje, světe div se, hokej:-)NHL se řídí přesnými pravidly hokeje, včetně hákování, bodyčeků a jejich následné penalizace.Podle mého názoru byl vrchol série v dílu NHL 2002, který byl opravdu skvěle hratelný a navíc byl fajn i systém odměnových karet.Nedávno jsem koukal na video ze zápasu dvou progamerů a musím říct, že to byl trošku jiný hokej, než jaký hraju já. Progamer umí rychle kombinovat, všechno dělá zcela automaticky a navíc má zmáknuté finty, jak nejlépe obelstít cizího brankáře, protože toho povětšinou ovládá počítač.Neverwinter NightsNeverwinter je hra, která znamenala velký zlom na poli RPG. Už nešlo o bohapustou řež, jako u Diabla, ale nastala radikální změna. NWN totiž jako první přichází se systémem hry Dungeon & Dragons, kterou efektivně implementuje do hry. Výsledkem je to, že vaše postava, kromě toho, že ovládá různé druhy zbraní, má také reflexy a dokáže občas hodně slušně uhýbat útokům. Celé je to založené na tom, že počítač „hází“ kostkou a pak sčítá hodnoty, které padnou a podle toho se vám buď daří, nebo nedaří.Samotný Neverwinter je velmi rozsáhlým dílem s propracovaným světem a poutavým příběhem a asi právě proto má relativně dost příznivců, kteří NWN hrají jak sami offline, tak především on-line se svými kamarády. Jde o opravdu velmi nakažlivou zábavu, zvlášť u RPG her. Snad každému se stává, když hraje v partě, že řeší dilema, jestli jít do školy, a nebo hrát, aby vám neutekly zkušenosti a kamarádi pak nebyli na vyšší úrovni, než vy. Pozor na to! Znám pár lidi, které tohle pohltilo tak, že kvůli tomu buď opakovali ročník, nebo vůbec nedokončili školu. Člověk musí vědět, kde končí zábava a začínají povinnosti. Chce to mít trošku smyslu pro zodpovědnostHerní klanyKaždá hra, která se hraje na té nejvyšší, nebo profesionální úrovní v sobě nese také předpoklad, že se v její komunitě vytvoří klany. Pokud bychom měli definovat klan, dalo by se říci, že se jedná o jakousi obdobu týmů v hokeji, nebo ve fotbale. Soustředí se tam počítačoví hráči a stejně jako v jiných sportech se konají drafty (přestupy) a klany mezi sebou zápolí o celkové prvenství.Ještě bych rád uvedl na pravou míru, že není pravda, že by byly klany jen výhradně Counter-Strikeové, nebo výhradně na Age of Empires. Je i dost klanů, které soustřeďují hráče více her a například Bohemia Crusader, kteří se primárně zaměřují na Age of Empires, mají i svojí CS sekci.Pokud mluvíme o týmech, které drží prvenství ve svých hrách (v České republice), je to za Counter-Strike především AMD Cyber Team a NecroRaisers a za Age of Empires Nublex, Demons, nebo již zmínění Bohemia Crusaders. Klany z dalších her moc neznám, proto je nezmiňuji, abych vás neuvedl v omyl.SponzoringSponzoring, neboli sponzorování je hezkým dokladem toho, že progaming se postupně stává regulérním sportem, protože i ve vrcholových sportech mají sportovci sponzory. Tady jsou sponzorské „dary“ většinou ve formě bezplatných hraní v hernách, různého druhu hardwaru zdarma (myši, klávesnice atp.), nebo i příjemnější, jako je bezplatný rychlý internet, nebo pravidelný plat.Sponzoring je většinou odvislý od toho, jak se ten který hráč dohodne se sponzorem. Většinou to probíhá tak, že sponzor osloví hráče s tím, že by ho chtěl v klanu a že za to bude dostávat hardwarové vybavení zdarma a také bezplatné hraní v hernách.Co znamená být profi hráčem?Pokud se ptáte, co obnáší být progamerem, tak vězte, že je to velmi podobné, jako u sportovců. Pokud je progamer důsledný a chce být nejlepší, každý den se po určitý čas zdokonaluje a většinou několikrát týdně chodí na společné tréninky, jako je tomu například u hráčů Counter-Striku. Ti zkoušejí různé strategie, které jim vymýšlí jejich trenér. Ano i tady se objevuje postava trenéra, takže si myslím, že ta analogie počítačového hráče a vrcholového sportovce je zřejmá:-)Závěrem bych rád navázal na upozornění výše u Neverwinter Nights. Opravdu si dejte pozor na to, abyste byli schopni rozlišit, kdy je hra a kdy je realita. Vím, že to možná zní banálně, ale už se stalo mockrát, že hra lidi pohltila a oni se stali závislými. Taky si dobře rozmyslete, jestli, opravdu chcete být progamery, protože za tím spojí obrovský kus dřiny a musíte si uvědomit, jestli vám to za to stojí a jestli na to máte. Ne každý totiž může být nejlepší a někdy je lepší se radši hrbit nad knihami, než abyste po dvou letech intenzivního hraní zjistili, že je ještě spousta lidí, kteří to dělají o 50% líp. Knihy jsou totiž v tomhle ohledu perspektivnější záležitostí:-)

Pokračovat na článek