Výsledky vyhledávání pro dotaz milionu

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Nejpopulárnější internetové stránky na světě 11. - 20. místo

11) Baidu.comBaidu je čínským favoritem mezi vyhledávači, který je nejen svým vzhledem, ale i koncepcí podobným portálu Google.com. Název Baidu je podle autorů serveru inspirován 800 let starou básní z doby dynastie Song. Baidu, které v překladu znamená „stokrát“ má symbolizovat vytrvalost při hledání ideálu. Analogie s vyhledávacím portálem je proto zřejmá.12) Rapidshare.comPortál Rapidshare.com není třeba představovat nikomu, kdo alespoň okrajově sleduje dění ve světě internetu a výpočetní techniky. Především díky němu totiž takovým způsobem bují počítačová kriminalita. Jednou z nejoblíbenějších metod sdílení nelegálního obsahu se v poslední době staly takzvané internetové úložny dat, jejich součástí je i Rapidshare. Tato švýcarská společnost měla již v minulosti mnoho problémů se zákonem a poslední verdikt soudu byl takový, že by tento „sdílecí“ gigant měl kontrolovat obsah uploadu svých klientů. To ale jednak takřka nelze, jelikož objemy dat, proudících žilami Rapidshare jsou nepředstavitelné a navíc by tato firma přišla o nemalé zisky z prodeje prémiových účtů. Je tedy otázkou, jak dlouho se tato společnost dokáže bránit nežádoucím útokům a zároveň tak umožňovat pirátům nerušené stahování.13) Microsoft.comFirmu Microsoft není třeba představovat snad nikomu. Jedněmi oslavovaná a druhými zatracovaná katapultovala Billa Gatese mezi nejbohatší a nejmocnější lidi na planetě Zemi. Microsoft je tradičním rivalem firmy Apple, které se podařilo se svým Macintosh OS prorazit především ve Spojených státech, kde pověstným „macům“ nahrává především dobře nastavená cenová politika. Na starém kontinentě jsou ale pro příznivce maců daleko horší podmínky a tudíž tu lépe kvete pšenka především Microsoftu. Ten se momentálně chystá vydat další pokračování nekonečného „seriálu“ s názvem Windows. Nový operační systém s kódovým označením Windows 7 má nahradit, či snad doplnit stávající Windows Vista a definitivně přerušit čáru života dosluhujícím, ale dle mnohých stále nejlepším Windows XP. Microsoft je ale znám také jako tvůrce hardwaru, či distributor počítačových her. Pod jeho taktovkou vznikly celé série kvalitních klávesnicí, myší nebo například gamepad Sidewinder. Z herní branže připomeňme například veleúspěšné Age of Empires.14) Google.deNěmecká mutace Google.com. Asi není třeba nic víc dodávat.15) Google.co.inIndická variace na původní vyhledávací portál Google.com. Není divu, že se sem tato jazyková varianta propracovala, vždyť se v případě Indů jedná o 2. nejpočetnější státní zřízení. Naproti tomu je daleko větším překvapením například umístění německého Google o příčku výše.16) QQ.comPortál QQ.com je zázemím pro světovou jedničku mezi čínsky „hovořícími“ IM komunikátory a taktéž 3. nejúspěšnějším komunikačním softwarem vůbec. Tencent QQ, jak se oficiálně tento IM klient nazývá, se narodil v čínském Shenzhenu, v listopadu roku 1998. Kvůli velkému zájmu byla v roce 2002 pozastavena bezplatná registrace a všichni nově příchozí museli zaplatit poplatek. Od této myšlenky ale autoři o rok později upustili, jelikož byl na QQ vyvíjen velký tlak ze strany konkurenčních komunikačních programů. V současné době se Tencent QQ těší skutečně masové oblibě především v asijském světě a poznáte ho podle loga tučňáka s červenou šálou.17) Hi5.comHI5.com je velice oblíbený sociální portál, který v dnešní době funguje v celé řadě jazykových mutací, včetně češtiny. Tato sociální centrála byla založena v roce 2003 a jejím autorem je Ramu Yalamanchi. Tento portál nabízí všechny klasické funkce, jako zaregistrování profilu, sdílení fotek, hledání přátel v místě svého bydliště a podobně. HI5 je velice oblíbený napříč celým světem, za což mluví i čísla – 70 milionů registrovaných uživatelů do února 2008.18) Sina.com.cnSina.com.cn je největší, čínsky „mluvící“ vzdělávací webový portál, o kterém bych vám toho asi mnoho nenapsal, nebýt takových vymožeností, jako je například portál Wikipedie. Celé tyto stránky jsou totiž v čínštině a tak je pro Evropana takřka nemožné, poodhalit roušku jejího obsahu. Sina.com byla založena v roce 1999 společností SINA Corporation a nabízí celou řadu služeb, jako e-mail, vyhledávač, posílání SMS, blog a nebo třeba hry.19) Google.frFrancouzká verze portálu Google.com na devatenáctém místě byla rovněž velkým překvapením.20) Ebay.comDalší přerod na poli internetových služeb. Tento server umožnil lidem po celém světě prodat cokoliv a kdykoliv, ale co je nejdůležitější – z pohodlí vlastního domova. Ebay.com je totiž světoznámý aukční server, kde dennodenně běží tisíce a tisíce aukci a uživatelé tohoto portálu nakupují a prodávají podle vlastní libosti a uvážení. Každý registrovaný má vlastní účet, kde se mu za uzavřené obchody zobrazují reference, buď kladné, neutrální nebo negativní – vše podle spokojenosti druhé strany. Podle toho si ostatní vybírají své obchodní partnery a nebo je následně přizvou do svých aukcí. Českou, ale nejen českou kopií serveru Ebay.com je aukční portál Aukro.czCo z toho vyplývá?Ze statistiky navštěvovanějších stránek světa je jasné, že ačkoliv si absolutní prvenství odnáší vyhledávací portál Yahoo, tak největší úspěch ve skutečnosti slaví konkurenční společnost Google, která v top dvacítce s různými jazykovými mutacemi svého vyhledávače obsadila celkem čtyři příčky. Dále se dá ze statistiky vydedukovat, že internetu vévodí asijský kontinent, jelikož v první dvacítce se umístily servery jako Yahoo.co.jp (japonská verze serveru Yahoo), stejně jako Baidu.com (přední čínský vyhledávač), QQ.com nebo Google.co.in a Sina.com.cn. Bez zajímavosti není ani fakt, že ve světě neuvěřitelným způsobem „frčí“ takzvané „social“ servery, protože v první dvacítce najdete jak Facebook.com, tak Myspace.com, stejně jako třeba Hi5.com. Ještě před měsícem do první dvacítky „top global“ serverů spadal i komunitní portál Orkut.com.br od společnosti Google, který se ovšem k datu vzniku tohoto článku (7. – 17. listopadu 2008) nalézá na 38. pozici, což znamená, že se propadl během měsíce z 19. na výše zmíněnou 38. příčku.

Pokračovat na článek


CZ.NIC – nový systém pro správu domén .CZ

I když běžný uživatel dne 1.10.2007 nic nepoznal, tak se stalo hodně ve světě českého internetu. Co se přihodilo, co nebo kdo se skrývá za označením CZ.NIC, čtěte dále a dozvíte se tyto i další informace a důležité události ve světě internetu.Den 1.10.2007 se stal jedním s důležitých milníků pro všechny, kteří se pohybují ve světě internetu. Běžný uživatel sice žádnou změnu, nebo nějaký posun nezaregistroval, ale ti, kteří se zabývají např. prezentováním nějakých informací pomocí internetových stránek, tak pro ty už tento den důležitý byl. V 10 hodin dopoledne byl spuštěn nový registrační systém pro správu domény CZ. Správa této domény byla svěřena do rukou sdružení CZ.NIC.Sdružení CZ.NIC bylo založeno roku 1998 předními poskytovateli internetových služeb. V průběhu doby se postupně přidávali další členové, v současné době má sdružení přes 50 členů. Hlavní činností je spravování registru doménových jmen .CZ a 0.2.4.e164.arpa (ENUM). Dále se věnuje všem možným aktivitám, které pomáhají rozšířit a vylepšovat internetové služby v České republice. CZ.NIC je také členem mezinárodních organizací podobného zaměření a také je členem sdružení EURid, které spravuje evropskou doménu .EU.Pro běžného uživatele pojem doména, a věci s tímto spojené moc neříkají, tak by nebylo na škodu pár informací na toto téma sdělit. Každý počítač v sítí je identifikován pomocí IP adresy. Ta může vypadat např. 77.75.72.3, ale kdo by si při zadávání adresy internetové stránky pamatoval všechny tyto kombinace čísel. Proto je jednodušší zadávat doménové jméno např. www.pripojtese.cz . Převod mezi kombinací čísel a jmen zajišťuje DNS (Domain Name System). Takže je jedno, jestli zadáte adresu pomocí IP adresy, nebo pomocí doménového jména. Jednotlivé části domény jsou řazeny podle obecnosti. Čím více vpravo, tím je doména obecnější, např. .cz zahrnuje velkou skupinu počítačů a sítí, naproti tomu pripojtese.cz už je o něco konkrétnější a takhle by se dalo pokračovat dál až k úplné identifikaci jednoho počítače. Přesně popisovat DNS by nemělo v tomto článku smysl, pokud si přejete další informace, naleznete je např. v tomto článkunebo na stránkách CZ.NIC.Mimo správy registru domén .CZ je sdružení zodpovědné i za domény ENUM. Systém ENUM je kombinací klasického telefonování pomocí telefonních čísel a identifikací v síti pomocí IP adresy. K Vašemu telefonnímu číslu si můžete zaregistrovat ENUM doménu. Díky této doméně se na Vaše telefonní číslo může dovolat kdokoli pomocí internetu. Na čísla s ENUM doménou je pak možné volat zdarma bez ohledu na to, v síti jakého telekomunikačního operátora se číslo nachází. Více informací naleznete na enum.nic.czAle nyní už zpět ke sdružení CZ.NIC a jejímu převzetí zodpovědnosti za registraci domén od společnosti T-Systems PragoNet, která tyto služby provozovala 4 roky s dosavadní verzí registračního systému. Přes rok a půl se sdružení připravovalo toto převzetí a vyvíjelo vlastní registrační systém. Tento nově vytvořený systém obsahuje tyto informace -evidence registrátorů a jejich přístupů pro jednotlivé zóny,bankovní a fakturační systém pro platby registrátorů,systém komunikace a upozorňování držitelů domén,evidence všech vystavených dokumentů,archivace veškerých požadavků.Přesuny dat mezi starým a novým systémem byl prováděn od 28. do 30 září 2007, po tyto tři dny nebylo možné přidávat nově zaregistrované uživatele a ani měnit informace o stávajících. Nefunkčnost systému nijak neovlivnila provoz českého internetového prostoru. Podle předpokladů by měl tento krok ušetřit při správě národní domény CZ desítky miliónů korun ročně. Držitelům domén CZ by tato změna měla přinést především usnadnění a zefektivnění práce při registraci. Sdružení CZ.NIC sice převzalo správu registru domén .CZ, ale pokud se rozhodnete si zaregistrovat nějakou doménu, tak se samotnou registrací se neobracejte přímo na CZ.NIC ale některého registrátora. Abych to vysvětlil podrobněji, sdružení CZ.NIC pouze eviduje registr doménových jmen a je smluvně svázáno s řadou registrátorů, kteří samotnou registraci provádějí, jejich seznam najdete na stránkách www.nic.cz/whois/registrarsVlastní evidenční systém, který firma vyvinula, systém FRED (Free Registry for ENUM and Domain), je nyní volně k dispozici. FRED byl uvolněn jako open source software pod licencí GNU GPL (General Public License). Kterýkoli uživatel si jej může stáhnout na fred.nic.cz/wiki/download. Software lze nejen libovolně využívat, ale také upravovat a dále šířit, je ale nutné dodržet podmínky licence GPL. Abyste mohli systém FRED zprovoznit, potřebujete ještě další software, ale všechen je také k dispozici zdarma na internetu - Linux, Apache a PostgreSQL. Systém FRED vyvíjelo 5 programátorů v jazyce C/C++, kde zabral slušných 200 000 řádku a v jazyce Python (50 000 řádků). V současné době neexistuje na světě jiný podobný systém, který by byl srovnatelný se systémem FRED a byl přitom s licencí open source. Podle výsledků zátěžových testů by bez problému zvládl spravovat i registr generických domén COM, který je s více než 65 miliony registrovaných domén největším registrem domén na světě.Následující plány sdružení jsou směřovány k dalšímu rozvoji systému FRED, a k novým projektům, které pomohou rozšířit a zkvalitnit internet na české půdě. Další aktivity zaměří sdružení na aplikace technologie DNSSEC, pro zabezpečení internetového provozu a také rozvoj technologie ENUM.

Pokračovat na článek


Nadace O2 znovu rozdělí 10 milionů korun na podporu znevýhodněných dětí a mládeže

V sedmém ročníku programu Regionálních grantů rozdělí Nadace O2deset milionů korun nestátním neziskovým organizacím z celé České republiky. Na podporu znevýhodněných dětí a mládeže tak bude v každém z osmi regionů rozděleno 1 milion 250 tisíc korun. (Tisková zpráva)"Naším hlavním měřítkem při rozhodování o udělení grantu je kvalita předloženého projektu a jeho přínos dětem a mládeži. Rádi opakovaně podpoříme dlouhodobé osvědčené projekty zavedených neziskových organizací. Stejnou šanci však mají i nové projekty a mladé organizace, které sice za sebou ještě nemají dlouhou historii, snaží se však vyplnit bílá místa ve svém regionu," uvedla Ivana Šatrová, vedoucí projektů Nadace O2. "70 % loňských vítězných organizací získalo náš grant poprvé nebo podruhé. Tím bych ráda povzbudila ty organizace, které se do našeho programu hlásí opakovaně a zatím nebyly úspěšné," dodala Šatrová.Nestátní neziskové organizace mohou své žádosti o grant posílat až do 30. dubna 2008. Přesné podmínky žadatelé naleznou na internetových stránkách Nadace O2 (www.nadaceo2.cz). Došlé projekty budou posuzovány v jednotlivých regionálních centrech místními radami. Ty jsou složené z odborníků specializovaných na problematiku dětí a mládeže, zaměstnanců společnosti Telefónica O2 a zástupců médií. Díky tomu, že členové jednotlivých rad žijí a působí v daném regionu, znají dobře místní prostředí a potřeby žadatelů. Vítězné projekty budou vyhlášeny v říjnu 2008.Vyvrcholením grantového řízení bude již tradiční udělení Ceny Nadace O2 ve výši 1 milion korun. Regionální rady nominují na tuto hlavní cenu jeden až dva projekty z každého regionu ze všech došlých žádostí o grant. Vítěze Ceny Nadace O2 následně vybere správní rada Nadace. Tímto oceněním chce Nadace O2vyjádřit poděkování nestátní neziskové organizaci za její odvahu měnit zavedené zvyklosti a za snahu iniciovat celospolečenské změny. V loňském roce tuto cenu získalo občanské sdružení Berkat, které pomáhá dětem a rodinám migrantů, kteří uprchli ze svých zemí zasažených válečnými konflikty či chudobou a usídlili se v České republice.Nadace O2 se od svého založení v roce 2002 zaměřuje na podporu projektů, které přispívají ke zdravému vývoji dětí a mládeže. Nadace chce dále přispívat k rozvoji a ochraně prostředí a komunit, ve kterých žijeme. Prostřednictvím technologií, služeb a duševního vlastnictví společnosti Telefónica O2 Czech Republic podporujeme také projekty ze sociální oblasti s cílem vyrovnávat šance u dalších znevýhodněných skupin a jednotlivců.Nadace O2 je samostatnou nestátní neziskovou organizací. Jejím zřizovatelem je společnost Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Nadace je financována z prostředků darovaných společností Telefónica O2 Czech Republic. V roce 2004 získala nadace prestižní cenu VIA BONA, která je veřejným uznáním za podporu obecně prospěšné činnosti. V žebříčku TOP FIREMNÍ FILANTROP za rok 2006 se společnost Telefónica O2 ČR umístila na šestém místě nejštědřejších firemních dárců dle absolutního objemu darovaných prostředků. Navíc získala zvláštní cenu Fóra dárců za projekt MIŠ - minimalizace šikany na školách.

Pokračovat na článek


Budoucnost v teamplay?

Dosáhne profesionální hraní počítačových her takové úrovně, jako tomu je u dnešních sportů? Vývoj progamingu se vyvíjí opravdu rychle, pokud se ohlédneme na jaké úrovni progaming byl před třemi roky a porovnáme jej s dnešní úrovní tak, jsme se v tomto dostali opravdu značně daleko. Na dnešních světových turnajích je možno přijít k docela tučné výhře i několika miliónů korun. Myslím si, že v budoucnu bude profesionální hraní práce jak bude čas postupovat více lidí bude snažit se dělat živobytí s hraní. Podle mě profesionální hraní bude pokračovat ve své prosperitě i nadále a více než tomu bylo v předešlém roku. Nyní v době, kdy máme u nás ProGamers se můžeme díky tomu zúčastňovat se jejich velkých turnajů a porovnat své síly s opravdu kvalitními oponenty. Sepsal jsem několik bodů mojich osobních názorů a aspektů které se týkají budoucnost profesionálního hraní.Sport vs Cypersport: Doufám, že zde neurazím některé (skutečné) sportovce, pokud budu progaming přirovnávat ke skutečnému sportu. Historie sportovních turnajů a sportu je značně rozsáhlá a mi nemůžeme zatím konkurovat tomu. To o čemu bych chtěl zde psát, jsou rozdíly a společné věci sportu a cybersportu. V obou sportech jde o to, stát se nejlepším jednotlivcem či teamem a dosáhnout tak nejlepších výsledků a dovedností v tomto. Být právě tím nejlepším, znamená stát se i celebritou, nebo stát se vzorem pro ostatní. Dosažením tohoto může být pro hráče jak velkou odměnoua tak i určitě hodně příjemné. Neměl bych opomenout proč fotbal, hokej, basketball jsou tak velmi populární, to je aerobní teamová hra, kde nikdy nepřestává akce. Mě napadá, že bychom možná mohli nazývat Quake3 Arénu handmousekeyboard 3 Aréna správně B). To, čím si nejsem jist, zda je možné dosáhnout v cybersportu dovednostního limitu, jste omezen fyzikou a pravidly prostoru kde se pohybujete. Ve sportu se můžete neustále zdokonalovat a překonávat předešlé rekordy.Velkou nevýhodu, kterou já vidím v cybersportu proti sportu je vysoká finanční náročnost pro provozování tohoto. Pořízení takového HW za účelem hrát Quake na vysoké úrovni je velmi finančně náročná záležitost a ne každá rodina si to může dovolit. Pokud budeme chtít porovnávat finanční náročnost pro hraní Quake a basketbalu, finanční rozdíl na straně Quake bude silně převyšovat náklady pro hraní basketbalu.Laická veřejnost:Nazveme takto skupinu lidí, která se nikdy moc počítačovým hrám nevěnovala a neutrácí po večerech několik hodin denně hraním počítačových her.Veřejné publikum či lidé jenž nejsou zainteresování do hraní her by si těžko mohli zapnout večer počítač a sledovat některé s probíhajících quake matchu na internetu. Pro toto je potřeba, znát množství znalostí a rozpoznat těžký výstřel a úžasný teamplay. Některým mojím přátelům nepřipadá tak zajímavé pokud já sleduji dema a pokouším se jim vysvětlit, že to co udělal ten hráč bylo úžasné. Pro ně by se mohlo zdát pozorování hry nezáživné a nudné. Podle mého názoru jsou to jedny z hlavních bodů, které udržují publikum zpět. Při sledování hokejového zápasu publikum vidí náročnost některých zákroků a je jimi velmi uchváceno, aniž by tento sport museli někdy před tím hrát či sami si zkoušet jeho obtížnost. Media & tisk:Bohužel stále se setkávám s tím, že k vám přistoupí redaktor s mikrofonem a položí vám otázku "proč to hraješ" viz PQT. Na takovou otázku se snad dá jen odpovědět "abych utišil toho malého mužíčka uvnitř své hlavy" B). Nyní už raději vážně, myslím si že postupem času nebudeme muset odpovídat na takovéto stupidní otázky a z jejich strany bude bráno hraní počítačových her mnohem vážněji. V budoucnu se snad dočkáme toho, že místo dotazů na nás "co vám to dává" se budou ptát na strategii našeho klanu (nevím jak vy, ale já už se nemohu dočkat). Velká kritika je kladena na vliv násilí v počítačových hrách na hráče. Můj osobní názor je ten, že s mnohem větší mírou násilí se setkáme v NHL nebo ve fotbale, kde fanoušci způsobují mezi sebou bitky a demolují stadión. Nechám jen na vašem úsudku, který ze dvou obrázků pod tímto textem podle vás vyvolává v lidech větší agresi.Budoucnost v teamplay:Jsou hráči, jenž jsou zaměření jen na tento druh hry a vynikají zde mnohem více než jako jednotlivec v 1-on-1. Pro mě je mnohem atraktivnější teamová hra než 1-on-1 a myslím si také, že je mnohem zajímavější sledovat teamovou hru, zvlášť pokud li se jedné o dobrý klan. Vše co jsem napsal, je jen můj osobní názory a nemusí se vůbec ztotožňovat s názory ostatních lidí. Pokud máte zcela jiní názor na tuto věc máte možnost reagovat svou odpovědí. 

Pokračovat na článek


Internet je doménou velkých národů

A také jejich jazyků. Díky internetu se stala angličtina v podstatě nezbytným jazykem dorozumívání. Pokud chcete mít informace o jakékoliv události, jakékoliv statistice, zprávě nebo dění ve světě, najdete ji v angličtině. Mnoho výrazů z internetu se přeneslo do běžné praxe a některé se jako zkratky používají v korespondenci a chatu.Internet podle jazykůV roce 2011 požívalo internet v angličtině 565 milionů uživatelů z celkově mluvících 1 miliardy obyvatel. Na druhé místo se dostala Čína s 509 miliony uživateli z celkového počtu 1,37 miliardy čínsky mluvících obyvatel. Zajímavé je procentuální srovnání, kdy angličané použili rodný jazyk ve 43 % a číňané ve 37 % případů. Pokud jde o procenta, která určují příslušnost a užití svého jazyka, tak největšími nacionalisty (nebo nejméně znalými cizích jazyků) jsou Japonci a Němci. Ti použili rodný jazyk v 78 % a 79,5 %. Naopak nejnižší použití vlastního jazyka se týká zbytku světa, kam patříme (14,6 %), Francouzů (17,2 %) a Arabů (18,8 %).Počet uživatelů v ČRV roce 2000 měl internet kolem 1 milionu uživatelů v ČR. Poté nastal prudký nárůst a v roce 2003 bylo již 2,7 milionu, v roce 2006 5,1 milionu a v roce 2010 6,68 milionu uživatelů. Podstatnou změnou v užívání internetu je mobilní síť 3G. V letošním roce bylo uživatelů v ČR již kolem 3,6 milionu. Tvoří však jen 20 % vysokorychlostního připojení. Stále je před ním Wi-FI a xDSL, každý s 25 % připojení.Internet bez angličtiny je jako cestování bez znalosti jazyka. Na internetu se v angličtině najde mnoho informací a naštěstí většina populace zná základní výrazy. Přesto se větší znalost týká spíše mladé generace. Pokud se ovšem nezaplete do her, kde stačí několik zkratek – CYA – See You – Sbohem.

Pokračovat na článek


Skype nelze opustit a na Instagramu nelze zůstat

 Proslulá služba hovorů přes internet Skype se dokáže zakousnout do uživatele a nepustit. Systém nezrušitelnosti účtů je pozoruhodný a zřejmě nezákonný. Nikdo nemůže nutit uživatele, aby ponechával svoje údaje společnosti, která nemá nebo ztratila jeho souhlas. Skype si to troufl.Mazání účtůNěkteré webové stránky dokáží vymazat uživatele ihned a bez oznámení. Google si tak hýčká AdSense, že nikdo nechápe, jak se vlastně porušují pravidla – pokud vůbec ten elaborát lze nazvat pravidly. Spíše by se mohl nazývat diktátem podmínek. A nyní i Instagram pod vládou Facebooku zaútočil na soukromí a účty uživatelů.Instagramové prozřeníNáhle mají uživatelé na stole (na internetovém prostranství) nová pravidla. Podmínky soukromí se rapidně mění a Instagram bude moci předávat práva na fotografie všech uživatelů komukoliv. Všechno bezplatně, takže Instagram se nechává zdarma sponzorovat autorskými právy uživatelů. Reklamní společnosti budou moci používat materiály uživatelů k libovolným účelům, aby vydělávaly Facebooku a Instagramu peníze.Uživatelé nesouhlasíAle je jim to stejně jako v případě Skypu platné jako mrtvému zimník. Instagram jde cestou zisku a na člověka ohled nebere. Obětí bude několik stovek milionů důvěřivců, kteří někdy něco vyfotili a poslali si na svůj Instagramový účet. Nové podmínky jsou prostě závazné. V Evropě by Instagram s touto politikou narazil, ale anglosaské právo připouští smluvní volnost.RetrospektivitaInstagram zveřejní nebo dá k použití jakoukoliv vaši fotografii. A byznys je to obrovský, protože se jedná o miliardy snímků. Dokonce padá i běžná ochrana dětí. Ani malí občánkové pod 18 let, kteří někdy využili tuto službu, nebudou ušetřeni komerčního pirátství. Instagram uveřejnění dětských fotografií obešel tím, že do jednoho z bodů dal prohlášení, že děti obdržely souhlas rodičů. Na rozdíl od Skype je jedinou možností zrušení účtu. Jsou i jiné služby. 

Pokračovat na článek


Google platí nízké daně a smlouva se uzavírá s irskou společností

Jakýkoliv příjem získaný na českém území podléhá dani z příjmu. Rozhodující je tedy původ peněz a nikoliv sídlo společnosti. Seznam svůj Sklik zdaňuje. Zdaňuje svůj příjem z AdWords také Google?Bude Google na „Černé listině“?V lednu vyjde seznam společností se závazky vůči státu. Google mezi nimi pravděpodobně nebude. Paragraf 17 Zákona o dani z příjmů odstavec 4 tvrdí: „Poplatníci, kteří nemají na území České republiky své sídlo, mají daňovou povinnost, která se vztahuje pouze na příjmy ze zdrojů na území České republiky.“ Příjmy ale míří rovnou do zahraničí. Jak získat přehled o skutečných platbách z příjmů na území ČR? To bude práce pro analytický odbor MF ČR. Budou muset obeslat banky.Reklama AdWordsKampaň PPC (Pay per Click – Zaplať za kliknutí) začíná vytvořením titulku a reklamního sloganu. Zájemce si zvolí klíčová slova, která při vyhledávání vyvolají zobrazení reklamy. Po kliknutí na takto zobrazenou reklamu dojde jednak k zaúčtování platby a k zobrazení reklamy, respektive přechodu na vaši nabídku. Platí se pouze za kliknutí. Opačným způsobem je pak AdSense, kdy si na svoje stránky umístíte pole, do kterého Google vkládá cizí reklamy. Za tuto službu vám naopak Google platí.Způsob platbyV České republice inkasuje Google platby několika způsoby. Přijímají se všechny běžné kreditní a debetní karty. Google si garantuje platbu tak, že musíte povolit automatickou platbu z karty a potom se strhávají peníze po kliknutí na reklamu. V případě volby platby až po kliknutí na reklamu musíte povolit blokaci určitých prostředků na kartě k zajištění placení. Můžete také převést prostředky z bankovního účtu na účet Google. Samozřejmě předem a počkat, až se platba projeví na vašem účtu v AdWords. Použít nemůžete PayPal ani jiný způsob elektronické platby.Google v České republiceSpolečnost Google založila společnost s ručením omezeným se základním kapitálem 2.800.000 Kč v roce 2006. Jednateli jsou Matthew Scott Sucherman z USA a Graham Law z Irska. Oba mohou jednat za společnost samostatně a zvoleni byli do svých funkcí v březnu 2012. Společníky jsou dvě právnické osoby, když Google LLC z USA má 99 % základního jmění a Google Inc také z USA 1 %.Hospodaření Google ČRV roce 2011 měla společnost Google CR zisk před zdaněním 21.394.000 Kč. Zdanitelný příjem byl ve výši 35.360.000 Kč, daň 19 % a daňová povinnost 6.718.000 Kč. Společnost má 25 zaměstnanců a náklady na mzdy tvořily za celé účetní období 52.028.000 Kč, takže průměrný plat byl 173.426 Kč měsíčně. Celkové výnosy Google ČR byly 287.371.000 Kč a z těchto tržeb byla zaplacena daň pouhých a necelých 7 milionů korun. Proč tak málo?Google v IrskuSpolečnost Google CR si fakturuje mezi spřízněnými osobami vzájemně různé částky a tím se snižuje daňový základ. V roce 2011 bylo společnosti Google Ireland vyfakturováno 23.218.000 Kč, v roce 2010 19.850.000 Kč. Je třeba podotknout, že příjmy od Google Ireland činily významnou položku v celkových příjmech společnosti Google ČR a to hned cca 281.000.000 Kč. Naopak Google CR dluží Google Ireland cca 19.400.000 Kč a Google Inc 288.000 Kč.Sklik je podobná reklamaKolik jsou skutečné tržby za reklamu v ČR? V roce 2011 byly tržby za reklamu společnosti Seznam.cz 2.600.000.000 Kč. Z toho tržby za Sklik tvořily 30 %, tedy vygenerovaly 780.000.000 Kč příjmů. Google má přibližně o 20 % menší podíl na trhu. Čistě teoreticky by tak měl dosahovat tržeb kolem 600.000.000 Kč a daň by tak měla být několikanásobně vyšší. Pokud se započítá spolupráce s Centrum.cz a ICQ, tak Google dokonce Seznam.cz předstihuje v počtu kliknutí. Proč má Google v ČR tak velice nízké tržby?Provozní zisk společnosti Seznam.cz,a.s. byl v roce 2010 kolem 909.000.000 Kč. V roce 2011 byl zisk před zdaněním 1.030.000.000 Kč. Google má zisk mnohem nižší a má také mnohonásobně nižší tržby. Část tržeb tedy nesměřuje na české účty, ale na zahraniční. Google Ireland je společností, se kterou uzavírá český zájemce o služby smlouvu a ta také inkasuje peníze. Českému státu tak každoročně uniká několik set milionů na daních.

Pokračovat na článek


Facebook roste, ale ztrácí uživatele

Zatím se nejedná o nějak hrozivá čísla. Ale trend je někdy horší než skutečnost. Je zajímavé, že počet uživatelů objemově roste, ale Facebook ztrácí na kvalitě jejich přístupu. A především odcházejí ti, kteří se rekrutovali z důležitého teritoria anglicky mluvících zemí – USA a Velké Británie. Facebook se vyčerpalPodle nezávislého průzkumu ztratil FB za poslední půlrok kolem 11 milionů uživatelů. Při množství 1,1 miliardy uživatelů této sociální sítě se to může zdát maličkost. Ale procentuelně a podle teritoria to není tak málo. Jedná se totiž o 9 milionů uživatelů z USA a 2 miliony z Velké Británie, kteří přešli jinam. V USA tak ze 153 milionů zbylo jen 142 milionů uživatelů.Zisk rostePosledními opatřeními, kdy FB začal povolovat reklamu a vyhledávání v obsahu sociální sítě, roste objem prodeje reklamy. Za poslední čtvrtletí tohoto roku má meziročně vzrůst zisk o 36 %. To je možné, protože skutečně FB popustil stavidla reklamy, jak mu doporučovaly marketingové firmy. Ale tím také ztratil některé svoje uživatele. Ztráta zatím není tak velká, ale závažnost je v trvalosti tohoto poklesu. A přidaly se v menších počtech také další stěžejní země jako Kanada, Japonsko, Německo a Španělsko.   Nové přitahujeJestli se FB vydá cestou MySpace, je spíše otázka diskuze. Je ale pravdou, že některé specializované sociální sítě jako třeba Instagram pěkně rostou a bobtnají. Ten naopak přilákal za rok a půl přes 30 milionů uživatelů, kteří si s oblibou vyměňují fotografie. U nás málo známý Path má také dost zastánců. Tam se vyměňují pouze obrázky a nikoliv texty nebo hudba, ale uživatelů přibylo kolem 9 milionů za týden.Facebook roste jindeFacebook se nyní snaží především rozšířit v mobilních zařízeních a dostat do nich reklamu.V tom je pozadu, protože jen čtvrtina příjmů pochází z mobilní reklamy. Na paty mu nyní také šlape Google+ se svojí sociální sítí. Růst FB je zaznamenán také v rozvojových zemích – Indie hlásí přírůstek 4 % na 64 milionů uživatelů a Brazílie 6 % na 70 milionů.Čas na FBDůležitým ukazatelem je kvalitativní analýza, která spočívá ve stráveném čase na FB. V prosinci 2012 strávil uživatel v průměru na FB 121 minut, ale v únoru již jen 115 minut. Nyní to bude zřejmě ještě o něco méně. Facebook tedy žije, ale okoukal se. Menší zájem může znamenat také menší příjmy, které zatím rostou. Jenomže reklama a vyhledávač v osobním obsahu mohou otrávit další uživatele. Zdá se tedy, že růst pomalu končí a počet uživatelů se ustálí kolem miliardy. I to je dost, ale ambice byly větší. 

Pokračovat na článek


Skype – slovo, které zničilo klasické telefony

Jeden z nejlepších nápadů na internetu slaví další triumf. Takzvaná VoIP telefonie se stala naprostým hitem většiny hovorů a nyní zaujímá celou jednu třetinu všech mezinárodních hovorů. Takovým úspěchem se nemůže pochlubit žádný poskytovatel elektronických služeb.Vznik SkypePodstatou Skype je takzvaná služba P2P neboli peer-to-peer technologie, kdy uživatelé nekomunikují přes nějaký server, ale přímo  mezi sebou. Odpadá tak nutnost zřizování míst a serverů s funkcemi pro telefonování. Zájemci se prostě spojují rovnou. Působí jako klienti i servery pro druhou stranu. Skype vznikl v Estonsku a za jeho zrodem stojí Niklas Zennström a Janus Friis, kteří vytvořili také software Kazaa. Název Skype vznikl z anglického slova Sky – obloha. Další část slova měla vyjadřovat právě peer-to-peer technologii, a proto byla zvolena zkratka – per. Jenomže Skyper již byl registrován a nezbylo než písmeno r ubrat.Možnosti SkypeNejvyužívanější službou je volání ze Skype druhému účastníkovi na stejný program. Tato služba je zcela bezplatná a vyžaduje pouze připojení k internetu. V současné době dokonce různá mobilní zařízení obsahují Skype a můžete tak telefonovat zadarmo třeba přes veřejnou WiFi síť. Méně využívaná je služba posílání souborů, ale naopak messaging při komunikaci se používá poměrně často.Telefonování na pevné nebo mobilní linkyJe zajímavé, že přes zřejmou konkurenci Skype různým telefonním společnostem, se žádná z nich nedokázala přizpůsobit a zavést podobný způsob telefonování. Naopak Skype umožnil dovolání se za poplatek do sítí telefonních operátorů a to ve velice příznivých cenových relacích. Toho se dosahuje voláním přes internet a pouze spojením telefonní linky v dané zemi, tedy jako by probíhal pouze místní hovor. Proto je hlavní výhodou Skype levné volání do zahraničí.Vlastní telefonní čísloV některých zemích kromě České republiky, umožňuje Skype také opačnou možnost. Uživatel si pořídí telefonní číslo jako by měl pevnou linku a na toto číslo se  mu lze za sazeb podle místních tarifů dovolat i na Skype. Velkou výhodou je tak možnost pro zákazníky telefonovat levně a zároveň pro příjemce používat všech funkcí Skype.Další službyOd verze 2.0 zavedl Skype videokonference a tedy tradiční hovory s možností vidět druhého uživatele. Je také možné připojit více účastníků a vytvořit tak kolektivní hovor nebo videohovor. Se zavedením telefonního čísla přišel ke slovu také záznamník pro nepřítomné. A protože se Skype inspiroval u telefonních společností, můžete mít také číslo, kde je zpoplatněn příchozí hovor nebo například přesměrovat hovory na pevnou linku nebo jiný Skype profil. Internet umožnil, aby Skype vytvořil také jiné možnosti. Nahrávání hovorů je velice snadné například s programem Pamela a existuje také možnost sdílení plochy s jiným uživatelem.Rozmach SkypeV roce 2006 dosáhl Skype počtu 100 milionů registrovaných uživatelů. V roce 2011 začal být o Skype velký zájem. O VoIP provozovatele se ucházel Facebook a Microsoft. Nakonec byl Skype prodán za 8,5 miliardy Microsoftu, který do aplikace implementoval svoje služby Hotmail, Outlook a další. Celkový objem volání v roce 2012  vyrostl o 5 % na téměř 490 miliard minut. Ale objem vnitřních hovorů mezi uživateli dokonce vzrostl o 44 % a tedy na 167 miliard minut, což je třetina celosvětových hovorů. A to díky mobilní aplikaci pro smartphony, tablety a další podobná zařízení. Dobrý nápad tak přinesl výhody uživatelům a miliardy programátorům.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Webové tipy

Internet snáší zlatá vejce

Ačkoli je internet stále chápán jako hypermoderní médium náchylné k radikálním změnám a snad i revoluci v chování celé společnosti, řada z nás ho už bere jako více méně usazenou instituci. Jak se internet – celosvětový i ten náš – za ta léta změnil? Veškeré úvahy se dříve nebo později stočí k jedinému tématu: peníze. Podnikáním na síti lze i dnes velmi slušně zbohatnout, avšak ty tam jsou doby, kdy všechno bylo nové, plné příležitostí a naděje na pohádkový výdělek.Jsem miliardář!Jelikož letos český internet slaví své patnácté narozeniny (viz. článek Novinky na síti), nutí nás to k drobnému bilancování. Pro tentokrát se nebudeme zabývat žádnými závažnými ani technickými tématy. Naše otázka je prostá a doufáme, že nám to přemýšliví čtenáři prominou: Kdo se díky rozvoji internetové sítě nejvíc „napakoval“? Mnoho uživatelů má tuto stránku nastavenu jako domovskou ještě více lidí ji den co den automaticky využívá. Jde samozřejmě o internetový vyhledávač Google. Kdo za tímto „kolosem“ stojí? Zakladatelé společnosti (a dnes již zkušení internetoví byznysmeni) jsou pánové Larry Page (34) a rodilý Rus Sergey Brin (33). Seznámili se v polovině 90.let na Stanfordově univerzitě, kde oba studovali kybernetiku. Tam také vynalezli a sestrojili vyhledávač mezi odkazy na internetu, který funguje zhruba podle principu, že ty nejoblíbenější odkazy bývají také nejužitečnější. Zřejmě proto je celý svět (i ta čínská část) milují. Tato šikovná „věcička“ každému z nich vynesla 14 miliard dolarů (podle časopisu Forbes ze září 2006).Google je praktický a široce rozšířený, nebyl ovšem první. Už asi o pět let dříve se podobným směrem, rovněž na Stanfordově univerzitě, vydala dvojice David Filo (41) a Jerry Yang (38, původem z Tchaj-wanu). Vymysleli internetový portál Yahoo!, jenž slouží jako vyhledávač, ale také jako email nebo třeba seznam firem. Yahoo! denně zaznamená asi 3,4 miliardy kontaktů, což jej řadí mezi nejsnáze identifikovatelné obchodní značky. David Fila díky tomuto faktu vyinkasoval 3 miliardy dolarů, Jerry Yang ještě o 200 milionů více (opět podle časopisu Forbes).Všude číhá nebezpečíNe každý na internetu zbohatl jen tak „mimochodem“. Kanaďan Calvin Ayre (45) zjistil, že lidé mají velkou zálibu v sázení a totéž jim chtěl dopřát i prostřednictvím internetu. Založil si proto společnost Bodog International, v rámci níž šéfuje sázkařskému portálu. Tím proteče ročně dvakrát víc peněz než v Las Vegas a časopis Forbes odhaduje majetek společnosti na jednu miliardu dolarů.Připadá vám to jako lehce nabytý majetek? Můžete zkusit úspěch Calvina Ayra zopakovat, ale pozor na zákony. Největší části příjmu má Bodog z USA, kde je ovšem toto podnikání nelegální. Sázkařskému magnátovi, který žije v Kostarice, proto mírně řečeno teče do bot. Na konci loňského roku ho právě v Kostarice na americký nátlak sebralo komando místních policistů. V současné době čeká na soudní proces. Má na sobě obvinění z praní špinavých peněz a daňových úniků. Proto vás raději nechceme k ničemu navádět...Další příslušníci internetové „elity“Chytrých hlav, jimž internetový nápad vynesl miliony dolarů, je samozřejmě více. Lidé rádi chodí do velkých obchodních domů, tak proč jim nepostavit takový dům i na internetu. Tak nějak zřejmě uvažoval zakladatel největšího internetového „obchoďáku“ Amazon Jeff Bezos (43). Jeho majetek se odhaduje na 4,3 miliardy dolarů.Na našich stránkách je řada článků, které se zabývají internetovou aukcí eBay, (funguje i v mnoha národních doménách), nikde se tam ale nepíše o jeho tvůrci. Je jím ve Francii narozený Íránec Pierre Omldyar, jenž ve svých 39 letech disponuje majetkem, který čítá asi 10 miliard dolarů.Pokud se ve vašem okolí vyskytuje slečna, která sní o pohádkově bohatém princi, dejte jí na záda baťůžek a pošlete jí číhat před fakultu informatiky. Jak vidno, moderní boháči se rekrutují právě z řad studentíků technických a počítačových oborů. Dalším takovým případem je vůbec první internetový miliardář z roku 1995, zakladatel browseru Netscape lim Clark. Oproti ostatním mladíkům patří už sice při svém věku 62 let do kategorie seniorů, jeho majetek (asi 700 milionů dolarů) ho však může značně držet při aktivním životě.Domácí šikulkyČeští internetoví průkopníci sice nemají za svým jménem uvedenu částku v miliardách dolarů, avšak určitě se nemají zač stydět. Mezi největší české internetové podnikatele určitě patří zakladatel portálu Seznam.cz Ivo Lukačovič (32 let). Seznam.cz vytvořil ještě jako student, dnes je jeho portál jedna z nejnavštěvovanějších domácích stránek a jméno Lukačovič je synonymem tuzemského internetového úspěchu.Dalším úspěšným podnikatelem na elektronickém poli je Jiří Hlavenka (42). Je zakladatelem vydavatelství odborné kybernetické literatury Computer Press. Velmi dobře chytil příležitost z pačesy rovněž Patrick Zandl (32), jenž založil známý server o mobilních telefonech Mobil.cz. Mezi další české hráče v internetovém podnikaní patří také Daniel Dočekal (39 let), jenž je tvůrcem jednoho z nejstarších internetových magazínů Svět Namodro. „SnM“, jak se mu někdy říká, ten ovšem už své brány před nějakou dobou zavřel. Přesto je jeho zakladateli stále přisuzována patřičná vážnost.Kontext učebnicového bohatstvíVelmi zřídkakdy se stává, že by někdo zaslouženě zbohatl jen tak zčistajasna. Každý úspěch je dán podmínkami a příležitostí k podnikání. Jaký je kontext internetového zbohatnutí? Podívejme se (a nebo si jen zopakujme) nejdůležitější a nejzajímavější milníky ve vývoji internetu.V roce 1958 požádal americký prezident Dwight Eisenhower o financování (a Kongres to schválil) výzkumného počítačového programu ARPA. Kongres to schválil a projekt byl zařazen pod vojenské letectvo. V roce 1961, profesor kybernetiky na Kalifornské univerzitě v Los Angeles Len Kleinrock ve svém článku popsal způsob předávání elektronických informací. V roce 1965 nechal Larry Roberts z Massachusettského technologického institutu (MIT) komunikovat dva počítače pomocí paketové metody, kterou popsal Len Kleinrock. První spojení mezi počítači proběhlo v roce 1969. Bylo to v rámci amerického armádního programu ARPAnet na Stanfordově univerzitě. Výsledek přenosu: nápis "lo". Počítače chtěly napsat "log-in", ale systém spadl. V roce 1972 vznikla forma adresy elektronické pošty za použití znaku "@". O rok později můžeme mluvit o vzniku kybernetické globalizace. K ARPAnetu se připojuje londýnská University College a norská Královská radarová společnost.Rok 1976 je rokem, kdy americká firma AT&T vymýšlí operační systém Unix. V tomže roce Steve Jobs a Steve Wozniak zakládají společnost Apple Computers. Ve stejný rok také Britská královna Alžběta II. posílá první e-mail. V roce 1982 vyrábí firma IBM první osobní počítač. Microsoft sestavuje operační systém MS DOS. Také se poprvé použil výraz "internet" ve smyslu propojené soustavy sítí. Výraz kyberprostor – cyberspace použil o dva roky později americký spisovatel William Gibson. V roce 1985 Apple Computer vyrábí první počítač Macintosh. První zaregistrovanou doménou je Symbolic.com. V revolučním roce 1989 má internet 100 tisíc hostitelů. Rovněž vzniká první antivirový program od firmy McAfee Associates. O rok později končí ARPAnet. Tim Berners-Lee navrhuje World Wide Web.13.února roku 1992 probíhá na ČVUT slavnostní připojení Československa k internetu. Knihovnice Jean Armour Pollyová poprvé používá termín "surfovat po internetu". Dva roky po rozpadu Československa zaniká doména .es, vznikají domény .cz a .sk. V roce 1996 spouští Ivo Lukačovič provoz stránek seznam.cz. Netscape a Microsoft se pouštějí do "války prohlížečů". Internetové podnikání se definuje – v roce 1997 se doména business.com prodává za 150 tisíc dolarů. Firma Google, dnes největší internetová společnost světa, vzniká v roce 1998. U nás české internetové servery stávkují na protest proti monopolnímu postavení Českého Telecomu.V roce 1999 končí nerozhodným výsledkem válka prohlížečů - Netscape a Microsoft si rozdělují téměř sto procent trhu. O rok později světu padají růžové brýle. Na Wall Street se ukazuje, že ceny akcií internetových společností byly silně nadhodnoceny, z toho důvodu se zpomaluje světová ekonomika.Třikrát hurá novému tisíciletí!Internet do nového milénia vstoupil prvním živě přenášeným muzikálem. V tomtéž roce ale Austrálie zakazuje přeposílání emailů a afgánské vládnoucí hnutí Taliban zakazuje internet úplně. Naopak v USA se v roce 2001 na síť připojují desítky středních škol. V roce 2003 podnikají hackeři sérii dosud nejničivějších virových útoků, jimiž znehybní až osm ze 13 páteřních serverů celého internetu.Francouzské ministerstvo kultury se „vybarvuje“ a zakazuje používat slovo "e-mail". Místo něho musejí Francouzi používat výraz "courriel". Společnost SkyNet nabízí klientům v Česku první rychlý internet přes ASDL. Na přelomu let 2004 až 2005 se druhým nejoblíbenějším prohlížečem po Exploreru od Microsoftu stává Mozilla Firefox. Také ji máte tak rádi? Lidé začínají běžně používat původně internetové výrazy „blog“, „wikipedia“ nebo "flickr" (služba umožňující hromadnou výměnu fotografií). V roce 2006 kupuje internetový velikán Google firmu YouTube, díky níž uživatelé mohou na síť „pověsit“ jakékoli video a na jakékoli video se taky podívat. U nás spouští společnost Telefónica 02 první televizní internetové vysílání.Co myslíte, jak to bude dál?

Pokračovat na článek


Počítač pro každého a Level jsou nejčtenějčí časopisy o počítačích a počítačových hrách.

Aktuální výsledky Media projektu opět potvrdily, že pozici nejčtenějšího počítačového časopisu uhájil náš čtrnáctideník Počítač pro každého, jejž měsíčně čte průměrně 136 000 čtenářů.Počítačový magazín Chip čte měsíčně 95 000 čtenářů.V kategori titulů počítačových her je nejčtenější časopis Level, jehož čtenost je 120 000 čtenářů na vydání.Skvělé třetí místo zaznamenal měsíčník PlayStation 2 Oficiální Magazín – CZ, měsíčně jej čte 64 000 čtenářů. Jak je z uveřejněných výsledků vidět, o počítačové a herní časopisy vydavatelství Vogel Burda Communications je nebývalý zájem. V současné době čte tituly tohoto vydavatelství včetně zájmových titulů CHIP Special, PPK Special, katalogu MediaShop půl milionu čtenářů, což představuje téměř 40% podíl na trhu v oblasti počítačových a herních titulů.

Pokračovat na článek


Google se stále více blíží sociální síti

Google je největší a chce být ještě větší. V podstatě to ani nejde, a tak je potřeba uživatele víc zaujmout  a přitáhnout. Uživatelé služeb Google+ či Google mail chce společnost udržet déle ve svých sítích. Vybrala si proto sociální komunikaci.Nenápadná a levnáNedávno podobně „zabodovala“ společnost Yahoo, která kromě toho, že nad emaily ve schránce narvala odpudivou reklamu, koupila Summly, které se zabývá zpravodajstvím. Nyní se budou agregovat novinky také u Googlu pomocí – Wavii. Obchod stál pouhých 30 milionů dolarů .Jak zbohatnoutProdej nějaké aplikace za 30 milionů dolarů je jistě snem nejednoho programátora. Mnoho se jich pokouší prorazit, ale ne každý má takové štěstí. Wavii by asi mnoho lidí příliš neznalo, ale když se do ní zakoukal Google, tak ji čeká nekonečná sláva. Anebo nečeká, protože ne každý prodej znamená, že z něj gigant něco vytěží. Takový Microsoft koupil reklamní službu aQuantive za 6 miliard dolarů, aby ji za pár let odepsal a dostal se tak poprvé do ztráty. Ovšem 30 milionů dolarů nemůže s Googlem ani zamávat.Boj s AppleGoogle možná koupil předraženou aplikaci, ale vyhrál jeden konkurenční boj. O Wavii měl zájem Apple, a tak šlo také o to ukázat větší ramena. Apple chtěl použít Wavii k vylepšení svojí hlasové služby Siri. Google byl ale proti a teď si můžeme počkat, jak se nákup projeví na Google+. Přitom Wavii existuje pouze rok a pro mobilní trh je dost nevyzrálá. Teprve se rozkoukávala po operačních systémech a velké popularitě se netěšila. Jediné, co je na Wavii zajímavé, že se pokouší rozeznat smysl slov a používá sémantickou analýzu pro strukturalizaci dlouhých článků. Jako sociální predátor potom analyzuje uživatele a posílá mu vyhledávaný obsah.Wavii jako FacebookPředstavitelé této aplikace se ani netají tím, že se inspirovali u Facebooku. Ten sbírá novinky přátel, třídí a posílá podobné nabídky. Stejně tak špióní Wavii, aby získala náklonnost uživatele. Tím se Google tedy víc přibližuje Facebooku, který se kamarádí s Microsoftem a je tedy konkurencí. A uživatelská základna určitě nenasytnému Googlu nedá spát.  Google totiž má zatím „jen“ kolem 300 milionů uživatelů a Facebook miliardu. Dokáže Wavii přilákat aspoň pár stovek milionů? To se ukáže…

Pokračovat na článek


Historie procesorů – 1. díl

Histori procesorů je opravdu zajímavá. Doufáme, že vás tento článek bude zajímat. Pro přečtení klikněte na zobrazit více.Pokud bychom měli začít mikroprocesory, úplně prvním byl mikroprocesor 4004, který vydala v roce 1971 firma Intel. Jednalo se o 4bitový procesor, obsazený 2300 tranzistory a pracující na 108 kHz. Tento procesor používal 8bitové instrukce a 12bitové adresy. Sám ale netvořil pravý počítač v tom smyslu, jak je známe dnes, ale byl využit v kalkulátoru Busicorn 141-PF.Dalším mikroprocesorem byl s označením 8008, vydaný v roce 1972 opět firmou Intel. Jednalo se již o plně osmibitový procesor s 14bitový adresováním, schopným alokovat 16kB paměti. Tento procesor měl již 3500 tranzistorů a pracoval na frekvenci 200 kHz. Byl využíván v kalkulačkách nebo při řízení světelné signalizace. První procesor použitý v osobním počítači Altair 8800 firmy MITS (pro něj pánové Bill Gates a Paul Allen vyvinuli jazyk Basic) byl označen jako 8080 a byl vyroben v roce 1974. Tento pracoval již na frekvenci 2MHz a byl desetkrát rychlejší než jeho předchůdce. Jednalo se také o 8bitový procesor, který ovšem používal 16bitové adresovou sběrnici, a díky tomu dokázal alokovat 64kB paměti. Tento procesor se vyskytoval také v počítačích Processor Technology SOL-20 Terminal Computer a IMSAI 8080, které vytvořily základ pro pozdější obsazení počítačů systémem CP/M (předchůdce operačního systému MS-DOS). Ovšem je nutné podotknout, že procesory 8080 byly navrženy a původně pro jakoukoliv aplikaci kromě operačního sytému a samozřejmě také tak dodávány.V roce 1978 následoval 16 bitový procesor 8086 s 29 000 tranzistory a frekvencí 8 a 10 MHz. U tohoto procesoru byla již 16bitová vnější i vnitřní datová sběrnice a používal 20bitové adresování. Díky tomu již dokázal pracovat s 1MB operační paměti. Přibyly i další instrukce, které podporovaly vyšší programovací jazyky jako Pascal a PL/M. V roce 1979 byla vydána jeho levnější varianta 8088. Tento procesor se lišil tím, že měl vnější datovou sběrnici pouze 8 bitovou.V roce 1982 byl uveden na trh první šestnáctibitový procesor i80286 se 134 000 tranzistory a s frekvencí od 8, 10, 12.5 a později až na 20 MHz. Tento používal k adresování 24bitů, čímž dokázal alokovat tehdy až 16MB paměti, a díky nárůstu a změně adresování paměti byl nárůst výkonu asi šestinásobný oproti jeho předchůdci. Jednalo se o největší nárůst výkonu oproti změně frekvence v celé historii x86 . Dále nabízí takzvaný protected mode a podporou multitaskingu a podporou virtuální paměti.V roce 1985 přichází následovník, mikroprocesor označovaný jako i386DX s frekvenci od původních 16 MHz do 33 MHz (33 MHz verze byla představena v roce 1989) . Plně funkční verze 386DX byla uvedena v roce 1986. Tento procesor byl první plně 32bitový, obsahoval 275 000 tranzistorů, byl asi 100x rychlejší než 40004, a ještě neobsahoval matematický koprocesor (pro práci s čísly s plovoucí čárkou a goniometrické funkce sin, cos, tan, cotg), který bylo nutné dodat do základní desky jako samostatnou součástku. Matematický koprocesor byl označován jako i8087. Dále je zde obrovský skok oproti 286, protože 386DX již dokázal alokovat 4GB fyzické paměti a 64TB virtuální paměti. (Toto nebylo velmi dlouho v osobních počítačích využito, protože například MS-DOS až do své poslední verze nedokázal alokovat více než 64MB fyzické paměti a i Windows 98 měl problémy překročit hranici RAM 512MB.) Je zajímavé ještě podotknout, že výroba procesorů 386 byla zastavena až v září 2007, protože byl využíván v kosmonautice i dlouho poté, co byl zastaralý pro osobní počítače.Poslední zmíněný je procesor 80486DX, uvedený v roce 1989. Ten má již integrovaný matematický koprocesor, obsahuje 1,2 milionu tranzistorů a funguje na frekvenci od 25MHz do 100MHz. Navíc na stejné frekvenci nabízí dvojnásobnou datovou propustnost 26,9 MIPS (million instructions per second). Další novinkou je nová patice, umožňující výměnu procesoru. Dále je i verze SX, se zakázaným matematickým koprocesorem určená pro laptopy (přenosné počítače). S ním se začíná prosazovat i systém Windows for Workgroups firmy Microsoft.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Televize

Plazmové televize

1) Plazmové televize - vyšší komfort za vyšší cenuNedostatky projekčních televizí zcela odstranila další generace přijímačů: na trhu se objevily plazmové televize. Zatímco skleněné a projekční obrazovky jsou těžké a hluboké, vyžadují tedy větší prostor, plazmové televize jsou lehké a ploché, hloubka plazmové televize nepřesahuje deset centimetrů, je možné je i pověsit na zeď místo obrazu. Plazmové televize jsou také méně náročné na spotřebu elektrické energie. Plazmové televize vynikají perfektní kvalitou obrazu i zvuku. Možností sledovat oblíbené pořady za jakéhokoli světla a z libovolného místa uspokojí plazmové televize i nejnáročnější diváky. Úhlopříčka plazmové televize dosahuje velikosti až 156 centimetrů.Poptávka po nových technologiích stále roste, jen za minulý rok byl každý třetí prodaný televizor plazmový. Plazmové televize patří sice k nejdražším přístrojům na trhu, cena nejšpičkovějších modelů leckdy přesahuje půl milionu korun, ale dají se pořídit i mnohem levněji. Zatímco loni stály plazmové televize s úhlopříčkou 110 cm osmdesát tisíc korun, nyní se dájí značkové plazmové televize koupit už za necelých padesát tisíc.2) Plazmové televize - parametryVelikosti obrazovek u plazmové televize se pohybují v rozmezí 32 až 60 palců (81-150 cm) kde pozorovací úhel je až 160°. Plazmové televize zobrazují bez problému prudké pohyby při sledování videa právě tak, jako klasická CRT televize, zde je hlavní výhoda oproti LCD televizi.Plazmové televize podobně jako LCD televize, můžou trpět vypálením statického obrazu. Po delší době se statický (nehybný) obraz plazmové televize vypálí do obrazovky, ale nové technologie jako 'pixel orbitor' výrazně tento problém redukují.Jas plazmové televize se pohybuje v rozmezí 800-1200 cd/m2, ale je měřen v různých standardech oproti LCD televizím. Když srovnáme jas plazmové televize se skutečným světlem, odpovídá hodnotám 100 cd/m2, v tomto parametru také plazmové televize překonávají LCD televizi. Podobné je to u kontrastního poměru, kde dnešní plazmové televize mají kontrast kolem 3000:1. Nicméně srovnání kontrastu skutečného světla a technologie LCD klesá tato hodnota pro plazmové televize na 200:1.3) Plazmové televize versus LCDPlazmové televize oproti LCD televizím dokáží zobrazit větší počet barev, jsou dostupné ve větších úhlopříčkách, mají kontrastnější obraz a jejich pozorovací úhel není nijak omezen. Nevýhodou plazmové televize je však vysoká spotřeba energie a pro některé i to, že se v menších úhlopříčkách než je 106 centimetrů nevyrábějí. Naopak LCD televize jsou, co se týče energie, úspornější, ovšem nenabízí tak kvalitní obraz jako plazmové televize. U levnějších modelů těchto LCD televizí je nutno počítat s počítačovým podáním barev a částečným deformací barev, při jeho pozorování ze strany.Obraz - plazmové televize zobrazují velmi čistý a ostrý obraz. LCD televize vyrobené moderní technologií již ovšem nabízejí srovnatelný obraz. Plazmové televize ovšem mohou utrpět při zobrazování nějakého statického obrazu (třeba logo stanice) a zobrazovat pak nějaký stín nebo něco podobného. Moderní plazmové televize jsou ale vybavovány technologií "pixel orbitor", která tyto procesy redukuje. LCD televize zase může zobrazovat nějaké vadné pixely.Spotřeba elektrické energie - kvůli neustálému růstu cen elektřiny docela důležitý bod. Zde vítězí LCD televize, protože plazmové televize jsou kvůli podstatě své technologie energeticky docela náročné.Velikost obrazovky, rozměry, váha - LCD televize je náročnější na výrobu ve velkých rozměrech, proto většinu velkých televizí používá zatím plazmovou technologii. Plazmové televize pak bývají o něco širší, tak kolem 10 cm. Hůře pak dopadá srovnání váhy - zatímco plazmové televize jsou velmi těžké, LCD jsou mnohem lehčí a přenosnější.

Pokračovat na článek