Výsledky vyhledávání pro dotaz nastaven��

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Realms of Arkania 3 - Stiny nad Rivou

Stíny NAD RIVOU - verze návodu v módě: začátečník, s poskytnutou družinou (bez generování vlastních hrdinů), se svými základními vlastnostmi a znalostmi. Postup v tomto návodu nevyužívá všechny možnosti hry (např. Výroba lektvarů, používání velkého množství předmětů apod.) A ani zdaleka to není jediný správný postup (děj je tak trochu nelineární). INSTALACE - pod windows 95 a 98 je bezproblémová. Pak třeba udělat i setup zvuku, může být automatické rozpoznávání zvukové karty. Pokud při úvodním videu jde hudba i zvuk je to OK.OVLÁDÁNÍ - před hrou je opravdu užitečné alespoň "proběhnout" on-line nápovědu, která je dostupná stisknutím F1. Hra se ovládá myší, ale lepší ovládání je přes klávesnici. Družina se pohybuje kurzovými klávesami, se stlačeným Shiftem se pohyb zrychlí. Home a End naklání výhled nahoru a dolů, přezkoumání objektu na obrazovce se provádí stisknutím mezerníku. Vhodné je ještě před zahájením hry jít do menu přes F3 a nastavit 3D dohled "daleko".Další parametry: F2-změna pozice. F3-základní nastavení. F4-datum a čas. F5-deník. F6-mapa. F7-pozice, save. F8- "parametry" hrdinů, předměty, zbroj, vlastnosti, znalosti ... F9-herní body. F10-rozdělovník předmětů. DO HRY!Po úvodním videu potvrď mód - začátečník. Tlačítkem HI! promluvil kněžny v chrámu Travie a po jejím úvodním slově ji ještě dobře vyspovedaj. Dozvíš se o událostech a záhadách které se dějí ve městě Riva a dostaneš za úkol prozkoumat jejich. První cesta vede do dalšího chrámu - Firunu, nachází se na této straně města (neprojde zatím přes most), při hřbitovní bráně, malá srubová stavba. Kurzovými klávesami jdi úplně na dveře a zmáčkni mezerník nebo použij dvojklik. Pohovor si s kněžnou a můžeš se pomalu chystat na první dobrodružství. Mimochodem, důležité informace a úkoly se automaticky zapisují do deníku, je třeba ho občas číst aby ti neušly podstatné věci a úkoly (F5). Přejdi přes most. Událost se zraněným trpaslíkem. Pokud štíhlá číst z obrazovky rychleji, odklepávaj to Entrem nebo Shiftem. Ocitneš se přímo na náměstí naproti budově tržnice. V deníku máš informaci o trpaslíkovi jménem Thorgrim, kterou ti dala kněžna v chrámu Firunu. Najdi ho a vem do partie. Dobře pomůže v těžkých soubojích, je na mnohem vyšší úrovni než tví hrdinové nyní na začátku hry. Najdi si ještě místa kde se budou tvé postavy stravovat a odpočívat. V noci se s tebou nikdo nebude bavit a potmě se ve městě orientuje velmi špatně. Možná nejlepší hospoda na odpočinek je na sever od tržnice, uličkou na křižovatce. Nyní někdy by si mohl setkat i Žebrácká Leu. Kdo to je, uvidíš později. Hru jsem rozdělil kvůli lepší orientaci na několik částí.ČÁST č. 1: HŘBITOVTak a je už nejvyšší čas řešila záhady a události na hřbitově. Pokud si už tam, jdi nejdříve do budovy vzadu vlevo (rozhovor se správcem) a potom do budovy vzadu vpravo (márnice). První souboj. Boj můžeš ovládat ručně po tazích, nebo celý souboj nechat ovládat počítačem - je to pohodlné, ale třeba se naučit postavy v boji ovládat i manuálně, neboť později se některé důležité a těžké souboje dají dělat jen tímto způsobem. Kořist po soubojích samozřejmě brát a prodávat například na tržnici obchodníkovi se zbraněmi (pozor v Rive je mnoho obchodníků a ceny nejsou stejné, je třeba si rozmyslet kde nakupovat a prodávat - holt středověké tržní hospodářství. Ale nejvýhodnější je asi tržnice). Pokud jsou hrdinové příliš zranění, třeba jít buď odpočívat nebo použít léčivý lektvar, který dostat například při zelinkárke za utržené peníze. I různé nemoci a zranění se dají léčit při zelinkárke. Je dobré postupně dosáhnout aby každý hrdina měl u sebe alespoň 2 láhve léčivého lektvaru a pro ty, kteří vědí čarovat ještě i po 2 lahvích kouzelného lektvaru. První velký úkol na hřbitově tě teprve čeká. Můžeš sestoupit do hrobu, který je ve středu oproti vstupní brány. Odkryjí se ti podzemní chodby, kde tě čeká mnoho různých soubojů a předmětů. Na jeden "zátah" to rozhodně nezvládneš. Třeba si to rozdělit na více dní (virtuálních dní hrdinů, ne našich), regenerace - např. lázně, spánek - již zmíněná hospoda, brúzdenie po městě - rozhovory, shánění informací a v dostatečné síle se vracet na "bojiště" pokud neskape i poslední bestie. Pootevírat všechny dveře a truhly (pokud nejdou dobrovolně - vylámat). Brát jako po nebohém (vždyť i ... J), ale pozor na přetížení hrdinů. Teď určitě máš kleště a černý klíček, můžeš prozkoumat zlatý amulet na stěně v první chodbě a projít přes zeď. Určitě ti neušlo, že v jedné místnosti byl i zavražděn správce cintorína.Určite máš i záznam v deníku. Kdo byl tedy ten, se kterým ses předtím mluvil? Opět navštiv správců dům vzadu vlevo. Když Druid a jeho pomocník budou po smrti, první malou roli hry si splnil. Můžeš to ještě oznámit kněžny v chrámu Firunu.ČÁST č. 2: RIVA A MĚSTSKÁ KANALIZACEOd setkání s Leou máš v deníku poznámku o vyhledání Tarika, obchodníka s informacemi. Najdeš ho v přístavní hospodě a opravdu důkladně ho vyspovedaj. Odteď se můžeš dostat do podzemních kanálů města Rivy, stačí projít přes kterýkoliv z kanálových poklopů v ulicích. Podzemí dobře prohlédni, často si pomáhej mapou, abys nebloudil dokola. Měly by se ti spustit dvě kratší videa. Setkání s Krysař a příšerou. Právě poblíž místa setkání s příšerou, by si měl objevit jeden úkryt, ale pokud nemáš u sebe Mandara (není o ní později) neotevřeš ho. Vyjdi zpět do města, poprechádzaj s družinou po městě a měl by si se dozvědět o smrti Ariany. Potom opět vstup do kanálů. Thorgrin ti teď sice odejde z partie, ale v takovém případě se vždy můžeš po něj později vrátit. Měl by si vědět kde bydlí. V kanálu se k tobě přidá Mandara a s ní jdi na výše zmíněné místo úkrytu. S ní narazíš na pro tebe zatím neznámé osoby a Leu. Události naberou tak trochu spád a ocitneš se opět ve městě. Tam tě čeká další setkání s Leou. O půlnoci tedy na dohodnutém místě - otvor dveře do skladu a vejdi. Přijetí do gildy, další úkol - sledovačku. Pokud se nepodaří napoprvé, stále zkoušej. Výsledek odevzdej Tarik.Možná, že si už natrefil na další událost není určitě tě nemine. Záchrana napadeného Holberčana - zkusit zmást dav. Události plynou dál, průběžně sleduj i deník. Holberčania Ti "otevřou cestu" k mágovy věži. Holberk Haff tě převede na ostrov. Dále je to na tobě. Doporučuji ti rovnou na molu se otočit a nechat se odvet zpět. Holberčan tam bude čekat stále a kdykoliv tě převeze k věži. K mágovi je lepší jít, když budou hrdinové na vyšší úrovni. Tak, teď si mimo místa, kde se můžeš vrátit dvěma branami. Venku tě čekají boje s různými nepřáteli, kořist, získávání znalostí a vyšších úrovní, růst charakterů, případně smrt některého z hrdinů L. No, někdy třeba častěji provádět save. Mimochodem, v některých chrámech mohou kněžny oživit mrtvého hrdinu, či dodat plnou sílu. Bacha, jen výjimečně.ČÁST č. 3: ZA městských branNyní můžeš jít k většímu domu na severovýchod a pomoci studentovi Stipenovi s jeho úkolem. Odměna je celkem slušná. Hádanku vždy najdeš v inventáři studenta, pak použij dvojklik. Po nalezení, dvojklik na lesní roh. Hádanka č.1: Dvě vrby na jihozápadě. Č.2: Jedna věžička na městské hradbě. Hledej, možná najdeš J. Č.3: Na východ ve skalní stěně boty a reliéf. Boty zatím nevytahuj !!! Č.4 Na jih k vodě - rozbité molo. Nyní stačí jít pro prsten na místo kde si setkal Stipena, malá stavba - naskládané dřeva. Slíbenou odměnu vem celou.Můžeš jít k skalní stěně k botám osvobodit Lomara. Pošli tam bojovnici Iris, se zázračným štítem a jednoručním mečem. Odeber jí předtím všechny věci s inventáře a save !!! Vrať se do města načerpat síly a vyzvednout Thorgrima. Když si už tady, můžeš odskočit zabojovat do kanalizace. Save, podzemní chodby, severo západ, železná brána, souboj s gardisty. Slušná kořist, i opasek síly (v průběhu hry můžeš získat 3). Je načase vyměnit zbroj a zbraně, jak ti maximálně dovolí danosti toho, jehož hrdiny. Nejlépe při Zbrojíř na tržnici. Maximální zbroj velmi zvyšuje odolnost tvé partie v boji. Třeba klást na to důraz od začátku hry.ČÁST č. 4: trpasličí DOLYDalší cesta ven z města na severo východ, přejdi přes průsmyk ve skále, podél skalní stěně objev další cestu a vchod do jeskyně. Nejprve vyřeš první úroveň dolu, takže zatím nechoď do první chodby doprava. Trocha (více) boje, ale co je důležité - zabit trpaslík v sudu má v ústech klíček - vzít a použít na truhlici v jiné místnosti s knihami. Z truhly vezmi kříž a jím otvor tajný vchod za knihovnou. Pár peněz a nějaké ty informace. Vzhůru do druhé úrovni dolu. Vše prozkoumej, pět odpovědí zní v pořadí: 1-ne, 2-ne, 3-ano, 4-ano, 5-ne.Další úroveň dolu. Pasti a nápisy na stěnách - sledovat. Hlavě uprostřed dát odpověď. Ta zní (odpuštění). POZOR! Problém s klávesnicí, alespoň u mě. Třeba mít přepnuto velká písmena (Caps Lock) a háčky psát přes Shift, nevadí, když na chvíli zmizí tabulka. Je nutná česká klávesnice a český jazyk. Toto nainstalovat (třeba instalační CD Windows) a nastavit jako výchozí klávesnici českou. Ovšem Slováci pozor !!. Pokud je Windows při své instalaci v položce "klávesnice" nastaven na češtinu, je ještě třeba poopravit jeden řádek v Autoexec.bat. A to v (keyb sl ,, C: \ WINDOWS \ COMMAND \ keybrd2.sys) přepiš písmena sl na cz. Jinak to nebude fungovat ani při přepnutí na český jazyk.Vyskúšané to mám jen ve Windows 95Cz. Třeba se s tím pohrát. Tato část asi neovlivňuje dohrána hry, ale přijdeš o pár herních bodů, super videa a souboje. Pokud se ti to podařilo, vrať se trochu zpět a na stěně najdi malou zelenou skvrnu. Pokud se ti otevřela další chodba - super. Pozor, velmi těžký souboj který lze vést jen "ručně". Používej kouzla, například Rodgir - Ignifaxius a Mirena - Fulminictus. Zatímco půjdeš ven, knihu démonů musíš zničit. Pokud někteří hrdinové zkameněl, jdi ke staré léčitelce ve městě na sever, při Holberg. Vyléčení je ale dost drahé.ČÁST č. 5: mágů VĚŽJe čas jít do mágovy věže. Vhodné je předtím každému nabalit alespoň po 3 láhve léčivého lektvaru a hrdinou, kteří kouzlí po 3 láhve kouzelného lektvaru. Čím více, tím lépe. (I tak se to těžko dá zahrát na jeden zátah. Po osvobození psů, přezkoumání objektů a domnělém vítězství se můžeš vrátit k Holberg). Na ostrově jdi ke stavbě, předních most a vstup (tudy se dovnitř nedostaneš), dále na jih vedle "porostu a bažině" se dá projít dál. Ve stavbě osvoboď psů + další boje. Ve dvoře do dveří nechoď. Prozkoumej porosty, na dvou místech se dá přes ně projít. Tam vstup do mágovy věže. Na dveře potřebuješ dva paklíče nebo jeden paklíčem a kouzlo. Přejdi všechny patra. Pár rad pro všechny patra: Ber všechny klíče. Dveře ti otevře i soška psa, kterou najdeš na stole. Při klice výtahu nech jednoho hrdinu, napr.Galendor. Další dveře vylamuj, některé otevírají kombinace diamantů: Žlutý + červený, červený + modrý, modrý + zelený. Pozor, pokud projdeš první dveře, které se otevírají pomocí diamantů zpět se už nedostaneš. Už se dá jít jen dál. Pokud ti v jistých situacích některý člen skupiny ustoupí, vrať se pro něj a družinu spoj. Heslo které postupně zjistíš je: "oheň čistí krev myje". Problém s klávesou jako dříve, jen teď nezapínaj Caps Lock. Sochy které ti řeknou toto heslo, nerozbíjaj. Dostaneš pár užitečných věcí. Nechoď dál po těch chodbách kde zavane průvan. Heslo na některé dveře - "oheň". S Caps Lock. V místnosti s obrazem si přečti listy ve skříňce, najdeš tam odpověď jak se za ten obraz dostat (Borbarad). Z některých chodeb se dostaneš jen když vstoupíš do kruhu se zelenou hvězdou. Při skládání mozaiky jsou díly na správném místě tehdy, kdyžjsou tmavší. Pokud máš některých z hrdinů mrtvých, dají se na tomto místě oživit. Porazit mága Toranora není snadné, ale dá se to. Zpět spoj družinu (nezapomeň na Galendora) a zpět k Holberg.ČÁST č. 6: ÚnosPři Holberg se dozvíš nové skutečnosti. Vyhledej tedy obchodníka Dorma Goldrechta, v obchodě v dolní části města, ne tam kde je tržnice. Když z tudy vyjdeš, měl by si setkat Tarika. Cenné informace. Jdi na dohodnutou schůzku. Večer vejdi do hospody v přístavišti. Zrada. Tví hrdinové budou uneseni na loď "Nevěsta větrů". Osoboď se z pout a při útěku vezmi s sebou i chlapce. Hned v prvních dveřích vpravo, v jedné bedně najdeš své ukradené věci. Vem jen to nejnutnější z výzbroje a výstroje, protože ve vodě se budeš muset i tak mnoho věcí zbavit. Času je málo, ale pokud chceš můžeš presnoriť všechna místa na lodi. Dá se najít více užitečných věcí. V 1. podpalubí se dá objevit trpaslík, kterému můžeš odpovědět na tři hádanky ( "Nos", "Houba", "Lodní skřítek"). Asi ti to přidá trochu času na útěk. Co však musíš udělat v tomto podpalubí je, že v zadní části lodi prerežeš lana na kladkách od kormidla. Nyní můžeš jít nahoru na palubu do kapitán kajuty a odtud uprchnout oknem. Pravděpodobně se budeš muset zbavit nějakých předmětů, ale pouze pokud jsou tví hrdinové přetíženi. Pokud se ti vše povedlo, si zpět v Rive v nočním čase. Družina se může jít najíst a vyspat do "tvoho" hospody na severu při Holberg. Pokud je některý hrdina nemocný, jdi za zelinkárkou také při Hobergoch. Peníze by si měl mít.ČÁST č. 7: Zatčení A UDÁLOSTI S upírkuNyní by si měl jít na tržnici dokoupit chybějící zbraně a lektvary. Cestou však budeš zatčen, odveden k soudci a obviněn z vraždy. U soudu bude proti tobě svědčit obchodník Dorm Goldrecht, ale nepřesvědčivě, takže tě budou muset propustit. Nyní můžeš jít realizovat ty nákupy, protože později to půjde těžko. Na druhý den ráno vás ve městě zastihne Tarik a upozorní vás na obvinění z vraždy Gorm Doldrechta, tentokrát úspěšné. Vyhledej úkryt Gildy v kanalizaci přibližně pod tržnicí v jedné slepé chodbě. Když přepneš v kanalizaci na mapu, to místo máš označené. Vstup do staré kanalizace, prozkoumej chodby, najdi dveře a vstup do úkrytu Gildy. Setkání s panem obchodu a Leou. Dostaneš za úkol najít a zničit upírku Feylamiu, tvou starou známou Mandara. Jdi tedy směrem zpět, odkud jsi přišel, je tam vlevo nová chodba. Místo, kde se dá vejít do prostor Mandara, ti ukáže Lea. Když si už tam, pro mříž se daleko nedostaneš. Vrať se kousek cesty k přepínači, nech tam jednoho hrdinu a najdi druhý přepínač. OK. Další tajná chodba. V prvních dveřích vpravo můžeš osvobodit Krysař. Ještě jednou budeš muset rozdělit skupinu při první páce a jít potáhnout další páku, dále v chodbách. Tu, kterou vidět přes mříž oproti druhé cele. Prozkoumej chodby na severozápad. Prohlédni všechny skříně a truhly. Pozor, budeš potřebovat paklíčem. Pokud ho nemáš, vem od Ley (F10). Vezmi měsíční vojtěšku a dále pokračuj i bez Ley. Prozkoumej všechny chodby, ale zatím nevstupuj do zrcátek. Najdi důležité předměty - stříbrný náramek (s ním hrdina projde nezraněný přes zrcadlo), malý klíček, antihipnotikum a měsíční vojtěšku. Nalezený deník přečti, jsou tam zajímavé skutečnosti. Pokud všechny prostory prohlédl, mimo těch za zrcadly a místnosti na mapě vpravo dole (ta se nedá otevřít), jdi teď právě tam, do této části chodby, k zrcadlu. Vyčleňuje z družiny jednoho hrdinu (napr.Iris) a dej jí na ruku ten stříbrný náramek, do inventáře malý klíček, antihipnotikum a měsíční vojtěšku. Přepni družinu na Iris a přejdi zrcadlem. Uvnitř užij antihipnotikum (Dvojklik něj v inventáři) a otvor truhlici. Události naberou spád, zápas s Mandara, když ti dá obrazovka možnost klikni na tlačítko "ruce s otazníkem", pak v inventáři klikněte dvakrát na svítící měsíční vojtěšku. A máme tu video a (doufám) zánik Mandara. Spoj družinu a vrať se zpět do úkrytu Gildy.ČÁST č. 8: RIVSKÁ PEVNOSTNyní budeš mít trochu času na odpočinek a regeneraci. Spánek oklepávaj po 10h. Když se vrátí pan obchodu a po rozhovoru, vrať se do upírkiných chodeb. V horní části uprostřed je odkryta nová chodba. Čeká tě boj s vodním drakem. Boj je na dálku, tak používej kouzla a střelné zbraně. Dobří v střelbě jsou i Iris a Borondil samozřejmě musí mít u sebe luk a šípy. Dobré je občas použít kouzlo "blesk", oslepen nepřítel si pak musí dát na pár kol pauzu. Teď když si na hradě, prozkoumej vězeňské cely napravo. V první najdeš klíček, kterým otevřeš další cely, kromě jedné. Postupuj dále levou chodbou (na mapě), zahni na poslední odbočce doleva a tam první dveře vlevo. V místnosti vyjdi po schodech nahoru. Spustí se video a zachraň čaroděje. Dále musíš najít klíček - amulet, kterým vysvobodíš ostatních mágů z cely kterou si zatím neotevřel. Pozor, na všechno máš čas jen do svítání. Velitele stráže najdeš zpět chodbou nahoru na mapě, potom do chodby doprava a místnost první vlevo. Přejdi i ostatní místnosti, můžeš najít potřebné věci - lektvary, lampy, oleje do nich a trud k zapálení. V této tmavé části použij lampu. V tmavých chodbách se chodí opravdu špatně. Vrať se osvobodit ostatních mágů. Dostaneš další úkol - vyhledat kuchaře a dostat z něj informaci o třech uren. Do místností, které jsou zcela na rozích mapy nechoď, ostatní přejdi - tak najdeš i kuchaře. Při mříži v místnosti s kolem na stěně nekro! Místnost Bospera Jarnuga najdeš v dolní části mapy. V první pokoji vem klíček ze stolu a jdi do druhé. Najdi urny a vem je s sebou. Vrať se odkud si začal, k točitým schodům. Čekají tě tam mágové a poodhalí se ti více informací o záhadných událostech, které se dějí v Rive. Si zpět v úkrytu Gildy. Mimochodem v těchto starých chodbách se dá jít (jak se jde do úkrytu upírky) dále na sever a Po uvolnění východ, dá se vyjít tajným východem za městskými hradbami. Tip: Protože teď se nemůžeš pohybovat po městě (ven to jde bez problémů) dá se například v trpasličí dole v některé z polic (kde to jde) vytvořit zásoba léčivých a kouzelných lektvarů. Před těmito dobrodružstvími se velmi hodí doplnit si tyto zásoby. Například před tím, co nás právě čeká - podvodné město. Píšu to zavčas, pravda? Zmiňuji se o tom až teď, protože se to dá v pohodě uhrát i bez toho, pouze pokud nemáš u sebe už vůbec žádné lektvary, bude to trochu Tass.ČÁST č. 9: RIVSKÉ kotviště - PODVODNÉ MĚSTOV úkrytu cechu ti třeba tak jako před tím nabrat síly. Když se vpravo objeví nové tlačítko a hrdinové budou mít naplno doplněnou energii, stiskni ho. Může se začít dobrodružství v podvodním městě. S prvními vodními lidmi bojuj, dalšími se nech dovést do paláce. Dostaneš za úkol prozkoumat chování odpadlých Necker. Jen tak dostaneš světelnou hůl, kterou otevřeš některé dveře na lodi Večernice. Na Zorka dávej pozor, musíš ji zpět přivést v pořádku. Pokud budeš prozkoumávat vnější okolí, najdeš i bednu kde je jeden léčivý lektvar a do ní můžeš po splnění úkolu v tomto městě odložit olověné boty, aby si mohl vyplavat na hladinu. Oproti paláci je bývalá městská věž, hned za ní vejdi do rozvaliny. V ní překvapíš Necker, který uprchne do další rozvaliny na sever. Ve dveřích je nebezpečná rostlina, no i tak musíš vejít dovnitř. Uvnitř najdi padací dveře a jdi dolů. Vše prozkoumej, čekají tě dva boje. Ten druhý je tužší. Nalezen sklad s lahvemi můžeš rozbít. V jedné místnosti najdi "kout" který "chrání" dvě rostliny. Z truhlici vem Hylajský oheň a vrať se do paláce pro světelnou hůl. Rovnou na východ od paláce se nachází loď Večernice. Vejdi dovnitř otvorem na boku lodi. Z bedně vem další tři láhve Hylajského ohně. Trochu výše ve stěně jsou dveře, do kterých můžeš vyplout tak, že olověné boty prvního hrdinu (u mě Iris) dáš do inventáře někoho jiného přes F10. V další místnosti, v bedně na stropě vem oranžový hranol. V inventáři dej dohromady hranol a světelnou hůl a dostaneš se přes další dveře. V této místnosti také znovu spoj hranol s holí a můžeš pokračovaťdo dalších dveří. Zde tě čeká boj s vodními elementály. Boj musíš vést tak, že s jedním hrdinou (kterému dáš do inventáře všechny Hylajské ohne) se musíš dostat do středu k truhlici a ostatní "jistí" vchod a chrání Zorka. Hrdina který postupuje k bedně, musí při cestě kde to šířka (políček) dovoluje obcházet elementálů a postupovat co nejrychleji k bedně. Když nelze obejít, použij Hylajský oheň. Na každého potřebuješ dva, tak si rozpočítaj aby ti to vyšlo. (Při boji stiskneš v menu Předměty - předmět vyměnit - Hylajský oheň. A dále zas Předměty - použít Hylajský oheň. Uprostřed otvor bednu. Nic se neděje, vrať se do paláce. Přes dveře se zpět dostaneš podobným způsobem jako si šel sem. Dostaneš Borbaradovu hůl. Můžeš jít k výše uvedenému bedně venku, odložit do ní olověné boty a vyplavat. Na povrchu tě čekají další zjištěné informace a úloha dát prozkoumat Borbaradovu hůl ČÁST č. 10: Královnin STAVBAVítej v pekle příteli. V této části chodeb jako všude zlikviduj vše co se hýbe a co nejrychleji zháňaj cokoliv, co se dá použít jako zbraň nebo zbroj. Hned na začátku skály, ostny, papeky, části brouků - zbroj, ale Nepřehlédni ani kus pavučiny atď.atď ... nevíš co se ti může kdy hodit. Přejdi všechny tyto prostory a v částech, které jsou nahoře na mapě, je ve stěně otvor, kterým se dostaneš do dalších prostor. Druhá část chodeb má tři směry na kterých tě čekají přeludy, vlevo jáma, uprostřed římsa a vpravo oheň. Na poprvé se ti ty přeludy určitě nepodaří projít, ale po úspěšném pokusu se již dá chodit volně. Jsou zde jen otravné Borbaradove červy, v jedné části kde je jejich opravdu hodně se dá boji vyhnout a vždy projít podél stěny. V místnosti kde je nádoba s tekutinou (tato nemá ve hře nějaký zvláštní význam) - doporučuji ji nevyužívat. Ale v druhé je krápník, z něj ulamují pokud to jde (12 ks. Pro každého 2), protože působí jako kouzelný a léčivý lektvar a přidávají až 40 bodů. V dalších chodbách objevíš důležité stonky a křesadla - sečná zbraň. Když dáš v inventáři dohromady stonek s pcháč vznikne střelná zbraň - foukačka, pomocí které se dají vystřelovat ostny. Můžeš zkombinovat i prak (větev Y a pavučina). Co je však důležité Mirena jako talent na hudbu si musí vyrobit flétnu (zkombinovat foukačky a křesadlo), kterou bude napodobovat melodii. Aby ses dostal dále do chodeb, budeš muset zas bojovat s přeludy. A to správnými odpověďmi, které však musí být zcela opačné než by si ve skutečnosti odpověděl. Třeba to zkoušet pokud se to nepodaří a sledovat kdy si jako odpověděl. Pokud se ti to podaří dostaneš se do královnina labyrintu. Východ z něj je přibližně (když přepneš na mapu) naproti tomu kde vstoupíš vlevo a trochu dolů. Ne úplně na okraji mapy. Ale přímo se tam nedostaneš, musíš jít nejprve směrem nahoru, pak obloukem doleva a zpět směrem dolů. Kvůli orientaci třeba často přepínat mapu. Východ je díra ve zdi, těsně před ním je chodba světlejší. Objevíš se zpět v původní chodbě a pokračuj dále směrem dolů. Přijdeš ke stěně - slepá chodba. Nyní jdi do inventáře Mireny a dvojkllikni na flétnu. Mirena napodobí sled tónů a stěna se otevře. Zabij Borondovho červa, jdi dál ke zdi a postup s flétnou zopakuj. Dostaneš se do zrcadlové sály, s krystaly ve stěnách a budeš bojovat se svými odrazy, takže je dobré do tohoto prostoru vjet pouze s jednou postavou (podle tvého výběru) a zvládnout boj co nejrychleji. A máme tu závěr celého našeho snažení, po zlikvidování finálního bosse, si můžeme vychutnat závěr. Blahopřeji! 

Pokračovat na článek


Google Docs (Writely) – návod 3/3

Třetí a závěrečná část návodu k používání on-line textového editoru Google Docs. V této části se dozvíte důležité věci ohledně celkové práce s dokumentem. Jedná se především o výtisk, odeslání dokumentu elektronickou poštou, sdílení dokumentu s jinými uživateli a zpřístupnění dokumentu na internetu. V závěru je tip na používání souborového manažeru a námět pro efektivní využití aplikace Google Docs.Tiskový náhled a výtisk dokumentuPreview otevře do stejného okna náhled na dokument před vytištěním. Print zobrazí stejný náhled s běžnou nabídkou k vytištění dokumentu.Odkaz Email je komplikovanější. Po jeho aktivaci nás Google Docs, pokud ještě není dokument nastaven pro sdílení s jinými uživateli, vyzve, abyste sdílení povolili. Protože povolení sdílení dokumentu vyžaduje přizvat další uživatele Google Doc, automaticky se aktivuje záložka Collaborate (spolupracovat, sdílet dokument).Jestliže bylo nastaveno sdílení dokumentu, tak se po aktivaci odkazu Email otevře následující formulář: Odkaz Email tedy slouží k zaslání zprávy na email registrovaných spolupracovníků. Obsah této zprávy by se měl týkat tvorby dokumentu.Collaborate – týmová tvorba dokumentuPo otevření záložky Collaborate se před uživatelem otevře tato nabídka:Spolupráce na dokumentu s jinými uživateli je jeden z hlavních kladů aplikace Google Docs. V horním formulářovém políčku s názvem Invite collaborators máte možnost přizvat aktivní spolupracovníky, kteří budou moci editovat obsah dokumentu a dokonce přizvat své vlastní známé. V dolním formulářovém poli s názvem Invite viewers můžete do práce zapojit tzv. pasivní spolupracovníky, kteří se budou moci na dokument pouze podívat a okomentovat jeho obsah bez editačních zásahů. Princip přidávání nových spolupracovníků je snadný. Do zvoleného formulářového pole zapíšete e-mailové adresy oddělené středníkem, potvrdíte tlačítkem Invite these people. Otevře se následující formulář pro odeslání zprávy:Ve zprávě bude uveden hypertextový odkaz na Váš dokument. Pozvat můžete i neregistrované uživatele služeb Google.Textový dokument jako HTMLVedle tří záložek – Edit, Insert a Revisions, se nachází takový nenápadný odkaz bez barevného podkladu s názvem Edit HTML. Po aktivaci se vyprofiluje jako záložka čtvrtá. Některým uživatelům se pracuje s HTML naprosto přirozeně. A u dokumentu Google Docs je ta výhoda, že je již od počátku pojat jako webový dokument. Samotný princip fungování této on-line aplikace předpokládá, že dokument bude definován značkovacím jazykem pro tvorbu webových stran. Zpracovávat dokument na této bázi zajišťuje do budoucna širokou kompatibilitu a přenositelnost. Pokud chcete dokument pojmout více jako webový dokument, než-li kancelářský dokument pro off-line použití, doporučuji k záložce Edit HTML rozhodně přihlédnout. Komentovat zpracování dokumentu v jazyku HTML přesahuje rozsah a rámec tohoto návodu. Tato funkce je určena pro zkušenější webmastery.Zpřístupnění dokumentu na InternetuKromě spolupracovníků, které si můžete definovat na záložce Collaborate, je možno zpřístupnit dokument úplně pro všechny internetové uživatele. Cesta k této funkci vede přes záložku Publish, která je umístěna vpravo vedle záložky Collaborate.Při prvním použití se ukáže následující nabídka:Zveřejnění dokumentu na internetuPro zveřejnění dokumentu na internetu aktivujte tlačítko Publish document. Pamatujte, že váš dokument bude od této chvíle přístupný ke shlédnutí všem uživatelům sítě internet. Nyní se objeví následující informace:V případě změn v dokumentu jej můžete aktualizovat tlačítkem Re-publish document (znovu zveřejnit dokument). Naopak, zastavit zveřejnění dokumentu lze přes Stop publishing. Jakmile váš dokument bude jednou přístupný, je velmi pravděpodobné, že informace z něj už na internetu budou někde obíhat i bez zdrojového dokumentu. Zastavením zveřejnění tedy zamezíte přístup uživatelů k dokumentu, ale fragmenty z něj mohou být k nalezení ve fulltextových vyhledávačích ještě po dlouhou dobu.Na uvedené webové adrese (viz obrázek) můžete shlédnout dokument tak, jak jej uvidí běžný návštěvník.Tip pro zjednodušení práceJednoduchý File Manager – Správce souborůNepochybuji o tom, že si většina z vás během čtení návodu aktivovala Google Docs a vytvořila v něm svůj první dokument. Zkuste si nyní aktivovat odkaz Docs Home, který se nachází vpravo nahoře v aktuálně otevřeném dokumentu. Dostanete se na úvodní stránku, kde namísto uvítacího textu, který se zobrazil při prvním přihlášení, nyní vidíte seznam souborů, které máte vytvořeny. Je to jednoduchý souborový manažer a bude vás vítat při každém přihlášení ke službě Google Docs.Pro podrobnější seznámení se souborovým manažerem kliknutím zvětšete tento obrázek:Standardně se zobrazují soubory za posledních třicet dnů. Každý soubor můžete označit fajfkou a provádět s ním další řadu operací jako je uložení na lokální disk, výmaz, archivaci, dearchivaci, odhlášení spolupráce na tvorbě dokumentu, označení dokumentu atd.Zde je seznam nejběžnějších operací:New Document – otevře do nového panelu nebo okna prohlížeče nový textový dokument.New Spreadsheet – otevře do nového panelu nebo okna prohlížeče nový tabulkový dokument.Upload – možnost nahrát ze svého osobního počítače kancelářské dokumenty přímo do vašeho účtu na Google.com. Tyto dokumenty lze následně zpracovat v Google Docs nebo Google Spreadsheet (pokud se jedná o tabulkový dokument). Každý dokument má povolenou maximální velikost 500 KB.K odeslání dokumentu z lokální stanice do vašeho účtu slouží tento formulář:Jak vidíte, můžete odeslat soubor (kopii) z lokálního počítače, ale také přímo z internetu.Actions – s každým označeným souborem lze provádět tyto operace: Save as - uložit jako HTML, RTF, Word, OpenOffice, PDF. Copy document – vytvořit kopii dokumentu. Star – označit dokument hvězdičkou. UnStar – zrušit označení dokumentu hvězdičkou. Un-Collaborate me – odhlásit se ze spolupráce na dokumentu (toto platí, pokud nejste vlastník dokumentu).Tag – označit dokument značkou. Každá značka, kterou použijete, se předdefinuje, takže ji kdykoli snadno použijete znovu.Archive – vložit dokument do archivu. Dokument nebude viditelný v základním výběru.Delete – výmaz dokumentu.Browse Docs & Spreadsheets – prohlížet dokumenty za pomocí výběru (ALL – všechny, Starred – označené hvězdičkou, Deleted – pouze smazané).Efektivní využití Google DocsGoogle Docs je užitečným nástrojem pro studenty a vědecké pracovníky. Využití najdou i manažeři, kteří jsou často na cestách a paradoxně i lidé bez práce s omezenými prostředky pro vlastní rozvoj.Studenti a vědečtí pracovníci mohou použít tuto aplikaci pro týmovou spolupráci na nejrůznějších projektech. Není potřeba si zasílat kancelářské dokumenty elektronickou poštou. Stačí jedno přizvání k projektu a spolupráce může začít!Manažeři, kteří často cestují na služební cesty jako jsou školení, workshopy, porady. Většinou je vždy k dispozici notebook nebo počítač s připojením na internet. Během nudných projevů podřízených nebo nadřízených můžete pokračovat v rozdělané práci, přetvářet svůj dokument, o kterém víte, že je dostupný z jakéhokoli místa na planetě, kde se nachází internetová přípojka.Lidé bez zaměstnání, kteří nemají doma počítač, mohou využít veřejný terminál nebo knihovnu. Nemusíme chodit pro veřejné terminály daleko – každá větší pobočka zdravotní pojišťovny nabízí jedno nebo dvě místa, kde je počítač, klávesnice, myš a internet. Nic víc k vyhotovení žádosti o práci a životopisu nepotřebujete. Prostě jděte tam, kde je internet a oslovte potenciální zaměstnavatele s využitím svého e-mailu a dokumentu vytvořeném v Google Docs.

Pokračovat na článek


Half-Life 2 Stress Test

Inu podívali jsme se na zoubek zatěžovacímu testu, který je k dispozici v Counter-Strike Source. Nejen že vymačkává ze Source enginu maximum, ale také vám ukáže, kdy a jak vám nový half poběží.Pokud jste sledovali pravidelně všechna vypuštěná videa, která se týkala očekávaného (a konečně dokončeného, tak se zkuste zase vykroutit) Half-Life 2, tak vám možná neuniklo ani jedno testovací, které ukazovalo nový Source engine v plné kráse. Právě to je skryto pod položkou Video Stress test v Counter-Strike Source. Takže ti, kteří se domnívají, že nové CSS ještě plně nevyždímává tento engine naplno, tak si možná přijdou na své. Protože víme, že čekání jsme si s Half-Life 2 užili až až, tak ani tento měsícový finiš nebude pro fanoušky procházka růžovou zahradou. Proto jsme se tedy podívali na zoubek právě tomuto testu a když už jsme byli v tom, v něčem jsme ho i ozkoušeli.Oč jde? Jedná se o průlet částečně zatopenými doly (nebo něčím, co jako důl vypadá). Kamera nejdříve zabírá výtahovou šachtu, kterou pak proletí dolů do dolu, aby se nad hladinou udělala obrat. Díky tomu si vychutnáte nově animovanou hladinu s deformací obrazu předmětů pod ní. Pak vlétnete do chodby, kde nad hladinou ve vzduchu vysí v záři reflektoru desky z různých materiálů a každý reaguje na zdroj světla jinak. První propouští paprsky jen prasklinami ve svém neopracovaném povrchu. Po druhé tečou proudem čůrky vody a tomu odpovídá i procházející světlo. Třetí je sestavena z různých červeně tónovaných skleněných dlažek. Čtvrtá je mozaikou Gordona Freemana s posvátným páčidlem. To, jak jednotlivé efetky lomu světla dopadly, se nám snad podařilo zachytit na screenshotech dole.Pak kamera udělá jedno padede a rychlou otočku vzad a cesta následuje do dalších zatopených prostor. Můžete se pak kochat velice detailními, pěkne nasvětelnými texturami na stěnách a párem dřevěných desek, které jenom částečně vykukují z vody. Na to přichází místnost s ledovým, nebo spíš skleněným modelem counter-teroristy z CSS. Ze začátku je viděný jenom z jistých úhlů, když se v něm obraz pozadí zrovna správně naláme. Pak ze stran vyšlehne dvojice plamenů, na které samozřejmě náš ochránce míru a pořádku okamžitě zareaguje a rozhoří se mu skleněné vnitřnosti. Procházka pak postupuje do místnosti s obrazovkami, kde stále můžete sledovat dění z vedlejší místnosti. V samém závěru pak přichází ještě jedna otočka, piruetka a ukazuje se nám, že ve Valve mají smysl pro melodrama, protože na úplném konci nalézáme dveře s logem HL2. Jen do nich vstoupit.Výsledné výsledky a výbavu vašeho pecka pak můžete zaslat do Valve, kde budou zhodnoceny a časem se objeví na internetu. Přistupme ale k samotnému testování. Testovanou sestavou bylo Pentium 4 2,8 GHz, 1024 MB DDR RAM, GeForce FX 5900 (poslední verze ForceWare 61.77), což stále ještě dnes považuji za statného dvanácteráka. Pokud nedojde na Doom III aneb pro někoho super hororová zkušenost vonící benzínem a spáleným masem a pro někoho nehorázně náročná slátanina a jediné, co při ní smrdí, je navátý hermelín, který máte nalepený v kolečkách u židle. Hra umožňuje kromě nasetování rozlišení a poměru velikosti obrazovky i nastavení parametrů model detail, texture detail, water detail, shadow detail, antialiasing mode, filtering mode, shader detail a v-sync. Při standardním nástavení (1600 na 1200, všechno na High kromě Water detail, který byl nastaven na simple reflections, a filtering mode, který byl nasetován na trilinear), jenž se nám naprosto hodí k zapářce CSS o dlouhých zimních večerech, a ze kterého máte první várku pořízených obrázků, vše běželo při 46,6 průměrných fps.Naproti tomu při zakliknutí všeho na nejlepší možnou variantu nám fps klesne na 30,95, ale kromě hladší grafiky a modelů doopravdy jiných rozdílů nevidím. Hlavně pokud jde o nastavení detailů odrazů na vodě, kde při přepnutí ze simple reflections na reflect all, se mi žádné viditelné změny nedostalo. Schválně jsem tyto vodní variace prohnal v Aztecu a hrál si v něm na Michaela Phelpse. Vodní hladina stejně okolí neodráží, spíše se jedná o takovou univerzální odleskovou mapku. O tom, že byste viděli ve hře odraz nepřítele a pomohlo vám to k vypečenějším fragům, na to zapomeňte.Jistě důležitá věc pro opravdu oddané fanoušky HL bude, co se stane s naším halfem, když veškeré detaily stáhneme na minimální hodnotu. Zatvrzelý hlhráč sice nemá dnes již nejnabušenější strojek od AlienWare, ale HL2 tam prostě zahrají i kdyby to měli hrát jako tahovou strategii (i já sem na tom byl podobně, když jsem HL2 hrál na své P133 s VooDoo 1, kde některá místa byla solidní zadělávkou na epilepsii) nebo za cenu ztráty úžasné grafiky. V nejhorším nastavení při rozlišení 1600 na 1200 (to abyste si uvědomili ten rozdíl) hra na testovací sestavě dosáhla 84,4 fps. Podívejte se ovšem za jakou cenu. Voda sice stále vypadá dobře, ale to už se o texturách říci nedá. Nemluvě o rotujících deskách, které nahradil nějaký matný humus, zjednoduššený model zábradlí do 2d podoby nebo rovnou bílý, neotexturovaný model člena přepadové jednotky. Takhle si to Gabe nepředstavoval ani ve svých nejhorších snech na odtučňovací kůře v San Pedru.Nakonec se můžeme podívat i mimo stress test, přímo na grafiku nového Counter-Striku. Možná to není nejlepší cantr, jakého jsme kdy hráli, nicméně je to určitě ten nejlépe vypadající. V Dustech se nad mapou vznášejí mračna prachu. Skrze střešní okénka pronikají do temných zákoutí paprsky světla s typický efektem kolem a dokonce se můžete kochat smítkami prachu, které si v kuželech poletují. Všude se válí spousta bordelu. Díky němu vypadají mapy mnohem zajímavěji a realisticky, ale hlavně jsou důkazem přítomnosti Havoc enginu, když se prolétnou místností při explozi granátu. Modely vypadají dobře jak po stránce grafické, tak i po rozpohybování a díky novým ragdoll animacím tak těla létají parádně vzduchem a někdy končí v dosti nepřirozených polohách – mrtvoly sedící na schodech, mrtvoly valící kotrmelce atd. můžete si všimnout i pěkných světelných odlesků na vyleštěném dřevě v Chateau, na dlaždicích v Havaně nebo na zmoklých kamenech v Aztecu. Vše jsme se pro vás pokusili zdokumentovat v naší rozsáhlé galerii z plné verze hry.Nikoho snad nepřekvapí, že konečný verdikt ohledně grafiky HL2 si necháváme do recenze plné verze. Necháváme do doby, než budeme mít něco našlapáno po ulicích City17 a jeho přilehlých, rozlehlých lokalitách. Zatím však můžeme usoudit stejně jako z obrázků , že Valve posledních pár let rozhodně nespali. Sice to místy nevypadá jako Doom III, ale také to neběhá tak blbě jako Doom III. Hip hap hop! 

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Webové tipy

Sledování a Uložit Stav Komentáře Facebook, Twitter a Youtube

Máte-li rádi znovu čtení některých komentářů nebo rozhovory provedené prostřednictvím sociálních sítí, pak komentář Uložit je to, co je pro vás. S touto aplikací, určeny pro Google Chrome,můžete uložit a znovu číst komentáře provedené na nejpopulárnější sociální sítě, fórum a online komunity současnosti. Kromě toho, můžete zobrazit a opravit některé důležité detaily, jako je čas a datum, kdy jste psal komentář, umožnit odstranění naprogramovaných zpráv, filtr připomínky různé společenské, atd.. …Jak nainstalovat Uložit komentářNejprve musíte připojit k Plugins stránku Google Chrome, Uložit komentář , a potom klepněte na tlačítko “+ přidat” Instalace rozšíření v prohlížeči. Po instalaci uvidíte modrou ikonu s velkým C v sekci Nástroje Chrome. Kliknutím na něm uvidíte, jak snadné je zachránit připomínky různé sociální. Můžete také použít klávesovou zkratku CTRL + C zkopírujte připomínky automaticky.Nebudete muset dělat nic, protože program je již nastaven pro zásadní společenské a uložit automaticky sledovat všechny komentáře, pokud jste se říct, je, aby přestal “registrace”.Jdi na “zobrazit všechny komentáře, filtry a možnosti” si můžete prohlédnout všechny komentáře zatím registrovány, vybrat, které z nich smazat, co filtrovat a co pro uložení. Pokud například chceme, aby všechny připomínky uložené budou odkládány po určité době, zaškrtněte políčko vedle “Povolit časovaného smazání?” A nastavte měsíc, den, hodiny a minuty odpočítávání k poklesu.

Pokračovat na článek


Adobe Dreamweaver CS3

S příchodem verzí CS3 firma Adobe zahájila integraci původních produktů firmy Macromedia do svého portfolia. Mezi ty nejdůležitější patří právě Dreamweaver a samozřejmě také Flash. A protože řada uživatelů tradičních grafických a publikačních nástrojů firmy Adobe se s nimi setkala jen velmi zběžně nebo vůbec, podíváme se v následujících odstavcích nejenom na novinky verzí CS3, ale také na zevrubnější popis obou programů.Co je Dreamweaver?Dreamweaver patří k naprosté špičce ve třídě profesionálních editorů webových stránek a aplikací. Jedná se o editor kategorie WYSIWYG, který umožňuje pracovat přímo s vizuálním návrhem stránky. To ovšem neznamená, že by uživatelé nemohli pracovat přímo v kódu. Naopak, nástroje pro práci s kódem jsou velmi robustní a rozhodně si nezadají se specializovanými editory HTML kódu. Kromě tvorby a editace statických HTML stránek si Dream­weaver poradí také s dynamickými serverovými aplikacemi. Standardně podporuje všechny nejběžnější serverové technologie jako ASP, ASP.NET, PHP, JSP a ColdFusion. Pokud vám nějaká funkce či nástroj chybí, máte k dispozici desítky doplňků, a to jak komerčních, tak šířených zdarma. Ucelený seznam doplňků pro Dreamweaver najdete na stránkách http://www.adobe.com/exchange/.Pohled do minulostiHistorie Dreamweaveru začíná již v prosinci 1997, kdy firma Macromedia vydává jeho první verzi. V té době se jedná o malou revoluci, protože Dreamweaver stavěl na vizuálním návrhu stránek, zatímco na tehdejším trhu hrají prim jednoznačně kódově orientované nástroje. Nicméně již od počátku si postupně získává popularitu mezi webovými designéry kvůli tomu, že s jeho pomocí jsou schopni navrhovat i strukturálně komplikované weby velmi rychle a efektivně. A také proto, že kód vytvořený v jiných editorech nechával beze změn. Takže i když byla značná část stránek stále připravována přímo v kódově orientovaných editorech, Dreamweaver mohl být snadno začleněn do zaběhlých pracovních postupů. Později byl dodáván také přímo s populárním editorem kódu HomeSite. Interní nástroje Dreamweaveru pro práci s kódem ale byly neustále vylepšovány a ty které nabízel Dreamweaver 8 již předčily i samotný HomeSite.Zanechme ale historie a pojďme se podívat na současnou verzi CS3. Projdeme si nejenom nové funkce a nástroje, ale také principiální záležitosti, které dostaly Dreamweaver do pozice lídra na trhu.Editor Dreamweaveru umožňuje bez obav zasahovat přímo do kódu i vizuálního návrhu stránky. Paletky vpravo slouží pro snadnou správu a editaci kaskádových stylů.Dreamweaver CS3Vizuální editorJak již bylo řečeno, základem Dreamweaveru je vizuální editor stránek. Při práci tak vidíte náhled budoucí stránky, jak by měla vypadat při prohlížení ve webovém prohlížeči. Výrazu „by měla“ jsem použil záměrně, protože jak vám potvrdí snad každý webdesignér, webové standardy si každý prohlížeč vykládá po svém. Zobrazovací jádro Dreamweaveru CS3 bylo opět posunuto o třídu výše, a tak si dobře poradí i se stránkami, jejichž náhled nezobrazovaly dřívější verze úplně korektně. Samozřejmostí zůstává Round Trip HTML, kdy se všechny změny ve stránce promítají přímo do kódu a také naopak.Před vystavením stránky je díky nové funkci Dreamweaveru CS3 „Check target browsers“ možné analyzovat potenciální problémy se zobrazením ve vybraných prohlížečích. Samozřejmě bez toho, že by je bylo nutné vůbec instalovat. Popisy jsou poměrně detailní a i méně zkušený webdesignér tak rychle najde problematická místa na stránce, která by měl upravit.Práce s kódemEditor kódu navazuje na svého v podstatě již dokonalého předchůdce. Nabízí automatické zvýrazňování klíčových slov při psaní dynamických stránek, doplňování ukončovacích tagů, nabídku povolených parametrů příkazu přímo při psaní, automatické formátování kódu pro lepší čitelnost, snipety pro snadné vkládání opakujících se částí kódu nebo sbalovaní a rozbalování vybraných sekvencí příkazů. A to jsem zmínil jen ty opravdu nejzajímavější nástroje. Dreamweaver totiž není jen nástrojem pro designéry, ale také kodéry.Kompatibilita se standardyVývoj v oblasti webových technologií je opravdu extrémní. Neustále se objevují nové technologie a standardy, které si velmi rychle nacházejí cestu do reálných projektů.Dreamweaver podporuje snad všechny nejdůležitější standardy včetně různých variant XHTML. A to nejenom v obecné rovině, ale také prakticky, například formou kontroly vytvořených souborů včetně detailního reportingu nalezených chyb či prohřešků vůči danému standardu.Kaskádové stylyPřed pár lety se pro rozvržení elementů na stránce začaly místo tabulek používat kaskádové styly. Pochopení práce se styly dnes patří mezi základní dovednosti webdesignéra a Dreamweaver CS3 je jim v této oblasti nabízí opravdu robustní podporu. Styly můžete definovat v komfortním vizuálním prostředí, ale samozřejmě také přímo v kódu. V rámci specializovaného panelu CSS vidíte ihned také vazby mezi CSS a vybraným elementem stránky. Novinkou v Dreamweaveru CS3 je možnost snadného přesunu stylů mezi dokumenty a style sheety pomocí myši. To co bylo nutné dříve dělat zdlouhavě přímo v kódu zvládnete nyní pár kliknutími.Pro začínající uživatele a „bojovníky“ s CSS nabízí Dreamweaver CS3 rychlou pomoc v podobě sady pěkně připravených vzorových stránek nejpoužívanějších layoutů. Při prohlížení jejich zdrojových kódů narazíte na velmi podrobné komentáře s vysvětlujícím popisem, což vám pomůže rychle pochopit proč byl daný styl nastaven právě takovým způsobem.Nové šablony na bázi CSS pomohou hlavně začínajícím uživatelům rychle proniknout do tajů kaskádových stylů.Dynamické aplikaceV úvodu jsem se zmínil o schopnosti Dream­weaveru vytvářet dynamické aplikace. Většina rozsáhlejších webových projektů dnes již komunikuje s databázemi a nutnost použití serverového skriptovacího jazyka se tak stává nezbytností. Jednoduché úkoly typu výpisu položek z databáze, přihlášení apod. je možné zvládnout přímo ve vizuálním editoru bez praktické znalosti skriptovacích jazyků. Náročnější uživatelé mohou psát přímo kód v příslušném skriptovacím jazyku. Ať se již jedná o PHP, ASP, ASP.NET, nebo ColdFusion, editor kódu v Dreamweaveru poskytne vývojářům maximální komfort práce.Spry FrameworkAJAX neboli asynchronní JavaScript a XML posouvá možnosti webových aplikací směrem k cíli označovanému jako Web 2.0. Na rozdíl od serverových aplikací umí ty AJAXové přistupovat k datům bez nutnosti znovunačtení stránky. Napsat AJAXovou aplikaci či komponentu ale vyžaduje opravdu zkušeného programátora. Proto vznikají ucelené knihovny komponent neboli frameworky. Firma Adobe do Dreamweaveru CS3 implementovala známý framework Spry. Přístup k němu mají jak designéři, tak kodéři. Pokud tedy hodláte AJAX nasadit i ve vašich projektech, můžete na to použít právě Dreamweaver CS3.Integrace s PhotoshopemNa závěr jsem si nechal velmi důležitou novinku. Dreamweaver CS3 umí samozřejmě velmi dobře komunikovat s ostatními webovými produkty firmy Adobe typu Flash Professional CS3 či Fireworks CS3. Novinkou je ovšem vynikající propojení na Adobe Photoshop, které v minulosti citelně chybělo. Pokud pro tvorbu a editaci webové grafiky používáte právě Photoshop, tak můžete jednoduše do schránky zkopírovat právě editovaný obrázek a přes schránku ho přenést do Dreamweaveru CS3. Ten okamžitě nabídne široké možnosti optimalizace vkládané grafiky a uložení souboru. Při pokusu o editaci vloženého obrázku se spustí Photoshop a automaticky se otevře zdrojový PSD soubor, který lze snadno editovat. Po uložení se aktualizuje také optimalizovaný soubor v Dreamweaveru. Možná to zní jako maličkost, ale právě tato funkce dokáže velmi zvýšit produktivitu a efektivitu práce webdesignéra.ZávěremNová verze Dreamweaveru přináší řadu užitečných vylepšení již tak dobrého produktu. Dreamweaver CS3 vás potěší zejména zdokonaleným vykreslovacím jádrem vizuálního editoru, které si nyní poradí i se složitěji stylovanými stránkami. Při práci se styly oceníte komfortní prostředí, možnost jejich snadného přesunu mezi dokumenty a také kontrolu jejich zobrazení v prohlížečích. Pokud používáte Photoshop či Fireworks, určitě vás nadchne jejich výborná integrace s Dreamweaverem. A pro opravdu náročné je tu zabudovaný Spry framework pro AJAX.Dreamweaver CS3 pracuje na platformách Windows i MacOS X a to včetně nativní podpory Intel procesorů.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Tiskárny

Jak tisknout s barevným profilem?

Manipulování s barvenými profily je důležitá část práce náročnějšího fotografa. Existuje bezpočet knih pojednávající o správě barev, o různých barevných profilech atd. Pokud pracujete ale výhradně s formátem *.jpg, v sRGB, v 8 bitech a fotky posíláte do komerčního minilabu přes internet, můžete povětšinou kapitoly o správě barev přeskakovat (maximálně si zkontrolujte, zda máte ve Photoshopu nastaven pracovní profil sRGB, tovární minilaby s jiným většinou nepracují). Nicméně se může stát, že se odhodláte a zakoupíte domácí fototiskárnu, která ale splňuje standartní nároky na profesionální fototisk. Zde pak kontrolovanou správou barev můžete docílit lepších výsledků tisku, než kdyby jste používali výchozí nastavení ovladače tiskárny podle výrobce.  Výrobci profesionálních fototiskáren a fotopapírů do inkoustových tiskáren dodávají totiž také barevné profily, cíleně určené pro určitý typ tiskárny a papíru. Tyto na míru zhotovené profily zlepšují kvalitu tisku (barevné podání, vykreslení) a také přibližují výsledný tisk fotografie obrazu, který se vám zobrazuje na vašem monitoru (monitor by měl být kalibrovaný – alespoń utilitou AdobeGama) Následující návod popisuje, jak nastavit tiskový ovladač, aby použil barevný profil papíru, který dodává jeho výrobce. Při popisu použijeme tiskárnu Epson StylusPhoto R800 a profesionální papír a jeho barevný profil ILFORD SmoothPearl. Postup:otevřete obrázek ve Photoshopuvyberte příkaz – Tisk s náhledem (Menu File – Print with preview)zde stiskněte tlačítko: upřesnit (More option), vyznačeno červeným rámečkemv roletovém menu zvolte: Správa barev (Color managment), vyznačeno modrým rámečkemvlastnosti (option) nastavte tak, jak vidíte na obrázku, zelený rámeček:1 – photoshop určuje barvu (výchozí nastavení je: tiskárna určuje barvu, printer...) 2 – barevný profil (zde zadáte profil, který si stáhnete ze stránek výrobce fotopapíru)- v našem případě ze stránek www.ilford.com- profil zkopírujte do adresáře: windows/system32/spool/drivers/color/ jinak systém profil nerozpozná!!!!3 – rendrovací metoda – relativní kolometrická- zaháčkujte kompenzaci černého bodutím je photoshop nakonfigurován, teď musíte ještě nakonfigurovat ovladač tiskárnysamozřejmě musíte určit, jako vždy, typ a velikost a rozvržení papíru !Pak klikněte na rozšířené vlastnosti tiskárnyzde pak vyberte položku: Color mamagment – ICM – a nastavet ho na OFF- u jiných tiskáren se toto nastavení objevuje na kartě rozšířené-správa barev-bez správy barev apod. *

Pokračovat na článek