Výsledky vyhledávání pro dotaz optimalizace

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Základy SEO optimalizace

SEO optimalizace je klíčovým nástrojem k úspěchu a vytvoření hojně navštěvovaného webu. Jak postupovat, aby vás návštěvníci a vyhledávače měli rádi? Zmíníme i podvodné praktiky, jež vás mohou během několika málo týdnů úplně vyřadit z indexace. Minule jsme si vysvětlili, jak důležitý je výběr vhodného profesionála. Dnes si trochu detailněji popíšeme, co všechno je vhodné učinit, aby byly vaše stránky vidět a lákaly velké množství návštěvníků. Každý vyhledávač (především Seznam a Google) je v tomto vaším „partnerem“. Snažte se těmto robotům usnadnit práci a oni se vám za to mnohonásobně odvděčí.Základ je v jednoduchostiStačí se držet několika jednoduchých pravidel, zároveň se vyvarovat několika nežádoucích praktik a můžete žít v symbióze. I přesto, že se SEO optimalizace dostala do povědomí širší veřejnosti už před nějakým časem, stále je řada webů vystavěná nevyhovujícím způsobem. Svůj díl odpovědnosti nesou i společnosti poskytující optimalizační služby. Využijte této skutečnosti ve svůj prospěch a nastartujte svůj byznys, jak se patří. Především se vyvarujte nedovolených praktik nadměrného umělého vytváření lepšího ranku – nestojí to za to. Pokud vás Seznam, nebo Google označí za spammera, vyřadí vás z indexace a vy tak ztratíte kontakt s virtuálními zákazníky.Kvalitní obsah stránek vedeNesnažte se své stránky přeplnit hromadou klíčových slov, vždy myslete na čtenáře. Přehlednost a nenásilná forma poskytování zajímavých informací je klíčem k úspěchu. Vytvořte poutavý web, kde každá podstránka bude dostupná alespoň z jednoho textového odkazu.Pokuste se tvořit očima návštěvníka: hlavní strana by měla fungovat jako přehledný rozcestník, kde čtenář nalezne vše důležité. Záleží pouze na vás, jestli ji pojmete jako statickou nebo dynamickou. Chybět by zde neměla mapa stránek, důležité odkazy a možnosti propojení se sociálními sítěmi. Nemyslete vždy jen na SEO optimalizaci. Takový přístup vás může dovést až k tomu, že se vaše stránky stanou odpudivými, plnými odkazů či nesmyslných spojení. SEO technik využívejte s ohledem na použitelnost a celkový koncept. Kvalitní stránky by měly poskytovat cenné informace a zároveň by z nich mělo být patrné, o čem daný projekt je.Myslete jako zákazníkPokud jste si najali na tvorbu obsahu nějakého pisatele, vždy se snažte do každého článku zakomponovat výrazy, které by mohli vaši zákazníci vyhledávat. Představte si, že hledáte hodinky pro partnerku k vánocům, ale nechcete za ně moc utratit. V takovém případě nejspíše do vyhledávače zadáte „levné hodinky“. Přesně takto přemýšlejte ve spojitosti se svým webem a snažte se každý článek optimalizovat na určité výrazy.Můžete jich mít v zásobě klidně víc, ale vždy se držte pravidla rozumné umírněnosti. Text by měl být především příjemný pro čtenáře. Takový článek o délce jedné normostrany (1800 znaků včetně mezer) by neměl mít více jak 7 klíčových slov, stačí i méně. Nezapomeňte je zařadit do první věty a použít i v jiném tvaru do podnadpisů. Pohrajte se s každým textem a uvidíte, že na sebe úspěch nenechá příliš dlouho čekat.Z technického hlediskaVyužívejte služeb textového prohlížeče Lynx, který vám poskytne velmi cenné informace o čitelnosti vašich stránek. Vyhledávače váš web vidí obdobně jako Lynx, takže pokud bude problém v něm, s velkou pravděpodobností nastane i u robota. Čitelnost stránek pro roboty je prioritním záležitostí. Pokud chcete mít úspěšný web, musíte mít velké množství čtenářů, odpovídající ranky a v neposlední řadě i neupadající tempo v aktualizaci obsahu. Pokud jste si jako majitelé stránek zakoupili systém pro správu obsahu, je velmi důležité, aby váš systém vytvářel stránky a odkazy, jež vyhledávače procházejí.Možná, že se vám celá problematika optimalizace a správného řízení stránek zdá být složitá, ale nikdo přeci neříkal, že to bude snadné. Za každým úspěchem stojí tvrdá práce. Pokud chcete mít výdělečný web, musíte pro to i něco udělat. Naštěstí se úspěšným webmasterem může stát v podstatě kdokoliv. Je jen důležité vědět, co dělat a jak to dělat. Na internetu najdete mnoho návodů, jak mít úspěšné stránky, ale jen u nás získáte komplexní představu.Návštěvník je důležitější než vyhledávačPoložte si základní otázku: chcete mít na svých stránkách spokojené zákazníky, nebo spokojené vyhledávače: Ano, oba dva komponenty jsou důležité, ale měla by se mezi nimi nacházet určitá harmonie. Každý článek, či text, vytvářejte především pro čtenáře. Nikdy nepropadněte horlivosti. Ne nadarmo se říká, že kvalitní stránky se zajímavým obsahem a pravidelným přidáváním novinek vás dostanou rychleji na výsluní, než stránky nezajímavé, jejichž majitelé nasypali obrovské peníze do optimalizace. Internet není jen o bezhlavé honbě za SEO.Myslete především na čtenáře. Vysledujte, co se jim líbí a na to se zaměřte. Pište jinak než ostatní, pokuste se překvapit a přilákat je na vaše stránky zas a znova. Optimalizace využívejte jako doplněk. Asi jen těžko vynaleznete stránky s originálním tématem, které se na české scéně neobjevuje. Pokuste se vše tedy dělat lépe než konkurence a uvidíte sami, že se k vám čtenáři pohrnou. Vše má svůj čas.Podvodné praktikyNyní si prozradíme, čemu je lepší se vyhnout a na co úplně zapomenout. Podvodné praktiky jsou nedílnou součástí virtuální snahy o lepší zaindexování. Každý by nejraději vytvořil stránky během několika minut a ihned byl na předních pozicích. Tak to ale nefunguje. To by poškozovalo projekty, které si svou fanouškovskou základnu a respekt budují i řadu let. Vyhněte se proto následujícím praktikám:Automaticky generovaný obsah – takto vytvořený obsah zajišťují programy. Většinou jde o nezajímavé texty s nulovou informační hodnotou, které ale v sobě mají zakomponovaná požadovaná klíčová slova. Jde o podvodnou techniku, u které není zapotřebí lidský faktor. Program může kombinovat odstavce z různých článků. Ve své podstatě jde o jasný podvod.Podvody s odkazy – vyhledávání a přiřazení kvalitního ohodnocení vašemu webu je ve velké míře odvozeno od počtu relevantních odkazů z jiných stránek. Pokud na vás odkazují kvalitní weby, nebo lidé v komentářích na jiných stránkách, tak se vám zvedají ranky. Jde o jeden z nejmocnějších nástrojů pro zvednutí prestiže stránek, proto se i zde objevují nekalé praktiky. Nejčastěji se zde objevuje cílený prodej odkazů za služby či produkty. „Udělejte něco pro mě a já na vás budu odkazovat“. Taktéž si Google všímá nadměrné výměny odkazů ve smyslu já tobě, ty mě. I tolik známé a hojně preferované microsites stránky porušují pravidla, jelikož jde o účelně vytvořenou stránku pro získání křížových odkazů.Maskování – možná jste už o této podvodné praktice slyšeli. Jde o postup, který „hraje na dvě strany“. Uživatelům se zobrazí úplně něco jiného, než samotným vyhledávačům. Maskování URL adres se považuje za hrubé porušení pravidel a jeho objevení je trestáno vyřazením z indexace.Skrývání textů a odkazů – tato praktika se objevila celkem nedávno a ihned zaznamenala velkou oblibu. Majitelé webových stránek skrývali pro vysoký počet odkazů na vlastní stránce odkazy za obrázky, nebo dokonce používali bílého textu na bílém pozadí. Vynalézavost některých lidí nebere konců a nastavování písma na velikost nula asi nikoho nepřekvapí. Nutno podotknout, že i zde si zahráváte s vykázáním z vyhledávání.Všeho s mírouSamozřejmě vám neříkáme, abyste rezignovali na všechny výše zmíněné způsoby a praktiky – například kvalitní zpětné odkazy jsou naprostým základem. Snažíme se spíše poukázat na platnost známého pořekadla „Všeho s mírou“. V SEO, stejně jako v řadě jiných oblastí, se vyplácí především promyšlený plán, soustavnost a dlouhodobá snaha. Nenechte se nalákat na zajímavě znějící nabídky na okamžité dosažení prvních míst ve vyhledávání a podobné.

Pokračovat na článek


Flash na internet?

Co byste měli vědět, než se do toho pustíte! Pokaždé, když surfujete na internetu, na vás číhá Flash. Chce vás zaujmout, pozvat k přečtení webové stránky, upozornit na kulturní akci, nebo vám prodat produkt.Tento článek představuje možnosti, které Flash nabízí, a zároveň upozorňuje, kdy je jeho použití vhodné. Na jeho tvorbě se podíleli – programátor Roman Flösller ze společnosti FG Forrest, a.s., a ředitel reklamní agentury Lithness, spol. s r. o., Martin Strnad.Co to je Flash?Flash je technologie, kterou vyvinula před drahnou dobou společnost Macromedia. Když se v první polovině 90. let začal internet zabydlovat internet v domácích počítačích, byla to revoluce. Prostor, kde se pohybují miliony lidí, volá po komerčním využití, a to je spojeno se snahou zaujmout. Nudné stránky se tak mění na interaktivní, proudy nekonečných textů se zkracují a najednou se na monitoru co chvíli něco hýbe – je to svět audiovizuálně přitažlivý, plný barev a podmanivosti. Právě za to můžeme vděčit Flashi.Webové stránkyNebýt na internetu, znamená neexistovat. Prezentace ve virtuálním prostoru je dnes samozřejmostí od velkých společností po malé obchůdky. Objasnit cíl společnosti a předat kontaktní informace je nutností, můžeme ale zajít mnohem dál. Kdy to na vašich www stránkách pořádně rozhýbat? Roman Flössler vidí význam flashové animace především u společností, které chtějí být originální a zaujmout, úspěšnost jejich produktů je spíše otázkou image, než jeho parametrů. Jestli musí někdo působit kreativně, tak to jsou především reklamky. Návštěva stránek jedné z nejprestižnějších agentur Leo Burnett (www.leoburnett.com), je hozenou rukavicí všem webům, které touží, aby návštěvníci jejich stránek uznale poplácávali monitor. Roztodivné multimediální prvky mají místo i na jiných webech. Stránka hotelu může nabídnout virtuální prohlídku jeho prostor. Nahrávací společnosti nám umožní pouštět vinyly na virtuálním gramofonu.Webové aplikace jsou další možností, kterou dnes již Flash umožňuje. Oproti klasickým internetovým aplikacím nabízejí ty „Flash“ mnohem lepší ovládání.  Střední cestaSkutečně ne vždy je snaha o kompletní flashové stránky vhodná. Vžijme se do situace člověka, který chce pouze zjistit kontakt na reklamní oddělení společnosti. Musí vytrpět minutové animované intro před načtením stránek a po tom nekonečném čekání ho nemine rozvlněné menu, v kterém se obtížně orientuje.  Pokud to nejsou emoce, které chcete svým webem vyvolat, tak byste si měli ujasnit, jaký účel vaše stránky přednostně mají. Stránce vyloženě informativní pomůže přehlednost – klasické HTML je dobrou volbou. Martin Strnad ale upozorňuje na možnost vyvážené kombinace Flash a HTML i u „webovek“, které spadají do výše zmíněné kategorie. Výroční zprávy o hospodaření nemusí být jenom hromadou pdf dokumentů.Dnes se veškeré tiskoviny ve formátu pdf dají publikovat na internetu přímo. Jedná se o systém flashových katalogů (např. iPaper, www.ipaper.cz). Systém sám překonvertuje pdf dokument do podoby zobrazovatelné ve Flashi a v podobě atraktivního flashového katalogu jej nabídne k prolistování. Komfort prohlížení obsahu je umocněn vyhledáváním v obsahu katalogu, systémem přehledu stránek, záložek a dalšími funkcemi. Pokud ale máte povinnost ze zákona některé dokumenty zveřejňovat, není radno se spoléhat pouze na Flash, ten se nedokáže konvertovat do Brailleova písma, pročež je zapovězený pro veřejné instituce. Flash můžete ale například použít pro výukové programy. Můžete tak ušetřit za vzdělávání zaměstnanců, nebo poutavě prezentovat unikátní výrobní postup zákazníkovi.Reklamní banneryReklamní bannery nabízejí možnost, jak strhnout pozornost internetového uživatele a posléze mu na svých stránkách nabídnout objem informací, kterého jiná forma reklamy jen velmi těžko dosahuje. Boj o zaujmutí je ale čím dál tím tužší, využití Flash v něm znamená rozhodně body navíc. Horolezec plazící se po skále láká na stránky outdoorového obchodu, auto přijíždí a odjíždí po obrazovce, nebo rovnou míří do budovy nejmenovaného servisu – neúmyslná přejetí kurzorem po banneru dnes přináší nemalá překvapení. Jsou účinná, ale vzpomeňte si, kdy jste naposledy viděli na monitoru létat inkontinenční vložky. Zvažte, zda-li vaši potenciální zákazníci patří mezi ty počítačově vzdělané, mnohé starší ročníky „létající předměty“ na obrazovce straší. Tato věková skupina také zobrazování Flash nejčastěji blokuje.HryDalší možností, zacílenou především na mladší ročníky, jsou hry. Dobrá flashová hra, která pobaví, může značně zvýšit celkový dojem z vaší prezentace. Navíc ji její spokojený hráč může poslat známým a naplní se tak princip virálního marketingu, kdy je odkaz na vaši hru (tj. i na vaši stránku a produkt) šířen dobrovolně jejími uživateli. Flash a jím umožněné streamované video mimochodem také umožňuje současný světový fenomén a největší virální projekt www.youtube.com.Technické nevýhodyJiž bylo řečeno, že ne každá stránka je pro využití Flash vhodná. To především pro jistou nepřehlednost, kterou může přinést, a také pro větší náročnost na rychlost internetového připojení. Každý obrázek, animace či video totiž znamená nutný přenos dat a s tím spojené čekání. Martin Strnad počítá mezi kritéria úrovně flashového projektu právě způsob, jakým se s načítáním dat vyrovnává. Nejideálnější je, pokud data načítá na pozadí aplikace, aniž by o tom měl uživatel povědomí. Dalším záporným bodem je i špatná SEO (Search Engine Optimization) optimalizace. SEO je činnost, která má za úkol, aby internetové vyhledávače vaši stránku umísťovaly v souvislosti s vhodnými klíčovými slovy co nejvýše v pořadí, které uživatelům představí. SEO optimalizace u ryze flashových stránek je obtížnější, protože mnohé vyhledávače indexují primárně HTML stránky. Ačkoliv se tento stav mění, stále je podstatnou nevýhodou. Problémovou se může stát i aktualizace flashového webu. Pokud není opravdu dobře udělaný, může každá změna znamenat náročný zásah do zdrojových souborů.Těžké rozhodováníVáháte-li, zda se pro vaše stránky Flash hodí, je především nutné vědět, nakolik vám dech beroucí podívaná na vašich internetových stránkách či využití her a bannerů pomůže ve vztahu k cílové skupině, na které je stránka zaměřena. Neváhejte, pokud je cílíte na mladé a stavíte na image.  Pokud tomu tak není, nemusíte poté Flash zavrhovat. Možným kompromisem je stránka, pro kterou je Flash jen nadstavbou na klasické HTML stránky. Flashový přehrávač má prý na svém počítači 99 % evropských uživatelů, obecně se zvyšuje i úroveň rychlosti připojení. To značí, že Flash má zelenou, a pravděpodobně se mu nevyhnete.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Webové tipy

Vrchol 10 Bezplatné nástroje pro zlepšování Windows Desktop design Styly

Všichni víme, že Windows není dokonalé funkčnosti, ale někdy trvá několik aplikací pro Microsoft, aby systém lépe prostředí. V tomto článku se budeme analyzovat 10, zcela zdarma a bez virů,, které pomohou posílit a zjednodušit vaše zkušenosti s Windows.10. Odinstalovat programy s lehkostíKromě toho, že přístup k nudné hádce pokaždé ovládací panel odebrat programy, je obtížné zcela odstranit bez jeho uvolnění zbytků po. To “selhání” Windows mohou využít dvou velkých programů: MenuUninstaller a Revo Uninstaller .Zatímco Revo je aplikace poměrně masivní, vhodné pro každý program, vymazat, Menu Uninstaller umožňuje odinstalovat program pomocí kontextového menu. Stačí kliknout pravým tlačítkem na program odinstalovat a automaticky zobrazí nová možnost, která nám umožní odstranit.9. Správa systému Windows KošUžitečná aplikace, která vám umožní spravovat koše je MiniBin . Stejně jako nám umožní odstranit ikonu koše pohybem myši na hlavní panel, nám dává možnost smazat soubory s jednoduchým poklepáním. To také má optimizer CPU na starých počítačů.8. Správa náhledů v systému Windows The ‘Průzkumník Windows rozhodně není nejlépe vidět náhledy obrázků: pro tento, jsou více energické programy jako XnView Shell Extension . Kromě toho, že nám možnost náhledu Průzkumníka Windows pomocí jednoduchého kliknutí myší, můžeme převést obrázek, použít ji jako tapetu a mnohem více. Pokud chcete nástroj trochu ‘Měkčí Doporučuji instalovat FastPreview , vztahující se rovněž dobré, ale méně podrobné.7. “Otevřít pomocí …” [pokročilý model]Pokud systém Windows nerozpozná soubor obvykle pomůže tím, že nabízí doporučené programy. Bohužel je tato možnost omezena na programy na vašem PC. Pokud místo toho jsme chtěli vědět, programy doporučené sítě, přidáme k našim zdrojům zdarma OpenWith Rozšířené .6. Rozšířit možnosti Jumplist Windows nám dává schopnost řídit programy v hlavním panelu s Jumplist. Bohužel, jako vždy, Jsme velmi omezené. K překonání tohoto problému se musíme spolehnout na Jumplist Extender : můžete dát každou položku výchozí sekvenci kláves, spusťte jej přes příkazový řádek, přidat položky a mnoho dalších věcí.5. Process Manager pro sledování otevřených záložekDruh “Panic Button” pro Windows. Process Manager umožňuje ovládat uzavírací karty je všechny, riaprendole později uzavřením několika, atd.. … Řekněme, že je to cesta jako každý zvládnout všechny karty, které se hromadí v průběhu dne.4. Rozšířit vlastnosti programu Průzkumník Windows Průzkumník Windows ponechává hodně ‘přání. Vzhledem k tomu pár dalších componendi přítomen, máte pocit, že je třeba zvýšit možnosti prostřednictvím add-on Advanced. Za to, že QTTabBar . Můžeme to udělat spoustu věcí, jako, zkopírujte cestu ke složce, přidat vlastní klávesové zkratky, zavřít okno, dostat okna uzavřena teprve nedávno a tak dále.3. Hlavní panel Organizátor pro WindowsPokud se vám nelíbí organizace hlavního panelu systému Windows mohou využít různých možností. Jeden, možná nejvíce vizuálně krásný, není zadarmo ($ 5) a nazývá se koše . Od Mac budete mít možnost blokovat téměř vše, co v hlavním panelu. Alternativně lze použít 7komíny nebo StandaloneStack .2. Organizovat soubory na plošePokud místo na hlavním panelu jste zvyklí mít programy a složky roztroušené na ploše, si je můžete objednat umístěním do klecí uspořádaných. K tomu stačí použít bezplatný program Ploty .1. Optimalizace kopírování souborů systému Windows Poslední, ale nejdůležitější, program, který chci představit dnes TeraCopy . Prostřednictvím tohoto programu můžete spravovat souboru kopii systému Windows, aniž by riskoval ztrátu částí při přenosu, tak ohrozit úspěch kopie. Navíc, proces bude urychlení umožňuje kopii téměř okamžitě. Samozřejmě, že je přeplněný dalších užitečných programů tam, Chtěl jsem navrhnout to, co věřím, je nejdůležitější. Například, pokud je to užitečné aplikace, které zjednodušují a zlepšují využití Windows, to vaše věc!

Pokračovat na článek


Máte málo RAM?

Připadá vám vaše operační pamět stále malá a nebo neustále zaplněná? Pak vám nezbývá nic jiného než ji uvolnit... A víte jak?Dnes bych vám rád představil dva zajímavé programy, které jistě ocení každý, kdo občas tvrdí, že operační pamět v jeho počítači je příliš malá. Tím prvním je WinRam Turbo, který umožňuje zvýšení výkonu Vašeho PC defragmentací a průběžným uvolňováním nevyužívané operační paměti, zrychlením přístupu k datům na pevných discích optimalizací diskové a souborové vyrovnávací paměti. Nabízí i správce úloh pro kontrolu spuštěných aplikací. Verze XP přináší zvýšení výkonnosti optimalizace a překonání hranice 256MB RAM u systémů s Win9x. Program, který si můžete stáhnout třeba zde (672kB)je podporován všemi verzemi OS Windows od 95 až po XP. Stáhnout si ovšem můžete pouze Trial verzi, neboť verze plná by vás vyšla na něco málo po 25 USD. Já vím, popis příliš stručný, ale tak jednoduchý program snad ani více nezaslouží. Snad ještě pokud byste zatoužili po češtině do tohoto programu, pak hledejte třeba zde. Druhým, velmi podobným programem, který osobně využívám již pěknou řádku měsíců, je RAM Idle. RAM Idle je manažer volné paměti pro Windows. Za určitých podmínek může zvýšit výkon vašeho systému tím, že se nepřetržitě stará o využití operační paměti. Její údržba probíhá periodicky v zadaném časovém intervalu, nebo při dosažení kritické hranice. Pro komfort je na liště u hodin k dispozici ikonka, skrz niž lze manuálně spustit defragmentaci a uvolnění bloku paměti dané velikosti. "Tweakováním" Windows dokáže RAM Idle také změnit velikosti cache paměti pro čtění z disku a cache, v níž se uchovává krátkodobá kopie souborového systému. Díky detekci využití procesorového času provádí RAM Idle operace pokud možno hladce, aby krátkodobě nedegradoval výkon systému při uvolňování paměti. Instalační soubor o velikosti cca 840kB si můžete stáhnout třeba zde. A pokud by se vám nelíbila použitá angličtina, pak češtinu najdete zde.

Pokračovat na článek


Adobe Dreamweaver CS3

S příchodem verzí CS3 firma Adobe zahájila integraci původních produktů firmy Macromedia do svého portfolia. Mezi ty nejdůležitější patří právě Dreamweaver a samozřejmě také Flash. A protože řada uživatelů tradičních grafických a publikačních nástrojů firmy Adobe se s nimi setkala jen velmi zběžně nebo vůbec, podíváme se v následujících odstavcích nejenom na novinky verzí CS3, ale také na zevrubnější popis obou programů.Co je Dreamweaver?Dreamweaver patří k naprosté špičce ve třídě profesionálních editorů webových stránek a aplikací. Jedná se o editor kategorie WYSIWYG, který umožňuje pracovat přímo s vizuálním návrhem stránky. To ovšem neznamená, že by uživatelé nemohli pracovat přímo v kódu. Naopak, nástroje pro práci s kódem jsou velmi robustní a rozhodně si nezadají se specializovanými editory HTML kódu. Kromě tvorby a editace statických HTML stránek si Dream­weaver poradí také s dynamickými serverovými aplikacemi. Standardně podporuje všechny nejběžnější serverové technologie jako ASP, ASP.NET, PHP, JSP a ColdFusion. Pokud vám nějaká funkce či nástroj chybí, máte k dispozici desítky doplňků, a to jak komerčních, tak šířených zdarma. Ucelený seznam doplňků pro Dreamweaver najdete na stránkách http://www.adobe.com/exchange/.Pohled do minulostiHistorie Dreamweaveru začíná již v prosinci 1997, kdy firma Macromedia vydává jeho první verzi. V té době se jedná o malou revoluci, protože Dreamweaver stavěl na vizuálním návrhu stránek, zatímco na tehdejším trhu hrají prim jednoznačně kódově orientované nástroje. Nicméně již od počátku si postupně získává popularitu mezi webovými designéry kvůli tomu, že s jeho pomocí jsou schopni navrhovat i strukturálně komplikované weby velmi rychle a efektivně. A také proto, že kód vytvořený v jiných editorech nechával beze změn. Takže i když byla značná část stránek stále připravována přímo v kódově orientovaných editorech, Dreamweaver mohl být snadno začleněn do zaběhlých pracovních postupů. Později byl dodáván také přímo s populárním editorem kódu HomeSite. Interní nástroje Dreamweaveru pro práci s kódem ale byly neustále vylepšovány a ty které nabízel Dreamweaver 8 již předčily i samotný HomeSite.Zanechme ale historie a pojďme se podívat na současnou verzi CS3. Projdeme si nejenom nové funkce a nástroje, ale také principiální záležitosti, které dostaly Dreamweaver do pozice lídra na trhu.Editor Dreamweaveru umožňuje bez obav zasahovat přímo do kódu i vizuálního návrhu stránky. Paletky vpravo slouží pro snadnou správu a editaci kaskádových stylů.Dreamweaver CS3Vizuální editorJak již bylo řečeno, základem Dreamweaveru je vizuální editor stránek. Při práci tak vidíte náhled budoucí stránky, jak by měla vypadat při prohlížení ve webovém prohlížeči. Výrazu „by měla“ jsem použil záměrně, protože jak vám potvrdí snad každý webdesignér, webové standardy si každý prohlížeč vykládá po svém. Zobrazovací jádro Dreamweaveru CS3 bylo opět posunuto o třídu výše, a tak si dobře poradí i se stránkami, jejichž náhled nezobrazovaly dřívější verze úplně korektně. Samozřejmostí zůstává Round Trip HTML, kdy se všechny změny ve stránce promítají přímo do kódu a také naopak.Před vystavením stránky je díky nové funkci Dreamweaveru CS3 „Check target browsers“ možné analyzovat potenciální problémy se zobrazením ve vybraných prohlížečích. Samozřejmě bez toho, že by je bylo nutné vůbec instalovat. Popisy jsou poměrně detailní a i méně zkušený webdesignér tak rychle najde problematická místa na stránce, která by měl upravit.Práce s kódemEditor kódu navazuje na svého v podstatě již dokonalého předchůdce. Nabízí automatické zvýrazňování klíčových slov při psaní dynamických stránek, doplňování ukončovacích tagů, nabídku povolených parametrů příkazu přímo při psaní, automatické formátování kódu pro lepší čitelnost, snipety pro snadné vkládání opakujících se částí kódu nebo sbalovaní a rozbalování vybraných sekvencí příkazů. A to jsem zmínil jen ty opravdu nejzajímavější nástroje. Dreamweaver totiž není jen nástrojem pro designéry, ale také kodéry.Kompatibilita se standardyVývoj v oblasti webových technologií je opravdu extrémní. Neustále se objevují nové technologie a standardy, které si velmi rychle nacházejí cestu do reálných projektů.Dreamweaver podporuje snad všechny nejdůležitější standardy včetně různých variant XHTML. A to nejenom v obecné rovině, ale také prakticky, například formou kontroly vytvořených souborů včetně detailního reportingu nalezených chyb či prohřešků vůči danému standardu.Kaskádové stylyPřed pár lety se pro rozvržení elementů na stránce začaly místo tabulek používat kaskádové styly. Pochopení práce se styly dnes patří mezi základní dovednosti webdesignéra a Dreamweaver CS3 je jim v této oblasti nabízí opravdu robustní podporu. Styly můžete definovat v komfortním vizuálním prostředí, ale samozřejmě také přímo v kódu. V rámci specializovaného panelu CSS vidíte ihned také vazby mezi CSS a vybraným elementem stránky. Novinkou v Dreamweaveru CS3 je možnost snadného přesunu stylů mezi dokumenty a style sheety pomocí myši. To co bylo nutné dříve dělat zdlouhavě přímo v kódu zvládnete nyní pár kliknutími.Pro začínající uživatele a „bojovníky“ s CSS nabízí Dreamweaver CS3 rychlou pomoc v podobě sady pěkně připravených vzorových stránek nejpoužívanějších layoutů. Při prohlížení jejich zdrojových kódů narazíte na velmi podrobné komentáře s vysvětlujícím popisem, což vám pomůže rychle pochopit proč byl daný styl nastaven právě takovým způsobem.Nové šablony na bázi CSS pomohou hlavně začínajícím uživatelům rychle proniknout do tajů kaskádových stylů.Dynamické aplikaceV úvodu jsem se zmínil o schopnosti Dream­weaveru vytvářet dynamické aplikace. Většina rozsáhlejších webových projektů dnes již komunikuje s databázemi a nutnost použití serverového skriptovacího jazyka se tak stává nezbytností. Jednoduché úkoly typu výpisu položek z databáze, přihlášení apod. je možné zvládnout přímo ve vizuálním editoru bez praktické znalosti skriptovacích jazyků. Náročnější uživatelé mohou psát přímo kód v příslušném skriptovacím jazyku. Ať se již jedná o PHP, ASP, ASP.NET, nebo ColdFusion, editor kódu v Dreamweaveru poskytne vývojářům maximální komfort práce.Spry FrameworkAJAX neboli asynchronní JavaScript a XML posouvá možnosti webových aplikací směrem k cíli označovanému jako Web 2.0. Na rozdíl od serverových aplikací umí ty AJAXové přistupovat k datům bez nutnosti znovunačtení stránky. Napsat AJAXovou aplikaci či komponentu ale vyžaduje opravdu zkušeného programátora. Proto vznikají ucelené knihovny komponent neboli frameworky. Firma Adobe do Dreamweaveru CS3 implementovala známý framework Spry. Přístup k němu mají jak designéři, tak kodéři. Pokud tedy hodláte AJAX nasadit i ve vašich projektech, můžete na to použít právě Dreamweaver CS3.Integrace s PhotoshopemNa závěr jsem si nechal velmi důležitou novinku. Dreamweaver CS3 umí samozřejmě velmi dobře komunikovat s ostatními webovými produkty firmy Adobe typu Flash Professional CS3 či Fireworks CS3. Novinkou je ovšem vynikající propojení na Adobe Photoshop, které v minulosti citelně chybělo. Pokud pro tvorbu a editaci webové grafiky používáte právě Photoshop, tak můžete jednoduše do schránky zkopírovat právě editovaný obrázek a přes schránku ho přenést do Dreamweaveru CS3. Ten okamžitě nabídne široké možnosti optimalizace vkládané grafiky a uložení souboru. Při pokusu o editaci vloženého obrázku se spustí Photoshop a automaticky se otevře zdrojový PSD soubor, který lze snadno editovat. Po uložení se aktualizuje také optimalizovaný soubor v Dreamweaveru. Možná to zní jako maličkost, ale právě tato funkce dokáže velmi zvýšit produktivitu a efektivitu práce webdesignéra.ZávěremNová verze Dreamweaveru přináší řadu užitečných vylepšení již tak dobrého produktu. Dreamweaver CS3 vás potěší zejména zdokonaleným vykreslovacím jádrem vizuálního editoru, které si nyní poradí i se složitěji stylovanými stránkami. Při práci se styly oceníte komfortní prostředí, možnost jejich snadného přesunu mezi dokumenty a také kontrolu jejich zobrazení v prohlížečích. Pokud používáte Photoshop či Fireworks, určitě vás nadchne jejich výborná integrace s Dreamweaverem. A pro opravdu náročné je tu zabudovaný Spry framework pro AJAX.Dreamweaver CS3 pracuje na platformách Windows i MacOS X a to včetně nativní podpory Intel procesorů.

Pokračovat na článek


Jak na linkbuilding

Co je to linkbuilding (neboli budování zpětných odkazů) a proč se jím zabývat? Jak může pomoci vašemu projektu a nebo jej při špatném provedení pohřbít? Kde sehnat kvalitní zpětné odkazy? Těmto otázkám zasvětíme dnešní díl našeho seriálu. Proč se zabývat linkbuildingemPředchozí díly vás zasvětily do tajů SEO. Dnes už víte, že se bez této virtuální strategie moc daleko nedostanete. Optimalizované stránky se na pohled od těch jiných příliš neliší, ale i přesto jsou účinnějšími a zároveň výdělečnějšími. Určitě jste se už setkali s hodnotami označenými jako pagerank, S-rank nebo Alexarank a další. Právě relevantní odkazy mají velkou váhu při vylepšování ranku vašeho webu. Pojďme si nejdříve vysvětlit, co tyto hodnoty znamenají a jak na ně pohlíží současný online-svět.Co to jsou rankyRanky jsou ve své podstatě pouze takové informativní ukazatele jednotlivých webů, jejichž hodnota je spojována s úspěšností a návštěvností stránek. Tento vyhledávací fenomén rozděluje webmastery a profesionály v oboru na dvě rozpolcené skupiny. Jedni se o tyto statistiky opírají a druzí z nich vůbec nevycházejí. Pokud máte Google pagerank na 5 a více, stáváte se lukrativním místem pro uveřejnění reklamy. Ranky jsou vypočítávány dle určitého logaritmu – do jeho tajů je zbytečné zasvěcovat. Je však dobré vědět, že jsou úzce spojovány se zpětnými odkazy a jejich kvalitou.Rank nám též poskytuje informace o tom, jak vysoko se ve výsledcích vyhledávání dostáváme. Jde tedy o nedílnou součást SEO optimalizace, byť jen informativní. Ranky se u jednotlivých vyhledávačů přepočítávají jednou během určitého časového období (které třeba u Googlu činí několik měsíců). V minulých časech se tato hodnota stala jediným měřítkem a mnozí na jejím zvyšování velmi profitovali. Doba se však mění a vše nasvědčuje tomu, že ranky do budoucna nebudou mít takovou váhu. Ale proč?Mají ranky vůbec nějaký význam?Nutno podotknout, že výpočet ranků je neustále opředen tajemstvím a nikdo pořádně neví, jak doopravdy funguje. Honit se pouze za vysokým rankem a zapomínat při tom na to nejdůležitější – čtenáře (či zákazníka), nemá cenu. Naopak vás to může přivést k rychlému krachu projektu. Pamatujte si jedno pravidlo a snažte se jej držet. Tvořte svůj web tak, aby i bez vyhledávačů byl úspěšný a soběstačný. Jakmile se stanete závislými na vyhledávačích, odrazí se to i na vzhledu vašeho webu a můžete pomalu ztrácet zákazníky. Pokuste se prodávat obsahem.Být na prvním místě ve fulltextovém vyhledávání je velmi příjemné, ale k čemu vám to bude, když odradíte strukturou stránek zákazníka ještě dříve, než vám dá sebemenší šanci. Myslete proto hlavně na zákazníka a stránky se snažte optimalizovat velmi citlivě.Co je to linkbuildingLinkbuilding je tvorba, neboli „budování“, zpětných odkazů. Jde o cílenou snahu k zajištění zpětných odkazy z prestižních a zároveň tematicky podobných stránek. Tato činnost spadá do internetového marketingu a měl by se jí věnovat úplně každý, kdo má zájem na zvýšení úspěšnosti svého projektu.Předem nutno podotknout, že jde o časově velmi náročnou činnost, která však přináší své ovoce. Teď nemáme na mysli pouze zápis do katalogu, ale i další prvky, které se linkbuildingu týkají. Jedná se však o běh na dlouhou trať. Důležitá je i analýza konkurence, spřátelených webů a vyjednávání o umístění zpětných odkazů na jiných webech.Co linkbuilding neníPokud si myslíte, že pouhý zápis do katalogu je vše, co pro linkbuilding můžete udělat, tak vám můžeme prozradit, že je to právě naopak: jde jen o začátek. Zápis do katalogu je v dnešním světě již samozřejmostí a na tuzemském trhu se objevuje celá řada společností, které vám zápis do předních katalogů provedou za menší poplatek.Neskákejte však po první nabídce. V případě, že si zápis nechcete dělat sami, tak si pečlivě vyberte profesionála pro jeho provedení. I takový zápis do katalogů se dá udělat s naprostou neúčinností a vaše investice se stane pouze vyhozenými penězi. Katalogy představují úplně nejjednodušší část linkbuildingu, kterou si můžete zrealizovat sami. Jen je dobré se držet osvědčených pravidel.Do registračního formuláře vždy vypisujte stejnou URL adresu a snažte se, aby každý popis byl originálním textem. Jde o text mezi 50 – 250 slovy. Velká část firem vám toto nezajistí a z pohledu optimalizace je stejný obsah duplicitou, což vyhledávače nerady vidí. Popis by měl obsahovat i klíčové slovo.  Právě z těchto důvodů je dobré, když si registraci do katalogů uděláte sami. Za linkbuilding rovněž nelze považovat nejrůznější výměnné systémy nebo lišty. Také si dejte pozor na přemíru odkazů vedoucích z vašich stránek.Odbočka: jaký je rozdíl mezi katalogem a vyhledávačemMožná se mnozí z vás pousmějí nad tím, že se pokoušíme o osvětu právě v této oblasti, ale i v dnešních časech existují lidé, kteří nevidí v katalozích a vyhledávačích žádný rozdíl. Proto jen ve zkratce:Katalog – na internetu jich jsou tisíce, ovšem těch kvalitních podstatně méně. Na české scéně se jich objevuje taktéž velké množství. Jen pár z nich stojí za vaší námahu a registraci do nich. Ostatní jsou z pohledu optimalizace a linkbuildingu bezpředmětné. Neplýtvejte zbytečně časem tam, kde to nemá smysl. Katalog slouží k registraci nebo zápisu vašich stránek. Získáte tak odkaz úplně zdarma.Vyhledávač – těch už na světě tolik není a možná by se daly vyjmenovat zpaměti. Nejvýznamnější z pohledu české scény je jednoznačně Seznam. Do vyhledávače se registrovat přímo nemůžete. Ty slouží pouze k indexaci. Dle zadaných slov do vyhledávání následně řadí stránky od nejdůležitějších.Linkbuilding tedy obsahujeCílenou analýzu konkurenceVyhledávání vhodných spřátelených webůVyjednávání a hledání vhodných kandidátů na výměnu odkazuUdržování zpětných odkazů v aktuálním stavuHlavní cíle linkbuildinguHlavní cíle linkbuildingu jsou nám tedy jasné. Za vším stojí cílový zákazník. Je lepší mít hrstku spokojených návštěvníků, než velké množství přístupů lidí, kteří na vaše stránky pohlížejí jako na spam. Pamatujte, že pokud bude spokojený čtenář, bude spokojený i vyhledávač. Jde o důmyslný nástroj, který není radno obelhávat. Budujte si své jméno pomalu, ale pravidelně.Záleží na tom, kam odkazují mé stránky?Odkazy na cizí stránky mohou pomoci a na druhé straně i poškodit váš výsledek ve snažení o linkbuilding. Vždy se snažte odkazovat na relevantní stránky. Vyvarujte se odkazů na nedůvěryhodné zdroje. Taktéž se vyvarujte odkazování, které návštěvníkům otevře stránky v novém okně.  Vyhledávače tyto praktiky nemají rády. V případě, že budete odkazovat na takzvané link farmy, může se stát, že budete z vyhledávání vyřazeni úplně. Nikdy si na své stránky neumisťujte nepřiměřené množství odkazů. Vždy odkazujte pouze na stránky, které jsou příbuzné tématem nebo oborem. Mnohdy to nebývá hlavní stránka, ale nějaká z jejich podstránek.

Pokračovat na článek


Tvorba webu

Předpokládáme, že máte jasnou vizi o svém podnikatelském záměru. Na stole vám leží propracovaný koncept s dokonalou myšlenkou, která podle vašich očekávání dobyje trh. První úkol máte za sebou. Nyní svou pozornost zaměřme na techničtější část nastartování úspěšného online projektu. Podíváme se na tvorbu webových stránek jako takových. Můžete mít sebelepší přípravu, ovšem pokud nesvěříte své sny do rukou kvalitního týmu, tak se může stát, že se z nich záhy stane noční můra. Výběr nejvhodnější cesty k vytouženým webovým stránkám necháme zcela na vás. Existuje hned několik možností, jak dosáhnout kýženého cíle. Nabízejí se varianty, do kterých nemusíte vložit žádný kapitál, ale i takové, které si třeba nebudete moci dovolit. Vše záleží na individuálním scénáři každého z vás. Pojďme si tedy prozradit, kde takové webové stránky získat.Tvorba webu zdarmaNejlevnější a nejrychlejší možností k získání webových stránek se skrývá v možnosti freehostingu. V minulém díle jsme si prozradili, jaké výhody a nevýhody jsou s tímto prostorem spojeny. Pokud však patříte mezi úplné začátečníky a nemáte dostatečný kapitál na služby profesionála, je tato možnost skvělou šancí pro každého z vás. Po zaregistrování u poskytovatele prostoru dostanete oprávnění otevřít si své první webové stránky. K vámi zadanému názvu získáte doplňující přízvisko v podobě www.mojestranky.freehosting.cz. Taktéž musíte počítat s omezenou podporou i absencí dalších služeb, které nechybí u profesionálního poskytovatele. Na druhou stranu si budete moci během několika minut otevřít své první stránky.Poukažme například na Webgarden nebo Webnode. Nabízejí svým uživatelům jednoduché šablony s možností vlastní implementace. Nemusíte umět žádný programovací jazyk. Vše ovládáte a nastavujete dle přednastavených pokynů. Tvorbu takových stránek zvládne téměř každý, musíte však počítat s tím, že ve většině případů takové stránky postrádají originalitu. Vám jako začátečníkovi to ale nemusí vadit. Pokud si chcete otevřít svůj blog, dejte se do toho. I takové stránky vám mohou přinést profit, pokud je dokážete udržet v chodu a využijete všech optimalizačních nástrojů.Vlastní doména s jednoduchou správouVýše zmíněné společnosti (a mnoho dalších) nabízejí klientům možnost zakoupení vlastní domény. Veškeré funkce systému jsou zachovány, ale získáte příjemnější název. Takový, který na první pohled nepůsobí amatérsky. Tento typ tvorby webu je určený všem začínajícím webmasterům, kteří neovládají programovací jazyky k tvorbě celých stránek od píky. Využijete přednastavených šablon a administrace a během několika hodin jsou vaše stránky na světě. Žádné zdržování, pěkný název a jednoduchá správa. To jsou hlavní atributy, díky kterým jsou zmínění poskytovatelé prostoru tolik oblíbenou variantou pro mnohé začátečníky.Z našeho pohledu jde o skvělou šanci, která umožňuje všem méně majetným si zřídit své stránky bez závislosti na jiných. Administrace a šablony jsou již uloženy na serverech a vy se tak bez znalostí programování dostanete přesně k tomu, co potřebujete. Celé ovládání webu se dá svou jednoduchostí přirovnat ovládání e-mailové schránky.Vlastní tvorba stránekAno, i tato možnost se nabízí pro všechny znalce tvorby webových stránek. Vyberete si pro vás nejvhodnější typ hostingu a celé stránky si vytvoříte zcela sami. Pokud jste již znalí tvorby webových stránek, tak pro vás výše uvedené informace nejsou žádnou novinkou. Zde se ovšem již počítá s vlastními zkušenostmi a dostatkem času.Pokud máte pouze dostatek času, můžete se zapsat do jednoho z mnoha kurzů a naučit se jazyku HTML. Tato znalost se vám neztratí a určitě ji ve své podnikatelské činnosti mnohokrát uplatníte. Dokonce mezi námi existují i samoukové, co si otevřeli několik knih, online návodů a ihned se pustili do své první tvorby. Záleží tedy pouze na vás a na tom, jestli máte zájem se jazyk HTML vůbec učit.Tvorba webových stránek na klíčTato metoda je nejpohodlnější, ale zároveň i nejdražší ze všech. Tvorba webových stránek na klíč je skvělým řešením. Moderní firmy současně nabízejí i vyřízení hostingu a celé stránky vyhotoví dle aktuálních trendů SEO optimalizace. Finanční možnosti jsou zde ovšem rozhodujícím faktorem. Své představy nastíníte k realizaci skupině odborníků, kteří se vám postarají stránky jako celek. Pokud míříte vysoko, je tento scénář jedním z předpokladů úspěchu. Již mnoho skvělých nápadů zapadlo kvůli mizernému provedení.Dvakrát měř, jednou řežNež si vyberete profesionála pro tvorbu stránek, dbejte na to, aby šlo o prověřenou společnost či jednotlivce. Nejde o nikterak levnou záležitost, proto dejte na reference a doporučení, která pro jistotu kontrolujte dvakrát (či třikrát). Právě v této situaci platí pořekadlo „Dvakrát měř, jednou řež“ více, než kdy jindy. Nebojte se napsat bývalým zákazníkům tohoto profesionála a sežeňte si co nejvíce informací. Nebojte se vámi vybraného tvůrce stránek ptát na cokoliv, co vás zajímá – i tak můžete odhalit potenciálně nekvalitní služby.

Pokračovat na článek


Jaký druh hostingu vybrat

Výběr webhostingu není radno podcenit. Záleží pouze na vás, jakou cestou se vydáte a kterým směrem uvedete v život svůj podnikatelský záměr. Ještě dříve, než se pustíme do vysvětlování možností realizace a tvorby webu, tak si představme jednotlivé druhy hostingu, s kterými se můžeme v dnešní době setkat.Ve své podstatě není problém mít výdělečný web na jakékoliv platformě, vše se odvíjí od originality nápadu a následné prezentace širšímu okruhu lidí. Na trhu se objevuje celá řada kvalitních společností, které zajišťují hostingová řešení – proto je na místě se s nimi blíže seznámit.FreehostingFreehosting představuje neplacenou formu prostoru, kde je značnou nevýhodou samotný název. Je spíše vhodný pro jednodušší prezentace s nenáročnými požadavky na provoz. Taktéž se zde nepředpokládá vysoká návštěvnost. Pokud si tedy dáváte pro svůj online projekt jen ty nejvyšší cíle, určitě se freehostingu vyhněte. Neříkáme však, že se s freehostingem nedají vybudovat úspěšné webové stránky; otázkou však zůstává, proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. Freehosting nenabízí žádné rozšířené služby, pouze prostor. Největší výhodou je zde nulová cena. Tato forma hostingu může být vhodná pro ozkoušení a zároveň osvojení si základů tvorby webových stránek. Narazíte ovšem na omezení datového přenosu, dochází zde k výpadkům. Pravděpodobně se nevyhnete rovněž rušivým vloženým reklamám. Budoucí přechod na doménu 1. řádu je komplikovaný, jelikož celá seo optimalizace začíná na novo.WebhostingTento model je nejrozšířenější vůbec. Je vhodný především pro osobní prezentace, blogy, ale i pro malé a střední firmy. Poskytovatelů tohoto prostoru naleznete téměř nepřeberné množství, takže si budete moci pečlivě vybrat toho nejvýhodnějšího. Především se zajímejte o kvalitu služeb a dostupnost funkcí a podpory, které od poskytovatele vyžadujete. Takový webhosting se dá velmi snadno pořídit za několik stokorun ročně. Nejde o nijak závratnou sumu a získáte originální název bez přídavku.Dedikovaný serverJde o specifický druh serverhostingu. Jako klientovi vám bude poskytnut fyzický server ve správě poskytovatele (jež vám vlastně) pronajímá hardware. Jeho služby spočívají ve správě fyzické části a vy máte absolutní svobodu ve správě softwarové části. To znamená, že je zcela na vás, pro jaké služby a operační systém se rozhodnete. Pro dedikovaný server musíte mít mnoho zkušeností se správou nebo si najít zodpovědného externího správce. Náklady na provoz se vám tak mohou rapidně zvýšit. V důsledku výše uvedeného je tento typ prostoru spíše pro pokročilejší zájemce a naprostý laik by se mu měl vyhnout.Managed serverTento typ serveru je spravován poskytovatelem. Tím pádem vám odpadají veškeré náklady spojené s nutností mít vlastního správce. Nemyslete si však, že je tato služba zadarmo. Cena je mnohonásobně vyšší, než u obvyklého hostingu. Před samotným pořízením se zpravidla dozvíte, kolik hodin správy poskytovatel nabízí. Ostatní parametry jsou placeny vždy zvlášť. Jakmile si projdete počáteční konfigurací stránek, tak se správa takového webového serveru vtěsná do několika málo hodin měsíčně. Proto zvažte, jestli se vám z finančního hlediska nevyplatí pronájem dedikovaného serveru.Server housingTento hosting je umístěn přímo v datovém centru poskytovatele. Vám tedy náleží povinnost vlastnit svůj hardware, čímž tedy platíte pouze za pronájem místa a konektivity. Tento způsob obstarání hostingu je lákavý především svou cenou, ale ještě než se do těchto vod vrhnete, zvažte všechna rizika. Pořízení vlastního serveru totiž s sebou přináší další starosti v podobě řešení výpadků, správy a upgradu serveru.Virtuální serverVPS hosting je velice moderním řešením, které je ze statistického hlediska velmi oblíbené, jelikož klientům nabízí značnou svobodu při správě a rozhodování. V podstatě jde o prostor na fyzickém serveru, který se tváří jako vlastní. Tento hosting si můžete rozšiřovat či pozměňovat vždy v závislosti na vašich individuálních potřebách. Na trhu se objevuje více variant těchto virtuálních serverů. Server můžete mít buď ve své režii vy, nebo si můžete připlatit za služby správce. Tím je umožněno si web obohatit nejrůznějšími aplikacemi.Cloud hostingCloud je jednou z nejmodernějších metod pořízení vlastního prostoru. V tomto případě si nepronajímáte konkrétní server, ale výpočetní výkon. Nutno podotknout, že tato forma prostoru je určena výhradně pro pokročilé uživatele a začínající webmastery nemusí vůbec zajímat. Cloud hostingu využijí především již zaběhnuté weby s prudce kolísavou návštěvností a s vysokým požadavkem na dostupnost stránek.

Pokračovat na článek