Výsledky vyhledávání pro dotaz promluvte

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Commandos 2: Men of Courage

1) TRAINING CAMP 1Za úkol máte zabít všechny protivníky a odjisit miny. Nejdříve vystřelte se Sapperem do vzduchu, čímž přilákáte pozornost tří vojáků, kteří k vám přiběhnou. Ty postupně postřílíte (po chvíli tréninku). Zbyde vám tam v lesíčku ještě jeden voják. Tomu můžete se zlodějem ukrást cigarety a potom ho sapperem zastřelte. Sapperem také zlikvidujte minu u cesty a nechte zloděje proplazit pro bednu, kde najde pár věcí. Pošlete ho dál za vojákem vzadu (pod zídkou před ním se proplazíte nepozorovaně). Tam otevřete bednu a ukradněte vojákovi nějaké věci. Doneste sapperovi nůžky. Sapper se prostříhá a odjistí ostatní miny kolem barikády. Potom si s ním lehněte blízko tří vojáků, hoďte po nich granát, který si vyměníte se zlodějem a granát hoďte i po dalším vojákovi, který přiběhne. Hotovo !2) TRAINING CAMP 2Ve druhé tréningové misi musíte zabít všechny vojáky, naklást miny a čekat na druhý nepřátelský úder. Postupně zeleným baretem podřezávejte vojáky a schovávejte je na bezpečné místo, kde mrtvolu jiní vojáci neuvidí. Takhle se dostanete ke svým spojencům, které zkontaktujte, z baráčku zavolejte vysílačkou a připravte se na nepřátelský úder. Se sapperem umístěte miny, které jste našli spolu s bombou a granáty v domě, připravte si obranné postavení a čekejte na nepřátele. Ty už snad nějak zvládnete...3) Mise 1 - NIGHT OF THE WOLVESZa úkol máte ukrást Enigmu a papíry k ní a najít Natashu, a Whiskeyho. Najít Whiskeyho není problém. Taktéž je to s Natashou. Až ji najdete, tak ve stejném domě, ve kterém jste ji našli, vypněte proud do plotu a zhasněte světla (při tom zavřete dveře !), běžte pro prášky na spaní, nasypte je do lahví a uspěte pomocníka generála. Tomu vezměte klíče, vejděte do zamčeného domu, ukradněte Enigmu a papíry. Potom s Natashou zavolejte vysílačkou vašemu šéfovi. Schovejte se se zlodějem pod postel v jednom z domů a zavřete dveře. Konec !!4) Mise 2 - DAS BOOT, SILENT KILLERSPlavte se svými muži nahoru k minám. Ty odjistěte Sapperem a pokračujte dál. Zabijte oficíra a vezměte mu uniformu, tu si vezme na sebe Špión. Dveřmi pokračujte do tábora, všechny pozabíjejte a v jednom z domů kontaktujte vysílačkou Bareta a nechte ho přistát padákem na bezpečném místě. Na tom největším baráku chodí námořník, který má u sebe klíče od vězení. Klíče mu vezměte, ale pozor na důstojníka, který váš převlek pozná. S klíči běžte vysvobodit spojenecké námořníky. Pozabíjejte všechny vojáky, obrněné vozidlo zničte bazukou nebo protitankovou minou. Nakonec zničte nádrže, protitanková děla a torpédo (pozor - bouchne celý dům !) a vlezte do ponorky i s námořníky, které jste osvobodili.5) Mise 3 - WHITE DEATHZ ponorkou ze druhé mise se vaši muži plavili na sever, ale přepadnul je německý křižník. Ocitáte se tedy s potápěčem v ponorce. Tam mise začíná. Nejdříve musíte zachránit Sappera. Je ukrytý ve stanu blízko ponorky. Až ho najdete, budete nuceni nalézt a vysvobodit uvězněného Bareta. Klíče od budovy má jeden vojáků stojících u domu, kde je uvězněn. Mně se vyplatila metoda hození lahve do zorného pole jednoho z vojáků, aby ji druhý neviděl. Voják si pro ní půjde a mezitím po něm hodíte nůž a máte klíč ! Potom osvobodíte Bareta. Poté zachraňte špióna a zloděje společně s námořníky z ponorky. Najdete je v křižníku. V této lodi jsou také tři součásti Enigmy. Ty vezměte s sebou. Najdete tam také několik bomb, kterými zničte pohon křižníku a děla. Nakonec vlezte s Baretem a špiónem do letadla a s ostatními do ponorky.6) Mise 4 - TARGET: BURMANejdříve najděte náboženského vůdce (Spiritual leader) - je v jednom z domů a modlí se. Potom kontaktujte spojence, kteří jsou ukryti v kanálu. Musíte tam vplavat ! Až je najdete, doneste jim zbraně a kontaktujte tlustého muže (Fatman). S jedním z "Ghurgas" běžte do budovy s rádiem a použijte ho. Jakmile to ale uděláte přiběhne na mapu obrovské množství vojáků. Proto se nejdříve se všemi muži a s náboženským vůdcem schovejte do věže u mostu nejblíže bárce. Mně se vyplatila tato metoda : až po použití rádia začnou vojáci přicházet, plazte se s driverem přede dveře. Za úkol máte zabít Tyranta. Je to muž s modrým oblekem a nějakou šerpou na těle. Hlídá ho pět granátníků. Udělejte to tak, že až uvidíte, že přichází, hoďte po něm a po granátnících Molotovův koktejl. Až budou granátníci i s Tyrantem mrtví, nenápadně se se svými muži a náboženským vůdcem naloďte do bárky. A hurá do další mise !7) Mise 5 - BRIDGE OVER THE RIVER KWAITato mise je podle mě jedna z nejlehčích. Všechny vojáky postupně zabíjejte a postupujte směrem k mostu. Jak budete protivníky zabíjet, budou jejich zajatci utíkat na svobodu. Zachránit máte plukovníka, kterého hlídá dost velký vazoun. Taky musíte najít výbušniny. Jsou v jednom z domků. Až plukovníka zachráníte, dozvíte se od něho, co máte dělat dál. Máte tedy najít model mostu v jednom z domů a podívat se na něj právě tím plukovníkem. Poté vezměte jakéhokoliv vojáka a běžte s ním na most, kam na určené místo položíte ony výbušniny. Až bude vše připraveno, použijte telegraf na přivolání vlaku a kochejte se tím, jak spadne z mostu přes řeku Kwai.8) Mise 6 - THE GUNS OF SAVO ISLANDSMisi začínáte se svými muži na člunu. Nejdřív se se všemi vyloďte na pobřeží s Wilsonem. S ním si také promluvte. Plavte s potápěčem do vraku lodi a tam najdete pochodeň, nebo co to je. Ukradněte také klíče od vstupu do bunkru a do šachet, kterých je na ostrově plno. Má je u sebe důstojník, který je v domě se spoustou dalších námořníků. Pak osvoboďte svého pilota, který je na ostrově vězněn. V jednom z domů najdete zlatou opici. Až ji najdete, vezměte sappera a položte ke zdi bombu a odpalte ji. Tím se vám udělá průchod mezi pobřežím a místností se sochou. Vezměte tedy s Baretem opici a odneste ji do letadla - to předem vykliďte ! Nakonec vlezte do šachty, prolézejte ji tak důkladně, dokud nenajdete místnost se třemi děly. Tam vezměte sappera a děla jedno po druhém odpalte a se všemi muži, včetně pilota a Wilsona, vlezte do letadla.9) Mise 7 - THE GIANT IN HAIPHONGMisi začínáte pouze s baretem. Nejdříve najděte barmana a ve stejném domě i Natashu. Když budete pokračovat dál, v jednom z domů najdete zloděje a sappera. S ním potom ukradněte výbušniny. Tank můžete zlikvidovat tak, že si do jeho dráhy připravíte dálkově ovládanou bombu a když na ni najede, tak ji spusťte. Potom odstřelte malé nádrže a do povětří vyhoďte i ty větší. Až budete mít všechny úkoly splněny, vylezte se zlodějem na jeřáb, co je blízko letadlovky a přešplhejte se až na ni. Zabijte nepřátelského snipera a v místech, kde stál, spusťte žebřík. Se všemi vylezte nahoru a schovejte se ve velké bedně.10) Mise 8 - SAVING PRIVATE SMITHV osmé misi máte za úkol zachránit zraněného vojína Smithe. A ještě před tím musíte osvobodit zajatce : Bareta, Sappera a Snipera. Se zlodějem běžte do domu, který je nejblíže u schodů. Tam je vězněný Zelený Baret. Mě se osvědčila tato metoda: vlezte na balkón, kde chodí důstojník, omračte ho a vlezte dveřmi do domu, tam omračte vojáka se samopalem a vylezte po schodech nahoru pro Bareta. Podobným způsobem osvoboďte Sappera a Snipera. Pro jednoho z nich můžete vlézt oknem po telefonním sloupu. Nakonec osvoboďte vojína Smithe. Uděláte to tak, že se se zlodějem potopíte do řeky (pozor na miny u ní) a vplujete do roury, která do ní vyčnívá. Až bude Smith osvobozen, dejte mu injekci. Pak už zbývá s ním jen zavolat rádiem... Když zavoláte a máte všechny bonusy, vtrhnou do města Němci.11) Mise 9 - CASTLE COLDITZZačněte se s baretem postupně zbavovat všech vojáků kolem zámku, až to uděláte, sejděte se se všemi u jeho brány. Vlezte dovnitř a jakmile uvidíte zloděje v obležení nepřátel, zbavte se jich následovně : zabavte se špiónem důstojníka a po zbylých vojácích hoďte řidičem zápálnou lahev. Postupně získejte tři části tajných dokumentů. Mají je : polní maršál Desfell, major-generál Rudolf a generál Heinz. Až je všechny najdete, použijte rádio z věže a nakonec uprchněte v balónu. Během hry si dávejte velký pozor na snipery stojící na zámeckých hradbách.12) Mise 10 - IS PARIS BURNING ?Nejdříve vylezte ze zastávky metra. Nezapomeňte na to, že právě tam, v koši, je část obrázku k bonusové misi. Postupujte kolem Eifellovky až k autu, u kterého jsou bedny s výbušninami. Těch se zmocněte. Doporučuji vám položit minu na cestu, po které jezdí obrněné vozidlo, abyste se zbavili tohoto nepříjemného agresora. Dostaňte se postupně až ke kanceláři generála, kde má sapper odpojit detonátor. V jiném z domů je ukryta Natasha. Tu kontaktujte a hurá do věže. Správný vchod je označen písmenem W. Tam vstupte s přestrojeným špiónem, nastupte do výtahu a postupně se dostaňte až nahoru. Tam se zbavte nepřátel a použijte rádio. Tím jste dohráli Commandos II.

Pokračovat na článek


X-Files - The Game

Nejprve pár poznámek k návodu. U většiny rozhovorů musíte vyčerpat všechny otázky, pokud není řečeno jinak, učiňte tak. Nezapomeňte, že mimo psaných otázek máte často v horní liště ikony znázorňující další problémy na pokec, většinou stačí na ně jen kliknout, ale někdy je třeba ikonou ukázat na dotazovanou osobu. Na spoustě lokací se vyskytují předměty, které si můžete prohlédnout, s případem nemají nic společného, ale je lepší na ně alespoň kliknout. Je dobré zápisky o každé stopě ve vašem palmtopu (PDA) forwardovat Skinnerovi a Shanksovi, obdržené e-maily není nutné uchovávat. Hra je i trochu nelineární, takže se může stát, že budete mít možnost něco vyřešit i jinak, než je zde psáno, ale moc často to nebude (jestli vůbec).PRVNÍ CÉDÉČKOPolicejní stanicePotkáte vašeho kolegu, Agenta Cooka. Jděte do jeho kanceláře a promluvte s ním. Vraťte se do své kanceláře a sedněte si na židli. Zazvoní telefon, zvedněte ho a jděte za svým šéfem. Promluvte se Shanksem (váš šéf) a Skinnerem. Zpátky k počítači, nalogujte se do něj - vaše jméno Craig Willmore a heslo Shiloh. Přečtěte si e-maily. Klikněte na APB a zprávu o pohřešovaných agentech odešlete. Pak si prohlédněte spis, který o Mulderovi a Scullyové máte, můžete jim zkusit zavolat na mobil, ale "překvapivě" neodpoví. Ze šuplíku vezměte pistoli, odznak a želízka. Ze stolu vezměte desky s případy, přejděte ke Cookovi, pokecejte s ním a případy mu předejte. Následuje pokec se Skinnerem. V konferenční místnosti vezměte ze skříně všechny věci (dalekohled, foťák atd.). Pomocí PDA se přesuňte do motelu Comity Inn v Everettu.DRUHÉ CÉDÉČKO1. Motel (Comity Inn)Recepční ukažte odznak a promluvte s ní. Prohledejte Mulderův pokoj (slunečnicová semínka, "noviny", kniha, desky s případem, nápoje a pozvánka do restaurace) a pak přejděte do pokoje Scullyové, kde si pokecejte se Skinnerem, koukněte na bibli a vezměte laptop (heslo známo není, kdo ho uhodne, má u mě panáka). Znova si pokecejte s recepční.2. Policejní staniceZ PDA si opište telefony a SPZ auta. Hoďte je do počítače (ING), získáte adresu. Zkuste zavolat na ta čísla plus do computer crimes. Nic moc. V konferenční místnosti promluvte se Skinnerem.3. Skladiště (Dockside Warehouse)Pomocí "paklíče" otevřete zámek a vejděte. Použijte evidence kit na krev na zemi (kousek od sudů), kulku ve sloupu (kousek od krve) a vajgl (vpravo od beden). Z místnosti, kde je Skinner, vedou schody do tmy, pomocí baterky nebo infra brýlí najděte páčidlo, kterým otevřete bedny v hlavní hale, na jejich obsah pak použijte evidence kit. Vyjděte ven zadními dveřmi. U lodi ukažte Wongovi odznak a vyzpovídejte ho. Pak se podívejte na ceduli s telefonním číslem do skladu, vraťte se ke Skinnerovi a vše s ním proberte. Venku je zaparkovaný černý sedan. Jděte k němu, mějte připravený foťák a až začne ujíždět, vyfoťte jeho SPZ.4. Policejní laboratoř (Crime lab)Odevzdejte vámi nalezené důkazy.5. Policejní staniceDo počítače si stáhněte fotky z foťáku a SPZ, spolu s telefonem skladu a Wongem prověřte. Pokecejte se Skinnerem, bude mít telefon, odejde a už ho neuvidíte. Cookovi moc neprozrazujte.6. Skladiště v nociVejděte do skladu zadními dveřmi za použití paklíče. Nasaďte si infra brýle, sledujte to, a pak prozkoumejte díru v podlaze.7. Doma (apartment)Zde není skoro nic důležitého, tak se jděte vyspat.TŘETÍ CÉDÉČKO1. SkladUkažte odznak, promluvte se strážníkem, koronerem a detektivem. Seznamte se s detektivkou Astadourian, spolupracujte s ní, bude vaši partnerkou (jen v práci). Prozkoumejte loď (prášky ve skříni, žlutá plachta), promluvte s Astou a tím chlápkem.2. TerakanLoď nejprve prohlédněte zvenku a pak i zevnitř. Dole najdete bednu s podivnou koulí, uprostřed dva lodní deníky v ruštině. Nahoře se podívejte na spálenou kabinu a otisky prstů v kajutě. Pokec s Astou, ať se postará o ty deníky. Zavolejte Johna Amise (Crime lab).3. Policejní laboratořDejte mu kouli a pokecejte s ním.4. Policejní stanicePokec s omráčeným Cookem a zjištěné zmizení laptopu ze skříně u šéfova kanclu. Vezměte telefon, nalogujte se do počítače a v Media si zjistěte vše o Tarakanu.5. TarakanPromluvte s Astou a společně se podívejte na spáleniny kabiny.6. Pitevna (Coroner's office)Pokecejte, získáte kulku a promluvíte si zase s Astou.7. Policejní laboratořPředejte novou kulku.ČTVRTÉ CÉDÉČKO1. DomaPodívejte se v počítači na nové e-maily, zaslané otisky prstů hned prověřte. Přijde nervózní Cook, řekněte mu, co chce slyšet a zeptejte se ho na ty otisky.2. Sklad v nociVlezte do kabiny, vylezte druhou stranou, koukněte na nápis (Gordon's Hauling). Zpátky dovnitř a najděte papíry z čísly RR 1121 a 82434, pak rychle spolujezdcovými dveřmi vystupte.3. DomaPrověřte čísla nově získaná z e-mailu a pak jděte spát. Probudí vás Asta. Skoukněte video, vezměte přišlé faxy, dejte jí je a znovu pokecejte.4. PitevnaPokecat.5. Gordon's HaulingPromluvit a vejít. Nejprve seberte lopatu (!), pak si prohlídněte na zemi ležící papíry. Lopatou rozbijte vlez do větrací šachty a utečte. Další pokec s Astou.6. DomaSpát.PÁTÉ CÉDÉČKO1. Policejní staniceV konferenční místnosti si o následující akci promluvte s Cookem.2. Překupnický sklad (Smol's Warehouse)Nechte se krýt od Cooka. V přízemí zastřelte tři frajery a další dva v patře. Najděte pistoli, deník a symboly na bednách. Jděte nahoru a po točitých schodech vejděte k Smolovi. Promluvte s ním a Cookem.3. Policejní laboratořProvede se balistická zkouška.4. Překupnický skladSe Smolem si znovu promluvte o té zbrani. Pak vám na mobil zavolá naštvaný Amis.5. DomaPřijde naštvaná Asta (to je den ;-) ). Zkuste ji uklidnit, pak si poslechněte vzkaz na záznamníku. V počítači zkontrolujte poštu a prověřte nové otisky, poté jděte spát.6. Sand PointOpatrně promluvte s X, dává vám speciální anti-ufounskou zbraň a pár rad. Nechte ho odejít a popovídejte si s Astou.ŠESTÉ CÉDÉČKO1. NemocniceUkažte nemocniční sestře odznak a řekněte jí jméno Scullyové a Skinnera, jinak vám ta megera nic neřekne. Vstupte do pokoje, kde konečně uvidíte Scullyovou. Nemá dobrou náladu, takže jí odpovídejte jasně a hlavně jí ukažte tu zbraň od X, jinak se neuklidní a vy z ní nic nedostanete.2. Vlaky (RR1121)Vylezte na telefonní stožár a za použití dalekohledu se rozhlédněte. Pokecejte hádejte-s-kým. Vlezte do vagónu 82434, prohlédněte to tam a pak jděte najít homelessáka. Přistupte na jeho hru a propracovávejte se k věci, jíž má u sebe (je to videokazeta, pokud vás jeho hra nebaví).3. Policejní staniceSkoukněte tu videokazetu a pomocí ING prověřte doktora z té fotografie. Napojte se na video konferenci přes internet a promluvte s Lone Gunmen. Prověřte a pošlete maily.SEDMÉ CÉDÉČKO1. Dům plukovníka Raucha (Alaska)Vejděte do domu a jděte po schodech nahoru, tam zkuste promluvit s nehybným tělem. Zatáhněte za kostlivce visícího ze stropu a vystupte po schodech nahoru. Tam najdete svázaného Muldera, za odměnu za jeho vysvobození vám toho řekne hodně. Po té se musíte vypořádat s lidmi od NSA. Buďto je oba zastřelte nebo přeskočte zábradlí a utečte do lesa (doprava a dvakrát rovně), kde se jim pak schováte.2. Základna (Base)Znova potkáte Scullyovou. Pak začněte hledat Muldera. Až na Muldera nebo Scullyovou všechny zastřelte. Nic extra neprohledávejte. Až najdete Muldera, dejte si bacha (sledujte jeho oči), nezkoušejte s ním mluvit, místo toho na Scullyovou křikněte, aby zdrhla. Najděte velkou místnost s menší skleněnou místností uprostřed. Za ní najdete Scullyovou, se kterou si promluvíte. Zmáčkněte tam čudl a vraťte se do monitorovací místnosti (bzučí to tam), kde stiskněte další čudl. Otevřete oboje dveře u skleněné místnosti, ve vedlejší místnosti zase potkáte Scullyovou. Jděte doleva, zastřelte vojáka a seberte mu klíč. Utíkejte před Mulderem skrz skleněnou místnost, do které ho zavřete. Napadne vás Cook, nic s ním nezkoušejte a jakmile to půjde, hoďte Scullyové onu special zbraň od X. Pak jen sledujte outro, vyhráli jste. Nebo ne ?

Pokračovat na článek


Quest for Glory 5 - Dragon Fire

V tomhle návodu na poměrně snadnou hru se dozvíte jen to nejdůležitější. Nebudeme postupovat ode dne ke dni ani vysvětlovat, že si máte kupovat uzdravovací a manu doplňující lektvary. Přijdete na to sami. Návod je pouze pro hru s čarodějem - s ostatními postavami musíte trochu improvizovat, ale hlavní úkoly, které jsou zde popsány, nejsou tak moc odlišné, a na vedlejší se můžete vykašlat. Kromě toho - tohle je návod JENOM na hlavní úkoly. Plnění subquestu je sice hezká věc, ale na rozdíl od ostatních, normálních RPG, to tady nemá vůbec žádný smysl. Pokud jde o "taktiku" boje, používejte průtokový fireball od začátku do konce. Já to tak dělal a až na občasné použití kouzla Open a Trigger to bylo OK. Mějte hlavně dost lektvaru, abyste mohli doplňovat svoji nekonečnou zásobu života, staminy a magie. Na začátek doporučujeme trochu se zorientovat ve městě, nakoupit si všechno potřebné, zajít si do hospody a ubytovat se - pokaždé se sem budete vracet a po každé noci také budete muset zdlouhavě snídat. Naučíte se zvyknout si. Nezapomeňte tady také ukrást prostěradlo ze šuplíku ve skřínce u postýlky.Na počátku hry vejdete do Hall of Kings a až si tam dostatečně pokecáte, jdete ven a vydejte se doprava - na kameni tady trůní Rakeesh, od kterého dostanete pár užitečných věcí. Pak jdete do města -tam si promluvte s kdekým a udělejte potřebné nákupy. V bance si můžete vybrat 500 peněz, ale to jen tak pro potěšení - brzy tam budete muset stejně 1000 vložit, abyste mohli podstoupit souboj o královský trůn.V obchodě s magickými předměty se vyplatí koupit si manu doplňující lektvary, pilulky a teleportační magnet, který potom umístíte do truhly ve svém pokoji v hospodě. Na náměstí si kupte i nějaké jídlo pro doplnění staminy a čokoládové srdce. Zastavte se v lékárně pro uzdravující léky a lektvar proti jedu - když si tam zkusíte koupit léky na staminu, zjistíte, že došla pegasi pírka. Na náměstí si také můžete koupit také mapu a amfory- udělejte to a amfory si kupte alespoň dvě. V okně lékárny nezapomeňte také natrhat květiny - budou se vám hodit.Vydejte se ven z náměstí a dostanete se na pláž. Seberte kameny, které leží na pláži vpravo. Pak tady navštivte starého dobrodruha ve Famous Adventurers Correspondence School. Prohlédnete si knížky před ním a vypůjčete si tu o plavání - když ji pak přečtěte, nic co se týká plavání, už pro vás nebude tajemstvím. Potom jdete sehnat pegasi peříčka - vyjdete ven z města a vydejte se na sever, kde je hnízdo těchto okřídlených přežvýkavců. Než se vydáte nahoru ke hnízdu, naberte do dvou amfor vodu z potoka. Ke hnízdu vyleťte pomocí kouzla Levitote a seberte tolik pírek, kolik se vám zachce - prodáte je pak u lékárníka po drachmě za kus a budete potom moci nakupovat lektvary na staminu. Vodu potom doneste do FACS a dejte ji mužíkovi. Když se později než první den vypravíte do banky, zjistíte, že byla vyloupena, a na zemi najdete sadu nástrojů, očividně zlodějských.Po páté hodině také můžete zajít do hospody Dead Parrot, kde v kole štěstí vyhrajte tolik, abyste měli (jestli nemáte) minimálně 1000 zlatých na vstupní poplatek do Rites-hra Colors je tak snadná, jak jen muže být, a vyhrajete tady, kolik budete chtít v dalších úkolech ale získáte mnohem více, a tak hrajte jen v případě, že potřebujete peníze například na vstupní poplatek pro Rites of Rulership. Až se dostatečně připravíte, zajdete do banky zaplatit požadovaných 1000 Brachem a začne váš první úkol.1) RITE OF FREEDOMTenhle úkol je snadný - stačí jen vyčistit všech pět vesnic od nájezdníků a v každé z nich sebrat znak, který je v truhle většinou v největším dome. I když vám ke splnění úkolu stačí jenom jedna vesnice - Naxos - osvoboďte všechny-získáte víc peněz, magickou sekeru, brnění, dva amulety a v Naxosu kouzelný náramek. Nejdříve se vypravte do všech ostatních vesnic, aby vás vaši sokové nepředběhli, a teprve jako poslední osvoboďte Naxos. Cestou na jih k Naxosu také zřejmě narazíte na pláž, na které se sluní opuštěné vedro, které seberte a později vraťte obchodnici se šperky na náměstí-dostanete za to náhrdelník z mušlí. Vyplatí se procházet vesnice postupně a vždy po jedné, dvou čistkách prodat ukořistěné zbraně ve městě u obchodníka se zbraněmi. Až budete mít všech pět (amuletu) pohromadě, vraťte se do Hall of Kings a před branou ukažte stráži amulet - první úkol je splněn.2) RITE OF CONQUESTPo páté hodině si zajdete do hospody. Promluvte s mužem jménem Ugarte nad schody nalevo od vchodu. Potom jdete ven z hospody a k Adventurer's Guild - Ugarte vám tady nabídne informaci, ale než si ji stihnete vyslechnout, bude zasažen nožem vraha. Nacpete do něj pilulky proti jedu a co nevidět budete v Hall of Kings. Pak šupky dupky do hospůdky Dead Parrot a promluvte s chlapíkem jménem Ferrari (po pravdě jsem se nezabýval tím, proč byste to chtěli dělat, ale můžete). Potom se vyspěte do růžova. Na druhý den hurá do přístavu -za padesát si najmete loď a vydejte se na ostrov s pevností -je jižně od hlavního ostrova a poznáte ho podle toho, že vás na něj "řidič" upozorní. Pobijte stráže a na nádvoří absolvujte nekonečně nudný souboj s čarodějem (musíte ho honit po cimbuří, protože se pořád teleportuje, a díky kouzlu Reversal na něj moc vaše kouzla nefungují - použijte vlastní Reversal a pižlejte ho nožíkem nebo sekerou). Pak zabijte generála a s jeho štítem podstupte stejný očistec jako v předešlém případe - dojdete k bráně Hall of Kings a ukažte ho (štít) stráži. Následuje další Rite.3) RITE OF VALORHned na začátek, pro vaše potěšení, bude Rakeesh zraněn. Nacvičeným pohybem do něj narvete protijed. Pak rychle do magického obchodu, trochu si promluvit s Rekeeshovým synkem. Potom se vydejte do lékárny a promluvte si tam s oběma lékárníky-zjistíte něco o přísadě dojedu, který otrávil Rakeeshe. Pak do FACS, dozvědět se něco víc o hydrách z jednoho svitku na zemi. Mužík by vám také mel dát svitek odměnou za vodu, kterou jste mu už dříve donesli. Než budete pokračovat, ujistěte se, že máte u sebe peříčka (od pegasu), jednu prázdnou amforu (z náměstí), včelí vosk (najdete jej u jednoho z dracích sloupu kousek severně od hlavního města) a kopí (koupíte u zbrojíře). U obchodníka s jídlem si kupte pizzu s artyčoky. Potom si v přístavu promluvte s Andrem o rybách - dá vám ančovičky, které zkombinujete s pizzou. Ted odejdete z města branou na východ od FACS. Ceká vás maličký puzzlík s pákou a brzdou - nejprve otočte páku (forte) a nahraďte ji kopím. Potom druhou pákou spusťte větrník a počkejte, až gondola dorazí -včas ji musíte zabrzdit pákou. Nastupte a odbrzděte vehikl kamenem anebo kouzlem Forte Bolt dobře mířeným na páku.U velkého kola blokujícího vstup kliknete na monitor vedle a odpovězte na stupidní, rádoby vtipný kvíz (2, D, 3, D, 1). Uvnitř podstupte další stupidní dotazník a odpovězte (3, B, 2, C, 3) aniž byste o tom nějak hlouběji přemýšleli - dostanete heslo do tajné laboratoře, které si zapamatujte. Excentrickému vědci dejte pizzu s ančovičkami a můžete vesele prozkoumávat univerzitu. Najdete skelet za mužem na židli a použijte na něj včelí vosk a peříčka. Je z vás (na chvíli) Ikarus a vy se ocitnete na ostrove hydry. Jdete do jejího hnízda a do amfory naberte trochu zeleného svinstva. Po chvilce marného patlání s hydrou přijde Elsa, která jí bude sekat hlavy, zatímco vy budete kouzlem Flame Dart pálit pahýly. Nuda. Mrtvé hydře seberte zoubky a šupiny a Else navrhnete, že namísto chrupu společně najdete poklad. Ten je skutečně v jeskyni za hydrou a magický luk bude Else stačit. Je tady také magická helma, která se vám bude hodit. Na truhlu nejprve z dostatečné vzdálenosti použijte kouzlo Trigger a potom truhlu prohledejte - uvnitř najdete kouzlo Shrink, provaz, magické brnění a prachy, spoustu prachu. Pak už hurá zpátky na hlavní ostrov a do Hall of Kings, kde jste právě splnili další úkol.4) RITE OF DESTINYNa náměstí si kupte obrázek balónu ukažte ho prodavači jídla a budete si od něj moci koupit horák. Jdete do svojí hospody a Anne ukažte obrázek balónu a dejte jí prostěradlo-do druhého dne vám ušije balón. S balónem, horákem, svinstvem od hydry a provazem z truhly od hydry se vydejte znovu na Isle of Science, vejdete dovnitrŮř a výtahem vyjeďte do prvního patra. Vylezte ven a na terminálu navolte hodnoty 100, 50 a Closed -jeřáb vám přitáhne gondolu. Na ní aplikujte všechno výše uvedené a nakonec to zapalte sirkami (tinderbox). Můžete odletět na ostrov Delos na severozápade mapy. Dojdete to věštírny, seberte Black Lotus, určitě si přečtete nápis na kameni a hoďte minci do vody- uslyšíte věštbu a na zemi seberete Proof of Destiny. Vraťte se do balónu a doleťte na hlavní ostrov, kde opět osvědčeným způsobem podáte důkaz o splnění úkolu.5) RITE OF COURALENež se pustíte na tenhle úkol, kupte si minimálně tri amfory, gyros, čokoládu a pizzu. V lékárně ještě odevzdejte Black Lotus a seberte si magická semínka. Potom jdete ven z města, ke sloupu se symbolem lebky (jižně od hory uprostřed ostrova). Do amfory naberte hnusnou vodu a jdete podél potoka doleva. Na kraji, tam, kde se voda vlévá do země vylejte svinstvo před chvíli nabrané a zarecitujte říkánku z věštírny-objeví se vchod do Hádova království. Cerberovi dejte čokoládu, gyros a pizzu - potom můžete vstoupit. Od vchodu jdete doprava, až narazíte na konec cesty dolů můžete skočit anebo lépe levitovat. Jdete dál, až dojdete k víru s vodou Lethe - naplňte jednu amforu vodou z tohoto víru a o kus dále, v klidnější vodě, naberte trochu vody Styxu. Pak dojdete až na konec téhle zdlouhavé úrovně a osvoboďte Katarinu výměnou za život (bohužel to přežijete, takže tenhle návod ještě nekončí). Potom opusťte Hádovo království a doleťte na ostrov Zante, kde dostanete kouzlo Dragon Fire. Honem od magnetovat do postele a spát - ráno najdete na židli cukrátka, která si vezmete, ale nejezte-Anny se zeptejte, kdo vám to poslal, a dozvíte, že to nebyl nikdo jiný než Elsa. Aha ! Pak obvyklý rituál s ukazováním suvenýru poslouží voda Styxu.6) RITE OF PEACENeuděláte chybu, když hned odnesete vodu z Lethe do lékárny. Uzdravení všech nemocných bude o kousek blíže. Před lékárnou nezapomeňte narvat pár květin, budou se hodit. Pak jdete do laboratoře na ostrove vědy, naťukejte tajné heslo do terminálu nad ,výtahem" a promluvte si vědcem dole. Potom jdete do FACS a promluvte si o všem s vševědem - dozvíte se leccos o Atlantis a jeho královně. Potom znovu hurá na Zante, kde od Katariny dostanete amulet vodního dýchání. Hop do balónu a na Atlantis (na ostrove vlevo dole). Nasaďte amulet a skočte do vody. Pod vodou použijte kouzlo Open na dveře a pobijte pár tritonu. Probojujte se až ke královně, kde budete muset absolvovat krátkou tritocidu, než vám královna dá slyšení. Dejte jí květiny a mluvte s ní tak dlouho, než vám přislíbí mír a dá vám sošku. A soška, to je další splněný úkol. Hurá do Hall of Kings.7) RITE OF JUSTICETeď už stačí jenom najít a usvědčit hlavního padoucha. Nejdříve se vypořádejte s vrahem - buďte okolo půlnoci před cechem dobrodruhu (tam, kde byl zraněn Ugarte) a vrah se objeví - udělejte s ním krátký proces. Budete sice otráveni, ale jestli jste do lékárny doručili květ lotosu i vodu Lethe, budete v pořádku. Pak se přenesete do Hall of Kings, kde zosnujete plán, jak odhalit Minose. Moc to nepomůže, protože se druhý den, když budete znovu předvoláni, teleportuje na svůj ostrov a vy za ním. Probojujte se až do paláce, vyjdete po schodech nahoru a projdete dveřmi do hlavního sálu. Tady zabijte minotaura, Minos se potom zabije sám. Pak seberte všechno z mrtvol minotaura a Minose a buďto podstupte nejdementnější hádanku v historii počítačových her na pasti vlevo, anebo raději použijte kouzlo Trigger a zneškodněte past efektněji. Potom budete přeneseni k drakovi, kde se k vám přidá Toro a Gorm. Dejte Torovi sekeru a oběma (Gormovi i Torovi) řekněte, ať vám pomůžou opravit sloup. Sami také přidejte ruku k dílu a sloup opravte - pak perte do draka, co se dá, a máte to za sebou -jestli se chcete stát králem, máte možnost.

Pokračovat na článek


Monkey Island 3

Poznámka na úvod: Návod jsem zpracoval pro obtížnost Mega Monkey Mode. Na konci každé kapitoly uvádím pro úplnost rozdíly, které jsou v jednodušší verzi (Regular Mode). Hra se ovládá myší i klávesnicí. Myší najeď na předmět nebo postavu, zkrátka cokoliv, co jde a stiskni levé tlačítko. Objeví se zlatá mince se třemi ikonami. Ruka předměty sbírá, dává a používá, lebka s očima všechno zkoumá a prohlíží a papouščí hlava se používá na všechno, co se nedá dělat rukou. Na klávesnici lze alternativně používat klávesu U (u se) a T (TALK). Rozhovory se vedou tak, že opět myší najedeš na postavu a stiskneš klávesu T (talk).1) THE DEMISE OF PIRATE ZOMBIE LE CHUCKSeber čistič hlavně (RAMROD) a promluv si s malým pirátem Wallym. Jakmile se rozpláče, seber hák, který upustil, a zkombinuj ho v inventáři s čističem hlavně. Použij kanón a potop všechny lodě s kostlivci. Pak se podívej z okna a pomocí háku na tyči seber kost s mečem, která plave u lodi. Lebku nalevo můžeš jedině potopit. Vrať se dovnitř a mečem přesekni lano u kanónu a pak z něj vystřel. Ocitneš se v pokladnici, kde můžeš sebrat tašku s penězi (BAG) a prsten s diamantem. Po dlouhém uvažování pou žiješ prsten na okénko a po krátké animaci jsi na ostrově. (Ve verzi Regular Mode nejsou v první části hry žádné rozdíly)2) THE CURSE GETS WORSEDarovat Elaine prsten s diamantem byl sice dobrý nápad, ale dobře nedopadl. Seber doutnající dřevo (EMBER) vpravo od zlaté sochy a pokračuj kolem slepice dál po cestě. Dostaneš se na mapu ostrova. Nejprve jdi do bažin. Pokecej si s Murrayem (strážní lebka u vchodu) a jdi dovnitř. Vhoď minci (použitím tašky s penězi) do automatu na žvýkačky, až vypadnou, tak si je vem, vytáhni špendlík z voodoo panenky, seber lepidlo (PASTE) a zatáhni za krokodýlův jazyk. Objeví se kněžka woodoo, kterou důkladně prokecej. Mezi řečí zjistíš, že někdo ukradl sochu Elaine a taky se dozvíš pár užitečných informací. Třeba jak se dostat na Blood Island a jak zlomit prokletí. TAké se dozvíš, co budeš potřebovat, aby ses mohl na Blood Island vypravit - posádku (CREW), mapu (MAP) a loď (SHIP). Až už nebudeš moci dostat z kněžky nic nového, jdi opět do mapy a odtud do města Puerto Pollo v severovýchodním cípu ostrova. Do divadla se dostaneš boční uličkou vlevo. Ocitneš se v šatně, kde z kabátu na věšáku sebereš rukavici (GLOVE) a vši (LICE) z límce kabátu. Na stolku najdeš kouzelnickou hůlku a použiješ ji na klobouk, čímž získáš knihu. Nyní jdi doprava na jeviště a popovídej si s oběma herci. Pak jdi ven, branou dolů na nábřeží a do holičství, což je první dům napravo. Dvakrát strč do Cutthroat Billa (to je ten plešoun vzadu v rohu), potom seber bonbón (JAWBREAKER) na zemi u křesla a když holič Haggis odloží hřeben na stolek, rychle na něj použijte vši (na hřeben, ne na holiče !). Až zákazník zmizí, nechte se ostříhat (kliknutím na křeslo). Pákou zdvihni sedadlo a seber kámen zatěžující knihu. Až Haggis odejde, vyheveruj se pomocí páky až ke stropu, a sebrat nůžky zapíchnuté v trámu. Jdi ven a doleva přes most. Hned první dům za mostem je kuřecí restaurace. Obejdi ji a vlevo vedle ní najdeš houští s fantastickými květy ipac. Nůžkami ustřihi jeden květ a pak se houštinou prostříhej a projdi ke stromu s cedulí. Přečti si ceduli a objeví se had, který tě spolkne. Posbírej všechny věci u tvých nohou - nikoliv ty, které jsou poházeny po trávníku, ale ty, které se zřejmě obvykle vyskytují v hadím žaludku (nejsou sice vidět, ale najetím myší na hada se ohlásí). Použij kytku ipac na sirup a výsledný mix použij na hadovu hlavu. Proletíš přímo do bažiny. Seber rákos (REED) vpravo a trn (THORN) vlevo, použij balónek na kámen a pak balón odfoukněte (klávesou T). Použij rákos s trnem, kterým balónek sestřelíš a pomocí lana se už snadno dostaneš pryč. Ze zátoky jdi doprava a vrať se do mapy a jdi znova do města. V hadím těle jsi našel mimo jiné také lístek do kuřecí restaurace, takže teď už tam můžeš klidně zajít a poklecat si s Blondebeardem - majitelem restaurace. Ze sudu vpravo u dveří si vezmi sušenku. Šťouchni do mrtvého zákazníka, čímž zjistíš příčinu jeho smrti - nůž. Vem si ho a zkus sníst koláč. Zjistíš, že je poněkud červavý. Použij červy na spálené kuře na stole a pak seber kartu Brimstone Beach Clubu. Dej Blondebeardovi bonbón, potom žvýkačku a až udělá bublinu, propíchni ji špendlíkem. Seber zl atý zub, a teď se musíš i se zubem dostat ven z restaurace. Žvýkni si žvýkačku a rozžvýkaný kousek spoj v inventáři se zlatým zubem. Potom se nadechni helia z balónku a žvýkni si žvýkačku se zubem. Tvoje žvýkačková bublina , naplněná heliem z balónku, vyletí oknem ven. Seber ještě kráječ na koláče (BISCUIT CUTTER) a pánev (PIE PAN) a jdi ven. Pánev použij venku na bahno (MUDPUDDLE) pod okapem a získáš tak Blondebeardův zlatý zub. Vrať se opět do holičství a dejte rukavicí facku van Helgenovi (to je ten pirát v zeleném kabátě, který brousí břitvu). Vyzve tě na souboj a dá ti vybrat pistoli. Žádnou si zatím neber, zavři prostřední krabici a za ní uvidíš pouzdro na banjo. Klávesou U si ho zvol jako soubojovou zbraň. Dávej pozor, v jakém pořadí brnká van Helgen na struny mezi akordy a potom to na svém banju zopakuj. Musíš bezchybně zopakovat celkem tři hudební série (v Regular Mode jenom dvě). Až začne van Helgen hrát velké sólo, vezmi z krabice pistoli a banjo mu prostřel. V holičství pokecej s Billem a ukaž mu zlatý zub. Pak se vrať na místo, kde probíhal banjový soubor (branou vpravo od divadla). Jdi k sudu, nožem mu podřízni nohy a rozlitý rum zapal doutnajícím dřevem. Z jednoho stromu zůstane jen pařez a na sousední strom ještě použij kráječ na koláče. Nyní se vrať zpátky do holičství. Přijmi Haggisovu nabídku k soutěži ve vrhání klád. Jednoznačné vítězstcí znamená, že máš první nezbytnost pro cestu na Blood Island - posádku (CREW). Zajdi za Kennym, který prodává limonádu nalevo od kuřecí restaurace a zkus si jednu koupit. Potom jdi na pláž na druhé straně zátoky, proti městu. Stánkaři (CABANA BOY) ukaž průkazku z kuřete, vezmi si tři ručníky z hromady vpravo a použij je na kbelík ledu. Teď se musíš dostat na druhou stranu pláže za Palidem. Rozpálený písek na pláži přejdeš pomocí ledových ručníků a dojdeš k brance v plotu, před kterou se opaluje Palid. Promluv si s ním, vezmi jeho pohár a odejdi brankou v plotě. Jdi do města přímo ke Kennymu, vyměň jeho děravý pohár za Palidův a objednej si limonádu. Až Kenny odejde, vezmi džbánek, naplň ho barvivem z kádě vedle domku vpravo a vrať se na pláž k Palidovi (Brimstone Beach). Dej Palidovi Kennyho bezedný pohár a pak do něj nalej barvivo ze džbánu. Palid se otočí a ty zatím jdi ke stánku na začátku pláže (Cabana). Vezmi si ručník a použij ho na kýbl s ledem a potom na stánkaře. Pak v klidu seber láhev s olejem a jdi zět k Palidovi. Polej ho olejem a až se správně připeče, sl oupni mu ze zad mapu (MAP - druhá nezbytnost pro cestu na Blood Island). Nyní jděte do zátoky se člunem na severozápadě ostrova (Danjer Cove), použij v inventáři lepidlo na kus dřeva, který jsi vykrojil ze stromu a ucpi tím díru ve člunu. Použij člun a dopádlujte až k lodi. Nožem uřízni lávku nad sebou a vylez na palubu. Pokecáš si s pirátem a skončíš jako desperát z divokého západu - namazaný dehtem a obalený peřím. Opět na ostrově jdi do města do kuřecí restautrace a po krátké mezihře se ocitneš nejprve v hrnci a pak i s hrncem opět na lodi v kajutě. S překvapením zjistíš, že kapitánem lodi není LeChuck, jak jsi se domníval, ale LeChimp - velký opičák. Až budeš moci, použij na něj knihu ventriloquismů (to je ta kniha z klobouku v divadle). Až pirát odejde, vylezeš z hrnce ven. Potom seber papír, který čouhá ze džbánu na stole (jsou to instrukce k nalezení pokladu), otevři si okno v kajutě a vylez ven. Dopádluj zpět na ostrov a jdi do městského divadla. Ze šatny jdi po schodech nahoru ke světlům. Na jevišti se odehrává představení Shakespearova Hamleta střihnuté Romeem a Julií a několika dalšími hrami. Stiskni páku vpravo vedle tlačítek a otom mačkej tlačítka v pořadí podle plánku z lodi. Pokud si tlačítka označíme názvy světových stran, musíš mačkat postupně tato tlačítka : JV, SZ, Z, J, V, SV, SV, V, JZ. Pokud jsi postupoval správně, objeví se na jevišti světelný kříž v místě, kde je (pravděpodobně Yorickův) hrob. Jdi dolů do šatny a v bedně vlevo, která je nyní otevřená, uvidíš dělové koule (CANNONBALLS). Namaž je kuřecím sádlem, které se ti objevilo a utomaticky v inventáři po tvém pobytu v hrnci. Až bude herec s koulemi žonglovat, trochu se mu to vymkne z ruky a za chvíli budeš mít celé divadlo sám pro sebe. Jdi na jeviště, seber lopatu a použij ji na hrob. Získáš poklad a loď (SHIP) a můžeš se konečně vydat na Blood Island.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Nepotřebuješ strkat do Billa, abys získal bonbón - leží normálně na zemi. 2) Nepotřebuješ opravovat člun, takže nemáš lepidlo ani kráječ na koláče. 3) Bílá rukavice není v kapse pirátského kabátu, ale visí z rukávu. 4) Blondebeard tě v klidu pustí ven z restaurace i se zubem, takže nepotře- buješ pánev a zub se nedá spojit se žvýkačkou. 5) Nepotřebuješ červy na získání karty Brisbane Beach Clubu. 6) Nemusíš používat instrukce pro zapínání světel, jednoduše stiskni kterékoliv tlačítko.3) THREE SHEETS TO THE WINDNa lodi se nejprve budeš učit šermovat a potom si "zpívej" s piráty, dokud to nebudeš moci ukončit větou končící slovem "ORANGE". V následujícím rozhovoru s Haggisem vybereš způsob boje. Po první odpovědi budeš všechno obstarávat sám, když vybereš druhou odpověď, postarají se tví námořnící o souboj kanóny a ty budeš jenom šermovat. Potom se koukni na mapu na stole a vyberte si loď, na kterou zaútočíš (Rottinghamovu si ale nech až na konec). Nejprve je nutné vybranou loď trefit dělem a pak dojde k souboji na palubě. Slovní boje při šermu probíhají podobně jako v Monkey Island 1, ale narážky a odpovědi se musí navzájem rýmovat. Pokud vybereš správnou odpověď, nebo narážku, na kterou tvůj protivník odpověď nezná - vítězíš, v opačném případě prohráváš. Nejprve si vyzkoušej urážky, na které sám odpověď neznáš - tím se bude tvoje zásoba odpovědí zvětšovat. Správné kombinace urážek a odpovědí na ně si zapamatuj nebo zapiš. Vždy, když vyhraj eš, vrať se do přístavu a kup si lepší děla. Po každém nákupu musíš znovu promluvit s Haggisem, pokud chceš, aby tvoji námořníci za tebe obstarali kanónový souboj. Až budeš mít ta nejlepší děla, která jsou k mání, zaútoč na Rottinghamovu loď. On ovšem používá nové urážky, které neznáš, takže musíš zkoušet, které odpovědi by na ně byly nejvhodnější. Tady je seznam narážek a odpovědí, se kterými jsem se ve hře setkal.Narážky a odpovědi pro souboje s piráty : 1. Every enemy I've met I've annihilated! With your breath, I'm sure they suffocated. 2. You're as repulsive as a monkey in a negligee. I look that much like your fiancee? 3. I have never seen such clumsy swordplay! You would have, but you were always running away. 4. I'll hound you night and day! Then be a good dog. Sit! Stay! 5. Killing you would be justifiable homicide! Then killing you must be justifiable fungicide. 6. I'll skewer you like a sow on a buffet! When I'm done with you, you'll be a boneless fillet. 7. Would you like to be buried or cremated? With you around, I'd prefer to be fumigated. 8. When your father first saw you, he must have been mortified! At least mine can be identified. 9. En garde! Touch'! Oh that is so clich'. 10.Coming face to face with me must leave you petrified! Is that your face? I thought it was your backside. 11.You can't match my witty repartee! I could if you would use some breath spray. 12.I'll leave you devastated, mutilated and perforated! Your odor makes me aggravated, agitated and infuriated. 13.Throughout the Caribbean, my great deeds are celebrated! Too bad they're all fabricated. 14.You're the ugliest monster ever created. If you don't count all the ones you've dated. 15.Heaven preserve me! You look like something that's died! The only way you'll be preserved is in formaldehyde. 16.I can't rest 'til you've been exterminated! Then perhaps you should switch to decaffeinated.Narážky a odpovědi pro souboj s Rottinghamem : 1. My attacks have left entire islands depopulated! With your breath, I'm sure they suffocated. 2. You have the sex appeal of a Shar-Pei! I look that much like your fiancee? 3. I have never lost a melee! You would have, but you were always running away. 4. You'll find I'm dogged and relentless to my prey. Then be a good dog. Sit! Stay! 5. When I'm done your body will be rotted and putrefied! Then killing you must be justifiable fungicide. 6. Your lips look like they belong on the catch of the day! When I'm done with you, you'll be a boneless fillet. 7. I give you a choice: you can be gutted or decapitated! With you around, I'd prefer to be fumigated. 8. You're a disgrace to your species! You're so undignified! At least mine can be identified. 9. Your mother wears a toupee! Oh that is so clich'. 10.Never before have I faced someone so sissified! Is that your face? I thought it was your backside. 11.Nothing can stop me from blowing you away! I could if you would use some breath spray. 12.I can't tell which of my traits has you the most intimidated. Your odor makes me aggravated, agitated and infuriated. 13.My skills with a sword are highly venerated. Too bad they're all fabricated. 14.Your looks would make pigs nauseated! If you don't count all the ones you've dated. 15.Nothing on this earth could save your sorry hide! The only way you'll be preserved is in formaldehyde. 16.Your stench would make an outhouse cleaner irritated! Then perhaps you should switch to decaffeinated.Samozřejmě, tento seznam ti sám o sobě k vítězství nepomůže - správné odpovědi musí také znát a mít v "zásobníku" Guybrush Threepwood. Po vítězném souboji s Rottinghamem se dostaneš rovnou do další úrovně - na Blood Island.Pozn. : verze Regular Mode je v této části hry shodá s verzí Mega Monkey Mode4) THE BARTENDER, THE THIEVES, HIS AUNT AND HER LOVER.Po ztroskotání u břehu Blood Islandu promluv s Haggisem a potom z písku seber láhev. Jejím použitím (klávesou T) získáš korkovou zátku (CORK). Jdi doleva do mapy ostrova a nejprve jdi na hřbitov. Jdi dolů do druhé obrazovky, kde na bedně vedle psa najdeš dláto a palici (CHISEL a MALLET). Psovi dej koláč a vezmi mu pár chlupů. Nyní jdi do hotelu nad hřbitovem a uvnitř si povídej s věštkyní madam Ximou a nech si od ní věštit budoucnost. Tak získáš pět tarotových karet s lebkou. Otevři dveře zadní místnosti a jdi dovnitř. Použij dláto na velký sýr a seberte magnet z vedlejší tabule. Z poslední barové stoličky vlevo seber polštář (CUSHION), pokecej si s barmanem a vezmi si modrou knihu receptů (vlevo vedle barmana) a v inventáři si ji přečti. Zjistíš, že potřebuješ tři ingredience na protikocovinový nápoj - chlupy ze psa už máš, dál budeš potřebovat pepř a vejce. Pepř najdeš u větrného mlýna - je to ten keříček na pravé straně budovy. Pro vejce si musíš dojít na pláž. Na kámen polož polštář z b arové stoličky a palicí udeř do stromu a vejce je tvoje. Všechny tři věci pak odnes barmanovi. Dostaneš antikocoviňák v lahvičce, kterou otevřeš dlátem. Pak si objednej si drink s paraplíčkem, přilej do sklenice svůj antikocoviňák a vypij to. Po malé mezihře se probereš v hrobce v bedně. Otevři ji pomocí dláta a vezmi si všechny hřebíky. Otevři i druhou rakev a promluv si se Stanem. Odejdi ven ze hřbitova a za chvíli se vrať - Stan si mezitím v hrobce otevřel kancelář. Jdi tam a nech se pojistit. Za pojistku zaplatíš zlatým zubem. Vrať se do hotelu a nyní jdi do prvního patra. V prvním pokoji nad schody vytluč paličkou hřebík ze stěny hned vedle dveří. Jdi na chodbu, seber hřebík a obraz z rámu. V inventáři vystřihni nůžkama z obrazu tvář, kterou si necháš a zbytek obrazu použiješ na dveře od pokoje. Pak se podívej do zadního pokoje. Dveře si otevřeš pomocí Stanovy karty. Stlač dolů sklápěcí postel vlevo a přibij ji k zemi hřebíky a také hřebíkem od obrazu. Kostlivci na posteli vezmi knížku a přečti si ji. Pak se vrať do prvního pokoje a strč hlavu do otvoru ve dveřích. Po mezihře sejdi dolů do baru, promluv si opět s barmanem a především ho musíš přesvědčit o tom, že patříš do jeho rodiny Goodsoupů. Potom vezmi zrcadlo vlevo na zdi a do zbylého rámu použij tvář vystřiženou z obrazu. Seber sklenici na barpultu a otevři ji dlátem. Jdi ven z hotelu a nyní se jdi podívat nahoru do vesnice pod sopkou. Na stole s obětinami seber tofu a na protějším stolku pohár (CUP). Z tofy dlátem vyrob masku, kterou si dáš na hlavu. Jdi nahoru ke kráteru a promluv si s mužem, který má místo hlavy citrón. Po skončení rituálu vhoď do sopky sýr. Potom jdi k větrnému mlýnu a použij deštník na lopatky mlýnu. Nahoře z barelu naplň vodou pohár i sklenici. Vrať se k vraku lodi a promluvte si s Haggisem o láhvi. Haggis ti řekne, že na opravu lodi potřebuje dehet (TAR), takže jdi do hotelu, kde vpravo na verandě najdeš velký hrnec. Dej do něj sýr a až se roztaví, odnes ho i s hrncem Haggisovi. Ten ti za to dá lahvičku s roztokem. Jdi k Elaine (zatím je to jenom otazník mezi vrakem a pláží), na pařez polož sklenici a až tam vletí všechny světlušky, tak ji rychle zavři a seber. Nyní použij roztok od Haggise na Elainin prst a potom z něho stáhni pr sten. Jdi na pláž a odtud dozadu k majáku. Nahoře na majáku dej sklenici se světluškami na stojan pro lucernu a zrcadlo na druhý stojan. Opět se vrať do hotelu, objednej si další drink, známým způsobem ho smíchej s antikocoviňákem a vypij. Probereš se v rodinné hrobce. Jdi doleva a promluv si nevěstou - kostlivcem. Potom pokračuj dále doleva, seber páčidlo a jdi ke stěně se škvírou. Do cesty ti spadne známá lebka - Murray. Seber ho a podívej se škvírou ve stěně. Použij lepidlo na ruku, kterou jsi našel na začátku hry a pak tím seber škvírou svítilnu na druhé straně zdi. Polož ji na hrobku a s pomocí Murrayho vyráběj strašidelné stíny. Až vylekaný hrobník otevře hrobku, jdi ven a do hotelu. V zadní místnosti hotelu vezmi u velkého sýru úmrtní list (DEATH CERTIFICATE) a jdi do patra do zadní místnosti. Páčidlem udělěj díru do stěny za postelí a vytahej jím hřebíky, které drží postel sklopenou. Následuje happyend a v hrobce po něm zůstane část prstenu. Seber ji a jdi za Stanem. Ukaž mu úmrtní list a získáš nějaké peníze z pojistky. Na pláži teď najdeš Ztraceného Welšana (Lost Welshman). Pokecej s ním a zeptej se ho, jestli tě odveze na Skull Island. Dozvíš se že potřebuje kompas. V inventáři zmagnetuj špendlík, použij ho na korkovou zátku, a to celé potom na pohár a kompas je hotový. Dej ho Welšanovi, který tě teď odveze na Skull Island. Až se ocitneš nahoře u ručního výtahu, pokecejte s výtahářem a nastup do výtahu. Při následném pádu použij deštník a bez úhony doplachtíš do jeskyně. Popovídej si s piráty, řekni jim, že máš zájem o diamant a že máš spoustu peněz. Až tě přizvou k partičce pokeru a rozdají ti karty, ukaž rozdávajícímu pirátovi svých pět tarotových karet s lebkami. Nemůžeš prohrát, protože pět králů se dá dos t těžko přebít. Seber dianmant a v nastálém zmatku utečeš zpět k Welšanově lodi a ten tě převeze zpátky na Blood Island. Až Welšan konečně odjede, sestav z obou částí prsten, jdi k Elaine a nasaď jí ho na prst. Kouzlo je zlomeno, ale oba se ocitnete v zajetí kapitána LeChucka.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Není třeba instalovat nové zrcadlo do majáku. 2) Pes dostane automaticky koláč za chlupy. 3) Nemusíš barmanovi dokazovat, že jsi Goodsoup. 4) Dveře do mlýna nejsou zamčené. 5) Dveře do zadního pokoje v patře hotelu rovněž nejsou zamčené. 6) První nápoj, který si objednáš, je automaticky s deštníkem. 7) Láhev s korkovou zátkou se dá snadněji otevřít.5) KISS OF THE SPIDER MONKEY.Co nejrychleji ukonči rozhovor S LeChuckem, nejlépe neustálým přesvědčováním o tom, že Elaine má ráda tebe a ne LeChucka - to ho brzo přestane bavit a potom dělej, že ho neslyšíš. Jinak se totiž bude s tebou bavit do nekonečna. Ve zmenšené podobě si otevři dveře svého vězení a přejdi ke psovi Dingovi doprava. Promluv si s ním o soutěžení a o cenách (PRIZES) a pak Dinga vyzvi, aby zkusil uhodnout, kolik je ti let. To se mu nepodaří a tak ti řekne, aby sis vybral cenu. Vyber si kotvu (ANCHOR) a vezmi si ji z police vlevo. Pak jdi do inventáře, dej kotvu na pánev a celé to přizdob holicím krémem z láhve. Výsledný "koláč" pak dejte na hromadu ostatních vedle kanónu. Až krysa vystřelí, otevřti vrátka a podívej dírou ve stěně. Tak získáš koláčovou hmotu. Jdi k Dingovi a šťouchej do něj tak dlouho, dokud tě nekousne. Tak získáš psí chlupy. Jdi doprava ke stánku, seber z pultu pepř a řekni si o sněhovou zmrzlinu (SNOW CONE). Zmrzlinu v inventáři opepři, posyp psími chlupy a dochuť zbytky koláče. Do brou chuť ! Ale ano, jen to sněz - to je totiž jediný způsob, jak zase vyrůst. Konec páté části hry.Rozdíly v jednodušší verzi Regular Mode :1) Na výrobu "koláče" stačí použít pouze kotvu. 2) Abys získal Dingovy chlupy, stačí do něj strčit pouze třikrát.6) GUYBRUSH KICKS BUTT ONCE AGAIN.Dostal jsi se na jakousi horskou dráhu se zastávkami. Na první zastávce seber lano, na druhé soudek rumu vpravo na zemi a na třetí otevři svítící lampičku vlevo, sfoukni plamen a vezmi si nádobku s olejem. Pokud se někde zdržíš příliš dlouho, přijede LeChuck a vyžene tě a budeš se tam muset znovu vrátit. Na čtvrté zastávce - ledové - vystup a jdi nahoru po cestě až k opici. Použij na ní soudek rumu, potom naolejuj lano a použij ho na soudek rumu jako doutnák. Potom sejdi dolů k dráze a ppřiprav si pepř. Pak už stačí jenom počkat, až se objeví LeChuck a jakmile to bude možné, použít na něho pepř. Happyend, konec. (I když Murray na to má vlastní názor.)Pozn.: Jediným rozdílem ve verzi Regular Mode je to, že nádobka s olejem lze sebrat ihned, bez předcházejících úkonů.

Pokračovat na článek


Albion

Hra Albion je tak rozsáhlá, detailní a komplikovaná, že na ni nemá smysl dělat něco jako kompletní řešení. Tento návod je spíše průvodcem světem Albionu, který vás povede celou hrou.KOSMICKÁ LOĎHra začíná na palubě kosmické lodi. Nemá cenu sbírat zde předměty, protože se brzy dostanete na feudálně žijící planetu, kde digitální palubní kartáčky na zuby ztratí smysl. Jediné co na palubě kosmické lodi musíte udělat je vplížit se do místnosti, kde došlo k havárii a usmrcení imperiálního kontrolora a sebrat tam pistoli. Požádejte Tomova kamaráda technika, aby vám pomohl. Dá vám kód k otevření servisního průchodu. Průchod podle jeho instrukcí najděte, kódem otevřte a slezte do "podpalubí". Vyřešte něco počátečních ptákovin, kterými autoři jenom tak jemně rozjíždí hru a pozastavte se až v momentě, kdy vám hra oznámí, že za vámi zapadly dveře. V místnosti, kde se to stane se podívejte na stěnu. Uvidíte skřínku. Tento nález si zapamatujte a pokračujte dál. Narazíte na další číselník, do kterého zadejte stejný kód jakým jste otevřeli servisní dveře. Po žebříku vylezte do havarovaného pokoje. Prohledejte pult uprostřed místnosti. Pistoli, kterou nadete, si jděte schovat do skřínky ve stěně v podpalubí a pak teprve z rozbitého pokoje odejděte na jich okolo stráží, jako by se nic nestalo. Hned poté si dojděte pro schovanou pistoli tak, že prolezete známým servisním vchodem a zapadlé dveře si otevřete z druhé strany. Chvíli bloumejte po lodi, koukejte do skříněk a šuplat a sbírejte pro svou těžce ulovenou pistoli co nejvíce nábojů. Až vás vyzvou k odletu, můžete se přihlásit, nasednout do průzkumného modulu a odletět na planetu.NAKIRIDAANIPo velkém dění se porozhlédněte okolo sebe. Prokecněte pár Iskai (tak se nezývají místní kočičoidní obyvatelé). Nacházíte se na ostrově Nakiridaani, ve městě Jirinaar. Jděte za šéfem klanu lovců (South Wind Clan), který vás (Toma a Rainera) zachránil od smrti v džungli. Věnujte mu kov své lodi a sejděte do sklepa pod jeho domem. Prohledejte trosky průzkumného modulu, najdete hodinky.Kliknete-li na ně v inventáři pravou myší a zvolíte ACTIVATE, objeví se vám ukazatel času na obrazovce. Nenechte se tím však vyvést z míry - Albion není nikterak časově limitován, můžete klidně putovat pustinami, cvičit se při soubojích s potvorami a vyspávat klykoli budou vaši lidé unaveni - čas nehraje žádnou roli. Ale zpět k věci: půjdete-li dále do sklepa, čeká vás nepříjemný souboj, ale zato najdete extra náboje do Tomovy pistole. Zával, který vás zasype můžete odstranit použitím krumpáče, který se rovněž nachází v druhé části sklepa. Tomova pistole je velice účinná zbraň, kterou doporučuji šetřit, dokud to jen půjde, protože vás čekají bitky tak tuhé, že se vám o tom ani nesnilo. Než opustíte sklep, napakujte se co největším množstvím trvanlivého cestovního jídla (Rations), vaše cesty budou dalké a ne vždy bude po ruce nějaká příhodná hospoda). Porozhlédněte se po městě. Narazíte na hospody, obchody a domy hlavních klanů. Než budete cokoli podnikat, doporučuji zajít k vetešníkovi (Mised Goods) a koupit lano, louče, kompas a paklíče na lámání zámků. Když někde (kdekoliv) narazíte na zamčenou bednu či dveře, můžete oboje vypáčit ťuknutím pravou myší na zámek. Vstupte do městské haly (Council Building), vyhledejte představeného města Sebainaha Janiise a nechte se pozvat na ceremonii. Nějakou dobu lelkujte po městě nebo už se začínejte cvičit v boji mimo město a pak se v určenou dobu dostavte do okolí městské haly. Budete automaticky odvedeni na ceremonii. Na ceremonii dojde k vraždě vysokého hodnostáře Akiira a Sebania Janiis vám dá za úkol vypátrat vraha. Do party vám přidá zdatného bojovníka Drirra. Podle pokynů si promluvte s historikem Sebai-Giz Frillem. V domě, ve kterém se ocitnete, což je dům klanu Dji-Kas Guild, můžete v severozápadním cípu (těsně u vchodu) vyhledat čarodejnici, která za pár šupů kdykoliv vyléčí zranění vašich lidí. Vyjděte před dům.Vraha naleznete, půjdete-li ven z města, pak doleva a na sever, pak doprava a až minete město, opět se stočte na sever. Hledejte vratký mostík. Přejděte po něm doleva a kousíček nad levým koncem mostíku se snažte ve zmatku rostlinstva rozeznat téměř neznatelný vchod do opuštěného sídla. Vstupte dovnitř a zapalte si louč. Choďte po podzemí. Světélkující chapadla můžete obalamutit odhozením louče, protože vás v úplné tmě neuvidí. Masíčko z mrtvých potvor je sice nepoživatelné, ale zato jím můžete krmit žravé díry v zemi. Po nakrmení se každá žravá díra nadobro zavře. Na konci podzemí (po několika tuhých soubojích) dorazíte k duchovi kouzelníka. Zvolte Drirra za náčelníka skupiny a s duchem si promluvte. Dáte-li mu čestné slovo, že mu přinesete hrací skřínku (kterou mu později můžete, ale nemusíte dát), řekne vám o speciální schovávačce - v hale, kde vaše slépěje zanechávají na zemi světélkující pěšinky, můžete pěšinkou spojit dvě svítící rostliny, načež se otveře tajný průchod. Skutečně to funguje, za průchodem jsou krystaly vylepšující schopnosti členů vaší party. Jeden z krystalů je dokonce schován za zdí, kterou můžete prokopat krumpáčem (tuto prokopatelnou zeď můžete najít podle mapy, která ji neoznačuje jako zeď, ale jako volné políčko). To nejdůležitější, co ale nyní musíte udělat je projít za ducha o kousek dál, prozkoumat mrtvolu vraha a sebrat mu vražednou dýku.Ve městě se na dýku zeptejte Sebai-Gize Frilla. Pak jděte do domu klanu Dji-Fadh Guild, promluvte si s tamním představeným Brandirem a ukažte mu vražednou dýku. Po boji se mnohé rozluští a přibyde vám do party schopná iskaiská kouzelnice Sira. Nakonec jděte za vrchím představeným Janiisem a řekněte mu, že jste připraveni k odplutí na ostrov Gratogel.GRATOGELNa Gratogelu přistanete u vesničky Klouta. Jděte za jejím králem a zeptejte se ho na vesmírný koráb. Nic. A než dá povolení místnímu rybáři, aby vás odvezl na ostrov další, chce, abyste mu od druidů z univerzity Arjano přinesli lék na jeho impotenci. Univerzita Arjano je obyče