Výsledky vyhledávání pro dotaz variace

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Nejpopulárnější internetové stránky na světě 11. - 20. místo

11) Baidu.comBaidu je čínským favoritem mezi vyhledávači, který je nejen svým vzhledem, ale i koncepcí podobným portálu Google.com. Název Baidu je podle autorů serveru inspirován 800 let starou básní z doby dynastie Song. Baidu, které v překladu znamená „stokrát“ má symbolizovat vytrvalost při hledání ideálu. Analogie s vyhledávacím portálem je proto zřejmá.12) Rapidshare.comPortál Rapidshare.com není třeba představovat nikomu, kdo alespoň okrajově sleduje dění ve světě internetu a výpočetní techniky. Především díky němu totiž takovým způsobem bují počítačová kriminalita. Jednou z nejoblíbenějších metod sdílení nelegálního obsahu se v poslední době staly takzvané internetové úložny dat, jejich součástí je i Rapidshare. Tato švýcarská společnost měla již v minulosti mnoho problémů se zákonem a poslední verdikt soudu byl takový, že by tento „sdílecí“ gigant měl kontrolovat obsah uploadu svých klientů. To ale jednak takřka nelze, jelikož objemy dat, proudících žilami Rapidshare jsou nepředstavitelné a navíc by tato firma přišla o nemalé zisky z prodeje prémiových účtů. Je tedy otázkou, jak dlouho se tato společnost dokáže bránit nežádoucím útokům a zároveň tak umožňovat pirátům nerušené stahování.13) Microsoft.comFirmu Microsoft není třeba představovat snad nikomu. Jedněmi oslavovaná a druhými zatracovaná katapultovala Billa Gatese mezi nejbohatší a nejmocnější lidi na planetě Zemi. Microsoft je tradičním rivalem firmy Apple, které se podařilo se svým Macintosh OS prorazit především ve Spojených státech, kde pověstným „macům“ nahrává především dobře nastavená cenová politika. Na starém kontinentě jsou ale pro příznivce maců daleko horší podmínky a tudíž tu lépe kvete pšenka především Microsoftu. Ten se momentálně chystá vydat další pokračování nekonečného „seriálu“ s názvem Windows. Nový operační systém s kódovým označením Windows 7 má nahradit, či snad doplnit stávající Windows Vista a definitivně přerušit čáru života dosluhujícím, ale dle mnohých stále nejlepším Windows XP. Microsoft je ale znám také jako tvůrce hardwaru, či distributor počítačových her. Pod jeho taktovkou vznikly celé série kvalitních klávesnicí, myší nebo například gamepad Sidewinder. Z herní branže připomeňme například veleúspěšné Age of Empires.14) Google.deNěmecká mutace Google.com. Asi není třeba nic víc dodávat.15) Google.co.inIndická variace na původní vyhledávací portál Google.com. Není divu, že se sem tato jazyková varianta propracovala, vždyť se v případě Indů jedná o 2. nejpočetnější státní zřízení. Naproti tomu je daleko větším překvapením například umístění německého Google o příčku výše.16) QQ.comPortál QQ.com je zázemím pro světovou jedničku mezi čínsky „hovořícími“ IM komunikátory a taktéž 3. nejúspěšnějším komunikačním softwarem vůbec. Tencent QQ, jak se oficiálně tento IM klient nazývá, se narodil v čínském Shenzhenu, v listopadu roku 1998. Kvůli velkému zájmu byla v roce 2002 pozastavena bezplatná registrace a všichni nově příchozí museli zaplatit poplatek. Od této myšlenky ale autoři o rok později upustili, jelikož byl na QQ vyvíjen velký tlak ze strany konkurenčních komunikačních programů. V současné době se Tencent QQ těší skutečně masové oblibě především v asijském světě a poznáte ho podle loga tučňáka s červenou šálou.17) Hi5.comHI5.com je velice oblíbený sociální portál, který v dnešní době funguje v celé řadě jazykových mutací, včetně češtiny. Tato sociální centrála byla založena v roce 2003 a jejím autorem je Ramu Yalamanchi. Tento portál nabízí všechny klasické funkce, jako zaregistrování profilu, sdílení fotek, hledání přátel v místě svého bydliště a podobně. HI5 je velice oblíbený napříč celým světem, za což mluví i čísla – 70 milionů registrovaných uživatelů do února 2008.18) Sina.com.cnSina.com.cn je největší, čínsky „mluvící“ vzdělávací webový portál, o kterém bych vám toho asi mnoho nenapsal, nebýt takových vymožeností, jako je například portál Wikipedie. Celé tyto stránky jsou totiž v čínštině a tak je pro Evropana takřka nemožné, poodhalit roušku jejího obsahu. Sina.com byla založena v roce 1999 společností SINA Corporation a nabízí celou řadu služeb, jako e-mail, vyhledávač, posílání SMS, blog a nebo třeba hry.19) Google.frFrancouzká verze portálu Google.com na devatenáctém místě byla rovněž velkým překvapením.20) Ebay.comDalší přerod na poli internetových služeb. Tento server umožnil lidem po celém světě prodat cokoliv a kdykoliv, ale co je nejdůležitější – z pohodlí vlastního domova. Ebay.com je totiž světoznámý aukční server, kde dennodenně běží tisíce a tisíce aukci a uživatelé tohoto portálu nakupují a prodávají podle vlastní libosti a uvážení. Každý registrovaný má vlastní účet, kde se mu za uzavřené obchody zobrazují reference, buď kladné, neutrální nebo negativní – vše podle spokojenosti druhé strany. Podle toho si ostatní vybírají své obchodní partnery a nebo je následně přizvou do svých aukcí. Českou, ale nejen českou kopií serveru Ebay.com je aukční portál Aukro.czCo z toho vyplývá?Ze statistiky navštěvovanějších stránek světa je jasné, že ačkoliv si absolutní prvenství odnáší vyhledávací portál Yahoo, tak největší úspěch ve skutečnosti slaví konkurenční společnost Google, která v top dvacítce s různými jazykovými mutacemi svého vyhledávače obsadila celkem čtyři příčky. Dále se dá ze statistiky vydedukovat, že internetu vévodí asijský kontinent, jelikož v první dvacítce se umístily servery jako Yahoo.co.jp (japonská verze serveru Yahoo), stejně jako Baidu.com (přední čínský vyhledávač), QQ.com nebo Google.co.in a Sina.com.cn. Bez zajímavosti není ani fakt, že ve světě neuvěřitelným způsobem „frčí“ takzvané „social“ servery, protože v první dvacítce najdete jak Facebook.com, tak Myspace.com, stejně jako třeba Hi5.com. Ještě před měsícem do první dvacítky „top global“ serverů spadal i komunitní portál Orkut.com.br od společnosti Google, který se ovšem k datu vzniku tohoto článku (7. – 17. listopadu 2008) nalézá na 38. pozici, což znamená, že se propadl během měsíce z 19. na výše zmíněnou 38. příčku.

Pokračovat na článek


Diablo

Jen tak mezi námi vám prozradím, že síťovou verzi Diabla pokládám za jednu z nejlepších věcí, jakou jsem měl tu čest kdy v životě hrát. Už dlouho se mi nestalo, že bych strávil první dva týdny průměrně deset hodin denně u jedné jediné hry!!! Tolik na úvod. Nyní vás zahrnu základními, chaoticky uspořádanými poznatky, které se mi podařilo za zhruba dva a půl měsíce u Diab- la zjistit.Maximální dosažitelná úroveň je padesátá, ale nemusíte se bát, její dosažení není otázkou dnů či snad týdnů. Průměrná hrací doba je tři až čtyři měsíce!Abyste byli vpuštěni do katakomb (level 5-8), potřebujete mít alespoň 8 úroveň, do cave (level 9- 12) 13 úroveň a konečně do pekla (level 13-16) 17 úroveň. Ale nezoufejte, dá se to obejit tím, že vám silnější postava do těchto pater udělá portál, což ovšem na druhou stranu nezaručuje příliš dlou- hou životnost vaší postavy.Přibližně od 16 úrovně budete občas nacházet elixíry, které rozhodně konzumuj- te, protože jeden elixír rovná se permanentní zvýšení dané vlastnosti o jeden bod.Od 26 úrovně je možné za cenu 5 000,- elixíry kupovat u čarodějnice, což rozhodně občas dělejte.Pokud hrajete za válečníka a podaří se vám najít unikátní sekeru zvanou Mes- serschmit, v žádném případě ji neprodávejte za podřadnou cenu 15.000, protože máte v rukou jednu z nejsilnějších zbraní Diabla vůbec.V síťové hře máte pouze tři questy. Zabít Butchera v levelu 2, Skeleton Kinga většinou obklopeného armádou kostlivců v levelu 3 a konečně porazit Diabla čekajícího v levelu 16.Po zabiti Diabla hra pro všechny postavy nacházející se v levelu l6 končí, takže si nezapomeňte věci ve městě.Pokud to ještě nevíte, soubor, v kterém jsou uloženy informace o vaší postavě, je v adresáři WINDOWS a jmenuje se DLINFOO9.DRV, takže není na škodu si ho občas zálohovat (při jakékoliv manipulaci se savy přijde vaše postava o všechny věci, a pokud vás snad napadne změnit jméno počítače, nebo uživatele v nastavení sítě, savegame vám nepůjde načíst vůbec a hra ho sama smaže!)Čarodějnice má pokaždé, když ji navštívíte, na skladě něco jiného, čehož se dá využít zejména při nákupu již zmiňovaných lektvarů nebo knih.Kovář má pořád stejné věci (pokud nevytvoříte novou hru) a svůj trh se zbožím mění pouze poté, co vaše postava dosáhla vyšší úrovně.Kouzlo Stone curse nelze aplikovat na síťovou postavu.Pokud hrajete přes Battle.net (o čemž se dá vzhledem k rychlosti, respektive k pomalosti internetových linek u nás dosti pochybovat), rozhodně nebuďte příliš důvěřiví k neznámým osobám, zejména na vyšších úrovních. Dost možná se velice brzy z vašeho přítele vyklube pěkná mrcha, která vás záhy napadne, za- bije a obere o všechny věci. Holt takový je život.Dost možná vás těsně před aprílem překvapila hláška "Problem with your save game has occured..." a přišli jste o všechny věci (vyskytla se jen u některých verzí). Bylo to způsobeno posunem času, s čímž zřejmě vývojáři hry při snaze maximálně zabezpečit savy proti hackování zřejmě pozapomněli. Každopádně to pokládám za perfektní (i když neplánovaný) apríl. POSTAVY1) VálečníkSíla : 250 maximum, + 1% na poškození na každé 3 body. Magie : 50 maximum, 1 mag za jeden bod. Obratnost : 60 maximum. Vitalita : 100 maximum, 2 životy na jeden bod vitality.Válečník je krvežíznivá osobnost preferující hrubou sílu před inteligencí a magií. Mezi jeho nejlepší přátele patří dobré obouruční zbraně a magická, maximálně nadupaná plná plátová zbroj (Armor Class alespoň 200). Přestože je schopen naučit se téměř všechna kouzla, jejich aplikace není zrovna moc efek- tivní, a tak je ve většině případů i zcela zbytečná. Jediná kouzla, která jsem kdy s válečníkem používal, jsou Town portal, Healing, Chain Lightning, Fire Wall, Teleport a Stone curse. Rozhodně není na škodu mít v družině alespoň jednoho válečníka, zejména na počátečních úrovních. Jeho základní vlastnosti je opravování poškozených věcí.2) ZlodějkaSíla : 55 maximum. Magie : 70 maximum, 3 magy za dva body. Obratnost : 250 maximum, + 1% na trefu za každé dva body a + 1 na AC za pět. Vitalita : 80 maximum, 3 životy za každé dva body.Zlodějka balancuje kdesi na rozhrání mezi válečníkem a čarodějem. Nalezne uplatnění zejména při boji na dálku (lukem), ale i při aplikace magie (na vyšších úrovních Mana shield přijde vhod). Bývá dost často příčinou konfliktu, hlavně svými šípy zasahujícími spoluhráče do zad, ale přesto není špatné jednu v družině mít. Mezi její základní vlastnosti patří schopnost odstraňování pas- tí.3) ČarodějSíla : 45 maximum. Magie : 250 maximum, 2 magy za jeden bod. Obratnost : 85 maximum. Vitalita : 80 maximum, 1 život za jeden bod.Čaroděj je jedna z nejsilnějších postav ve hře a jen málokterý válečník či zloděj se s ním může měřit. Přestože na nižších úrovních je slabost sama, po dosažení přibližně třicáté se začínají jeho schopnosti prudce zvyšovat a stkví se téměř neporazitelným (na deathmatch, pokud nebojuje proti jinému mágovi). Mezi jeho základní kouzla patří Mana shield, bez kterého nemá nejmenších šancí, Fireball jako nejlepší útočné kouzlo, Chain Lightning pro jeho vysoký rozsah ničivosti a Teleport pro vrozenou lenost. Mějte v družině radši jen jednoho čaroděje, protože pokud jich bude víc, je vysoká pravděpodobnost, že se nebudou navzájem tolerovat. Jeho základní vlastností je dobíjení magických holí.BESTIÁŘPřestože ve hře existuje 19 základních typů nestvůr, jejich skutečný počet je vzhledem k různým variacím stejného typu (vzhledu) daleko vyšší. Variace se navzájem liší pouze vlastnostmi a barvou, jinak vypadají docela stejně.1) Kostlivci (Skeletons)Variace : Skeleton, Skeleton Captain, Burning Dead, Burning Dead Captain, Corpse Axe, Corpse Bow, Corpse Captain, Horror, Horror Captain.Tedy, jak vidíte, kostlivci jsou, co se týče variací, docela početná rodinka. Vyskytují se v patrech 1-6 a nejlepší způsob, jak se s nimi vypořádat, je bít je hlava nehlava (Holy bolt je ideální kouzlo). Pro čaroděje: Burning Dead je odolný (později imunní) vůči ohnivým kouzlům a Horror vůči bleskům. Jako jedna z mála příšer jsou kostlivci nebojácní a nikdy neutíkají z boje.2) Kulhalové (Fallen Ones)Variace : Fallen One, Carver, Devil Kin, Dark One.Kulhalové jsou malá, ošklivá a protivná stvoření vypadající jako skřet. Poska- kují v levelech 1-5. Pokud nemáte silnější zbroj, mohou občas docela nepříjemně snížit váš počet životů. Jsou velice bojácní, a tak zabijete-li v jejich blízkosti příšeru, rozprchnou se do dalekého okolí, což někdy docela drásá nervy. Dark Ones jsou odolní vůči bleskům, takže je radši bijte ohnivými kouzly.3) Hopsalové (Scavengers)Variace : Scavenger, Plague Eater, Shadow Beast, Bone Gasher.Hopsalové jsou velice otravná stvoření vyskytující se v levelech 1-6. Mezi je- jich speciální vlastnosti patří útěk z boje (pokud jsou zranění) a následné pojídání padlých mrtvol, čímž dosahují jistého stupně regenerace (WOW, jak ro- mantické). Působí na ně snad všechna kouzla i zbraně, takže se s nimi vypořádejte dle svého gusta.4) Zombíci (Zombies)Variace : Zombie, Ghoul, Rotting Carcas, Black Death.Zombíci jsou veskrze neškodná stvoření, která se pohybují velice pomalu, čehož se dá obratně využít. Jedině Black Death je neskonale nepříjemná příšera a rozhodně si ho nikdy, za žádnou cenu, nepouštějte k tělu, protože s každým úspěšným zásahem vám odebere jeden život (permanentně) a to je velice nepříjemná věc. Onehdy jsem šel s válečníkem, který měl okolo 250 životů, na obtížnost Nightmare. Teleportem jsem se dostal do klubka Black Deathů. Než jsem si stačil proklestit cestu ven, zbylo mi jenom 2 10 životů. Tomu se říká katastrofa, takže pozor na ně!!!5) Létavci (Fiends)Variace : Fiends, Blink, Gloom, Familiar.Létavci patří do skupiny obtížného hmyzu a i tak je s nimi potřeba zacházet. Vypadají jako přerostlé vrány, v klidu si poletují v levelech l-8. Jejich je- dinou výhodou je, že jsou tak malincí a obratní, že dá občas docela fušku se do nich strefit, ale pokud se vám to povede, jsou téměř na 100% mrtví vzhledem k jejich malému počtu životů. Jedině verze Familiar je o něco tužší, protože dokáže na blízko používat kouzlo Lightning, vůči němuž je také imunní.6) Hidni (Hiddens)Variace : Hidden, Unseen, Stalker, Illusion Weaver.Hidden je sice legračně vyhlížející příšerka, přesto dokáže občas docela slušně naštvat. Vyznačuje se schopností stát se neviditelnou. Většinu variací porazíte docela bez problémů, krom poslední - tedy Illusion Weavera, který je pro slabšího mága velkým problémem. Navíc je docela odolný a později i imunní vůči ohni. Pokud Hidden prchne z boje a zmizí, je vysoká pravděpodobnost, že se stihne alespoň částečně zregenerovat, proto je nepouštějte z dohledu.7) Klanové (Goat Clans)Variace : Flesh Clan, Stone Clan, Fire Clan, Night Clan.Klan je první ze zde uváděných příšer, s kterou byste mohli mít vážnější prob- lémy. Vyznačuje se opravdu vysokou rychlostí a obratností v boji. Nejlepší ob- ranou proti němu je rychlý útok anebo silná zbroj. Fire Clan je odolný, později imunní vůči ohni, ale hlavně se občas vyskytuje ve verzi s Blood Sta- rem, a to je pak výhodnější (vyjma těch opravdu silných postav) sbalit si kuf- ry a zbaběle prchnout z bojiště.8) Gargojlové (Gargoyles)Variace : Winged Demon, Gargoyles, Blood Claw, Death Wing.Gargojlové jsou poletující démoni, na které můžete narazit jak v katakombách, tak i v Cave. Protože se pohybují docela pomalu, nebudou pro většinu dobrod- ruhů představovat hrozbu. Pokud vás však dožene a strefí se, většinou už ne- pustí. Jeho velkou výhodou je fakt, že se umí regenerovat (když ho necháte chvíli v klidu, tak si sedne na zem a vesele regeneruje). Winged Demon je odolný vůči ohni a Gargojl vůči bleskům.9) Tlusťoši (Overlords)Variace : Overlord, Flayed One, Mud Man, Toad Demon.Tlusťochy je možno zařadit mezi odpočinkové příšery. Vzhledem k jejich neohra- banosti a nemotornosti je možno použít téměř všechny způsoby destrukce. Pokud se jim někdy vynímečně podaří útok, docela to zabolí.10) Rohatci (Horned Demons)Variace : Horned Demon, Mud Runner, Frost Charger, Obsidian Lord.Rohatce je možno pokládat za vůbec jednu z nejpříjemnějších příšer. Vždycky hezky vlezou do rány, nemají velkou sílu a je za ně poměrně hodně zkušeností. Setkat se s ním je vždy taková malá oslava. Pouze Fros Charger je odolný vůči bleskům.11) Plivači (Pit Beasts)Variace : Acid Spiner, Poison Spitter, Pit Beast, Lava Maw.Plivači patří mezi nejhorší příšery, jaké je možno v Diablu potkat. Plivají kyselinové koule, proti kterým není žádné větší obrany než úniku. Pokud se vám dostanou na tělo, dokáží taky poměrně slušně zredukovat životy. Osobně považu- ji velitele plivačů na úrovni Hell za nejdrsnější příšeru vůbec. Lava Maw je imunní vůči ohni.12) Ohnivci (Magma Demons)Variace : Magma Demon, Blood Stone. Hell Stone, Lava Lord.Ohnivci jsou podivně vypadající kulhající stvoření vrhající lávové zámotky. Pro válečníka s vysokou odolností vůči ohni nepředstavují velkou hrozbu. Mágům doporučuji blesky, protože většina z nich je proti ohnivým kouzlům imunní.13) Bleskači (Storm Lords)Variace : Red Storm, Storm Rider, Storm Lord, Maelstrom.Bleskači patří do kategorie relativně odpočinkových příšer. Jejich síla nikte- rak nevybočuje z průměru a jedinou nevýhodu při boji s nimi představují bles- ky, které metají s docela slušnou kadencí. Zvláště, je-li jich víc, vyústí to občas v docela nepřehlednou bitku, kdy nemáte ponětí, co se kolem vás děje. Jsou imunní vůči bleskům.14) Ještěrohadi (Cave Vipers)Variace : Cave Viper, Gold Viper, Fire Drake, Azure Drake.Ještěrohadi se vyskytují převážně v úrovních Cave a Hell. Občas dokáží člověku docela solidně zatopit (zvláště je-li jich hodně). Jedinou možností, jak s nimi bojovat, je být dostatečně "silný". Fire Drake je odolný vůči ohni, Gold Viper vůči bleskům a Azure Drake je odolný vůči ohni i bleskům.15) Démoni (Slayers)Variace : Slayer, Guardian, Vortex Lord, Balrog.Démoni jsou nejvyšší příšery, jaké je možné v této hře potkat. Vaší maličkou postavičku převyšují o tři hlavy, takže jste při setkání s nimi rádi, že jste rádi. A jakoby nestačila jejich velikost a síla, ještě po vás plivají Inferno, takže není na škodu mít dostatečnou odolnost (resistenci) vůči ohni. Nenechej- te se zastrašit jejich velikostí a bijte je hlava nehlava zbraněmi i kouzly. Pozor ale: jsou imunní vůči ohni.16) Mágové (Advocates)Variace : Counselor, Magistrate, Cabalist, Advocate.Mágové mají jednu nepříjemnou vlastnost: dokáží zmizet (teleportovat se ) pryč ještě před tím, než přijde finále pořádného výprasku. Metají po vás všechna možná kouzla od Charged Boltu až po Firebally, takže si dávejte dobrý pozor. Ostatně i Lazarus patří mezi mágy - rozdíl je jen v tom, že je "trochu" odolnější a má silnější kouzla. Kromě Magistrátů jsou všichni odolní vůči ohni a Cabalisti a Advokáti navíc imunní vůči bleskům. Pokud budete hrát na obtíž- nost "Hell" jsou Advokáti imunní proti všemu.17) Ženské démony (Succubi)Variace : Succubus, Snow Witch, Hell Spawn, Soul Burner.Ženský v Diablu se mnoho neliší od těch, které známe ze světa za obrazovkou, když jsou ve stavu "maximální naštvanosti". Není s nimi žádná dohoda, metají po vás Death Stary (doporučuji vysokou odolnost vůči kouzlům - Magic) a prostě všemožně znepříjemňují život dobrodruha. Pokud hrajete za válečníka, je nejlepší mezi ně vlítnout (zachumlovat se) a rozdávat rány na všechny stra- ny, než se rozutečou (popřípadě je zbaběle nahnat do rohu). Snow Witch je odolná vůči bleskům, Hell Spawn je vůči nim imunní a Soul Burner je hrozná... odolná vůči bleskům a ještě imunní vůči ohni.18) Rytíři (Black Knights)Variace : Black Knight, Doom Guard, Steel Lord, Blood Knight.Rytíři jsou asi nejsilnější (od slovo síla - tělesná) bestie v Diablu. Pokud nejste dostatečně silní, radši si jich nepouštějte moc k tělu, mohlo by vás to mrzet. Jinak Black Knight je odolný vůči bleskům, Doom Guard vůči ohni, Steel Lord vůči ohni + imunní vůči bleskům a Blood Knight je odolný vůči bleskům a imunní vůči ohni (to je hnus).Mimo tyto základní typy příšer se budete občas setkávat s jejich náčelníky, s tzv. zdroji světla. To jsou nestvůry, které mají vlastní jméno (např. Puke- rat the Unclean) a většinou jsou silnější než jejich rodoví příbuzní. Hlavní však je, že z nich vždycky vypadne nějaká magická věc, takže je radost s nimi spolupracovat...KOUZLAKouzla jsou popsána v manuálu (sice docela chudě co do podrobností, ale snaha byla), takže se jimi zabývat nebudu. Přesto si neodpustím pár poznámek typu, že mi docela chybí např. Identify, Nova, Apocalypsa a resurekce, tedy kouzla, která se není možné na Multiplayer naučit. Dále jistě víte, že čím je vyšší úroveň kouzla, tím je i dané kouzlo silnější, stojí méně magů atd... Maximální úroveň kouzel je 15, ale je možno ji překročit pomocí např: Thinking Capu, An- gels Staff atd. Prostě věcí, které zvyšují kouzlům úroveň.OLTÁŘE (SHRINES)Oltáře jsou místa, po jejichž aktivaci se vždy něco významnějšího stane. Například se vám mohou zvýšit vlastnosti, úroveň kouzel atd., bohužel se mohou taky snížit. Nebudu zde vypisovat všechny, ale jen ty nejdůležitější a nejnebezpečnější + ohodnotím ty rozhodně kladné, - rozhodně záporné, a ty, které se hodí jen v určitých situacích typu: Mám čapku I/I s 4 AC, proto pou- žiji Hidden Shrine a poté Gloomy, načež získám čapku II/II s 6 AC.Název oltáře : ÚčinekAbandoned : Zvýší obratnost o dva body;Creepy : Zvýší sílu o dva body; Eerie : Zvýší magic o dva body; Eldritch : Přemění normální lektvary na žluté; Fascinating Hnus : Ubere HODNĚ many a zvýší kouzla; Glimmering : Identifikuje věci; Gloomy : +2 na AC věci - 1 na damage zbraní; Hidden : Jedna věc -10 odolnost, ostatní +10; Magical : Vyvolá na vás Mana Shield; Mysterious : Jeden atribut +5 ostatní - 1; Mystic : Vyplní vám inventář penězi; Ornate : Sníží manu a zvýší kouzla; Quiet : Zvýší vitalitu a dva body; Sacred : Sníží manu a zvýší kouzla; Secluded : Odkryje celou mapu; Supernatural : Obnoví úroveň nad vámi (příšerami, věcmi); Thaumaturgic : Vyplní všechny truhly v úrovni penězi; Weird : + 1 na Damage ke všem zbraním;1) BUTCHER (Řezník)Tohohle hnusáka najdeš ve druhém patře. Až najdeš kolem dokola uzavřenou místnost jenom s jedněmi dveřmi, ve které jsou vidět kusy rozsekaných těl a podlaha od krve, tak to je jeho doupě. Pořádně se zásob červenými lahvičkami a otevři dveře. Butcher se na tebe vyhrne s přátelským pozdravem "AH, FRESH MEAT !" (Čerstvé maso !). Pokud jsi válečník, nezbývá nic jiného, než rubat ho tak dlouho, až ho zničíš. Lučištník a kouzelník mohou použít malou fintu - hoň se s ním po patře, až najdeš vhodnou místnost. Rychle do ní vklouzni a zavři dveře. Butcher nebude vědět, co dál a začne přešlapovat na místě. Pak ho můžeš v klidu zlikvidovat šípy, nebo kouzly.2) CURSE OF KING LEORIC (Kletba krále Leorica)Najdeš ho ve třetím patře. Hledej vchod do hrobky (Tomb Entrance). Jdi tam a narazíš na Skeleton Kinga. Bude bublat něco o tom, že tě zabije. Stiskni páky ve vnější místnosti, které otvírají hrobku. Nejprve se pokus dostat Skeleton Kinga kouzly. Až se promění, bude mnohem jednodušší dobít ho přímým soubojem. Až ho zničíš, vypadne z něj Koruna Nesmrtelnosti (Undead Crown).3) POISENED WATER SUPPLY (Vyčištění otrávené vody)Při jedné návštěvě vesnice se dozvíš, že zdroj vody pro vesnici je otrávený. Tenhle problém vyřešíš ve druhém patře labyrintu. Hledej stěnu s rozeklaným otvorem, který se hlásí jako "to a dark passage" (do tmavé chodby). Jdi tam, projdi několika chodbami a pobij všechno, co se pobít dá. Voda v jeskyni pak zmodrá a úkol je splněn. Vrať se do vesnice k Pepinovi, který ti dá "Ring of Truth" (Prsten Pravdy).4) OGDENŮV ZNAKJdi do čtvrtého patra a najdi tam týpka se jménem "Snotspill" (Kapka z nosu). Bude si stěžovat, že nějací velcí oškliváci (big uglies) mu sebrali prapor a on že ho chce zpátky. Jdi za roh a pobij overlordy. Ogdenův znak je v truhle. Odnes ho Ogdenovi a dostaneš Harlekýnovu kouzelnou korunku (Harlequen Crest).5) GARBHAD THE WEAK (Garbhad Slaboch)Ve čtvrtém patře najdeš rohatce (goatmana), který se jmenuje Garbhad. Má dvě věci, které potřebuješ získat. Jdi až k němu a promluv s ním. Opakuj to tak dlouho, až ti jednu věc dá a potom na tebe zaútočí. Zabij ho a získáš tak i druhou věc.6) MAGIC ROCK (Magický kámen)Povaluje se v pátém patře na stole. Seber ho a odnes do vesnice Griswoldovi, který ti za něj dá Emphyrean Band.7) HALLS OF THE BLIND (Síně slepoty)Po přečtení knihy se otevře tajná chodba. Jdi dovnitř a pobij všechny zrůdy (hiddeny). Za odměnu získáš optický amulet.8) ZHAR THE MAD (Zhar Šílenec)Promluv se Zharem a on ti dá knihu, aby sis četl a nevyrušoval ho od práce. Vezmi všechny svitky a knihy. Až vezmeš knihu z police, Zhar se rozzlobí a bude tě chtít zabít. Zabij ho a máš po práci.9) ANVIL OF FURY (Kovadlina zuřivosti)Kovadlina zuřivosti (nebo vzteku) se skrývá v jeskyních na poloostrově, co je kolem dokola obklopený lávou. Pobij všechna monstra, která kovadlinu hlídají a odnes ji do vesnice Griswoldovi. Dostaneš za ní Griswolds Edge a Unique Sword (Griswoldův břit a Jedinečný meč)10) ARKAINES VALOR (Brnění)Vezmi kámen krve (bloodstone) a polož ho na oltář. Otevře se tajná chodba. Tady najdeš další kámen. Opět ho polož na oltář a otevře se místnost s rohatými démony. Všechny je pobij a na konci místnosti najdeš speciální brnění Arkaines Valor.11) CHAMBER OF BONE (Kostnice)Najdi schodiště, které vede do této místnosti. Pobij všechny démony, co se na tebe vyhrnou. Za odměnu získáš několik magických věcí a ochranné kouzlo Guardian Spell.12) BLACK MUSHROOM (Černá muchomůrka)Najdi v jeskyních tlustospis "Fungal Tome". Odnes ho Adrii a ona tě pošle pro černou muchomůrku. Vrať se do jeskyní a jednu pro ni utrhni. Nyní bude chtít jeden z Pepinových elxírů a Pepin zase bude chtít démonův mozek. Jdi zpět do jeskyní, zabij démona a seber jeho mozek. Odnes ho Pepinovi. Ten ho už potřebovat nebude, ale elixír ti dá. Dones elxír Adrii. Kupodivu ani ona už ho nebude potřebovat. Co s ním ? Vypij ho, všechny vlastnosti se o 3 zvýší.13) LACHDANANV 15 patře najdeš Zlatý elixír (Golden Elixir). Odnes ho Lachdananovi a od něj dostaneš Veil of Steel (Ocelový Závoj) a nějakou magickou věc.14) WARLORD OF BLOOD (Pán Krve)Warlord hlídá schodiště ve 13. patře se svojí partou rytířů. Všechny pobij a získáš unikátní meč "Inferno", a další magická brnění a zbraně.12) ARCHBISHOP LAZARUS (Arcibiskup Lazarus)V 15. patře najdi Lazarusovu Hůl (Staff of Lazarus) a dej ji Cainovi. Vrať se zpátky a najdeš otevřený červený portál. Vstup dovnitř, vyřeš puzzle s několika šedými kruhy. Lazarus na tebe zaútočí se svou armádou ochránců. Všechny je pobij a odměnou ti budou tři magické věci. (V multiplayer módu najdeš Lazara s jeho ochránci v pravém horním rohu 15. patra)13) DIABLO (Ďábel)Použij červený pentagram ke vstupu do 16. patra. Stiskni všechny páky kolem dokola - a tím otevřeš Diablovo doupě. Zabij ho - a podívej se na závěrečné animace.

Pokračovat na článek


QoS - Quality of Service

V souvisloti s rozvojem intgernetových služeb, jakmi jsou IP telefonie nebo IPTV se stále častějíi začíná vyslovovat další "záhadná" zkratka - QoS. Co znamená Quality of Service a jaký má vliv na kvalitu internetových služeb?Pojem QoS - Quality of Service už v překladu (kvalita služby) ledacos napoví. Měla by poskytovat uživatelům služby s definovanou kvalitou, což znamená, že poskytuje spravedlivé dělení rychlostí a nedochází tak k zahlcování sítě. Stručně řečeno, je to řízení datových toků (přenosů dat) v síti. Zkrátka zajišťuje to, aby citlivé a důležité informace dorazily včas a s jistotou. QoS by mělo být zárukou, že paket úspěšně překoná trasu mezi dvěma body na síti.Zarazilo vás slovo paket? Je to základní informační jednotka přenosu v počítačových sítích. Kdysi dávno, při vzniku internetu, proplouvaly po síti pakety s nevyužitými bity určujícími typ služby a prioritu. Nebyla tu žádná potřeba QoS. Ale dnes je zkrátka potřeba řízení rychlosti, nejlépe pomocí routerů (síťové zařízení, které procesem zvaným routování přeposílá datagramy směrem k jejich cíli), jelikož paketům jdoucím po síti se může na cestě něco špatného přihodit. Uvedu vám několik nejčastějších poruch.1. Tak například router může selhat při doručování paketu v případě, že jeho buffery (vyrovnávací paměti) jsou naplněné. Přijímající aplikace musí požádat o opětovné vyslání informace, což může představovat vážná zpoždění v celkovém přenosu, Jsou to takzvané ztracené pakety.2. Pakety můžou také přicházet do cíle s různým zpožděním. Tato variace ve zpoždění je označována jako rozptyl a vážně ovlivňuje kvalitu přenosu např. multimédií.3. Když skupina paketů proudí Internetem, může se také stát, že pakety mohou dorazit v jiném pořadí, než byly vyslány. Tento problém vyžaduje existenci protokolů, které v cíli seřadí pakety podle pořadí, ve kterém byly vyslány(doručení mimo pořadí).V poslední době dochází k rozvoji služeb, jejichž úspěšnost z pohledu uživatele významně závisí na časových charakteristikách komunikace přes počítačovou síť. Jde například o služby VoIP - telefonování přes IP, videokonference a další interaktivní služby. Pro tyto aplikace je QoS nutnost. Uživatel samozřejmě požaduje, aby mu byla poskytnuta určitá definovaná kvalita služby. Například videosignál určitého rozlišení o určitém počtu obrázků za sekundu, zvuk určité šířky pásma nebo přenos souboru dat v určitém čase.V případě, že není uplatňováno QoS a uživatel je připojen ke sdílené síti (například doma, když máte více počítačů v rodině, nebo ve firmě apod.), může nastat problém. Znáte to, syn se rozhodne stahovat úžasný film právě v okamžiku, kdy vy potřebujete nutně volat přes internet nebo jinak komunikovat prostřednictvím počítačové sítě. Ouha, sedíte a divíte se, že vám ten internet dnes nějak „ nejede“. Odborně řečeno dochází k velké časové odezvě, pingu a web se tak zpomaluje. QoS by tak mělo být nezbytnou součástí každého poskytovatele a menší nebo střední sítě.Kde především najdete QoS ? Nejvíce asi v IP protokolu, dnes už existují služby umožňující flexibilně přiřazovat jednotlivým IP službám priority, čímž definují průchodnost jednotlivých služeb sítí. Také se uplatní v ATM (Asynchronous Transfer Mode), což je technologie orientovaná na spojení. V ATM je spojení vytvořeno mezi dvěma koncovými body ještě před tím než začne výměna dat.Qos lze rozdělit do tří úrovní:Best-effort - služba klasického internetu, poskytující základní konektivitu bez garancí.Differentiated - služba rozdělující provoz v síti do tříd podle požadavků :CoS - pro každou třídu je konfigurovatelný QoS mechanismus, podle kterého je poté obslouženaSoft QoS - bez garancí pro službu jako takovou, diferencuje pouze provozGuaranteed - požadavek pro přidělení určitého množství síťových zdrojůHard QoS - vyžaduje přísné garance od sítěA to je tak v kostce zhruba vše, co byste měli vědět o pojmu QoS.

Pokračovat na článek


Half-Life 2 Stress Test

Inu podívali jsme se na zoubek zatěžovacímu testu, který je k dispozici v Counter-Strike Source. Nejen že vymačkává ze Source enginu maximum, ale také vám ukáže, kdy a jak vám nový half poběží.Pokud jste sledovali pravidelně všechna vypuštěná videa, která se týkala očekávaného (a konečně dokončeného, tak se zkuste zase vykroutit) Half-Life 2, tak vám možná neuniklo ani jedno testovací, které ukazovalo nový Source engine v plné kráse. Právě to je skryto pod položkou Video Stress test v Counter-Strike Source. Takže ti, kteří se domnívají, že nové CSS ještě plně nevyždímává tento engine naplno, tak si možná přijdou na své. Protože víme, že čekání jsme si s Half-Life 2 užili až až, tak ani tento měsícový finiš nebude pro fanoušky procházka růžovou zahradou. Proto jsme se tedy podívali na zoubek právě tomuto testu a když už jsme byli v tom, v něčem jsme ho i ozkoušeli.Oč jde? Jedná se o průlet částečně zatopenými doly (nebo něčím, co jako důl vypadá). Kamera nejdříve zabírá výtahovou šachtu, kterou pak proletí dolů do dolu, aby se nad hladinou udělala obrat. Díky tomu si vychutnáte nově animovanou hladinu s deformací obrazu předmětů pod ní. Pak vlétnete do chodby, kde nad hladinou ve vzduchu vysí v záři reflektoru desky z různých materiálů a každý reaguje na zdroj světla jinak. První propouští paprsky jen prasklinami ve svém neopracovaném povrchu. Po druhé tečou proudem čůrky vody a tomu odpovídá i procházející světlo. Třetí je sestavena z různých červeně tónovaných skleněných dlažek. Čtvrtá je mozaikou Gordona Freemana s posvátným páčidlem. To, jak jednotlivé efetky lomu světla dopadly, se nám snad podařilo zachytit na screenshotech dole.Pak kamera udělá jedno padede a rychlou otočku vzad a cesta následuje do dalších zatopených prostor. Můžete se pak kochat velice detailními, pěkne nasvětelnými texturami na stěnách a párem dřevěných desek, které jenom částečně vykukují z vody. Na to přichází místnost s ledovým, nebo spíš skleněným modelem counter-teroristy z CSS. Ze začátku je viděný jenom z jistých úhlů, když se v něm obraz pozadí zrovna správně naláme. Pak ze stran vyšlehne dvojice plamenů, na které samozřejmě náš ochránce míru a pořádku okamžitě zareaguje a rozhoří se mu skleněné vnitřnosti. Procházka pak postupuje do místnosti s obrazovkami, kde stále můžete sledovat dění z vedlejší místnosti. V samém závěru pak přichází ještě jedna otočka, piruetka a ukazuje se nám, že ve Valve mají smysl pro melodrama, protože na úplném konci nalézáme dveře s logem HL2. Jen do nich vstoupit.Výsledné výsledky a výbavu vašeho pecka pak můžete zaslat do Valve, kde budou zhodnoceny a časem se objeví na internetu. Přistupme ale k samotnému testování. Testovanou sestavou bylo Pentium 4 2,8 GHz, 1024 MB DDR RAM, GeForce FX 5900 (poslední verze ForceWare 61.77), což stále ještě dnes považuji za statného dvanácteráka. Pokud nedojde na Doom III aneb pro někoho super hororová zkušenost vonící benzínem a spáleným masem a pro někoho nehorázně náročná slátanina a jediné, co při ní smrdí, je navátý hermelín, který máte nalepený v kolečkách u židle. Hra umožňuje kromě nasetování rozlišení a poměru velikosti obrazovky i nastavení parametrů model detail, texture detail, water detail, shadow detail, antialiasing mode, filtering mode, shader detail a v-sync. Při standardním nástavení (1600 na 1200, všechno na High kromě Water detail, který byl nastaven na simple reflections, a filtering mode, který byl nasetován na trilinear), jenž se nám naprosto hodí k zapářce CSS o dlouhých zimních večerech, a ze kterého máte první várku pořízených obrázků, vše běželo při 46,6 průměrných fps.Naproti tomu při zakliknutí všeho na nejlepší možnou variantu nám fps klesne na 30,95, ale kromě hladší grafiky a modelů doopravdy jiných rozdílů nevidím. Hlavně pokud jde o nastavení detailů odrazů na vodě, kde při přepnutí ze simple reflections na reflect all, se mi žádné viditelné změny nedostalo. Schválně jsem tyto vodní variace prohnal v Aztecu a hrál si v něm na Michaela Phelpse. Vodní hladina stejně okolí neodráží, spíše se jedná o takovou univerzální odleskovou mapku. O tom, že byste viděli ve hře odraz nepřítele a pomohlo vám to k vypečenějším fragům, na to zapomeňte.Jistě důležitá věc pro opravdu oddané fanoušky HL bude, co se stane s naším halfem, když veškeré detaily stáhneme na minimální hodnotu. Zatvrzelý hlhráč sice nemá dnes již nejnabušenější strojek od AlienWare, ale HL2 tam prostě zahrají i kdyby to měli hrát jako tahovou strategii (i já sem na tom byl podobně, když jsem HL2 hrál na své P133 s VooDoo 1, kde některá místa byla solidní zadělávkou na epilepsii) nebo za cenu ztráty úžasné grafiky. V nejhorším nastavení při rozlišení 1600 na 1200 (to abyste si uvědomili ten rozdíl) hra na testovací sestavě dosáhla 84,4 fps. Podívejte se ovšem za jakou cenu. Voda sice stále vypadá dobře, ale to už se o texturách říci nedá. Nemluvě o rotujících deskách, které nahradil nějaký matný humus, zjednoduššený model zábradlí do 2d podoby nebo rovnou bílý, neotexturovaný model člena přepadové jednotky. Takhle si to Gabe nepředstavoval ani ve svých nejhorších snech na odtučňovací kůře v San Pedru.Nakonec se můžeme podívat i mimo stress test, přímo na grafiku nového Counter-Striku. Možná to není nejlepší cantr, jakého jsme kdy hráli, nicméně je to určitě ten nejlépe vypadající. V Dustech se nad mapou vznášejí mračna prachu. Skrze střešní okénka pronikají do temných zákoutí paprsky světla s typický efektem kolem a dokonce se můžete kochat smítkami prachu, které si v kuželech poletují. Všude se válí spousta bordelu. Díky němu vypadají mapy mnohem zajímavěji a realisticky, ale hlavně jsou důkazem přítomnosti Havoc enginu, když se prolétnou místností při explozi granátu. Modely vypadají dobře jak po stránce grafické, tak i po rozpohybování a díky novým ragdoll animacím tak těla létají parádně vzduchem a někdy končí v dosti nepřirozených polohách – mrtvoly sedící na schodech, mrtvoly valící kotrmelce atd. můžete si všimnout i pěkných světelných odlesků na vyleštěném dřevě v Chateau, na dlaždicích v Havaně nebo na zmoklých kamenech v Aztecu. Vše jsme se pro vás pokusili zdokumentovat v naší rozsáhlé galerii z plné verze hry.Nikoho snad nepřekvapí, že konečný verdikt ohledně grafiky HL2 si necháváme do recenze plné verze. Necháváme do doby, než budeme mít něco našlapáno po ulicích City17 a jeho přilehlých, rozlehlých lokalitách. Zatím však můžeme usoudit stejně jako z obrázků , že Valve posledních pár let rozhodně nespali. Sice to místy nevypadá jako Doom III, ale také to neběhá tak blbě jako Doom III. Hip hap hop! 

Pokračovat na článek


SW KotOR II: The Sith Lords

Titul Star Wars: Knights of the Old Republic byl mnoha herními magazíny označen za nejlepší RPG roku 2003, a bylo by proto nanejvýš překvapivé, kdyby se nedočkal pokračování. To právě nyní vychází, má podtitul The Sith Lords a my se s vámi dnes podělíme o naše první dojmy z téhle gamesky.Hlavní herní principy jsou samozřejmě totožné s jedničkou. O tom se konec konců přesvědčíte již při tvorbě postavy. Na výběr máte ze tří různých Jedi specializací, konkrétně Consular (zaměřený hlavně na kouzla), Guardian (bijec) a Sentinel (zlatá střední cesta). Pokud se vyfláknete na předvolené charaktery, projdete si klasickým rozdělováním bodíků do atributů a skillů, přesně v duchu RPG pravidel D20. Samotná hra začíná nepovinným prologem, ve kterém se ocitáte v roli robota T3-M4 a vaším úkolem je dovést poškozenou loď Ebon Hawk (ano, jedná se o známý pašerácký koráb z prvního dílu) do nejbližšího hvězdného přístavu. Samotný příběh začíná probuzením hlavního hrdiny v lékařské nádrži. Brzy zjistíte, že jste se ocitli na těžařské kolonii Peragus II, ale že tady něco nehraje. Docela hodně nehraje. Tak například už v nemocnici najdete několik mrtvol pacientů, které někdo předávkoval sedativy. A taky narazíte na pár agresivních těžařských robotů, kteří mají zájem na tom, aby vydolovali něco i z vás. Pak potkáte prvního živého člověka (paradoxně v márnici), konkrétně tajemnou Kreiu. O něco později narazíte ještě na uvězněného Attona, a časem i na T3-M4. Vaším hlavním úkolem je dostat se z Peragusu, což je ovšem o dost těžší, než jak to může na první pohled vypadat. Už v téhle fázi hry vše napovídá tomu, že příběh bude zatraceně propracovaný a možná ještě zábavnější nežli v prvním díle. I když by se mohlo zdát, že procházka těžební stanicí plnou agresivních robotů bude spíš hack&slash; záležitostí, není tomu tak – čeká vás práce s počítači, přehrávání holodisků, luštění kódu i pár rozhovorů. Přitom už tady můžete na několika místech svůj postup zvolit z několika variant a některé questy jsou nepovinné. A na planetě Telos, kterou navštívíte po opuštění Peragusu, je to ještě zajímavější...Co čumíš robocope?Kromě útěku z kolonie ovšem také musíte pátrat po své minulosti (OK, uznáváme, že je to trochu ohrané téma, ale v The Sith Lords to jako klišé vůbec nepůsobí) a také budete postupně zjišťovat, co všechno se za poslední roky stalo v celé galaxii. A nebylo toho málo... Ve hře budou také staré známé mezihry nebo variace na ně – například při útěku z Peragusu jsme si vyzkoušeli střílení nepřátelských vojáků kanónem z Ebon Hawku připravujícího se ke startu, na Telosu vás čeká starý dobrý Pazaak (s několika novými kartami) a lehce modifikované závody vznášedel.Pověstný šavlový tanecZ obrázků kolem asi vidíte, že grafické zpracování je v podstatě stejné jako v minulém díle. I když se jedná o engine více než rok starý, grafika je pořád naprosto v pohodě. Na druhou stranu působí v této souvislosti trochu neskutečně fakt, že i na hi-end stroji se hra v některých místech cuká – pravda, jen v lokacích s částicovými efekty (kouř, pára...) a při maximálním nastavení, ale stejně to zamrzí. Naprosto skvělé je ozvučení, respektive dabing – mluveného slova je ve hře skutečně požehnaně a je radost hru poslouchat. Když už mluvíme o technických záležitostech, musíme bohužel zmínit i značnou nestabilitu hry. The Sith Lords se občas celkem rádi podívají do Windows, což zamrzí hlavně v případě, že příliš nesavujete. Pokud si pročtete všemožná diskusní fóra, zjistíte, že se s tímhle problémem potýká spousta lidí s různým hardwarem a různými ovladači; někoho třeba zachrání instalace Omega driverů, někomu (třeba mně) nepomůže ani svěcená voda a hru bude mít zpestřenou několika restarty (naštěstí je loading i saving ve hře hodně rychlý) za hodinu.

Pokračovat na článek