Výsledky vyhledávání pro dotaz vyhledávače

Výsledky vyhledávání v sekci: Internet

Připojte se - eBay - internetová aukční síň

Jste na internetu jako doma a neznáte eBay? Pak je nejvyšší čas abyste se seznámili se zajímavou možností nákupu a prodeje. Nejdříve malé varování: hrozí nebezpečí závislosti… Nejedná se totiž jen o klasický nákup či prodej prostřednictvím internetu, ale především o napětí a zábavu. Málokdo se totiž v životě skutečně fyzicky zúčastní aukce – prostřednictvím internetu to však může zkusit téměř každý. A je těžké odolat pokušení a nepřihodit si, když je nabídka tak lákavá.. což třeba notebook za vyvolávací cenu 10 USD? Nabídka na eBayi je neuvěřitelně pestrá – lze říci, že snad neexistuje nic, co se na eBayi nedá najít. K prodeji se nabízí vše od klasické elektroniky, hudebních nosičů, knih či DVD, přes oblečení, šperky, starožitnosti, zajímavosti pro sběratele (kdo by odolal zbytku sendviče, který zaručeně jedla Paris Hilton?) až k zajímavostem, kterou je dvousedadlová helikoptéra. Vždyť už i samotné hvězdy možnosti eBaye objevily a vyprodávají zde nepotřebné kostýmy, rekvizity, nábytek apod. Podívejte se spolu se mnou podrobněji na to, jak aukce fungují. Pokud jste na stránkách poprvé a rádi byste si něco koupili, doporučuji nejdříve se jen tak nezávisle rozhlédnout – jako ve skutečném obchodě. Rozhodněte se pro věc, která vás zajímá; dejme tomu, že vaší oblíbenou skupinou jsou Pet Shop Boys. Je libo něco z této oblasti? Není nic snazšího. Do vyhledávače tedy zadám název skupiny. Jejda – právě probíhá 899 aukcí s tématem PSB. Tak tedy výběr trochu omezíme – hledáme aktuální album Fundamental; ovšem nikoliv klasickou verzi, ale speciální edici obsahující druhé CD Fundamentalism. Vida – počet aukcí se výrazně snížil. A nyní si už můžu začít hrát… Aukce lze seřadit od nejnižší aktuální ceny (1 USD) , nebo dle data, kdy aukce končí (pozor - jedna končí už za hodinu!) a nebo podle vzdálenosti (poštovné bude pak levnější). Teď je dobré pozorně si konkrétní vybranou nabídku pročíst - ve většině případů nabízí prodávající i obrázek toho, co je předmětem aukce. V první řadě se přesvědčím, zda se skutečně jedná o zmiňovanou speciální edici a také o tom, v jaké kondici se nachází (nejlepší je samozřejmě, když se jedná o nový výrobek). Kolik si prodávající bude účtovat na poštovném? (občas se nejedná o zanedbatelnou položku); je ochotný CD poslat i do Čech? Jakým způsobem bude probíhat platba? Kdy aukce končí? Všechny tyto informace lze na stránce najít a skutečně doporučuji věnovat jim pozornost. Nejdůležitější nakonec: tím je hodnocení prodávajícího. Tzv. „feedback“ je důležitým ukazatelem solidnosti. Hodnocení zde totiž přede mnou zanechali další kupující a pokud zde převažují negativní zkušenosti typu: „zboží bylo poškozené“, „zboží jsem nedostal“ či „nedoporučuji, prodávající po ukončení aukce nekomunikoval“, platí zde – ruce pryč! Raději najít aukci jinou. Pokud je hodnocení vesměs pozitivní, jedná se o dobré znamení, že prodávající skutečně zboží vlastní a nabízí je k prodeji. Takže jdu do toho: aktuální cena CD je 1 USD a právě jsem se rozhodla, že zkusím své štěstí…co teď musím udělat? Správně – nejpozději nyní se musím zaregistrovat. Nebojte se, není to tak strašné a v případě eBaye se to určitě vyplatí. Takže klasicky zadám svůj e-mail, jméno, adresu, zvolím si uživatelské jméno a heslo a pokud hned nehodlám na eBayi něco prodávat, nemusím zadávat číslo své kreditní katy (což jistě mnoho z vás potěší). Nákup na eBayi je totiž jako služba poskytován zdarma (za zboží samozřejmě zaplatit musíte). To bychom tedy měli – registrace proběhla úspěšně a potvrzení již přistálo v e-mailové schránce. Nyní už můžu přihodit svou nabídku – 1,50 USD – a moje uživatelské jméno zazáří na stránce jako jméno toho, kdo podal zatím nejvyšší nabídku. Potvrzení mého podání rovněž dorazilo na můj e-mail. Již není cesty zpět…. Ledaže někdo jiný mou nabídku „přebije“ – i o této skutečnosti mne bude eBay prostřednictvím e-mailu informovat. Jak si to jen mohou dovolit, přebít mou nabídku? Však já jim ukážu…. Stop! Teď nastal ten správný okamžik se zastavit, zhluboka se nadechnout a s chladnou hlavou si rozmyslím, kolik jsem vlastně ochotna za vytoužené CD zaplatit. Je dobré si vždy stanovit maximální hranici, na kterou chci jít a po jejím překročení přenechat nabízené zboží konkurentům; možná by mě po ukončení aukce mohlo mrzet, že jsem zvítězila s nabídkou 45 USD….Aukce skončila – pro mne tentokrát vítězně. Obratem mne o tom informuje eBay a zároveň kontaktuje prodávající. Vzhledem ke konečné ceně 5 USD + 3 USD poštovné navrhuje způsob placení hotovostí poštou. To není u malých částek neobvyklé, PayPal (o kterém jste se na našich stránkách již také mohli dočíst) se vzhledem k výši poplatků vyplatí spíše u vyšších částek. Vzhledem k dobrému hodnocení prodávajícího souhlasím a vkládám 8 USD do obálky, která se vzápětí vydává na cestu. O tom, že dorazila do správných rukou, se po pěti dnech dozvídám z e-mailu, který mne zároveň informuje o tom, že se i má speciální edice CD Fundamental vydává na cestu… Za pár dní jí skutečně držím v ruce a váhám: co udělat dřív? Poslechnout si ji a nebo jít opět lovit na eBay?

Pokračovat na článek


Nejpopulárnější internetové stránky na světě 11. - 20. místo

11) Baidu.comBaidu je čínským favoritem mezi vyhledávači, který je nejen svým vzhledem, ale i koncepcí podobným portálu Google.com. Název Baidu je podle autorů serveru inspirován 800 let starou básní z doby dynastie Song. Baidu, které v překladu znamená „stokrát“ má symbolizovat vytrvalost při hledání ideálu. Analogie s vyhledávacím portálem je proto zřejmá.12) Rapidshare.comPortál Rapidshare.com není třeba představovat nikomu, kdo alespoň okrajově sleduje dění ve světě internetu a výpočetní techniky. Především díky němu totiž takovým způsobem bují počítačová kriminalita. Jednou z nejoblíbenějších metod sdílení nelegálního obsahu se v poslední době staly takzvané internetové úložny dat, jejich součástí je i Rapidshare. Tato švýcarská společnost měla již v minulosti mnoho problémů se zákonem a poslední verdikt soudu byl takový, že by tento „sdílecí“ gigant měl kontrolovat obsah uploadu svých klientů. To ale jednak takřka nelze, jelikož objemy dat, proudících žilami Rapidshare jsou nepředstavitelné a navíc by tato firma přišla o nemalé zisky z prodeje prémiových účtů. Je tedy otázkou, jak dlouho se tato společnost dokáže bránit nežádoucím útokům a zároveň tak umožňovat pirátům nerušené stahování.13) Microsoft.comFirmu Microsoft není třeba představovat snad nikomu. Jedněmi oslavovaná a druhými zatracovaná katapultovala Billa Gatese mezi nejbohatší a nejmocnější lidi na planetě Zemi. Microsoft je tradičním rivalem firmy Apple, které se podařilo se svým Macintosh OS prorazit především ve Spojených státech, kde pověstným „macům“ nahrává především dobře nastavená cenová politika. Na starém kontinentě jsou ale pro příznivce maců daleko horší podmínky a tudíž tu lépe kvete pšenka především Microsoftu. Ten se momentálně chystá vydat další pokračování nekonečného „seriálu“ s názvem Windows. Nový operační systém s kódovým označením Windows 7 má nahradit, či snad doplnit stávající Windows Vista a definitivně přerušit čáru života dosluhujícím, ale dle mnohých stále nejlepším Windows XP. Microsoft je ale znám také jako tvůrce hardwaru, či distributor počítačových her. Pod jeho taktovkou vznikly celé série kvalitních klávesnicí, myší nebo například gamepad Sidewinder. Z herní branže připomeňme například veleúspěšné Age of Empires.14) Google.deNěmecká mutace Google.com. Asi není třeba nic víc dodávat.15) Google.co.inIndická variace na původní vyhledávací portál Google.com. Není divu, že se sem tato jazyková varianta propracovala, vždyť se v případě Indů jedná o 2. nejpočetnější státní zřízení. Naproti tomu je daleko větším překvapením například umístění německého Google o příčku výše.16) QQ.comPortál QQ.com je zázemím pro světovou jedničku mezi čínsky „hovořícími“ IM komunikátory a taktéž 3. nejúspěšnějším komunikačním softwarem vůbec. Tencent QQ, jak se oficiálně tento IM klient nazývá, se narodil v čínském Shenzhenu, v listopadu roku 1998. Kvůli velkému zájmu byla v roce 2002 pozastavena bezplatná registrace a všichni nově příchozí museli zaplatit poplatek. Od této myšlenky ale autoři o rok později upustili, jelikož byl na QQ vyvíjen velký tlak ze strany konkurenčních komunikačních programů. V současné době se Tencent QQ těší skutečně masové oblibě především v asijském světě a poznáte ho podle loga tučňáka s červenou šálou.17) Hi5.comHI5.com je velice oblíbený sociální portál, který v dnešní době funguje v celé řadě jazykových mutací, včetně češtiny. Tato sociální centrála byla založena v roce 2003 a jejím autorem je Ramu Yalamanchi. Tento portál nabízí všechny klasické funkce, jako zaregistrování profilu, sdílení fotek, hledání přátel v místě svého bydliště a podobně. HI5 je velice oblíbený napříč celým světem, za což mluví i čísla – 70 milionů registrovaných uživatelů do února 2008.18) Sina.com.cnSina.com.cn je největší, čínsky „mluvící“ vzdělávací webový portál, o kterém bych vám toho asi mnoho nenapsal, nebýt takových vymožeností, jako je například portál Wikipedie. Celé tyto stránky jsou totiž v čínštině a tak je pro Evropana takřka nemožné, poodhalit roušku jejího obsahu. Sina.com byla založena v roce 1999 společností SINA Corporation a nabízí celou řadu služeb, jako e-mail, vyhledávač, posílání SMS, blog a nebo třeba hry.19) Google.frFrancouzká verze portálu Google.com na devatenáctém místě byla rovněž velkým překvapením.20) Ebay.comDalší přerod na poli internetových služeb. Tento server umožnil lidem po celém světě prodat cokoliv a kdykoliv, ale co je nejdůležitější – z pohodlí vlastního domova. Ebay.com je totiž světoznámý aukční server, kde dennodenně běží tisíce a tisíce aukci a uživatelé tohoto portálu nakupují a prodávají podle vlastní libosti a uvážení. Každý registrovaný má vlastní účet, kde se mu za uzavřené obchody zobrazují reference, buď kladné, neutrální nebo negativní – vše podle spokojenosti druhé strany. Podle toho si ostatní vybírají své obchodní partnery a nebo je následně přizvou do svých aukcí. Českou, ale nejen českou kopií serveru Ebay.com je aukční portál Aukro.czCo z toho vyplývá?Ze statistiky navštěvovanějších stránek světa je jasné, že ačkoliv si absolutní prvenství odnáší vyhledávací portál Yahoo, tak největší úspěch ve skutečnosti slaví konkurenční společnost Google, která v top dvacítce s různými jazykovými mutacemi svého vyhledávače obsadila celkem čtyři příčky. Dále se dá ze statistiky vydedukovat, že internetu vévodí asijský kontinent, jelikož v první dvacítce se umístily servery jako Yahoo.co.jp (japonská verze serveru Yahoo), stejně jako Baidu.com (přední čínský vyhledávač), QQ.com nebo Google.co.in a Sina.com.cn. Bez zajímavosti není ani fakt, že ve světě neuvěřitelným způsobem „frčí“ takzvané „social“ servery, protože v první dvacítce najdete jak Facebook.com, tak Myspace.com, stejně jako třeba Hi5.com. Ještě před měsícem do první dvacítky „top global“ serverů spadal i komunitní portál Orkut.com.br od společnosti Google, který se ovšem k datu vzniku tohoto článku (7. – 17. listopadu 2008) nalézá na 38. pozici, což znamená, že se propadl během měsíce z 19. na výše zmíněnou 38. příčku.

Pokračovat na článek


Nejpopulárnější internetové stránky na světě 1. - 10. místo

Už jsme tady měli nejoblíbenější dvacítku webových stránek v rámci České republiky, či Slovenska, ale absolutní elitu mezi internetovými stránkami si představíme až dnes. Čeká nás celá řada překvapení, ale první příčka je zběhlému „surferovi“ takřka jasná. Anebo že by ne?Nuže, víte, kdo je na první pozici?1) Yahoo.comKdo tipoval, že první stupínek obsadila neustále expandující společnost Google, ten se plete, jelikož jedničkou světového internetu se stala společnost Yahoo, hlavní konkurent výše zmíněného Googlu.Yahoo! neboli zkráceně Yet Another Hierarchical Officious Oracle je světově nejoblíbenější vyhledávací portál, který provozuje již od roku 1994 společnost Yahoo! Inc. O tomto portálu jsme si už něco málo prozradili ve dvoudílném článku o nejoblíbenějších webech na Slovensku a nyní budeme plynule pokračovat. Jak už jistě víte, společnost Yahoo! Inc. byla založena Davidem Filem a Jerrym Yangem, toho času studenty technické fakulty na univerzitě ve Stanfordu.Yahoo.com, to je rozsáhlé zázemí pro komunikaci, zábavu, zpravodajství, ale i další zajímavé aktivity. Kromě e-mailu, Messenger, rádia, horoskopů, mapových podkladů nebo třeba odkazů pro cestování tu najdete i velmi zajímavý bulvární „plátek“ s názvem „OMG“ (zkratka pro „Oh my god“ – Óóó můj bože), který najdete na omg.yahoo.com.2) Google.comDruhou příčku mezi vyhledávači i mezi nejoblíbenějšími světovými stránkami si odnáší společnost Google, díky stránce Google.com. Ta se zobrazuje v rozličných jazykových mutacích, podle toho, z jaké země se na ni „přihlásíte“. Popisovat vyhledávací portál Google by bylo zbytečné, protože ho každý zná, protože ho každý používá a protože už jsme si ho v předchozích dvou dílech rozebírali :-). Bez zajímavosti k tomuto serveru ale není, že obsahuje i rozhraní pro pokročilé vyhledávání, kde můžete vyhledávat například přesnou frázi, alespoň jedno uvedené slovo anebo třeba upřesnit region vyhledávání. Vyhledávání můžete také omezit například v rámci určité domény (google.com; info-koktejl.cz; yahoo.co.jp atp.) V rámci vyhledávače Google si můžete také nastavit bezpečnostní filtr pro odstranění výsledků s pornografickým obsahem a podobně. Kdo chce, může navíc nastavit preferované jazykové varianty, v jejichž rámci hodlá vyhledávat (například jen česky nebo slovensky).3) Youtube.comDalší server, o kterém toho už bylo velmi mnoho napsáno a takřka každý ho zná nebo používá. Youtube.com je video-streamingový portál, který byl založen v roce 2005 trojlístkem ve složení Chad Hurley, Steve Chen a Jawed Karim, odkoupila o rok později výše zmíněná společnost Google za 1,65 miliardy amerických dolarů. Problémem pro nezasvěcené pozorovatele, ale i IT odborníky je ale velmi vysoká míra pirátského obsahu, který na stránky Youtube.com přibývá každým dnem. Ale i přes to, že společnost Google slíbila zjednat nápravu se nic markantního zatím neděje, jelikož tyto „čistky“ by rázem Youtubu odňaly jakýsi punc serveru, kde je k nalezení takřka jakýkoliv videosoubor z tématiky hudebních videoklipů, herních trailerů, či jiné interaktivní zábavy.4) Live.comPortál Live.com je domovským vyhledávačem společnosti Microsoft, který si nepotrpí na přeplácanost, zpravodajství, horoskopy a další podobné tuctovosti, kterými dnes disponuje každý druhý vyhledávací systém. Live.com odkazuje pouze na MSN portál, dále na Windows Live a také na velice populární e-mailovou službu Hotmail. Live.com obsadilo čtvrtou pozici mezi světovou top dvacítkou.5) Facebook.comKomunitní portály zažívají v posledních letech svojí renesanci a na čele světového „intersociálního peletonu“ stojí server Facebook.com. V podstatě jde o rozsáhlý sociální webový systém, sloužící hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat, udržování vztahů a v neposlední řadě také k zábavě. Facebook byl založen studentem Harvardské univerzity Markem Zuckerbergem, přičemž se původně týkal pouze studentů tamní univerzity. Postupně se ale rozšířil i na další a další a poté se začaly přidávat i větší společnosti. Nakonec byla k účasti přizvána i veřejnost. Členem může být kdokoliv, kdo dosáhl věku 13ti let. V rámci Facebooku můžete být členem různých sociálních sítí, například v rámci své školy nebo konkrétní geografické lokace. Hodnota serveru se podle odhadů z roku 2006 vyšplhala až ke 100 miliónům amerických dolarů.6) Msn.comDalší veleúspěšný a velmi známý portál od internetového, softwarového, ale i hardwarového giganta, společnosti Microsoft. Server MSN.com je koncipován jako klasický vyhledávač, doplněný o tradiční paletu služeb. Stejně jako na serveru Live.com se tu setkáte s poštovním portálem Hotmail, stejně jako s IM klientem Live Messenger. Dále zde mají místo denní zprávy, kurzy měn nebo krátké zprávy ve formě tzv. „video highlights“.7) Myspace.comMyspace je dalším komunitním portálem, kterým se VELMI inspiroval Seznam při tvorbě služby Lidé.cz. Myspace funguje na principu tvorby profilů, kam si můžete uploadovat libovolné množství fotek a videí a to bez nutnosti schvalování moderátorem. Tento server zároveň funguje jako seznamka, či útočiště některých umělců, kteří zde rovněž mají své profily. Bez zajímavosti není ani to, že Myspace má vlastní IM komunikátor, přes který si uživatelé mohou posílat vzkazy, či komentáře. Je velmi podobný evropské jedničce - ICQ.8) Wikipedia.orgVelice populární online encyklopedie, kterou jsme si již více než důkladně probrali v prvních dvou samostatných částech seriálu. Bez zajímavosti ale není, že zakladatel Wikipedie Jimbo Wales byl dokonce v roce 2006 zařazen do žebříčku stovky nejvlivnějších lidí světa podle časopisu Time. Wikipedia se také často stává terčem útoků kritiky, kvůli své volné upravitelnosti, a tak se často stává, že se v jejích útrobách nalézají články nepravdivé nebo se smyšleným, či rasově orientovaným obsahem.Vedle Wikipedie provozuje společnost Wikimedia mimo jiné servery Wikisource, Wikislovníky, Wikimedia Commons, Wikizprávy, Wikicitáty a Wikiknihy.9) Blogger.comVelice populární služba, kterou založila v roce 1999 malá společnost jménem Pyra Labs ze San Francisca. Sami autoři k tomu dodávají: „Během pár let Blogger začal prorážet, nejprve pomalu a nakonec s plnou parádou. Dali jsme dohromady nějaké peníze (ale zůstali malou firmou). Pak přišel propad, peníze nám došly a naše malá radostná cesta už tak radostná nebyla. Jen tak tak jsme přežívali, ne všichni zcela bez následků, ale celou dobu (většinu dní) jsme službu drželi při životě a začali ji znovu budovat.“ V roce 2002 odkoupila tento portál společnost Google, která ho provozuje a spravuje dodnes. Zní to skoro jako nějaká pohádka ze šťastným koncem, ale vězte, že Blogger.com je k dnešnímu dni jedním z nejstarších bloggovacích portálů vůbec, protože jeho autoři stáli u samého rozmachu internetových služeb. Blogger.com je dostupný rovněž v české lokalizaci.10) Yahoo.co.jpK tomuto portálu se toho nedá moc co napsat, snad jen tolik, že jde o japonskou mutaci známé vyhledávací jedničky Yahoo.com. Obsah je takřka totožný, ale moc si tu nepočtete, pokud zrovna nemáte nainstalovanou japonskou znakovou sadu.

Pokračovat na článek


Google Spreadsheets - návod 3/3

Ve třetí a závěrečné části návodu k aplikaci Google Spreadsheets se dozvíte informace o náhledu a tiskovém výstupu dokumentu, sdílení dokumentu s jinými uživateli a efektivní komunikaci při tvorbě dokumentu. Na závěr najdete několik tipů o využití tabulkového editoru Google Spreadsheets pro běžný život.Závěrečná část se do jisté míry kryje s článkem Google Docs (Writely) – návod 3/3. I když je rozhraní produktu Google Writely podobné, přesto existuje několik rozdílů, kvůli kterým má tato část svůj význam. Vzhledem k tomu, že souborový manažer je pro obě kancelářské aplikace společný, bylo by zbytečné jej popisovat ve dvou článcích stejně. Proto vás tímto odkazuji pro podrobnější informace o souborovém manažeru právě na výše zmíněný článek.Tiskový náhled a výtisk dokumentuOdkaz Preview otevře do nového okna nebo panelu prohlížeče náhled na dokument před vytištěním. Print zobrazí stejný náhled s běžnou nabídkou k vytištění dokumentu.Spolupráce na dokumentu s dalšími uživateliAbyste mohli na dokumentu spolupracovat s dalšími uživateli, je potřeba tyto spolupracovníky nejprve ke spolupráci přizvat. K tomu slouží záložka Collaborate:Do políčka Invite collaborators (Pozvat spolupracovníky) napište mailové adresy a oddělte čárkou. To budou lidé, kteří si váš dokument mohou nejen prohlížet, ale i aktivně měnit.V políčku Invite viewers (Pozvat diváky) uveďte e-maily lidí, kteří se na váš dokument mohou pouze dívat, ale nikoli editovat.Zaškrtávacím políčkem Let anyone view (Dovolit prohlížení všem) povolíte shlédnutí dokumentu komukoliv, kdo zná jeho adresu, nebo jej například nalezne prostřednictvím internetového vyhledávače.Diskutujte o svém dokumentu se spolupracovníkyJakmile máte zaregistrované spolupracovníky a přihlásí-li se tito spolupracovníci do svého účtu Google na váš aktuální dokument, objeví se jejich jméno na záložce Discuss (Diskutovat).Integrovaný chat k aktuálnímu dokumentu je menší revoluce. Na záložce Discuss je seznam uživatelů, kteří mají váš dokument otevřený, pracují na něm nebo se na něj dívají. Úplně dole můžete psát svou zprávu ostatním a v prostředním políčku se zobrazuje aktuální diskuse.Jak použít Google Spreadsheets v běžném životě?Pozitiva jsou v zásadě stejná jako u Google Docs. Používáním Google Spreadsheets nejste vázáni na programové vybavení počítače a na jeden konkrétní počítač. Ke svému dokumentu můžete přistoupit z téměř jakékoli platformy (záleží na prohlížeči) a z jakéhokoli počítače. Podmínkou je dostatečně stabilní připojení k počítačové síti. Je to levná alternativa vůči drahým produktům jako je Microsoft Office nebo bezplatným, ale pomalým a paměťově náročným aplikacím typu OpenOffice.org.Obrovskou výhodou je výše uvedené revoluční pojetí, kdy je CHAT použit nikoli k pouhé zábavě, ale ke konkrétní komunikaci u konkrétního tabulkového dokumentu. Taková komunikace jednoznačně vede ke zvýšení kvality tvorby. Google Spreadsheets se vyplatí používat studentům, podnikatelům na cestách i vědeckým pracovníkům, kteří pracují v týmu a potřebují svou práci komunikovat s ostatními. S výhodou mohou používat Google Spreadsheets také lidé hledající si zaměstnání. Získají nové zkušenosti, kterými mohou zapůsobit na budoucí zaměstnavatele a navíc mají k dispozici bezplatný a kvalitní kancelářský nástroj.Všechno přes Internet!Touto části uzavírám v podstatě osmidílný cyklus o kancelářských on-line produktech Google Docs & Spreadheets. Tyto produkty jsou neustále ve vývoji a lze očekávat jejich lokalizaci do Českého jazyka a další vylepšení funkcí. Internet tak získává další zajímavou hodnotu – má potenciál nahradit některé komerční i nekomerční lokální aplikace.

Pokračovat na článek


Základy SEO optimalizace

SEO optimalizace je klíčovým nástrojem k úspěchu a vytvoření hojně navštěvovaného webu. Jak postupovat, aby vás návštěvníci a vyhledávače měli rádi? Zmíníme i podvodné praktiky, jež vás mohou během několika málo týdnů úplně vyřadit z indexace. Minule jsme si vysvětlili, jak důležitý je výběr vhodného profesionála. Dnes si trochu detailněji popíšeme, co všechno je vhodné učinit, aby byly vaše stránky vidět a lákaly velké množství návštěvníků. Každý vyhledávač (především Seznam a Google) je v tomto vaším „partnerem“. Snažte se těmto robotům usnadnit práci a oni se vám za to mnohonásobně odvděčí.Základ je v jednoduchostiStačí se držet několika jednoduchých pravidel, zároveň se vyvarovat několika nežádoucích praktik a můžete žít v symbióze. I přesto, že se SEO optimalizace dostala do povědomí širší veřejnosti už před nějakým časem, stále je řada webů vystavěná nevyhovujícím způsobem. Svůj díl odpovědnosti nesou i společnosti poskytující optimalizační služby. Využijte této skutečnosti ve svůj prospěch a nastartujte svůj byznys, jak se patří. Především se vyvarujte nedovolených praktik nadměrného umělého vytváření lepšího ranku – nestojí to za to. Pokud vás Seznam, nebo Google označí za spammera, vyřadí vás z indexace a vy tak ztratíte kontakt s virtuálními zákazníky.Kvalitní obsah stránek vedeNesnažte se své stránky přeplnit hromadou klíčových slov, vždy myslete na čtenáře. Přehlednost a nenásilná forma poskytování zajímavých informací je klíčem k úspěchu. Vytvořte poutavý web, kde každá podstránka bude dostupná alespoň z jednoho textového odkazu.Pokuste se tvořit očima návštěvníka: hlavní strana by měla fungovat jako přehledný rozcestník, kde čtenář nalezne vše důležité. Záleží pouze na vás, jestli ji pojmete jako statickou nebo dynamickou. Chybět by zde neměla mapa stránek, důležité odkazy a možnosti propojení se sociálními sítěmi. Nemyslete vždy jen na SEO optimalizaci. Takový přístup vás může dovést až k tomu, že se vaše stránky stanou odpudivými, plnými odkazů či nesmyslných spojení. SEO technik využívejte s ohledem na použitelnost a celkový koncept. Kvalitní stránky by měly poskytovat cenné informace a zároveň by z nich mělo být patrné, o čem daný projekt je.Myslete jako zákazníkPokud jste si najali na tvorbu obsahu nějakého pisatele, vždy se snažte do každého článku zakomponovat výrazy, které by mohli vaši zákazníci vyhledávat. Představte si, že hledáte hodinky pro partnerku k vánocům, ale nechcete za ně moc utratit. V takovém případě nejspíše do vyhledávače zadáte „levné hodinky“. Přesně takto přemýšlejte ve spojitosti se svým webem a snažte se každý článek optimalizovat na určité výrazy.Můžete jich mít v zásobě klidně víc, ale vždy se držte pravidla rozumné umírněnosti. Text by měl být především příjemný pro čtenáře. Takový článek o délce jedné normostrany (1800 znaků včetně mezer) by neměl mít více jak 7 klíčových slov, stačí i méně. Nezapomeňte je zařadit do první věty a použít i v jiném tvaru do podnadpisů. Pohrajte se s každým textem a uvidíte, že na sebe úspěch nenechá příliš dlouho čekat.Z technického hlediskaVyužívejte služeb textového prohlížeče Lynx, který vám poskytne velmi cenné informace o čitelnosti vašich stránek. Vyhledávače váš web vidí obdobně jako Lynx, takže pokud bude problém v něm, s velkou pravděpodobností nastane i u robota. Čitelnost stránek pro roboty je prioritním záležitostí. Pokud chcete mít úspěšný web, musíte mít velké množství čtenářů, odpovídající ranky a v neposlední řadě i neupadající tempo v aktualizaci obsahu. Pokud jste si jako majitelé stránek zakoupili systém pro správu obsahu, je velmi důležité, aby váš systém vytvářel stránky a odkazy, jež vyhledávače procházejí.Možná, že se vám celá problematika optimalizace a správného řízení stránek zdá být složitá, ale nikdo přeci neříkal, že to bude snadné. Za každým úspěchem stojí tvrdá práce. Pokud chcete mít výdělečný web, musíte pro to i něco udělat. Naštěstí se úspěšným webmasterem může stát v podstatě kdokoliv. Je jen důležité vědět, co dělat a jak to dělat. Na internetu najdete mnoho návodů, jak mít úspěšné stránky, ale jen u nás získáte komplexní představu.Návštěvník je důležitější než vyhledávačPoložte si základní otázku: chcete mít na svých stránkách spokojené zákazníky, nebo spokojené vyhledávače: Ano, oba dva komponenty jsou důležité, ale měla by se mezi nimi nacházet určitá harmonie. Každý článek, či text, vytvářejte především pro čtenáře. Nikdy nepropadněte horlivosti. Ne nadarmo se říká, že kvalitní stránky se zajímavým obsahem a pravidelným přidáváním novinek vás dostanou rychleji na výsluní, než stránky nezajímavé, jejichž majitelé nasypali obrovské peníze do optimalizace. Internet není jen o bezhlavé honbě za SEO.Myslete především na čtenáře. Vysledujte, co se jim líbí a na to se zaměřte. Pište jinak než ostatní, pokuste se překvapit a přilákat je na vaše stránky zas a znova. Optimalizace využívejte jako doplněk. Asi jen těžko vynaleznete stránky s originálním tématem, které se na české scéně neobjevuje. Pokuste se vše tedy dělat lépe než konkurence a uvidíte sami, že se k vám čtenáři pohrnou. Vše má svůj čas.Podvodné praktikyNyní si prozradíme, čemu je lepší se vyhnout a na co úplně zapomenout. Podvodné praktiky jsou nedílnou součástí virtuální snahy o lepší zaindexování. Každý by nejraději vytvořil stránky během několika minut a ihned byl na předních pozicích. Tak to ale nefunguje. To by poškozovalo projekty, které si svou fanouškovskou základnu a respekt budují i řadu let. Vyhněte se proto následujícím praktikám:Automaticky generovaný obsah – takto vytvořený obsah zajišťují programy. Většinou jde o nezajímavé texty s nulovou informační hodnotou, které ale v sobě mají zakomponovaná požadovaná klíčová slova. Jde o podvodnou techniku, u které není zapotřebí lidský faktor. Program může kombinovat odstavce z různých článků. Ve své podstatě jde o jasný podvod.Podvody s odkazy – vyhledávání a přiřazení kvalitního ohodnocení vašemu webu je ve velké míře odvozeno od počtu relevantních odkazů z jiných stránek. Pokud na vás odkazují kvalitní weby, nebo lidé v komentářích na jiných stránkách, tak se vám zvedají ranky. Jde o jeden z nejmocnějších nástrojů pro zvednutí prestiže stránek, proto se i zde objevují nekalé praktiky. Nejčastěji se zde objevuje cílený prodej odkazů za služby či produkty. „Udělejte něco pro mě a já na vás budu odkazovat“. Taktéž si Google všímá nadměrné výměny odkazů ve smyslu já tobě, ty mě. I tolik známé a hojně preferované microsites stránky porušují pravidla, jelikož jde o účelně vytvořenou stránku pro získání křížových odkazů.Maskování – možná jste už o této podvodné praktice slyšeli. Jde o postup, který „hraje na dvě strany“. Uživatelům se zobrazí úplně něco jiného, než samotným vyhledávačům. Maskování URL adres se považuje za hrubé porušení pravidel a jeho objevení je trestáno vyřazením z indexace.Skrývání textů a odkazů – tato praktika se objevila celkem nedávno a ihned zaznamenala velkou oblibu. Majitelé webových stránek skrývali pro vysoký počet odkazů na vlastní stránce odkazy za obrázky, nebo dokonce používali bílého textu na bílém pozadí. Vynalézavost některých lidí nebere konců a nastavování písma na velikost nula asi nikoho nepřekvapí. Nutno podotknout, že i zde si zahráváte s vykázáním z vyhledávání.Všeho s mírouSamozřejmě vám neříkáme, abyste rezignovali na všechny výše zmíněné způsoby a praktiky – například kvalitní zpětné odkazy jsou naprostým základem. Snažíme se spíše poukázat na platnost známého pořekadla „Všeho s mírou“. V SEO, stejně jako v řadě jiných oblastí, se vyplácí především promyšlený plán, soustavnost a dlouhodobá snaha. Nenechte se nalákat na zajímavě znějící nabídky na okamžité dosažení prvních míst ve vyhledávání a podobné.

Pokračovat na článek


Flash na internet?

Co byste měli vědět, než se do toho pustíte! Pokaždé, když surfujete na internetu, na vás číhá Flash. Chce vás zaujmout, pozvat k přečtení webové stránky, upozornit na kulturní akci, nebo vám prodat produkt.Tento článek představuje možnosti, které Flash nabízí, a zároveň upozorňuje, kdy je jeho použití vhodné. Na jeho tvorbě se podíleli – programátor Roman Flösller ze společnosti FG Forrest, a.s., a ředitel reklamní agentury Lithness, spol. s r. o., Martin Strnad.Co to je Flash?Flash je technologie, kterou vyvinula před drahnou dobou společnost Macromedia. Když se v první polovině 90. let začal internet zabydlovat internet v domácích počítačích, byla to revoluce. Prostor, kde se pohybují miliony lidí, volá po komerčním využití, a to je spojeno se snahou zaujmout. Nudné stránky se tak mění na interaktivní, proudy nekonečných textů se zkracují a najednou se na monitoru co chvíli něco hýbe – je to svět audiovizuálně přitažlivý, plný barev a podmanivosti. Právě za to můžeme vděčit Flashi.Webové stránkyNebýt na internetu, znamená neexistovat. Prezentace ve virtuálním prostoru je dnes samozřejmostí od velkých společností po malé obchůdky. Objasnit cíl společnosti a předat kontaktní informace je nutností, můžeme ale zajít mnohem dál. Kdy to na vašich www stránkách pořádně rozhýbat? Roman Flössler vidí význam flashové animace především u společností, které chtějí být originální a zaujmout, úspěšnost jejich produktů je spíše otázkou image, než jeho parametrů. Jestli musí někdo působit kreativně, tak to jsou především reklamky. Návštěva stránek jedné z nejprestižnějších agentur Leo Burnett (www.leoburnett.com), je hozenou rukavicí všem webům, které touží, aby návštěvníci jejich stránek uznale poplácávali monitor. Roztodivné multimediální prvky mají místo i na jiných webech. Stránka hotelu může nabídnout virtuální prohlídku jeho prostor. Nahrávací společnosti nám umožní pouštět vinyly na virtuálním gramofonu.Webové aplikace jsou další možností, kterou dnes již Flash umožňuje. Oproti klasickým internetovým aplikacím nabízejí ty „Flash“ mnohem lepší ovládání.  Střední cestaSkutečně ne vždy je snaha o kompletní flashové stránky vhodná. Vžijme se do situace člověka, který chce pouze zjistit kontakt na reklamní oddělení společnosti. Musí vytrpět minutové animované intro před načtením stránek a po tom nekonečném čekání ho nemine rozvlněné menu, v kterém se obtížně orientuje.  Pokud to nejsou emoce, které chcete svým webem vyvolat, tak byste si měli ujasnit, jaký účel vaše stránky přednostně mají. Stránce vyloženě informativní pomůže přehlednost – klasické HTML je dobrou volbou. Martin Strnad ale upozorňuje na možnost vyvážené kombinace Flash a HTML i u „webovek“, které spadají do výše zmíněné kategorie. Výroční zprávy o hospodaření nemusí být jenom hromadou pdf dokumentů.Dnes se veškeré tiskoviny ve formátu pdf dají publikovat na internetu přímo. Jedná se o systém flashových katalogů (např. iPaper, www.ipaper.cz). Systém sám překonvertuje pdf dokument do podoby zobrazovatelné ve Flashi a v podobě atraktivního flashového katalogu jej nabídne k prolistování. Komfort prohlížení obsahu je umocněn vyhledáváním v obsahu katalogu, systémem přehledu stránek, záložek a dalšími funkcemi. Pokud ale máte povinnost ze zákona některé dokumenty zveřejňovat, není radno se spoléhat pouze na Flash, ten se nedokáže konvertovat do Brailleova písma, pročež je zapovězený pro veřejné instituce. Flash můžete ale například použít pro výukové programy. Můžete tak ušetřit za vzdělávání zaměstnanců, nebo poutavě prezentovat unikátní výrobní postup zákazníkovi.Reklamní banneryReklamní bannery nabízejí možnost, jak strhnout pozornost internetového uživatele a posléze mu na svých stránkách nabídnout objem informací, kterého jiná forma reklamy jen velmi těžko dosahuje. Boj o zaujmutí je ale čím dál tím tužší, využití Flash v něm znamená rozhodně body navíc. Horolezec plazící se po skále láká na stránky outdoorového obchodu, auto přijíždí a odjíždí po obrazovce, nebo rovnou míří do budovy nejmenovaného servisu – neúmyslná přejetí kurzorem po banneru dnes přináší nemalá překvapení. Jsou účinná, ale vzpomeňte si, kdy jste naposledy viděli na monitoru létat inkontinenční vložky. Zvažte, zda-li vaši potenciální zákazníci patří mezi ty počítačově vzdělané, mnohé starší ročníky „létající předměty“ na obrazovce straší. Tato věková skupina také zobrazování Flash nejčastěji blokuje.HryDalší možností, zacílenou především na mladší ročníky, jsou hry. Dobrá flashová hra, která pobaví, může značně zvýšit celkový dojem z vaší prezentace. Navíc ji její spokojený hráč může poslat známým a naplní se tak princip virálního marketingu, kdy je odkaz na vaši hru (tj. i na vaši stránku a produkt) šířen dobrovolně jejími uživateli. Flash a jím umožněné streamované video mimochodem také umožňuje současný světový fenomén a největší virální projekt www.youtube.com.Technické nevýhodyJiž bylo řečeno, že ne každá stránka je pro využití Flash vhodná. To především pro jistou nepřehlednost, kterou může přinést, a také pro větší náročnost na rychlost internetového připojení. Každý obrázek, animace či video totiž znamená nutný přenos dat a s tím spojené čekání. Martin Strnad počítá mezi kritéria úrovně flashového projektu právě způsob, jakým se s načítáním dat vyrovnává. Nejideálnější je, pokud data načítá na pozadí aplikace, aniž by o tom měl uživatel povědomí. Dalším záporným bodem je i špatná SEO (Search Engine Optimization) optimalizace. SEO je činnost, která má za úkol, aby internetové vyhledávače vaši stránku umísťovaly v souvislosti s vhodnými klíčovými slovy co nejvýše v pořadí, které uživatelům představí. SEO optimalizace u ryze flashových stránek je obtížnější, protože mnohé vyhledávače indexují primárně HTML stránky. Ačkoliv se tento stav mění, stále je podstatnou nevýhodou. Problémovou se může stát i aktualizace flashového webu. Pokud není opravdu dobře udělaný, může každá změna znamenat náročný zásah do zdrojových souborů.Těžké rozhodováníVáháte-li, zda se pro vaše stránky Flash hodí, je především nutné vědět, nakolik vám dech beroucí podívaná na vašich internetových stránkách či využití her a bannerů pomůže ve vztahu k cílové skupině, na které je stránka zaměřena. Neváhejte, pokud je cílíte na mladé a stavíte na image.  Pokud tomu tak není, nemusíte poté Flash zavrhovat. Možným kompromisem je stránka, pro kterou je Flash jen nadstavbou na klasické HTML stránky. Flashový přehrávač má prý na svém počítači 99 % evropských uživatelů, obecně se zvyšuje i úroveň rychlosti připojení. To značí, že Flash má zelenou, a pravděpodobně se mu nevyhnete.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Webové tipy

Výbava pro váš počítač zdarma

Zdají se vám ceny programů příliš vysoké? Chcete využívat váš počítač, ale přitom zbytečně neutrácet? Tak zde máte inspiraci, jak v této situaci postupovat a kde sehnat software „za babku“.Koupíte si nový počítač, a v něm je nainstalován pouze operační systém. Sice dnešní operační systémy nabízejí mnoho funkcí pro uživatele, ale žádný zatím nedokázal využít všechny možnosti počítače. Pokud vám nestačí jen možnosti operačního systému, tak si musíte opatřit další programy, které vám mnohem rozšíří možnosti při práci s počítačem. Ovšem tyto programy, jako všechny jiné produkty, musíte zakoupit. Program je chráněn autorským právem autora, a pokud chcete tento program používat, musíte si za něj zaplatit, pokud budete používat nelegálně získané programy, dopouštíte se porušení autorského zákona. A ne každý má chuť a možnosti investovat, někdy nemalé částky, do softwarového vybavení. Ovšem existuje i řada programů, které jsou k dispozici zdarma a pokud je bude používat, tak žádný zákon neporušujete. A právě takovým programům se budeme dál věnovat.Než vám přiblížím některé programy, které by se vám mohli hodit, ještě pár slov o softwarových licencích, zde malý přehled -Demo verze - tato verze programu je poskytována zdarma a většinou nemá nijak omezenou časovou funkčnost, ale co má omezeno, jsou určité funkce programu. Smyslem této verze je uživateli přiblížit základní funkce programu. A následně pokud má uživatel o tento program zájem, může si jej zakoupit v plné a nijak omezené verzi.Freeware - pokud narazíte na program označený jako freeware, máte vyhráno, v tomto případě se jedná o program, který je pro Vás k dispozici zcela zdarma a se všemi funkcemi, které daný program nabízí. Za tento program nemusíte nic platit, stačí si jej pouze stáhnout z internetu. Snad jediné omezení, které tyto programy mají, se týkají zdrojového kódu. Autor si ponechává licenční práva a tak nesmíte program nijak upravovat. Lze ho šířit pouze v tom stavu, v jakém byl od autora vypuštěn do světa. Často také má omezení použití zdarma jen pro nekomerční či osobní potřebu. Ale tato omezení běžného uživatele nijak nelimitují, takže programy označené freeware jsou správnou volbou.Svobodný software - tyto programy umožňují uživateli, aby si s nimi dělal, co se mu zachce. Zní to možná divně, ale tento software není nijak chráněn žádnou licencí. Základními čtyřmi pravidly pro svobodný jsou tyto svobody - -svoboda používat program za jakýmkoliv účelem-svoboda studovat, jak program pracuje a možnost přizpůsobit ho svým potřebám-svoboda redistribuovat kopie programu.-svoboda vylepšovat program a zveřejňovat zlepšení, aby z nich mohla mít prospěch celá komunita Není přesně stanoveno, jestli se za tyto programy platí licenční poplatky při jejich získání, ale i když za program zaplatíte, tak vám všechny svobody zůstávají zachovány.Open source software - s programem označeným jako open source máte k dispozici i jeho zdrojové kódy a za určitých podmínek, které stanoví autor softwaru, můžete tento kód procházet a i měnit.Shareware - jedná se o programy, které nabízení uživateli možnost vyzkoušení po určitou časovou dobu, po této době je nutné se řídit licenčními podmínkami. Jsou dvě možnosti, jak může licence vyznít. Za prvé je nutné si licenci na další používání zakoupit a v druhém případě jde pouze o bezplatnou registraci. Část programů není nijak funkčně po tuto testovací dobu omezena, některé omezeny jsou. Po vypršení zkušební doby shareware programy většinou dále fungují, ale mohou se stát funkčně omezenými nebo, což je častější, na uplynutí zkušební doby upozorňují (většinou při spuštění).Trial verze - trial verze stejně jako shareware verze slouží uživateli, aby si vyzkoušel program po určitou dobu, ale po uplynutí této doby se program stává nefunkčním. Během zkušebního období však není nijak omezen, má všechny vlastnosti a funkce plné verze programu.Tento krátký přehled je jen výpisem těch nejčastějších druhů licencí u softwarových produktů, existuje ještě několik dalších, které ale nejsou nijak pro tento článek zajímavé, pokud byste měli zájem se dozvědět o licencích více, na internetu je několik stránek, které se této problematice věnují. Stačí do vašeho vyhledávače zadat dvojsloví „softwarová licence“.Teď už máte přehled o licencích a určitě jste zjistili, že programy označované licencí freeware jsou ty pravé. Právě o těchto programech budou další řádky tohoto článku. K získání těchto programu využijeme služeb internetu, který nabízí široké možnosti v získávání softwaru. V dnešní době je na našem internetovém nebi hned několik serverů, které se zabývají volnými programy. Programy jsou zde tříděny podle jednotlivých kategorií, takže není problém najít program pro funkce, které právě potřebujete. Mezi české stránky, odkud můžete stahovat programy, patří:www.stahuj.czwww.studna.czwww.slunecnice.czwww.instaluj.czPokud nenajdete vámi požadovaný program na těchto serverech, tak můžete zabrousit i do zahraniční, mezi nejznámější patří:www.download.comwww.01download.netwww.Softpedia.comwww.SnapFiles.comTeď už víte jakou licenci u programu hledat, víte kde hledat, takže stačí už jen zjistit co přesně hledat. Programy budou vybírány pro v současné době nejrozšířenější operační systém Microsoft Windows XP. Pokud nemáte tento operační systém, raději si před stažením přečtěte informace, zda je váš operační systém podporován. Ovšem následující programy nejsou jedinou možností, stačí do vyhledávače jednotlivých serverů zadat tu funkci, kterou potřebujete a budete mít seznam dalších programů, které si můžete vybrat.V prvním případě je nutné, abyste si váš počítač zabezpečili, ať už proti virům, nebo napadením neznámou osobou. Toto je velmi důležitá věc a zabezpečení není dobré podceňovat. Naštěstí existuje několik kvalitních programů, které jsou k dispozici zdarma. Pokud jste ještě nečetli článek o zabezpečení počítače, tak vám doporučuji si jej přečíst. Součástí článku jsou i odkazy na několik programů, které jsou k dispozici zdarma.I když máte počítač zabezpečený, není to nikdy na sto procent. Žádný zabezpečovací program nepočítá např. s lidskou chybou. A tak je velmi dobré abyste měli svá důležitá data zálohovaná. K tomuto účelu se hodí následující programy:Backup Maker StandardAbaktMozy Remote BackupPočítač budete určitě používat k psaní různých dokumentů, tabulek, tvoření grafů, nebo prezentací. Některé tyto základní funkce jsou sice již součástí operačního systému, ale pro mnohé potřeby jsou již nedostačující. Určitě Vás napadne produkt Microsoft Office, který obsahuje vše, co můžete v kanceláři potřebovat. Ovšem tento balík programů není zrovna zadarmo, ale naštěstí je na světě podobný balíček, který se jmenuje OpenOffice.org. Tento balík bez problémů nahradí komerční produkt od Microsoftu. Stáhnout si jej můžete na stránkách OpenOffice.org .Když máte programy pro zabezpečení a kancelář, tak další funkcí, která Vás zajímá, je určitě komunikace s okolím. Pro komunikaci pomocí icq můžete použít jeden z nejpoužívanějších programů na našem trhu. Jde o program ICQ6, který v češtině nabízí server www.atlas.cz. Další možností jak komunikovat je pomocí internetového telefonování, pokud máte k počítači připojené reproduktory (nebo sluchátka) a mikrofon, tak vám nic nebrání si s ostatními nejen psát, ale i volat. To vám umožní populární Skype .Nejen do kanceláře a k práci lze počítač využít, ale lze jej použít i na přehrávání hudby, videa, prohlížení a úpravu fotek. K tomu, abyste si mohli přehrávat hudební CD a popřípadě převést do formátu mp3 a uložit na váš disk, lze využít program, který je součástí operačního systému Microsoft Windows, ale ten nenabízí takové možnosti nastavení a pro některé uživatelé je i málo atraktivní vzhled toho programu. K převodu hudebních cd do počítače na formát mp3 je asi nejvhodnější použít CDex - http://www.slunecnice.cz/sw/cdex . K následnému přehrávání můžete použít jeden z nejoblíbenějších přehrávačů, program Winamp . Winamp zvládne přehrávat i video soubory, ale pokud se rozhodnete přehrávat v jiném přehrávači, tak pro filmové soubory můžete sáhnout po BSplayer, který vám umožní přehrávat i DVD filmy. Pro přehrávání veškerých souborů jsou potřebné kodeky, které říkají jakým způsobem vůbec soubor přehrát. Některé kodeky jsou již součásti operačního systému, a pro ty zbylé soubory si musíte stáhnout jim odpovídající kodeky. Mezi nejrozšířenější patří K-lite Mega Codec Pack.Po hudbě a filmu patří k dalším běžným činnostem prohlížení fotek, tuto možnost máte už v ceně operačního systému, ale už nemáte možnost fotky upravovat, nebo organizovat. K úpravě fotek můžete použít program Gimp , tento program téměř plně nahradí některé velmi drahé a známější programy (např. Adobe Photoshop). A pro snadnější přehled ve Vašich fotkách, by se vám zřejmě hodil program pro správu digitálních fotografií, jeden z programů k tomu určených je Picasa.Určitě Vás také láká možnost vypalování CD nebo DVD, pokud váš počítač je vybaven vypalovací mechanikou, tak by bylo škoda nevyužít této možnosti, ať už třeba k zálohování dat nebo k tomu co uznáte za vhodné.Pokud si koupíte vypalovací mechaniku, velmi často je už součástí balení vypalovací software Nero. Ať už je vám tento program nesympatický, nebo u mechaniky nebyl, tak i tato oblast je naštěstí zastoupena na poli free programů. Na ukázku třeba tyhle:Free Easy CD DVD BurnerCorresBurnBurn4FreeJsou zde vypsány jen základní programy, které by neměli chybět v žádném počítači. Pokud budete mít zájem o jiné programy, není nic jednoduššího než navštívit některý ze zmiňovaných serverů a tam si onen program vyhledat. Doufám, že se vám povede vybavit si váš počítač, tak jak jste si představovali. I je když freeware software je volně k dispozici, často nedosahuje funkcí komerčního softwaru. To, co zvládá jeden placený program, často nahrazuje několik free programů. Je to už jen na Vás zda se rozhodnete investovat do placených programů, nebo se chvíli zdržíte hledáním free programů. Placené programy mají sice větší použitelnost a disponují velkým množstvím funkcí, ale pouvažujte, zda tyto funkce využijete a budete je potřebovat, abyste na mouchu místo plácačky nebrali atomovou bombu.

Pokračovat na článek


Užitečné odkazy

Připravili jsme pro Vás množství odkazů na stránky, které považujeme za užitečné nebo něčím významným zajímavé. Pokud si myslíte, že v našem seznamu nějaký odkaz chybí, prosím, pošlete nám jej.Vyhledávače:AtlasCentrumGoogleJyxoSeznamInternetové prohlížečeMicrosoft Internet Explorer:Mozilla FirefoxOperaZpravodajství:Aktuálně.czČeské novinyiDnes.cziHNed.czNovinky.czZpravodajské servery zaměřené na internet:DSL.czInternet pro všechnyISDN.czLupa.czJízdní řády:IDOS - Atlas.czIDOS - Centrum.czPražská integrovaná dopravaDopravní podnik města BrnaTelevizní programy:Centrum.czČeské novinyiDnesNovinky.czPřepni.cz (Atlas)Televize.cztv.365dni.czTV Info přehled internetových televizí:Telefonní seznamy:Telefónica O2Telseznam.czZlaté stránkyTelefonní seznam SlovenskoMezinárodní telefonní seznamEncyklopedie:Wikipedia (česká)Wikipedia (v angličtině)Encyklopedie VševědCo Je Co?Podnikání:Portál veřejné správyAres - seznam ekonomických subjektůObchodní rejstříkObchodní rejstřík SlovenskoZákony

Pokračovat na článek


Jak na linkbuilding

Co je to linkbuilding (neboli budování zpětných odkazů) a proč se jím zabývat? Jak může pomoci vašemu projektu a nebo jej při špatném provedení pohřbít? Kde sehnat kvalitní zpětné odkazy? Těmto otázkám zasvětíme dnešní díl našeho seriálu. Proč se zabývat linkbuildingemPředchozí díly vás zasvětily do tajů SEO. Dnes už víte, že se bez této virtuální strategie moc daleko nedostanete. Optimalizované stránky se na pohled od těch jiných příliš neliší, ale i přesto jsou účinnějšími a zároveň výdělečnějšími. Určitě jste se už setkali s hodnotami označenými jako pagerank, S-rank nebo Alexarank a další. Právě relevantní odkazy mají velkou váhu při vylepšování ranku vašeho webu. Pojďme si nejdříve vysvětlit, co tyto hodnoty znamenají a jak na ně pohlíží současný online-svět.Co to jsou rankyRanky jsou ve své podstatě pouze takové informativní ukazatele jednotlivých webů, jejichž hodnota je spojována s úspěšností a návštěvností stránek. Tento vyhledávací fenomén rozděluje webmastery a profesionály v oboru na dvě rozpolcené skupiny. Jedni se o tyto statistiky opírají a druzí z nich vůbec nevycházejí. Pokud máte Google pagerank na 5 a více, stáváte se lukrativním místem pro uveřejnění reklamy. Ranky jsou vypočítávány dle určitého logaritmu – do jeho tajů je zbytečné zasvěcovat. Je však dobré vědět, že jsou úzce spojovány se zpětnými odkazy a jejich kvalitou.Rank nám též poskytuje informace o tom, jak vysoko se ve výsledcích vyhledávání dostáváme. Jde tedy o nedílnou součást SEO optimalizace, byť jen informativní. Ranky se u jednotlivých vyhledávačů přepočítávají jednou během určitého časového období (které třeba u Googlu činí několik měsíců). V minulých časech se tato hodnota stala jediným měřítkem a mnozí na jejím zvyšování velmi profitovali. Doba se však mění a vše nasvědčuje tomu, že ranky do budoucna nebudou mít takovou váhu. Ale proč?Mají ranky vůbec nějaký význam?Nutno podotknout, že výpočet ranků je neustále opředen tajemstvím a nikdo pořádně neví, jak doopravdy funguje. Honit se pouze za vysokým rankem a zapomínat při tom na to nejdůležitější – čtenáře (či zákazníka), nemá cenu. Naopak vás to může přivést k rychlému krachu projektu. Pamatujte si jedno pravidlo a snažte se jej držet. Tvořte svůj web tak, aby i bez vyhledávačů byl úspěšný a soběstačný. Jakmile se stanete závislými na vyhledávačích, odrazí se to i na vzhledu vašeho webu a můžete pomalu ztrácet zákazníky. Pokuste se prodávat obsahem.Být na prvním místě ve fulltextovém vyhledávání je velmi příjemné, ale k čemu vám to bude, když odradíte strukturou stránek zákazníka ještě dříve, než vám dá sebemenší šanci. Myslete proto hlavně na zákazníka a stránky se snažte optimalizovat velmi citlivě.Co je to linkbuildingLinkbuilding je tvorba, neboli „budování“, zpětných odkazů. Jde o cílenou snahu k zajištění zpětných odkazy z prestižních a zároveň tematicky podobných stránek. Tato činnost spadá do internetového marketingu a měl by se jí věnovat úplně každý, kdo má zájem na zvýšení úspěšnosti svého projektu.Předem nutno podotknout, že jde o časově velmi náročnou činnost, která však přináší své ovoce. Teď nemáme na mysli pouze zápis do katalogu, ale i další prvky, které se linkbuildingu týkají. Jedná se však o běh na dlouhou trať. Důležitá je i analýza konkurence, spřátelených webů a vyjednávání o umístění zpětných odkazů na jiných webech.Co linkbuilding neníPokud si myslíte, že pouhý zápis do katalogu je vše, co pro linkbuilding můžete udělat, tak vám můžeme prozradit, že je to právě naopak: jde jen o začátek. Zápis do katalogu je v dnešním světě již samozřejmostí a na tuzemském trhu se objevuje celá řada společností, které vám zápis do předních katalogů provedou za menší poplatek.Neskákejte však po první nabídce. V případě, že si zápis nechcete dělat sami, tak si pečlivě vyberte profesionála pro jeho provedení. I takový zápis do katalogů se dá udělat s naprostou neúčinností a vaše investice se stane pouze vyhozenými penězi. Katalogy představují úplně nejjednodušší část linkbuildingu, kterou si můžete zrealizovat sami. Jen je dobré se držet osvědčených pravidel.Do registračního formuláře vždy vypisujte stejnou URL adresu a snažte se, aby každý popis byl originálním textem. Jde o text mezi 50 – 250 slovy. Velká část firem vám toto nezajistí a z pohledu optimalizace je stejný obsah duplicitou, což vyhledávače nerady vidí. Popis by měl obsahovat i klíčové slovo.  Právě z těchto důvodů je dobré, když si registraci do katalogů uděláte sami. Za linkbuilding rovněž nelze považovat nejrůznější výměnné systémy nebo lišty. Také si dejte pozor na přemíru odkazů vedoucích z vašich stránek.Odbočka: jaký je rozdíl mezi katalogem a vyhledávačemMožná se mnozí z vás pousmějí nad tím, že se pokoušíme o osvětu právě v této oblasti, ale i v dnešních časech existují lidé, kteří nevidí v katalozích a vyhledávačích žádný rozdíl. Proto jen ve zkratce:Katalog – na internetu jich jsou tisíce, ovšem těch kvalitních podstatně méně. Na české scéně se jich objevuje taktéž velké množství. Jen pár z nich stojí za vaší námahu a registraci do nich. Ostatní jsou z pohledu optimalizace a linkbuildingu bezpředmětné. Neplýtvejte zbytečně časem tam, kde to nemá smysl. Katalog slouží k registraci nebo zápisu vašich stránek. Získáte tak odkaz úplně zdarma.Vyhledávač – těch už na světě tolik není a možná by se daly vyjmenovat zpaměti. Nejvýznamnější z pohledu české scény je jednoznačně Seznam. Do vyhledávače se registrovat přímo nemůžete. Ty slouží pouze k indexaci. Dle zadaných slov do vyhledávání následně řadí stránky od nejdůležitějších.Linkbuilding tedy obsahujeCílenou analýzu konkurenceVyhledávání vhodných spřátelených webůVyjednávání a hledání vhodných kandidátů na výměnu odkazuUdržování zpětných odkazů v aktuálním stavuHlavní cíle linkbuildinguHlavní cíle linkbuildingu jsou nám tedy jasné. Za vším stojí cílový zákazník. Je lepší mít hrstku spokojených návštěvníků, než velké množství přístupů lidí, kteří na vaše stránky pohlížejí jako na spam. Pamatujte, že pokud bude spokojený čtenář, bude spokojený i vyhledávač. Jde o důmyslný nástroj, který není radno obelhávat. Budujte si své jméno pomalu, ale pravidelně.Záleží na tom, kam odkazují mé stránky?Odkazy na cizí stránky mohou pomoci a na druhé straně i poškodit váš výsledek ve snažení o linkbuilding. Vždy se snažte odkazovat na relevantní stránky. Vyvarujte se odkazů na nedůvěryhodné zdroje. Taktéž se vyvarujte odkazování, které návštěvníkům otevře stránky v novém okně.  Vyhledávače tyto praktiky nemají rády. V případě, že budete odkazovat na takzvané link farmy, může se stát, že budete z vyhledávání vyřazeni úplně. Nikdy si na své stránky neumisťujte nepřiměřené množství odkazů. Vždy odkazujte pouze na stránky, které jsou příbuzné tématem nebo oborem. Mnohdy to nebývá hlavní stránka, ale nějaká z jejich podstránek.

Pokračovat na článek