58ZOBRAZENÍ

Už na začátku roku jsme vás v novinkách informovali o připravovaném třetím dílu hry Age of Empires. Některé z věcí, které v našem preview najdete, možná už znáte, ale nyní vás seznámíme i se zcela novými informacemi.

Indiánská kultura nebyla nikdy moc vyspělá…

I když se na Age of Empires III podílí opět Ensemble Studios, stejně jako na předchozích dvou dílech, musíme si uvědomit, že tento titul navazuje na Age of Empires II, nikoliv Age of Mythology. Tam, kde druhý díl s podtitulem Age of Kings (Doba králů) skončil, třetí díl pokračuje. Zavede nás do období let 1500 – 1800, tedy doby, kdy byl Nový svět kolonizován evropskými státy. Těch je ve hře celkem osm, bohužel vývojáři se zatím zmínili jen o třech. Prvním jsou Angličané, kteří si potrpí na své starobylé domky. Oproti jiným státům disponují lepší ekonomikou, což v praxi znamená možnost rychlejšího pořízení dělníků, kteří dokáží i pružněji získávat suroviny. Opomenout nesmíme ani jejich unikátní jednotku, kterou je mušketýr, známý jako rudokabátník. Francouzi však mají navrch v podobě dělníka zvaného „Coureur“, jenž krom toho, že dokáže sklízet obilí na poli a stavět budovy, slouží i jako lehká pěchota. Při nečekaném útoku nepřítelem z počátku hry (tzv. rush) ve chvíli, kdy nemáte postavená kasárna, se může právě tato jednotka stát vaším spasitelem. Frantíci dokáží i lépe komunikovat s původními obyvateli Nového světa indiány. Mezi oběma národy dochází k vzájemné symbióze, tudíž mohou vzájemně obchodovat či si poskytovat ochranu a armády. Posledním národem, o němž něco víme, je Španělsko. Má velký počet rozmanitých jednotek, mezi něž patří bezpochyby pověstní Redoleros, vojáci s mečem a kulatým štítem. Má i větši podporu z tzv. domovského města. K čemu ale slouží?

Domovské město, v originále „Home-City“, plní velmi důležitou roli – napomáhá rychlejšímu technologickému rozkvětu vaší civilizace. Jestliže pošlete do hlavního města větší obnos peněz, zpřístupní se další technologie nebo vylepší těžba surovin. Tento prvek je vcelku originální a Ensemble Studios vychvalují i samotnou kampaň. Ta by se měla podobat Age of Mythology tím, že přináší příběh několika jednotlivců na pozadí válek, jež se udály v daném období. Během hraní se staneme svědky revoluce v Jižní Americe nebo francouzské války s Indiány, ovšem s historickými detaily to nikdo nepřehání; Ensemble Studios chtějí vytvořit zábavný titul, a ne virtuální encyklopedii.

Jednou z 5 zemí, o které se spekuluje, že zde bude, je i Švédsko… že by?

Většina hráčů považuje za nevýhodu zvolené období, avšak tvůrci prohlašují, že nabízí originálnější pojetí. On středověk měl také své kouzlo: upalování čarodějnic na hranicích, sekání rukou za krádež, věšení na šibenici, házení lidí do žump, napíchávání lebek na kůl, natahování na skřipec nebo vyndávání orgánů zaživa po vzoru filmu Statečné srdce. Ale abychom nebyli tak krutí, i toto období má své zajímavé (strategické) stránky. Kupříkladu s katapulty jste v předchozích dílech prakticky výhradně ničili jen budovy, zatímco zdejší děla budou hrát rozhodující roli i v bitvách. Vynález střelného prachu vás ovšem nemusí omezovat jen na výrobu panáků s bambitkami. Naopak. Můžete použít osvědčené vojáky s meči a těžkým brněním, kteří vám bitvu v klidu vyhrají, pakliže zvolíte správnou strategii. Mnohem důležitějším faktorem má být správné rozmístění jednotek. U Age of Mythology to nebylo smrtelně podstatné, avšak Ensemble říkají, že se chtějí vrátit ke kořenům Age of Empires II, tedy poněkud hardcorovější strategii.