14ZOBRAZENÍ

Neúnavný létající skot chystá spolu s Codemasters již pátý díl své populární závodní série a my vám tudíž přinášíme první pohled na tuto očekávanou hru.

Ještě se na pultech obchodů ani neohřál poslední díl Colinovy hry a už na výstavě E3 Codemasters prezentovali již páté dějství série, nazvané Colin McRae Rally 2005. Je to prý tím, že nový Colin má být v porovnání s již uvedenými předchůdci nejvíce odlišný. Má jít o zcela nově pojatou hru, která mnoho společného se staršími bratříčky mít nebude. Jak již to v podobných případech bývá, pátý Colin vyjde nejprve na next-gen konzole PS2/ Xbox a se zpožděním možná i na PC.

První informace z vydavatelského domu mluví o více než třech stovkách rychlostních zkoušek! Čtvrtému dílu totiž byla vytýkána přílišná krátkost jednoho absolvovaného seriálu, tudíž by v tom novém mělo být právě díky obrovskému počtu tratí podobným výtkám učiněno za dost. Jednotlivé rychlostní zkoušky budou rozděleny do dvaceti národních rallye. Každé národní rallye ale bude obsahovat nejvýše osm rychlostních zkoušek, zbylé tratě budou využívat samostatné soutěže. Půjde o různými způsoby vypsané poháry, závodní série pro určité třídy i národní soutěže. Chybět také nebudou i další obecně používané režimy v podobě projetí jedné rychlostní zkoušky, nebo národního seriálu a chybět nebude ani online závodění jak pro Xbox verzi, tak i pro Playstation 2.

Vozový park dozná také mírného rozšíření. Vydavatel mluví o více než třiceti licencovaných vozidlech. Namátkou se můžete těšit na Volkswagen Golf, Toyotu Celicu GT Four, Lanciu Stratos, Alfu Romeo 147 GTA, Alfu Alfettu GTV, Mitsubishi Lancer Evo VIII, Peugeota 206, 205 T16 a malou lahůdku v podobě roztomilého soutěžního brouka VW Beetle RSi. Z krátkého výčtu je patrné, že se nadějeme jak vozidel 4x4, tak i dvoukolek. Nechybí ani rallye „veteráni“ a monstra skupiny „B“.

Známe již i země, kde se bude závodit, tudíž se bude jednat o devět mezinárodních lokalit. Konkrétně to bude Německo, Anglie, Švédsko, Spojené státy, Finsko, Austrálie, Španělsko, Řecko a Japonsko. Takže opět se jedná o průřez jak státy, kde se konají oficiální soutěže FIA WRC, tak i o země, kde se tato soutěž nejezdí. Novou funkcí má být podrobně a individuálně zpracovaný model poškození pro každé vozidlo. S tím souvisí i animace, které po těžkém nárazu přiblíží, jak se osádka vozu po havárii dává do pořádku.

Jestli ale bude možné s vozidlem po těžší kolizi odjet, zatím není známo. Jisté ale je, že míra poškození bude daleko reálnější než dříve, zřejmě se tvůrci obávají velké konkurence z hodně realistického a obtížného Richard Burns Rally. Pro nás jako pro fanoušky žánru bude další vývoj na tomto poli nesmírně zajímavý, protože konkétně na konzolovém trhu se potkají již brzo dokonce tři kohouti, kteří si brousí zuby na co největší kus koláče z prodaných her. O nejprodávanější silniční hře nebude za chvíli pochyb, na to je nové Gran Turismo konkurenčně nedostižitelné, nicméně v terénním závodění se spolu utkají nové WRC, Richard Burns a právě Colin 2005, který vyjde na podzim tohoto roku.