50ZOBRAZENÍ

Google je největší a chce být ještě větší. V podstatě to ani nejde, a tak je potřeba uživatele víc zaujmout  a přitáhnout. Uživatelé služeb Google+ či Google mail chce společnost udržet déle ve svých sítích. Vybrala si proto sociální komunikaci.

Nenápadná a levná

Nedávno podobně „zabodovala“ společnost Yahoo, která kromě toho, že nad emaily ve schránce narvala odpudivou reklamu, koupila Summly, které se zabývá zpravodajstvím. Nyní se budou agregovat novinky také u Googlu pomocí – Wavii. Obchod stál pouhých 30 milionů dolarů .

Jak zbohatnout

Prodej nějaké aplikace za 30 milionů dolarů je jistě snem nejednoho programátora. Mnoho se jich pokouší prorazit, ale ne každý má takové štěstí. Wavii by asi mnoho lidí příliš neznalo, ale když se do ní zakoukal Google, tak ji čeká nekonečná sláva. Anebo nečeká, protože ne každý prodej znamená, že z něj gigant něco vytěží. Takový Microsoft koupil reklamní službu aQuantive za 6 miliard dolarů, aby ji za pár let odepsal a dostal se tak poprvé do ztráty. Ovšem 30 milionů dolarů nemůže s Googlem ani zamávat.

Boj s Apple

Google možná koupil předraženou aplikaci, ale vyhrál jeden konkurenční boj. O Wavii měl zájem Apple, a tak šlo také o to ukázat větší ramena. Apple chtěl použít Wavii k vylepšení svojí hlasové služby Siri. Google byl ale proti a teď si můžeme počkat, jak se nákup projeví na Google+. Přitom Wavii existuje pouze rok a pro mobilní trh je dost nevyzrálá. Teprve se rozkoukávala po operačních systémech a velké popularitě se netěšila. Jediné, co je na Wavii zajímavé, že se pokouší rozeznat smysl slov a používá sémantickou analýzu pro strukturalizaci dlouhých článků. Jako sociální predátor potom analyzuje uživatele a posílá mu vyhledávaný obsah.

Wavii jako Facebook

Představitelé této aplikace se ani netají tím, že se inspirovali u Facebooku. Ten sbírá novinky přátel, třídí a posílá podobné nabídky. Stejně tak špióní Wavii, aby získala náklonnost uživatele. Tím se Google tedy víc přibližuje Facebooku, který se kamarádí s Microsoftem a je tedy konkurencí. A uživatelská základna určitě nenasytnému Googlu nedá spát.  Google totiž má zatím „jen“ kolem 300 milionů uživatelů a Facebook miliardu. Dokáže Wavii přilákat aspoň pár stovek milionů? To se ukáže…