28ZOBRAZENÍ

V tomto preview vám představíme nádherně vypadající vesmírnou 3D strategii Hegemonia. Pokud se nic nepokazí, máme tu nejžhavějšího kandidáta na strategii roku, a to byste si neměli nechat ujít, že?

Tuto realtime strategii ve svých dílnách vyrábí maďarský tým Digital Reality. Ten byl prakticky donucen opustit svou skvěle rozjetou řadu dílek podobných Hegemonii, tedy vesmírných strategií Imperium Galactica. Ač dva díly Galacticy nebyly bez chyb, prodávaly se poměrně dobře, a to i přes malou reklamní propagaci. Za ne zcela vyjasněných okolností celou řadu předali jinému maďarskému vývojáři, Philos Labs. Ti se pustili do vývoje pokračování IG. Volné ruce hochů z Digital Reality nezahálely dlouho a na světě se objevilo prvních pár informací a screenshotů z Legions of Iron. Paradoxně, největším konkurentem Hegemonie v bitvě o trůn 3D vesmírných strategií bude právě Imperium Galactica 3, jejíž vydání je plánováno na podobné období jako Hegemonia.

Příběh hry se odehrává v roce 2104. Lidé už dávno nežijí jen na Zemi, ale osídlili i velkou část vesmíru. Všechny vesmírné kolonie jsou ovládány mocenskými silami ze Země, která z nich také velice profituje. To se jako prvním znelíbí obyvatelům Marsu, kteří jsou shodou okolností vybaveni ohromně vyspělou armádou a rozsáhlou flotilou všemožných lodí. Mars začne požadovat nezávislost na rozhodnutích vysokých hodnostářů matičky Země. Postupem času se k němu začínají přidávat další a další kolonie, byť ne tak silné, kterým se myšlenka s níž přišli revolucionáři Marsu, velice zamlouvá. Vzniká nebezpečná Organizace kolonistů, hrozících povstáním. Vládě Země nezbývá tedy nic jiného než uspořádání mírového jednání na Měsíci. Bohužel zasedání ztroskotalo ve všech možných bodech a zúčastnění se vydávají zpátky do svých krajů hledat náhradní řešení. Na delegáty z Organizace kolonistů kdosi zaútočí, přičemž zemře sedmnáct lidí. Začíná horečné pátrání po útočnících. Výsledek pátrání je nasnadě¨- na Organizaci zaútočila Země. Není to však pravda, ale už je příliš pozdě, válka mezi Zemí a kolonisty už začala. Časem se však obě strany lidské rasy dohodnou, že nebudou plýtvat drahocennými silami na vlastní sebezničení, ale že se vrhnou na mnohem větší hrozbu, a tou se staly mimozemské civilizace. Velmi složitý a zajímavý příběh je rozhodně jedním ze základních stavebních kamenů hry.

Hlavní důraz bude kladen na velice propracované boje, jimiž se autoři pyšní dlouhou dobu dopředu. Monumentálních bitev, kterých se zúčastní desítky nejrůznějších vesmírných plavidel si užijete opravdu mnoho. Bojovat se ovšem bude jen ve vzduchu. Pozemní střety se stejně jako v IG 3 nekonají. To je podle mě opravdu škoda, ale nedá se nic dělat. Snad budou alespoň o to lepší vesmírné střety. Pokud máte rádi propracovaný a složitý mikromanagement, asi pro vás tahle hra není to nejlepší. Bude ho možné dokonce zcela omezit a přenechat jeho ovládání počítači. To však není to pravé ořechové, a proto je dobré se mu alespoň trochu věnovat. Odměnou vám bude lepší pocit. Základem úspěchu budou peníze, čím jich bude více tím lépe pro vás. Získáte je těžbou, obchodováním s jinými civilizacemi, výběrem daní od „spokojených“ občanů nebo třeba krádeží. Jak vidíte, možností jsou přehršle. Nikdo vám nebude říkat, jak co máte dělat, je to jen na vás a na vašich schopnostech.

Ve hře začínáte jako řadový kapitán, kterých jsou tisíce. Postupem času budete získávat zkušenosti a povýšení je na cestě. Avšak bude víceméně určeno, kdy se na kterou hodnost dostanete. Pokud byste všechna povýšení vyždímali na začátku, hra by byla příliš jednoduchá, a to si lidé z Digital Reality nepřejí. V případě, že projevíte výborné schopnosti, povýšení je pro vás připraveno asi desetkrát. Čím více zkušeností, tím větší pravomoce a více jednotek.

Pro hráče je připraveno mnoho rozličných úkolů, které jsme však už ve vetší či menší míře několikrát viděli. Dobývání planet obsazených cizáky, obrana klíčových velitelů ve vesmírných křižnících, to jsou nezbytné nutnosti. Ne nebojte se, nezůstane jen u toho. Velice zábavné by měly být špionážní mise, navázání kontaktů s mimozemšťany apod.

Mnoho hráčů si v Imperium Galactice oblíbilo diplomacii, špionáže, sabotáže.. I to zde bude přítomno, i když jak už jsem řekl, nebude na ně kladen takový důraz. Přesto můžou při hře opravdu hodně pomoci.

Při tvorbě vesmírných plavidel nekladli autoři své fantasii meze. Dočkáme se tedy čtyř tříd, rozdělených podle velikosti, palebné síly… Maličké stíhačky s minimální silou a obranným štítem, vhodné především pro průzkum, střední podpůrné koráby, tvořící nejčastější složku armády, velké, těžko zničitelné lodě nebo snad celé vesmírné stanice. Záleží jen na hráčových potřebách a praktikované strategii. Na výběr bude i mnoho zajímavých serepetiček, s nimiž se dá různě experimentovat a vkládat do lodí, aby měly lepší štíty, rychlost nebo více raket. S trochou šikovnosti si vytvoříte stroj podle svých představ a můžete ho zařadit do sériové výroby. Takovýchto vylepšení má být okolo 200.

Hlavní rasy mají být čtyři. Jsou to pozemšťané, ti vsázejí především na početnost svých vojsk. Následují jejich kolegové a zpočátku nepřátelé z Marsu. Těm je nejbližší technologická vyspělost. Dále budeme moci ovládat dvě vesmírné rasy o kterých se toho ví pramálo. Snad jen to, že jedna se bude jmenovat Soloni a pro druhou ještě ani název není.Autoři slibují opravdu velkou rozmanitost jednotek a ještě více odlišností v herním systému a hratelnosti. To jsme však slyšeli již opravdu mnohokrát a těžko říci, zda se výrobci jen nevychloubají. Zatím největší rozmanitost ras měl stařičký Starcraft a bylo by jen dobře, kdyby se to změnilo. S tím přímo souvisí multiplayer o němž není známo téměř nic. Takže ani my vám toho moc neprozradíme.

Co se týče ovládání, mělo by být intuitivní a jednoduché. Pokud by se snad nepovedlo, znamenalo by to opravdovou nepříjemnost, jelikož u takovýchto her je interface prakticky nejdůležitější částí. Snad se tvůrcům podaří napodobit alespoň Homeworld. Graficky vypadá všechno naprosto dokonale. nádherné výbuchy, odrazy střel od štítů, parádní hra světla a stínů, to vše bylo vidět v nedávno vydaném rolling demu. To zároveň slouží jako benchmark a věřte, že dá vašemu mazlíčkovi pořádně zabrat.

U nás hra zatím nemá žádného oficiálního distributora, ale to se snad s postupem času změní. Můj názor je, že se toho ujme CD Projekt, protože ten už distribuuje pár her od francouzských Wanadoo. Ti hru převzali od zkrachovalého Crya. Kdyby se toho ujal právě CD Projekt, bylo by to jen dobře. Jeho nízké ceny a počeštění jsou lákavé.