37ZOBRAZENÍ

Po Painkilleru nás čeká další "pekelná" střílečka, tentokrát v ruském podání, nazvaná Hellforces. Co od ní můžeme čekat a spoustu dalších zajímavých informací se dozvíte z našeho preview.

Zombie

Hellforces, v překladu “síly pekla“, je first person střílečka, kterou ve světě vydává Buka Entertainment a vyvíjí ruský tým Orion Games jako svou první hru. Hellforces by se měly mírně podobat nedávno vydanému Painkilleru, protože stejně jako v něm se i zde pustíte do boje s podsvětím a peklem. Narozdíl od Painkilleru bude v Hellforces více kladen důraz na příběh. Hlavní postavou hry bude Stephen Geist, v jehož kůži se vydáte hledat ztracenou přítelkyni. Zmizení přítelkyně je ale jen malou částí velkého spiknutí, které máte odhalit. Hlavním činitelem spiknutí je kultovní spolek, lépe řečeno sekta, nazvaná Církev nového úsvitu (Church of the New Dawn - CND), kterou vede démon Baphometh. CND unáší lidi a zabíjí je, duše mrtvých používá jako zdroj energie, z prázdné tělesné schránky pak udělají poslušnou krvelačnou zombie. Baphomethovým hlavním cílem je přivést samotného Lucifera z paralelního světa do světa našeho, nebo spíše do světa Stephena Geista. Stephenovi se ale tento ďábelský plán ani trošku nelíbí, a tak se pouští na dlouhou cestu do neznáma do boje se silami pekla.

Mám tě na mušce, špekoune!!

Hra bude obsahovat mnoho enginem generovaných cut scén, které budou postupně vybarvovat děj, zatímco vy budete postupovat třiceti úrovněmi zasazenými do několika různých světů a míst. Světy se od sebe budou lišit hlavně designem a vzhledem. Kromě různých částí našeho světa navštívíte i světy paralelní, dostanete se i do kosmických lodí a dokonce i do pekla samotného. S odlišností světů se pojí i odlišnost nepřátel (momentálně jde až o pětačtyřicet druhů a dá se předpokládat, že toto číslo není konečné). Protivníci se nebudou od sebe lišit jen vzhledem, ale hlavně stylem boje, použitím různých zbraní a svými slabinami, kterých byste jako Stephen měli využívat ve vlastní prospěch. Pokud by vás zajímalo, v jakých lokacích se ocitnete, mohu vám říct, že těšit se můžete třeba na pyramidy v Peru, všelijaké kostely a chrámy, již zmiňované kosmické lodě, vojenské a vědecké základny a tábory, peklo a mnoho dalšího.

Rok po roku

2007: Konec většiny válek, svět se semknul, světová vláda je pod kontrolou ICBM, experti předpovídají zlaté časy lidstva.

2017: Je založena Církev nového úsvitu (CND), která se začíná věnovat charitě. Staví nemocnice, pomáhají bezdomovcům apod. V této sektě se projevují drobné sklony k satanství, lidstvo to ale přehlíží. Heslem "Ignatia est jacere, dum possis surgere" (Je zbabělé nečinit, když můžeš povstat) si získávají přízeň mnoha lidí.

2019: CND získává moc srovnatelnou s mocí leckteré evropské země. Hlavou sekty se stává Alex Hacksley a zakládá pro členy velice přísná pravidla.

2020: Rok šoku. Japonská firma Akira Tech vyvíjí první neuročip. Neuroimplantát je všelék pro pohybově postižené lidi. Po čase je v čipech objevena chyba, dokáží totiž člověka ovládat. CND kupuje milióny neuročipů a implantuje je všem členům s jejich souhlasem. Act of Non-Modification of Mind, neboli zákon proti modifikaci mysli je celosvětově přijat. Právníci CND vyhrávají u ženevského soudu spor a implantace neuročipů členům sekty je povolena.

2021: Osudová chyba. Mark Barkley shromažďuje vysloužilé vojáky a startuje vzpouru proti CND. CND žádá vojenskou podporu UN a dostává ji. Vzpoura je potlačena, CND dostává souhlas držet vlastní armádu pro sebeochranu sekty. 7 % lidské populace je členy CND.

2022: Alex Hacksley se dostává do problémů, mluví se o něm a jeho spojení se zločinci. Interpol předpokládá, že CND provádí nezákonné experimenty na lidech. CND začíná vykupovat lidské duše....

Krom příběhu je dalším stěžejním bodem hry akce. Zajímavý příběh a stálý dostatek nepřátel na mušce – co víc si můžeme přát :-). Možná (nebo spíše dost pravděpodobně) vám Hellforces připomene hry typu Serious Sam, Doom, Duke Nukem nebo Painkiller. Jinak řečeno: hektolitry krve potečou vždy a všude. Ovšem dohrát tuto hru nebude určitě jednoduché, množství nepřátel na obrazovce a minimum času na rozmýšlení samo zajišťuje potřebnou obtížnost. Ovšem ne vždy půjde jen o to být co nejlepší střelec, mnohdy po vás bude hra vyžadovat trochu přemýšlení o nejlepší taktice k dosažení kýženého výsledku. Maličko zkomplikovat život se vám pokusí logické puzzle, jejichž přítomnost ve hře bude jen zpestřením a to je samozřejmě dobře. Nečekejte ale nějaké složité skládačky a další nudné a zdlouhavé hlavolamy, většinou půjde “jen“ o správné pořadí zapnutí několika vypínačů, pák apod.

Vraťme se ještě k nepřátelům. Přestože vývojáři uvádějí jejich počet na pětačtyřicet, podrobnější informace byly vydány jen o hrstce protivníků. Jisté je, že se dostanete do konfliktu se zombíky, policajty a policejními speciálními jednotkami, gangstery a jejich pomocníky. Ostatní nepřátelé a příšery jsou zatím neznámé, sice se v několika srceenshotech objevují různá monstra, bližší informace o nich zatím bohužel nejsou. Stejné je to se zbraněmi, jichž by mělo být čtyřiadvacet. Zbraně budou rozděleny do několika skupin (ruční, střelné, vrhací... jako to je i v jiných hrách). Jisté je, že se vám do rukou dostane rezavá trubka, basebalová pálka, různé nože, řeznická sekyra (v klidu prorazí i policejní štíty), mačeta, ze střelných zbraní pak AK 47, brokovnice různých typů, Walther P99la, H&K; mk 23 SOCom, Colt Python mkII (nejsilnější pistole, srovnatelná s Desert Eaglem), dále pak zbraně futuristických designů (laserová sniper puška, MP6….). Nejzajímavější budou ale pravděpodobně mýtické (nadpřirozené, kouzelné) zbraně, o kterých ovšem není známo nic konkrétního. Zbraně však nebudou jediným ovladatelným předmětem ve hře. Spousta dalších věcí bude použitelných. Postupně použijete např. brýle pro noční vidění, detektor pohybu, dalekohled a spoustu dalších udělátek. Valná většina předmětů a věci bude také zničitelná.

Asi reklamní billboard?!

Vývojáři si pochvalují mezivýsledky své práce, neboť před několika dny dotvořili pre-alfa verzi a velice si prý “pochutnali“ na grafických efektech a grafickém zpracování obecně. Hellforces běží na vlastním enginu, který pro tuto hru vytvořil jeden (!) člen týmu Orion Games (Nikolay Hudentsoff). Engin plně podporuje DirectX 9.0, tudíž podporuje i nejnovější technologie. Zajímalo by vás, co všechno engin zvládne? Pak čtěte: 300 000 polygonů v jednom frejmu (obrázku), 5000 – 7000 polygonů na charakter, realistické stíny od rozmanitých světelných zdrojů, animace obličejové masky, animace technologií motion-capture (nasnímání pohybu), realistická voda s pokřivením a lomem, volumetrická mlha s volným tvarem, dynamické světlo, pokročilou AI, realistické fyzikální použití ragdoll systému a spoustu dalšího.

Vývojáři slibují jak graficky, tak zvukově přitažlivou hru a proto počítejte s podporou EAX 2.0 Tvůrci hry nadále slibují velké množství hudby, jež se bude přizpůsobovat dění na monitoru. Vtipné či naopak plné napětí by měly být dialogy. Hellforces nabídne i tři klasické multiplayerové módy: Deathmatch, Team Deathmatch a Capture the Flag.

Nakonec musím říct, že se na Hellforces docela těším, neboť všechno to, co jsem tu zmínil, zní přinejmenším zajímavě. Doufejme jen, že se nejedná o velkohubé řeči a reklamu, ale že skutečně můžeme očekávat kvalitní a zábavnou hru. Ještě připomenu, že datum vydání hry není určeno přesně na den, předpokládá se ale, že by Hellforces měly vyjít v prvním čtvrtletí roku 2005.