1119ZOBRAZENÍ

Titul Star Wars: Knights of the Old Republic byl mnoha herními magazíny označen za nejlepší RPG roku 2003, a bylo by proto nanejvýš překvapivé, kdyby se nedočkal pokračování. To právě nyní vychází, má podtitul The Sith Lords a my se s vámi dnes podělíme o naše první dojmy z téhle gamesky.

Hlavní herní principy jsou samozřejmě totožné s jedničkou. O tom se konec konců přesvědčíte již při tvorbě postavy. Na výběr máte ze tří různých Jedi specializací, konkrétně Consular (zaměřený hlavně na kouzla), Guardian (bijec) a Sentinel (zlatá střední cesta). Pokud se vyfláknete na předvolené charaktery, projdete si klasickým rozdělováním bodíků do atributů a skillů, přesně v duchu RPG pravidel D20. Samotná hra začíná nepovinným prologem, ve kterém se ocitáte v roli robota T3-M4 a vaším úkolem je dovést poškozenou loď Ebon Hawk (ano, jedná se o známý pašerácký koráb z prvního dílu) do nejbližšího hvězdného přístavu. Samotný příběh začíná probuzením hlavního hrdiny v lékařské nádrži. Brzy zjistíte, že jste se ocitli na těžařské kolonii Peragus II, ale že tady něco nehraje. Docela hodně nehraje. Tak například už v nemocnici najdete několik mrtvol pacientů, které někdo předávkoval sedativy. A taky narazíte na pár agresivních těžařských robotů, kteří mají zájem na tom, aby vydolovali něco i z vás. Pak potkáte prvního živého člověka (paradoxně v márnici), konkrétně tajemnou Kreiu. O něco později narazíte ještě na uvězněného Attona, a časem i na T3-M4. Vaším hlavním úkolem je dostat se z Peragusu, což je ovšem o dost těžší, než jak to může na první pohled vypadat. Už v téhle fázi hry vše napovídá tomu, že příběh bude zatraceně propracovaný a možná ještě zábavnější nežli v prvním díle. I když by se mohlo zdát, že procházka těžební stanicí plnou agresivních robotů bude spíš hack&slash; záležitostí, není tomu tak – čeká vás práce s počítači, přehrávání holodisků, luštění kódu i pár rozhovorů. Přitom už tady můžete na několika místech svůj postup zvolit z několika variant a některé questy jsou nepovinné. A na planetě Telos, kterou navštívíte po opuštění Peragusu, je to ještě zajímavější...

Co čumíš robocope?

Kromě útěku z kolonie ovšem také musíte pátrat po své minulosti (OK, uznáváme, že je to trochu ohrané téma, ale v The Sith Lords to jako klišé vůbec nepůsobí) a také budete postupně zjišťovat, co všechno se za poslední roky stalo v celé galaxii. A nebylo toho málo... Ve hře budou také staré známé mezihry nebo variace na ně – například při útěku z Peragusu jsme si vyzkoušeli střílení nepřátelských vojáků kanónem z Ebon Hawku připravujícího se ke startu, na Telosu vás čeká starý dobrý Pazaak (s několika novými kartami) a lehce modifikované závody vznášedel.

Pověstný šavlový tanec

Z obrázků kolem asi vidíte, že grafické zpracování je v podstatě stejné jako v minulém díle. I když se jedná o engine více než rok starý, grafika je pořád naprosto v pohodě. Na druhou stranu působí v této souvislosti trochu neskutečně fakt, že i na hi-end stroji se hra v některých místech cuká – pravda, jen v lokacích s částicovými efekty (kouř, pára...) a při maximálním nastavení, ale stejně to zamrzí. Naprosto skvělé je ozvučení, respektive dabing – mluveného slova je ve hře skutečně požehnaně a je radost hru poslouchat. Když už mluvíme o technických záležitostech, musíme bohužel zmínit i značnou nestabilitu hry. The Sith Lords se občas celkem rádi podívají do Windows, což zamrzí hlavně v případě, že příliš nesavujete. Pokud si pročtete všemožná diskusní fóra, zjistíte, že se s tímhle problémem potýká spousta lidí s různým hardwarem a různými ovladači; někoho třeba zachrání instalace Omega driverů, někomu (třeba mně) nepomůže ani svěcená voda a hru bude mít zpestřenou několika restarty (naštěstí je loading i saving ve hře hodně rychlý) za hodinu.