119ZOBRAZENÍ

Google sice ruší různé služby a vzbuzuje oprávněnou nevoli svých uživatelů. Snaha vytřískat co největší zisk z každé služby a připojené reklamy likviduje mnoho užitečných nástrojů. Přesto si chce tento internetový gigant pojistit klikání i po smrti. Ale není to jen tak obyčejná internetová pohřební služba. Je zase googlisticky promyšlená. 

Inactive Account Manager

Google vymyslel pěkný název pro zpopelnění uživatele. Vyhnul se jakémukoliv náznaku božských cloud služeb, které jsou posmrtně zcela zdarma. Ale jako vždy to má jeden chyták. V IAM si budete moci nastavit za jak dlouho vás Google údajně bude považovat za mrtvolu. Za 3, 6 nebo 12 měsíců svojí neaktivity se odešle zpráva na váš email nebo mobil a když neodpovíte, tak se všechny soubory, videa a záznamy ocitnou u určených příbuzných nebo přátel. A účet bude vymazán z přetížených serverů společnosti. Má to ale jeden háček.

Vychytralá Google taktika

Google tak zabije dvě mouchy jednou ranou, když ta první je pěkná masařka. O tu jde především. Porovnejme to s Facebookem. Ten vás začne otravovat už po měsíci nečinnosti a možná za ještě méně. Rozesílá vám sdělení, že vás chce zpět. Pokud nereagujete, může vás to nechat klidným. Google zvolil razantnější postup. Rozhodně by vás varování o neaktivním účtu mělo upozornit na jeden fakt. Když se neozvete, budou vaše důvěrné informace odeslány někam, kam jste sice dali souhlas, ale až po smrti. Jenomže po smrti a nikoliv v době nemoci nebo když nemáte náladu. Google vás tak pod pohrůžkou neaktivity jakoby pohřbí a rozešle příbuzným a známým vaše soubory. K tomu vystresuje vaše živé virtuální já možností přijít o všechno.

Zástěrka neaktivity

Takže o smrt tak ani nejde. Pro Google jste mrtví tím, že se pár měsíců nepřihlásíte do jeho služeb. Tato desperátská služba je o to veselejší, že probíhá neustálé zjišťování vašich údajů. Google už dávno chce vědět vaše telefonní číslo, sonduje ve všech službách od emailu po videohosting vaše zájmy a vrhá vás do víru svého zisku. Když něco není rentabilní, tak to hned zruší (RSS) a zájem tak projevuje jediný. Buďte poslušným, svědomitým a aktivním konzumentem mojí reklamy a pokud možno se permanentně připojte k sociální síti a subsíti a klikejte jako blázen. A když na mne zapomenete, umřeli jste. A kdyby to zapomenutí bylo jen dílem vaší liknavosti, tak se koukejte přihlásit, jinak poputují vaše informace někomu třetímu. A co když vás unesou? Dovolí vám únosci jedno připojení na Google+, abyste mohli zachránit svoje soukromí?